Piknik
Aktualno

Od službenih odklopov do piknikov

Zdravje in zadovoljstvo zaposlenih je danes vroča tema. Očitno se tega zavedajo tudi slovenska podjetja, ki se z različnimi ukrepi in aktivnostmi trudijo za »vklop« sodelavcev v ekipo in njihov »odklop« od delovnih obveznosti zunaj delovnega časa.

Če se lahko skupaj nasmejite, lahko tudi sodelujete. (Robert Orben)

Pogovori o (ob)službenih dejavnostih so hočeš ali ne vseprisotna tema tudi najbolj neformalnih druženj (naj bo to praznovanje nečakovega četrtega rojstnega dne ali pa gasilska veselica), ki so tudi povod za tokratni članek. Ker so objave na družbenih omrežjih, sporočila za javnost in interna glasila podjetij pogosto eno, dejansko stanje pa nekaj popolnoma drugega, tako slišimo zelo raznolike izkušnje s »skrbjo« za zaposlene.  »Joj, danes res ne morem. Preutrujen sem od teambuildinga,« je bil eden od odzivov povabila na pijačo. OK, podrejanje ekipi ni vedno preprosto. »Če se pogovarjamo zunaj delovnega časa, lahko celo dobimo kazen. Podobno kot z nadurami,« mi je o meji med delom in prostim časom zaupal zaposleni pri enem od tehnoloških velikanov. V tretjem primeru se je kolegica »pohvalila«, da se ji med tednom skorajda ni treba stuširati doma. »Preko podjetja dobimo precej ugodnejšo karto za bližnji fitnes in vodene vadbe, kar seveda pomeni tudi tuš. Dve muhi na en mah.« Četrti primer: službena zabava enega izmed »fintechov« s sedežem v Amsterdamu je potekala na nogometnem stadionu, ko je (globalno) podjetje poskrbelo za prevoz zaposlenih z vsega sveta. A to še ni vse. Zaposlene so do stadiona pripeljali z ladjami. »Tako naj bi bilo hitreje. No, tudi drugače imamo službene zabave pogosto na ladjah,« se je smejalo enemu od tamkajšnjih razvijalcev. Poglejmo še na mikroraven. Tudi v marketinški panogi v Sloveniji je – na žalost – vedno bolj prisotna problematika izgorelosti na delovnem mestu in posledično poslabšanega duševnega zdravja. O njej je veliko govora na konferencah (posvetili smo ji velik del 08DIGGIT-a) in okroglih mizah, o njej smo pisali tudi v MM-u. Samooklicani guruji in »šnelkurz« psihiatri ponujajo svoje rešitve, ki na zgroženost (resničnih) strokovnjakov stanje kvečjemu poslabšajo. Knjige in predavanja na temo samopomoči in povečanja produktivnosti gredo za med. Kaj pa v povezavi s tem počnejo podjetja? Kako dejansko ukrepajo, da se zaposleni lažje »vklopijo« v ekipo in da se po drugi strani za določen čas »odklopijo« oziroma se ne »prekurijo«? Mimogrede, kaj je pravzaprav uspešen teambuilding?

Lidl Slovenija: dogodki pomembni za vzpostavljanje organizacijske klime

V Lidlu Slovenija organizirajo številne dogodke za zaposlene, da se, kot pravi vodja korporativnega komuniciranjaTina Cipot, počutijo še bolj povezane s podjetjem in med seboj. »To je po našem mnenju pomembno pri vzpostavljanju pozitivne organizacijske klime v podjetju. Da smo s takšnimi aktivnostmi na pravi poti, kažejo tudi rezultati internega merjenja utripa našega podjetja, po katerih so naše sodelavke in sodelavci pripadni podjetju in bi Lidl Slovenija kot delodajalca z veseljem priporočili svojim prijateljem.« Raziskava je za Cipotovo dokaz, da so zaposleni na splošno zelo zadovoljni z delom in sodelovanjem z vodjo ter se zaradi uspešnosti, dinamičnosti dela v svojih ekipah zato dobro počutijo v podjetju. »Za vse naše zaposlene enkrat letno organiziramo piknik. Termin je že kar tradicionalen – to je prva junijska nedelja. Takrat zapremo vse naše trgovine, sodelavke in sodelavce pa povabimo, da se v čim večjem številu zberemo in pozabavamo. Pripravimo zanimive ekipne igre in tekmovanja, razglasimo pa tudi najboljšo poslovalnico minulega poslovnega leta. Udeležba je seveda prostovoljna in brezplačna, poskrbimo pa tudi za avtobusni prevoz z vseh koncev Slovenije, saj je naša 1700-članska ekipa razpršena po različnih krajih. Tako se lahko resnično vsi sproščeno podružijo.«

Vsako leto organizirajo tudi teambuildinge, ki so ciljno usmerjeni v gradnjo tesnejših odnosov v ekipah, obenem pa tudi v oblikovanje skupne vizije dela in spopadanja z izzivi. S programi teh teambuildingov stremijo h krepitvi vrednot podjetja v zavesti ekip, saj le vrednote, ki jih živijo, pripomorejo k uspešnosti posameznikov, ekip in nenazadnje podjetja. »V podjetju imamo tudi dobro organiziran projekt Promocija zdravja, ki smo ga vzpostavili že leta 2012. Vsaka od ekip ima svojega ambasadorja zdravja, ki skrbi za promocijo zdravega načina življenja na delovnem mestu in tudi sicer.« Spodbujajo športne aktivnosti; Lidl ima več kot 100 udeležencev na Ljubljanskem maratonu, nedavno je 80 Lidlovk in Lidlovcev teklo na Oviratlonu, v internem časopisu Štacunar pa z različnimi vsebinami promovirajo zdrav način življenja in spodbujajo k temu zaposlene in tudi njihove družine. »Spodbujamo tudi lastne aktivnosti ekip, ki se pogosto odpravijo na izlet ali športno prireditev, in to podpremo tudi z izdelki, ki jih potrebujejo za regeneracijo. Že drugo leto smo se tudi pridružili pobudi Ustavi se in z interno aktivacijo nagovorili pomen poslušanja sebe, telesne aktivnost in tudi počitka po delovnem dnevu.«

Kot Lidlovo posebnost, ki v Sloveniji ni pogosta, v podjetju pa je precej priljubljena, pa sogovornica izpostavlja tako imenovani službeni odklop. Gre za daljšo odsotnost od dela, ki pripada vsem zaposlenim po dopolnjenih petih letih delovne dobe pri podjetju. Sodelavka oziroma sodelavec vsaj pol leta prej napove svojo odsotnost, ki lahko traja od enega do treh mesecev. »V tem času je njegovo delovno mesto varno, zaposleni pa si lahko brez slabe vesti ali skrbi, kaj bo z njegovo službo, privošči uresničitev sanj, morda kakšno posebno izobraževanje, potovanje; nekateri se posvetijo gradnji hiše in tako naprej. Takšna odsotnost je sicer neplačana, vendar pa podjetje poskrbi za plačilo vseh socialnih prispevkov zaposlenega.«

Helios: izobraževanje na akademiji, povezovanje na festivalu

V skupini Helios si z različnimi programi in dejavnostmi prizadevajo za dobro počutje zaposlenih, njihovo motiviranost, strokovni razvoj in zdravje. Skupina Helios v Sloveniji šteje približno 1.100 zaposlenih, ki prihajajo iz različnih podjetij in oddelkov, zato poznajo več vrst teambuildingov. Prvi so tisti, ki so organizirani na ravni posameznih podjetij oziroma oddelkov in so namenjeni povezovanju in druženju med sodelavci v ožjih krogih. Posamezni oddelki tako odidejo na različne izlete oziroma se udeležijo raznovrstnih skupinskih aktivnosti, kot so delavnice kuhanja, bovling, rafting, večerje in podobno. Drugi tip teambuildingov je namenjen povezovanju vseh sodelavcev znotraj skupine Helios v Sloveniji. V ta namen že peto leto zapored na začetku septembra organizirajo Helios Festival. »Dogodek popestrimo z različnimi športnimi igrami, nastopi, koncerti, žrebanji in drugimi zabavnimi aktivnostmi za zaposlene. Dogodek je vsako leto odlično sprejet, saj se ga udeleži skoraj polovica vseh zaposlenih,« pojasnjuje Maša Bantan Marot, vodja korporativnega komuniciranja skupine Helios. Z lastnim športnim društvom spodbujajo k športnemu udejstvovanju tudi izven delovnega časa. Trenutno je v društvu skoraj 400 članov, ki lahko izbirajo med 12-imi sekcijami, v katerih se tekom leta odvijajo treningi, turnirji in druge aktivnosti. Promocijo zdravja na delovnem mestu med drugim krepijo z delavnicami na temo vaj za zdravo hrbtenico in obvladovanja stresa. »V letošnjem letu smo začeli tudi z izvajanjem kratkih interaktivnih delavnic, ki so namenjene ozaveščanju o vrednotah Heliosa, obenem pa tudi spoznavanju in povezovanju med zaposlenimi. Našim zaposlenim ponujamo tudi veliko priložnosti za izobraževanje in osebno rast v sklopu izobraževalnega progama Helios Akademija, ki je namenjen pridobivanju novih znanj, pa tudi izmenjavi izkušenj in druženju s sodelavci,« dodaja sogovornica. 

Zavarovalnica Sava: krepijo tudi družbeno odgovorno zavest posameznika

Druženje zaposlenih je v Zavarovalnici Sava zelo pomembno, ker se po njihovih ugotovitvah s tem oblikujejo in negujejo odnosi, ki pozitivno vplivajo na zaposlene, na proces dela in nenazadnje tudi uspeh podjetja. S tem zavedanjem v podjetju skrbijo, da je priložnosti za takšna druženja deležen vsak zaposleni. Vsaj enkrat na leto se zaposleni družijo v okviru teambuildingov na ravni organizacijskih enot, vse zaposlene pa enkrat na leto povabijo tudi na dogodek, kjer lahko srečajo prav vse sodelavce; to so novoletna zabava in športne igre, veliko pozornosti pa posvečajo tudi neformalnemu druženju na dogodkih, ki so sicer bolj formalne narave (konference, inovacijski dogodki …). »Zaposlenim nudimo tudi druženja v okviru raznih družbeno odgovornih projektov, kot so Dan Save Re, Predani korakom in Delimo božič, s katerimi krepimo tudi družbeno odgovorno zavest posameznika, ter aktivna druženja v okviru dogodkov športno-kulturnega društva. Skratka, priložnosti za druženje je kar nekaj,« pravijo v podjetju.

Uspešen teambuilding je zanje tisti, ki dosega namene, zaradi katerih ga organizirajo. To so povezovanje zaposlenih,spodbujanje medorganizacijskega sodelovanja,spodbujanje pozitivne delovne energije,sprejemanje različnosti,doseganje učinkovitejše medsebojne komunikacije,hitrejši prenos znanja,usmerjanje k novim pristopom dela in novim rešitvam,hitrejše reševanja izzivov,spodbujanje inovacijske kulture,boljša organizacijska produktivnost in doseganje skupne realizacije ciljev,dvig zavzetosti, motiviranosti, pripadnosti in izboljšanje organizacijske klime ter kulture.»Povezovalna srečanja organiziramo v sproščenem okolju, zunaj delovnega okolja. Zaposleni se jih radi udeležujejo in jih sprejemajo kot priložnost za pridobitev novih znanj, vzpostavitev dodatnega zaupanja med sodelavci, graditev in negovanje osebnih odnosov ter prijetno poživitev delovnega časa.« V podjetju verjamejo, da je zdravje prvi pogoj za uspešno in učinkovito delovanje vsakega posameznika. Svoje zaposlene zato spodbujajo, da zanj skrbijo, zato so temu namenili tudi dodatni dan dopusta in ga poimenovali »Dan za zdravje«. »Zaposleni ga ima možnost koristiti enkrat na leto, in sicer za namene, ki pozitivno vplivajo na njegovo zdravje, kot so preventivni pregled, rekreacija, izobraževanje na temo zdravja. Ustanovili smo tudi Športno-kulturno društvo Zavarovalnice Sava, ki zaposlenim omogoča vključevanje v različne rekreativne dejavnosti in sodelovanje na športnih dogodkih, nudimo pa jim tudi letovanje v počitniški kapaciteti v prijetnem in zdravem okolju, pri čemer beležimo visoko stopnjo zasedenosti.«

Kot družini prijazno podjetje se trudijo, da imajo zaposleni čim manj težav z usklajevanjem poklicnega in zasebnega življenja. »Zaposlenim omogočamo gibljiv delovni čas, nemoteno koriščenje odmorov in letnih dopustov, veliko vlogo pri zagotavljanju ravnovesja pa ima tudi učinkovita organizacija delovnega časa. Stremimo k temu, da so delovne obveznosti v kar največji meri opravljene v okviru delovnika.«

Laško Union: zaposleni na dogodkih najraje pijejo brezalkoholne pijače

V Pivovarni Laško Union organizirajo teambuildinge na ravni oddelkov praviloma enkrat na leto. Tovrstni dogodki in srečanja znotraj kolektivov in celotnega podjetja po besedah vodje komuniciranja Alenke Rozman gradijo kulturo medsebojnega spoštovanja in zaupanja, povečujejo zvestobo in povezovanje ter velikokrat pripeljejo in pomagajo do svežih ter novih idej. Z organiziranjem druženja zaposlenih zunaj delovnega okolja želijo ustvarjati priložnosti za medsebojno druženje ter izboljšujejo notranjo komunikacijo med zaposlenimi.  Osnova za odlično poslovanje podjetja je v pivovarni namreč odprta komunikacija med zaposlenimi ter skupna vizija in poslanstvo podjetja in nenazadnje tima, ki rezultate dosega in presega. »Zaposleni sprejemajo tovrstno druženje s pozitivnimi povratnimi informacijami. Na samih dogodkih pa se kaže dobro sprejemanje na način, da zaposleni stopijo iz svojih običajnih vlog na delovnem mestu; pokažejo se njihova preprostost, odprtost in družabnost,« opaža Rozmanova.

Ker gre za pivovarno, nas je seveda zanimalo, ali zaposleni na dogodkih pijejo le piva iz njihovega portfelja. Po besedah sogovornice zaposleni najraje posegajo po pijačah iz »Izbire 0,0«, ki vključuje številne brezalkoholne pijače, tudi brezalkoholno pivo, radler in malt. »Promocija zdravja na delovnem mestu je eno od osnovnih vodil našega podjetja. Zaposlenim ponujamo številne možnosti na področju izboljšanja zdravja in skrbimo za dobro počutje pri njihovem delu. Med možnostmi, ki so na voljo zaposlenim, so zdrava prehrana (zelenjavni menu, zdrava izbira), namestitev tiskalnikov na oddaljeno mesto, športne dejavnosti (pohodništvo v sklopu akcije »Gremo v hribe«, tek in udeležba na maratonu),organizirano izvajanje razteznih vaj, program 12 navad zdravih ljudi in brezplačna uporaba koles. V pivovarni skrbijo tudi za »odklop« zaposlenih od službenih obveznosti. »Zanje organiziramo novoletno zabavo, sindikalne izlete ter srečanje otrok zaposlenih z dedkom Mrazom, dodatno pa imajo naši zaposleni tudi možnost koriščenja počitniških kapacitet.«

Krka: druženje zaposlenih je pomemben del kulture

V Krki uporabljajo teambuilding v okviru nekaterih izobraževalnih programov, bodisi za začetno spoznavanje in uigravanje skupin bodisi ob zaključku programa, kjer se v praksi preverijo nekatere veščine vodenja in organizira učinkovit zaključek izobraževalnega programa, ki še bolj poveže udeležence. Uporabljajo ga tudi ob srečanjih sodelavcev iz mednarodnih okolij, kjer ima vlogo povezovanja in boljšega medsebojnega spoznavanja in razumevanja, pa tudi v posameznih službah in oddelkih. Pred teambuildingom vedno določijo cilj in ga z izvajalcem tako tudi pripravijo. »Pri teambuildingu je pomembno, da veš, kaj hočeš z njim doseči in ga tako tudi vsebinsko pripraviš in organiziraš. Z rezultati smo večinoma zadovoljni,« pojasnjujejo v Krkini službi za odnose z javnostmi.

Ko  imajo izbrano skupino in cilje, ki jih želijo doseči, izberejo izvajalce, ki na osnovi njihovih sporočil, kaj je namen teambuildinga, pripravijo ustrezne delavnice. V okviru nekaterih dolgoročnejših programov za izobraževanje vodij je to že sestavni del programa. V okviru teambuildinga tako izvajajo različne naloge na terenu ali v določenih prostorih; pripravijo tudi timski video, za določene programe pa ga izvedejo tudi v adrenalinskem parku.

»V Krki se zavedamo, da so temelj našega uspeha zaposleni, zato je skrb zanje temeljni element naše družbene odgovornosti. Res je sicer, da za svoje fizično in psihično kondicijo najbolje poskrbi vsak posameznik sam, vendar pa je v današnjem času, ki od vseh nas zahteva hitre odzive in nenehno prilagajanje na vseh področjih dela in življenja, skrb za zdravje naših sodelavcev tudi odgovornost podjetja. Zato za dobro počutje in dobre medsebojne odnose že desetletja skrbimo z raznovrstnimi športnimi in kulturnimi dogodki.« Aktivno sodelujejo na področjih, ki prispevajo h kakovosti življenja tudi zunaj delovnega okolja. Zaposleni imajo na voljo bogato ponudbo rekreacije v Trim klubu Krka. Organizirane so različne športne dejavnosti, ki se jih vsak teden udeleži okoli tisoč zaposlenih. Nudimo jim tudi preventivno zdravstveno rekreacijo in termalno zdravljenje. »Omeniti velja tudi možnost dopustovanja zaposlenih v Krkinih počitniških zmogljivosti na morju ali v hribih. Kulturno umetniško društvo Krka bogati kulturno življenje. Združuje galerijsko dejavnost, pevski zbor, gledališki klub in ustvarjalne delavnice ter organizira obiske kulturnih prireditev.«

Spodbujajo zdravo prehrano, zato na vseh lokacijah podjetja zagotavljajo kakovostno prehrano s pestro ponudbo hladnih in toplih obrokov. »Druženje zaposlenih je pomemben del Krkine kulture. Vsako leto organiziramo Krkin dan, družabni in športni dan vseh zaposlenih, in prireditev Dan Krkinih priznanj, na kateri nagradimo jubilante, najboljše sodelavce, najboljše vodje ter najboljše predlagatelje inovacij in koristnih predlogov. Ljubitelji smučanja se družimo na zimskem športnem dnevu. Srečujemo se tudi na srečanjih invalidov, krvodajalcev, gasilcev, športnikov, na čistilnih akcijah, ob otvoritvah novih obratov, na kulturnih in drugih dogodkih.«

Mercator: teambuildingi se vsebinsko in lokacijsko prilagajajo ekipam

V Mercatorju vsako leto med majem in oktobrom izvajajo delavnice teambuildinga v Mercatorjevi koči na Voglu. V sklopu dvodnevne delavnice se ekipe po besedah Nataše Jelovčan, vodje službe za razvoj in selekcijo kadrov v Mercatorju, lahko družijo in bolje spoznavajo; del delavnice pa je namenjen tudi razvoju komunikacije v timih ter boljšemu timskemu delu. Izvedejo med 15 in 20 delavnic za 400 udeležencev, udeleženci pa so sodelavke in sodelavci z vseh področij delovanja, največji del pa je zaposlenih v trgovinah.Druge delavnice teambuildinga organizirajo v dogovoru z direktorji sektorjev in jih tako vsebinsko kot tudi lokacijsko prilagodijo željam in potrebam posamezne ekipe.»Po uspešnem teambuildingu opazimo razliko v delovanju ekipe – boljše sodelovanje in timsko povezovanje, učinkovitejšo komunikacijo, boljše odnose ter razumevanje sodelavcev. Teambuilding torej ni zgolj zabava in druženje, ampak načrtovan, skrbno zasnovan in izveden dogodek, ki lahko pomembno prispeva k procesu razvoja pozitivne skupinske dinamike,« dodaja Jelovčanova.

Hofer Slovenija: uravnoteženo razmerje med delom in prostim časom je temelj

Tudi v Hoferju Slovenija se zavedajo, da le zadovoljni zaposleni (v Sloveniji ima Hofer več kot 1800 zaposlenih, op. p.) pišejo uspešne zgodbe. »S tem namenom jim zagotavljamo pošteno plačilo oziroma nadpovprečno plačilo v trgovski panogi ter hkrati spodbudno delovno okolje, k čemur spadajo tudi številne Hoferjeve ugodnosti in razna druženja,« sporočajo iz oddelka za odnose z javnostmi.

Zaposleni se lahko zunaj delovnega okolja družijo na dogodkih, kot so športne prireditve, na obisku dedka Mraza za najmlajše in ob dnevih odprtih vrat upravno-logističnega centra. Teambuildinge organizirajo enkrat na leto, poleg tega se sodelavci družijo tudi ob zaključku leta, ko organizirajo božično-novoletno zabavo. »Zavedamo se, da so tovrstna druženja izjemna priložnost za tkanje in krepitev vezi ter priložnost za neformalno druženje znotraj in med oddelki. To so tudi razlogi, da organiziramo tovrstne dogodke. Glede na dosedanje odzive naših sodelavcev in sproščeno vzdušje verjamemo, da smo na pravi poti in so dogodki zasnovani uspešno,« dodajajo.

Za zdravje sodelavk in sodelavcev skrbijo v okviru pobude Skrbimo za svoje zdravje, kjer spodbujajo k zdravemu načinu življenja in aktivnemu preživljanju prostega časa. Pri Hoferju imajo tudi program zdravstvene preventive, brezplačne delavnice na temo zdrave prehrane, športne delavnice in druga praktična izobraževanja o varnosti in zdravju na delovnem mestu. Zaposleni imajo vedno na voljo brezplačno sveže sezonsko sadje in zelenjavo ter kavo in čaj. Spodbujajo jih tudi k športnemu udejstvovanju, zato se pogosto skupaj udeležujejo različnih tekov in ekipnih športov. Podjetje jim namreč krije strošek prijavnine na izbrane športne prireditve, kot so Ljubljanski maraton, DM tek, Maraton treh src v Radencih, Maraton Franja in številne druge.

»Uravnoteženo razmerje med delom in prostim časom oziroma družinskim življenjem je temelj za učinkovito delo, hkrati pa tudi za boljše zdravje in zadovoljstvo na delovnem mestu ter ustrezen odklop od službenih obveznosti,« so prepričani v Hoferju.

Svojim sodelavcem z ukrepi v okviru certifikata družini prijazno podjetje omogočajo čim lažje usklajevanje zasebnega in poklicnega življenja, med drugim z zaposlitvijo za krajši delovni čas, možnostjo podaljšanega porodniškega dopusta in »sabbaticala« oziroma daljše odsotnosti z dela. »Prav tako naši sodelavci, razen vodilnega kadra, nimajo službenih telefonov in hkrati ne dostopajo do službene e-pošte v zasebnem času, kar prav tako omogoča ustrezno ločevanje od službenih obveznosti. Verjamemo, da se ravno zaradi zgoraj navedenega in številnih ugodnosti za naše zaposlene uvrščamo med privlačnejše zaposlovalce v panogi, na kar smo ponosni in za kar si neprestano prizadevamo,« poudarjajo. Obenem jih veseli, da zadovoljstvo potrjujejo tudi sami zaposleni. Rezultati anonimne ankete kažejo, da je indeks splošnega zadovoljstva v podjetju 88-odstoten, kar Hofer Slovenija uvršča med najuspešnejše zaposlovalce v celotni skupini Hofer.

Petrol Slovenija: od neformalnega druženja do aktivnih odmorov

V Petrolu že vrsto let izvajajo aktivnosti za ohranjanje zdravja zaposlenih pri delu, prizadevajo pa si tudi za njihovo dobro počutje zunaj delovnega mesta. »Vse večjo pozornost namenjamo zdravemu načinu življenja, aktivnim odmorom, športnim dogodkom in neformalnim oblikam druženja. V ta namen smo že leta 2013 vzpostavili projektne aktivnosti Zdravo v Petrolu, ki so z letom 2018 dobile nove razsežnosti. Projektna skupina Zdravo v Petrolu šteje sedem sodelavcev. Osnovni namen programa promocije zdravja na delovnem mestu je vzpostavitev celovitega sistema upravljanja z zdravjem zaposlenih, pri čemer veliko pozornosti namenjamo predvsem ozaveščanju zaposlenih o samem pomenu zdravja na delovnem mestu in skrbi zanj,« je povedal Aleksander Salkič, direktor korporativnega komuniciranja v Petrolu. Poleg klasičnih oblik teambuildingov, Petrolovih letnih in zimskih športnih iger, letos tretje leto izvajajo projekt »Sprejmeš izziv?«, ki poleg gibalne aktivnosti spodbuja tudi povezovanje in druženje s sodelavci iz različnih delovnih skupin; in ker v posameznih izzivih odpira vrata na aktivnosti tudi družinskim članom, je po Salkičevih ugotovitvah zadovoljstvo s strani zaposlenih še toliko večje.

Projekt »Sprejmeš izziv?« predstavlja sklop aktivnosti, ki zaposlene spodbuja k športnemu udejstvovanju. Skozi različne športne discipline zaposleni aktivno preživljajo prosti čas, spoznavajo nove športne discipline, se obenem zabavajo, povezujejo ter krepijo neformalne stike s sodelavci. Predstavlja set 20-ih dogodkov: 10 mesecev, 10 sobotnih izzivov, 10 »mini« tedenskih izzivov – vsakokrat z izzivom v drugi športni panogi. Pred vsakim dogodkom, ki so prilagojeni vsem starostnim skupinam sodelavcem, so na voljo strokovni nasveti glede vadbe in treningov. Določeni dogodki so tudi družini prijazni, kar pomeni, da lahko zaposleni s seboj na dogodek pripeljejo tudi svoje družinske člane. Na dogodkih se imajo zaposleni priložnost družiti z vrhunskimi športniki, ki jih Petrol sponzorira, za opravljen izziv pa so tudi nagrajeni. »Glede na pozitiven odziv zaposlenih smo letos v Petrolu začeli izvajati tretjo sezono projekta. Poleg tega smo uvedli novost z »mini« športnimi dogodki med tednom. Tudi teh je 10 dogodkov: 10 mesecev, 10 četrtkov popoldan, 10 športnih izzivov – vsakokrat z izzivom v drugi športni panogi,« dodaja Salkič.

Poseben izziv, ki v Petrolu že poteka in se bo nadaljeval med letom, je serija delavnic, ki zaposlene spodbuja k mikro gibalnim odmorom za zdravje hrbtenice. V ta namen so na intranetu objavljeni tudi kratki videi, ob katerih lahko zaposleni izvajajo vaje za hrbtenico. Dodatno ozaveščanje o skrbi za zdravo hrbtenico je lansko jesen prinesla tudi serija individualnih usposabljanj o sproščanju na delovnem mestu, z demonstracijo akupresurne masaže, ki jo bodo kot dobro prakso nadaljevali tudi letos. V teku je tudi projekt ozaveščanja o stresu, ki poteka preko objave člankov, obveščanja preko poštnega predala in plakatov. Tudi ta projekt poteka že od lanskega leta. Zaposleni se lahko z 10-minutno vadbo med delovnim časom organizirajo tudi sami. Takšnih skupinic je po Salkičevih besedah vedno več. Letošnje poletje pa so prvič uvedli tudi jutranjo telovadbo, ki poteka vsak dan ob 8. uri, na terasi 14. nadstropja Petrolove zgradbe.

NLB: pomembna vloga motivacijskih treningov

Za posamezne organizacijske enote motivacijske treninge v NLB izvajajo vsaj enkrat na leto, za boljše povezovanje  med zaposlenimi pa so organizirana tudi neformalna druženja in pikniki. Za zaposlene ob koncu leta organizirajo novoletno zabavo. Decembra 2018 so se preko »live streama« v živo povezali s kolegi v vseh državah članicah NLB Skupine. Najmlajše na posebnem prazničnem srečanju obdari dedek Mraz. V maju že tradicionalno potekajo bančne športne igre NLB Skupine, katerih se udeležijo zaposleni v vseh državah članicah in se prek različnih športnih panog pomerijo med seboj. Junija letos so prvič organizirali tudi NLB družinski dan, na katerem so se zaposleni v NLB in njihovi družinski člani družili v prijetnem dogajanju na Ptuju. »Vsak, še tako zahteven obiskovalec, je v objemu starodavnega mesta lahko našel nekaj zase, pa naj je bilo to osvežujoče hlajenje v Ptujskih termah, dejavnosti za majhne in nekoliko večje otroke, odlična malica ali pa večerni koncert med obzidjem Minoritskega samostana,« pravi Zorica Jerič, vodja NLB Izobraževalnega centra.

Motivacijske treninge obravnavajo kot pomembno orodje za dvig motivacije, zadovoljstva in zavzetosti zaposlenih ter pomembno vplivajo na izboljšanje sodelovanja in komuniciranja med sodelavci. »Motivacijske treninge lahko nadgradimo in združimo z družbeno odgovornimi akcijami; sodijo namreč med tiste aktivnosti, ki se v NLB najpogosteje izvajajo ravno s ciljem izboljšanja organizacijske klime in zavzetosti zaposlenih – posledično tudi posameznih organizacijskih enot. Prav zato spodbujamo in si prizadevamo, da vse organizacijske enote v banki stalno izvajajo tovrstne treninge in po naših opažanjih so dobro sprejeti,« dodaja Jeričeva. Zaposleni se namreč razveselijo vsakega druženja s sodelavci, ki potekajo zunaj prostorov banke, zato motivacijski treningi po opažanjih Jeričeve niso v breme, ampak v veselje. Za rekreacijo zaposlenih skrbijo s športnimi aktivnostmi, ki se jih zaposleni lahko udeležijo v okviru Bančnega športnega društva NLB. V okviru programa Zdrava banka izvajajo aktivnosti z namenom ohranjanja in krepitve telesnega in duševnega zdravja zaposlenih. Pri tem gre za kombinacijo sprememb fizičnega in socialnega okolja ter z zdravjem povezanega življenjskega sloga.

V sklopu aktivnosti programa Zdrava banka je v ospredju spodbujanje zdravega življenjskega sloga (izboljšanje prehranjevalnih navad, promoviranje telesne dejavnosti in opustitev kajenja), zmanjšanje stresa na delovnem mestu, boljši medsebojni odnosi, boljša komunikacija na delovnem mestu, krepitev in varovanje duševnega zdravja in boljšega počutja, povečanje zadovoljstva zaposlenih in ustvarjanje zadovoljnih delovnih mest. V sklopu aktivnosti imajo sicer vsi zaposleni ves čas dostop tudi do različnih tehnik sproščanja, ki potekajo v obliki e-izobraževanja. »Poleg omenjenega so po posameznih organizacijskih enotah različni pristopi, aktivnosti, ki se izvajajo za odklop od službenih obveznosti, tudi na dnevni, tedenski ravni. Zaposleni se lahko udeležujejo aktivnosti, ki se izvajajo v okviru Bančnega športnega društva, se udeležujejo dogodkov in sindikalnih izletov. Predvsem pa se osredotočamo na to, da z aktivnostmi v okviru programa Zdrava banka ozaveščamo zaposlene o pomembnosti ohranjanja in krepitve telesnega ter duševnega zdravja,« poudarja sogovornica. Zato jih ves čas spodbujajo k udeležbi omenjenega programa, tudi z uporabo različnih gradiv, e-izobraževanj ter jih bodrijo, da slednje vsakodnevno (vsaj za nekaj minut) uporabijo z namenom oddiha od službenih obveznosti.

Telekom Slovenije: Antistresni program je prava uspešnica

V Telekomu Slovenije spodbujajo vrsto dejavnosti za krepitev medsebojnega sodelovanja in dobrih odnosov med zaposlenimi, v okviru katerih izvajajo tudi različne tematske timske delavnice, ki jih, skladno z vrednotami podjetja, povežejo tudi z družbeno odgovornostjo. »Tako smo zaposleni, na primer, lani na delavnicah skupaj sestavljali otroška kolesa in jih podarili Zvezi prijateljev mladine Ljubljana Moste-Polje, oblikovali lične otroške igrače, ki smo jih podarili otroškim domovom, ter iskali »skrite zaklade« po različnih slovenskih krajih in podobno,« pravi Helena Lokar, direktorica upravljanja s kadri pri Telekomu Slovenije.

Letošnja »uspešnica« timskih delavnic je po njenih besedah t. i. antistresni program, na katerem se z naravo obdanih lokacijah zunaj kraja dela ekipa povezuje ter gradi ob učenju in izvajanju praktičnih vaj za sproščanje in obvladovanje stresa. Program je poučen in koristen tako za ekipo kot tudi vsakega posameznika v njej. »Različne timske delavnice so se že tako uveljavile, da jih praviloma za posamezno organizacijsko enoto ali tim izvajamo vsako leto. Odzivi udeležencev nanje so namreč odlični. Večina jih poudarja, da so se med seboj bolje spoznali in da jih je zavedanje, da so s skupnimi močmi naredili nekaj koristnega in se ob tem še zabavali, še bolj povezalo in zbližalo. Kot poudarjajo zaposleni, se pozitivni učinki pozneje kažejo tudi na delovnem mestu, saj s sodelavci komunicirajo bolj odprto, ob tem pa je več tudi medsebojnega zaupanja in medsebojne pomoči.«

V Telekomu Slovenije se zavedajo, da je med pomembnimi dejavniki zdravja tudi redna telesna aktivnost zaposlenih. Tako v skrbi za zdrav in športno obarvan način življenja zaposlenim preko športnega društva TSsport omogočajo različne športne aktivnosti, kot so odbojka, košarka, nogomet, tenis in tek. Člani posameznih sekcij imajo možnost svoje sposobnosti preveriti tudi na tekaških, kolesarskih in drugih javnih športnih prireditvah, Telekomovih prvenstvih in mednarodnih tekmovanjih. V okviru skrbi za zaposlene v Telekomu Slovenije poseben del aktivnosti namenjajo tudi promociji zdravja zaposlenih. Tako izvajajo različne aktivnosti, povezane s sistematičnim izobraževanjem in ozaveščanjem zaposlenih, zaposlenim so na voljo različne antistresne delavnice ter delavnice s področja zdravega delovnega mesta, zdravega načina življenja in preprečevanja izgorelosti, predavanja strokovnjakov s področja psihologije, sociologije in antropologije, zaposlene pa seznanjajo tudi z različnimi načini sproščanja in učinki pozitivnega razmišljanja. Z namenom promocije zdravja na delovnem mestu so po besedah Lokarjeve zasnovali tudi poseben interni portal, na katerem objavljajo različne informacije in nasvete.

A1 Slovenija: Naložbe v zaposlene se povrnejo z večjim zadovoljstvom in manj »bolniškimi«

V družbi A1 Slovenija že vrsto let deluje skupina za šport, v katero je vključena skoraj polovica zaposlenih. »Skrb za zdravo in športno življenje pomaga pri ohranitvi fizičnega in čustvenega zdravja. Naši zaposleni prav tako cenijo naše prijetno urejeno in svetlo delovno okolje kakor tudi dnevno sveže sadje ter brezplačne napitke,« pojasnjuje Urša Gašperšič, vodja službe za upravljanje s človeškimi viri. Zaposleni imajo tudi možnost dela zunaj pisarne. »Vse to je investicija v zdravje in dobro počutje naših zaposlenih, ki se nam povrne z zadovoljnimi zaposlenimi in manjšo bolniško odsotnostjo,« poudarja sogovornica. V A1 Slovenija periodično organizirajo tudi delavnice o obvladovanju stresa na delovnem mestu in splošne izgorelosti.

Europlakat: zaposleni spoznajo tudi svoje druge talente

V Europlakatu organizirajo teambuildinge enkrat na leto. Organizirajo jih vsako pomlad, izbirajo pa različne lokacije po Sloveniji in tudi različne aktivnosti. »Običajno se razdelimo v skupine, tako da člani skupin med seboj sodelujemo, nato pa se skupine pomerijo v raznih zabavnih tekmovanjih. Sledi še druženje ob hrani in pijači ter zabava,« pravi namestnik direktorjaBoštjan Berčan

Poleg teambuildingov se sodelavci družijo še na prednovoletni zabavi in dvo- ali tridnevnih izletih oziroma strokovnih ekskurzijah. Občasno za zaposlene organizirajo še druženje na snegu ali obisk kulturno-zabavnih prireditev. Teambuilding je za Berčana uspešen, če se jih zaposleni še v dnevih po druženju radi spominjajo in če v podjetju vladata dobra volja in sproščeno vzdušje, tudi še v dnevih ter tednih po teambuildingu. Dobri teambuildingi so zanj kombinacija iger, v katerih se pomešajo vloge in spoznavajo še svoje druge talente ter spretnosti, ki v vsakdanjem delu ne pridejo do izraza.

»Glavno pa je seveda sproščeno druženje in negovanje dobrih odnosov. Zaposleni se radi udeležujejo teambuildingov in vsi tudi zavzeto sodelujejo. Teambuildingi so koristni za dobre odnose in spodbujanje timskega duha v podjetju, če podjetje tudi sicer vsakodnevno skrbi za dobro klimo v podjetju,« meni Berčan.

Zaposlene v Europlakatu spodbujajo k zdravemu in aktivnemu življenju. V pisarnah je na voljo sadje, omogočajo pa jim tudi rekreacijo. Izbirajo lahko med skupinskimi vadbami, obiskom fitnesa in igranjem skupinskih športov. Sodelavke in sodelavci se občasno udeležujejo tekaških prireditev. Za »odklop« od službenih obveznosti skrbijo s spoštovanjem delovnega časa in osemurnim delovnikom. »Če je delo dobro organizirano, zaposleni za svoje obveznosti poskrbijo v delovnem času in ni potreb za nadure. Tako so zaposleni zunaj delovnega časa na voljo le izjemoma,« sklene sogovornik.

Pristop: raje delamo pametno kot veliko

V svetovalnem podjetju Pristop je več kot 250 sodelavcev, ki so del enega od desetih kompetenčnih centrov in podjetij. Dvakrat na leto organizirajo večji druženji (namenjeni vsem sodelavcem), ki potekata v obliki piknika ali večernega druženja. Po in med posameznimi kompetenčnimi centri prirejajo dodatna neformalna druženja in delavnice razvoja tima. »V zadnjem letu se poslužujemo metode Strength Deployment Inventory (SDI), ki temelji na teoriji zavedanja odnosov. Metoda se je izkazala za dobro orodje pri večanju razumevanja med raznolikimi profili in spodbujanju konstruktivnih medosebnih odnosov,« je povedala dr. Katja Grgić, vodja upravljanja s človeškimi viri na Pristopu. Skupinska srečanja organizirajo tudi ob večjih dosežkih ali težjih izzivih; posamezni vodje se pogosto odločijo tudi za spontana druženja, na katera vabijo tudi zaposlene iz drugih podjetij. Prvi pokazatelj uspeha raznih oblik neformalnega druženja je za Grgićevo visoka udeležba. »Zaposleni se tovrstnih dogodkov udeležujejo v velikem številu, čeprav potekajo v popoldanskih in večernih urah. Tovrstni dogodki so priložnost za ustvarjanje popolnoma drugačne kakovosti medosebnih vezi, kot se tkejo med delovnim procesom. Včasih je na ta način tudi sodelovanje med delovnim procesom potem lažje, saj postane komunikacija bolj odprta in sproščena. Na splošno opažamo, da zaposleni tudi sami, predvsem mlajše generacije, organizirajo veliko neformalnih druženj in se na primer kar med seboj dogovorijo za skupen obisk koncerta.«

Dodaja, da je namen teambuldingov dvojen. V prvi vrsti gre torej za povezovanje in gojenje konstruktivnih medosebnih odnosov ter prijetne atmosfere, ki se potem prenaša tudi v delovno okolje, poleg tega pa navadno vključujejo tudi nadgradnjo veščin (socialnih ali strokovnih). Torej, razvoj oziroma krepitev kompetenc in povezovanje. Na področju zdravja je za zaposlene poskrbljeno tako, da lahko brezplačno obiskujejo fitnes, na letni ravni pa skozi natečaj omogočijo 20-im zaposlenim tudi osebnega trenerja dvakrat na teden. »Vsem zaposlenim omogočamo tako profesionalni kot osebni coaching, ki ga na Pristopu izvajava dve osebi – jaz, ki sem po stroki psihologinja, in sodelavka Špela Levičnik Oblak, ki jo poleg najvišjih priznanj iz komunikacijske stroke odlikuje velika mera izkušenj, odprtosti in posluha. S coachingom krepimo veščine učinkovite organizacije časa, ki nam omogoča vzdrževanje zdravega ravnovesja med poslovnim in zasebnim življenjem. Bolj kot to, koliko časa je nekdo v pisarni, nam pomeni, kakšen je končni rezultat. Raje delamo pametno kot veliko,« poudarja sogovornica.  Dodaja še, da jih ne zanima prisotnost zaradi prisotnosti, zato je urnik dela fleksibilen, kar posameznikom omogoča, da delajo v ritmu, ki jim najbolj ustreza.

iPROM: nove izkušnje odpirajo obzorja in premikajo meje v glavah

V iPROM-u si že od samega začetka prizadevajo za krepitev ekipnega duha in poskušajo zaposlenim omogočiti čim več skupnih doživetij, saj na ta način krepijo vrednote podjetja, ki za Simona Cetina, partnerja v podjetju, pomembno pripomorejo h grajenju kulture podjetja. »V tem duhu zato enkrat na leto pripravljamo večdnevne teambuildinge, ki so športno in ekipno orientirani. Skupaj smo se preizkusili v jamarstvu, jadranju, potapljanju in orientacijskih pohodih.« Poleg teambuildingov za zaposlene organizirajo tudi piknike in različne delavnice, kjer krepijo kompetence zaposlenih na področjih, ki niso povezane z rednim delom, so pa po besedah sogovornika pomembne za razvoj socialnih veščin, ki bodo vse bolj pomembne v prihodnosti. »V lanskem letu smo se tako preizkusili v pripravi domačih jedi na tečaju kuhanja, pred tem smo organizirali delavnico sproščanja na delovnem mestu s tehniko tai chi. Organiziramo delavnice na temo psihologije, komunikacije in javnega nastopanja, reševanja konfliktov, komunikacije v ekipi, poslovne komunikacije, osebnega razvoja in razvoja ekipe.«

Uspešen teambuilding je za Cetina tisti, ki še bolj poveže ekipo. »Ob sproščenem druženju izboljšamo komunikacijo in medsebojno sodelovanje. Transparentna in jasna komunikacija je ključna za dobre medosebne odnose in uspešno sodelovanje. Članom ekipe obenem pomagamo odkrivati nove razsežnosti, ki jih pred tem v zasebnem življenju morda še niso uspeli okusiti. Sam sem namreč mnenja, da nove izkušnje odpirajo obzorja, premikajo meje v glavah in spodbujajo kreativnost.«

Zaposleni v agenciji imajo na voljo brezplačno uporabo fitnes centra, ki vključuje tudi različne skupinske vadbe, vsako leto pa se udeležijo Oviratlona in Ljubljanskega maratona. V letošnjem letu so zainteresiranim omogočili potapljaški tečaj. Tako so oblikovali ekipo iPROM diving team, ki ima v tem trenutku 17 kvalificiranih potapljačev. »Veliko se pogovarjamo z zaposlenimi in njihove želje poskusimo uresničiti. Za popestritev delovnika in krajši odklop od službenih obveznosti organiziramo interne aktivnosti, kot je na primer iPROM Džuskanje, ki je vedno tematsko obarvano in poskrbi za dobro počutje ter okrepčilo za zaposlene. Med drugim simbolično obeležimo tudi rojstne dneve iPROM-ovcev in s tem občasno celotni ekipi popestrimo delavnik ter krepimo kulturo darovanja. Trudimo se, da sodelavcev po nepotrebnem ne motimo v prostem času in na dopustih.«

CNJ Digital: v pisarnah ukinili sladke in slane prigrizke

V agenciji CNJ Digital poskušajo teambuildinge organizirati dvakrat na leto; pozimi in poleti. Kot pravi Mak Kordić, ustanovitelj agencije, gre za dvodnevne teambuildinge, ponavadi s kakšnim predavateljem oziroma inštruktorjem. »Če se vrnemo boljši, kot smo šli tja, bolj povezani, z več skupnimi zgodbami, je to zame uspešen teambuilding,« zatrjuje. V agenciji ne skrbijo še posebej za rekreacijo, imajo pa v pisarnah kolesa in skiroje za bližnje sestanke ali kosila. V pisarni sta na voljo tudi sadje in zelenjava, medtem ko so ukinili sladke prigrizke, kot so čokoladice in čipsi.

Kot pravi Kordić, zaposlenim čim večji »odklop« omogočajo z veliko dopusta in s pobudo, naj ne nosijo s seboj računalnikov in telefonov, da »jih ne zamika delo«. Vsakemu, ki gre na dopust, za čas odsotnosti poiščejo ustrezno zamenjavo.

Agencija 101: sprostitev in močna povezanost ekipe sta ključna

V Agenciji 101 organizirajo »pozitivno naravnana druženja« večkrat na leto. Sem sodijo običajna druženja po službi, športne aktivnosti in »glavni« letni teambuilding. »Verjamemo namreč, da sta sprostitev in posledično močna povezanost ekipe ključna dejavnika za uspešnost podjetja. To je še posebej pomembno v tako hitri, zahtevni in dinamični panogi, kot je oglaševanje,« pojasnjuje direktorica projektov Anja Šeme Todorovič.

Uspešen teambuilding v Agenciji 101 je v prvi vrsti sproščen odklop in prijateljsko »henganje«. Ujemanje in sožitje ekipe obravnavajo kot pomembno vrednoto agencije, zato se trudijo, da so teambuildingi v prvi vrsti kakovostna in pristna druženja. »Pristno družiti pa se na silo ne da. Seveda pa temu dodajamo različne taktične pristope glede na cilj teambuildinga; naj gre za krepitev učinkovitega timskega dela, razvoja kreativnega mišljenja ali pa denimo filozofije učinkovitega reševanja problemov,« dodaja Šeme Todorovičeva.

V agenciji sicer skrbijo tudi za rekreacijo zaposlenih. »V poletnih mesecih se radi preselimo na prosto, tako da v tem času prevladujejo ekipni športi, kot sta odbojka na mivki in košarka. V jesensko-zimskem času pa prideta na vrsto badminton in fitnes. Ker pa je agencija polna aktivnih športnih navdušencev, je tudi veliko individualnih pobud po spoznavanju novih športov. Trenutno je denimo v agenciji zelo aktivna in povezana druščina plezalcev.« Za odklop zaposlenih v prvi vrsti skrbijo tako, da verjamejo v kakovostno, učinkovito in odgovorno delo, ki se konča v dogovorjenih zmernih popoldanskih urah, torej okoli 16. ure. »Po tem ostane veliko časa za druženje in odklop, med delovnim časom pa so sestavni del naše agencije druženje ob kavi, ročni nogomet in piljenje natančnosti v metanju na koš.«

Futura DDB: Za zaposlene je treba skrbeti celo leto

Termin teambuilding, ki se nanaša na enkratne družabno-izobraževalne dogodke, direktorju Future DDB Marku Vičiču sicer ni najbolj pri srcu, saj je prepričan, da je gradnja medsebojnih odnosov, razumevanja in motivacije nekaj, za kar je treba skrbeti prav vsak dan v letu. »V Futuri vemo, da dobro počutje in motivacija močno vplivata na pozitivne rezultate, zato je skrb za zaposlene visoko na seznamu naših prioritet. Zaposlenim ponujamo širok nabor bonitet, v kar vključujemo tudi nagrade za uspešnost ob koncu leta oziroma med letom,« je povedal Vičič. Teambuilding v običajnem pomenu besede organizirajo vsaj enkrat na leto, kjer se z ekipo navadno odpravijo na dvodnevni izlet. Da pa službeni teambuilding ni le zabava, ga vedno nadgradijo s tematiko, ki pripomore k lažjemu delu ali grajenju medsebojnih odnosov. To je tudi cilj skupnih druženj. »Gre za uspešno prakso, saj je tudi povratna informacija zaposlenih pozitivna. Ker pa enkrat ni nobenkrat, imamo vsak zadnji petek v mesecu interno druženje, ki smo ga poimenovali »Veliki petek«. Gre za izobraževalna predavanja ali motivacijsko predstavitev z manjšo pogostitvijo. Druženje se pogosto zavleče do poznih ur. S tem želimo Futuriste razbremeniti po napornem mesecu, izmenjati informacije in utrjevati medsebojne odnose na globlji ravni.«

Zaposlenim nudijo tudi izobraževanja, ki jih relevantno razvrstijo tekom leta glede na želje in potrebe, poleg tega pa imajo omogočen stalen dostop do spletnih strani z spletnimi izobraževalnimi vsebinami in predavanji. V Futuri verjamejo tudi v zdrav duh v zdravem telesu, zato spodbujajo rekreacijo. »V preteklosti smo že imeli organizirane redne rekreativne aktivnosti, trenutno pa, zaradi številčnega prihoda novih članov ekipe, program aktivnosti na novo postavljamo,« dodaja Vičič.

Luna\TBWA: povezani tudi regijsko

V agenciji Luna\TBWA po besedah direktorice Dali Bungič veliko pozornosti posvečajo agencijski kulturi, saj so prepričani, da je za dolgoročni uspeh izjemno pomembna. »Zavedamo se, da notranjo kulturo soustvarjamo vsi, zato jo nenehno aktivno spodbujamo. Vsaka priložnost, kot so rojstni dnevi, obletnice in prelomnice ter poslovni uspehi, je postala povod za spontano druženje ob šanku. Da, prav ste prebrali – v agenciji imamo pravi profesionalni šank z vsemi potrebnimi pritiklinami,« pravi Bungičeva. Zavedajo se, da samo zadovoljne ekipe lahko dosegajo izjemne rezultate, hkrati pa jim je zelo pomembno, da so povezani tudi kot regija. »Veliko naših naročnikov je namreč regijskih, agencijske ekipe pa so mešane, saj jih sestavljajo sodelavci iz več naših agencij. Praktično vsak dan jih povezujemo in motiviramo z različnimi dejavnostmi, ki zajemajo interna izobraževanja, brezplačno rekreacijo za vse zaposlene, kot sta fitnes in vodene vadbe, piknike, druženja ter skupne obiske konferenc in izobraževanj.« 

Vsi zaposleni iz regije se redno zbirajo na regijskem teambuildingu, kjer združijo izobraževanje, motiviranje in zabavo. Zadnje večje srečanje je potekalo v Beogradu, kjer se je več kot 100 sodelavcev iz regijske mreže Luna\TBWA med drugim preizkusilo tudi v kuhanju in delavnicah grafitiranja. Takšne iniciative so po opažanjih Bungičeve vedno dobro sprejete, veliko predlogov prihaja tudi s strani zaposlenih in vedno jih poskusijo izpeljati čim več.

»Poleg druženja in povezanosti je za zadovoljstvo na delovnem mestu izjemno pomemben tudi ustrezen počitek. Izgorelost na delovnem mestu je tudi v Sloveniji postal zaskrbljujoč pojav, zato kljub hitremu agencijskemu tempu poskušamo sodelavcem omogočiti dovolj časa »brez službe«. Elektronska sporočila po delovnem času so res samo tista najnujnejša; enako je s službeno komunikacijo v času dopusta. Takrat sodelavce, ki jih ni na delovnem mestu, namenoma izključujemo iz tekoče komunikacije, da jih ob vrnitvi ne pričaka gora neprebranih sporočil,« poudarja sogovornica.

Poleg tega so letos že organizirali delavnice obvladovanja stresa in meditacije po metodi Master Change Traininga, skupaj z agencijo Competo pa številnim zaposlenim omogočajo tudi »coaching« in »e-coaching« za razvoj spretnosti in kompetenc. »Vse to zahteva aktivno in usmerjeno delovanje, ki je v agenciji Luna\TBWA postalo že samoumevno. Spoštujemo svoje sodelavce, njihovo integriteto in zasebnost ter jim poskušamo na najboljši način omogočiti, da razvijajo svoje potenciale. Le tako je lahko uspešno tudi podjetje kot celota,« sklene Bungičeva.

Rubikon GRAL: ustvarjanje vezi velja tudi za sodelavce

Gregor Graf, kreativni direktor in partner v agenciji Rubikon GRAL, poudarja, da je slogan agencije (»Ustvarjamo vezi«) rezerviran tudi za negovanje vezi med sodelavci. Uspešen teambuilding je zanj vsako druženje oziroma skupinska aktivnost sodelavcev, v sklopu katere se nekoliko bolje spoznajo, okrepijo medsebojne vezi, še dodatno povečajo občutek pripadnosti in ekipnega duha, na čemer že od nekdaj gradijo zgodbo agencije. Ta temelji na predanosti, zagnanosti, pozitivni naravnanosti in visoki stopnji medsebojnega zaupanja. »Pod pojmom teambuilding imamo v agenciji različne podkategorije internih on- in offsite dogodkov. Pri poletnem teambuildingu je prvi dan rezerviran za različne izobraževalne dejavnosti, naslednji dan pa je predvidena rekreativna zabava, kot so udeležba na Oviratlonu, jadranje na obali in izleti. Zimski teambuilding je pri nas poimenovan »teambonding« in je priložnost, da v zimskih mesecih z ekipo pobegnemo nekam na toplo, lovit sončne žarke. Za sabo imamo nepozabna druženja z Malte in iz Španije. Letošnji pa je ravno v fazi načrtovanja,« pravi Graf in dodaja, da so pikniki oziroma različna praznovanja precej frekventen dogodek. Praznujejo tudi rojstne dneve sodelavcev. Kot posebnost sogovornik navaja ponovoletno tematsko večerjo, ki ji sledi srečelov, na katerem med vse sodelavce podelijo novoletna darila vseh partnerjev.

Skrb za dobro počutje zaposlenih obsega tudi vse od uporabe ergonomskih stolov (žoge, spinalis stoli in ostale različne oblike sedenja) do subvencioniranega obiskovanja all-inclusive športnega centra, ki vključuje fitnes, vodene vadbe, plavanje in savne. »Delovni urnik agencije je odlično uravnotežen in če nas boste proti večeru našli v agenciji, to ne bo za računalnikom, ampak na terasi s pijačo v roki, navadno med debato o reševanju sveta,« se nasmehne Graf. Čez leto tedensko organizirajo badminton, vsaj enkrat na leto gredo na nočno smuko, ki jo zaključijo z zadnjim adrenalinskim spustom, ko so luči na smučišču že ugasnjene.

Članek je bil prvotno objavljen v avgustovski, 459. številki Marketing magazina. Na spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Monika Zajc
30. 11. 2024

Na naslovnici MM #521 je Monika Zajc, ki je pred letom dni prevzela vodenje digitalne…

Že od mladosti si vedno znova ponavljam: če sem dovolj pogumna, da začnem, sem dovolj pogumna, da uspem. Imam zelo enostavno strategijo, ki je vsaj v…

Hana Souček Martinc
30. 11. 2024

3. decembra bomo praznovali »ta veseli dan kulture«, mi pa smo se s Hano Souček Martinc…

»Kulturni projekti pogosto zahtevajo posebne pristope, ki vključujejo poudarjanje osebnega in estetskega vpliva. Ta vrsta komuniciranja se osredotoča…

Življenje z znaMMkami
25. 11. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Najljubši oglaševalski slogan je: »Kaj bi mi brez domišljija.«

Naši avtorji