Aleja: Vztrajnost in volja sta ključni za uspeh (večletnega) projekta
»Zgodba z nakupovalnim središčem Aleja je trajala več let, a zdaj lahko trdimo, da sta se naši vztrajnost in volja obrestovali,« je ob uradni otvoritvi Aleje v ljubljanski Šiški povedal njen direktor Toni Pugelj, sicer tudi direktor družbe SES Slovenija.
Simona Kruhar Gaberšček
Že 8. maja 2020 so v Aleji odprli prvih 20 trgovin, kolikor so jih lahko v skladu s takratnimi ukrepi proti širjenju novega koronavirusa, danes, 20. maja, pa so odprli vseh 80 trgovin in lokalov, s katerimi se ponaša »najnovejše in najsodobnejše nakupovalno središče v Evropi«, kot ga je opisal Marcus Wild, generalni direktor družbe SES. Ta sicer upravlja nakupovalna središča v šestih državah; poleg Slovenije so to še Avstrija, Italija, Hrvaška, Madžarska in Češka. Kot nam je v poznejšem pogovoru za MM (v daljši različici ga bomo objavili v tiskani izdaji revije, ki izide 29. maja) povedal Wild, je Aleja prelomna tudi z arhitekturnega in razvojnega vidika, saj na svetu ni veliko nakupovalnih središč, ki bi imela na strehi restavracije, otroška igrišča in površine za rekreacijo, kot jih ima Aleja. »S tega vidika je, na primer, zanimivo nakupovalno središče v brazilskem Sao Paulu, ki ima na strehi številne restavracije, toda Aleja je resnično nekaj posebnega,« s pohvalami ne skopari Wild. Po njegovih besedah je čut za regionalnost največja prednost lokacij, ki jih izbira SES, tako glede razvoja kot tudi poslovnih možnosti.
Toni Pugelj, direktor SES Slovenija in Aleje, z Marcusom Wildom, generalnim direktorjem SES.
Zelena aleja v zeleni Ljubljani
»Poiščemo ustrezno mesto in poslovnim objektom vdihnemo odlično vzdušje. V tej svoji celovitosti, ki zajema tako ime kot tudi arhitekturo, se objekti lepo zlijejo z okolico in zgodovino. Tako kot Aleja – kot »zelena aleja« – izraža identiteto Ljubljane in se zlije z njo sredi zgodovinsko bogatega jedra,« je slikovit Wild.
Tudi Toni Pugelj se strinja, da je Aleja Sky skorajda svetovna posebnost, ki tudi njega osebno najbolj navdušuje v nakupovalnem središču, ki ga vodi. Kot je povedal za MM, je to prostor, kjer je na eni strani vrhunska kulinarična ponudba z osmimi restravracijami, na drugi strani pa »aktivna« streha s športnimi napravami, kjer se lahko obiskovalci sprostijo, in otroškim igriščem.
Na strehi, t. i. Aleja Sky, so med drugim otroška igrišča, tekaška steza, fitnes park, steza za balinčkanje in prstomet ter »velika zelena oaza za sproščanje«, ki se bodo postopoma odpirali.
»Eden največjih dosežkov slovenskega gospodarstva«
Družba SES je sicer v Alejo vložila 150 milijonov evrov in poskrbela za 700 novih delovnih mest. Kot navajajo, gre za enega od največjih dosežkov in projektov v razvoju slovenskega gospodarstva v zadnjih letih. »Trudili smo se, da bi v čim večji meri sodelovali s slovenskimi podjetji, dobavitelji in izvajalci del. To pomeni, da bo večji del denarja tudi ostal v Sloveniji in krepil njeno gospodarstvo, kar je v tem času izjemnega pomena,« je Wild povedal na današnji novinarski predstavitvi. Kot je dodal, so njihova nakupovalna središča v Sloveniji lani sicer zabeležila 11-odstotno rast prihodkov.