100 milijonov? Ne še.
Ves teden smo se spraševali, ali digitalne naložbe v Sloveniji letno res ustvarijo okoli 100 milijonov evrov investicij. Poznavalci pravijo, ne.
Tina Guček
Po mnenju vseh sogovornikov iz klasičnih in spletnih medijskih agencij ter oglaševalcev je ta številka pretirana, se pa večina strinja, da se višina naložb viša. Zoran Savin, direktor IAB Slovenija, je za MM povedal, da je po njegovem mnenju naložb za okoli 60 milijonov evrov. S to oceno se strinja tudi Denis Jakin, solastnik in izvršni direktor digitalne agencije W3B, ki pravi, da je sIovenski trg je vreden približno 60,7 milijona evrov, od tega naj bi okoli 30 milijonov evrov šlo na Facebook in Google.
Medtem ko Jakin razmišlja, da bo 100 milijonov evrov, vključno z izvozniki, mogoče realno za leto 2020, »ker je odpadlo ogromno drugih stvari, ki so se skupaj s proračuni prenesli na splet«, pa je Valerija Prevolšek, direktorica Pristop Medie, prepričana, da bo ta številka še nekaj let nerealna, kljub temu, da naložbe v digitalno oglaševanje rastejo.
Janja Božič Marolt, predsednica tržnoraziskovalnega podjetja Mediana, pravi, da pri njih ocenjujejo, da oglaševanje v domačih digitalnih medijih v letu 2019 ni presegalo 10 milijonov evrov, vključno z oglaševanjem na družbenih omrežjih pa naj bi znašalo med 20 in 40 milijonov evrov. Andrej Ivanec, direktor medijskega načrtovanja v iPROM-u, medtem ocenjuje, da bodo skupne naložbe v digitalno oglaševanje v Sloveniji v letu 2020 presegle 70 milijonov evrov.
Za mnenje o tej temi smo vprašali tudi oglaševalce, ki se večinoma strinjajo, da naložbe v digitalne oglaševalske aktivnosti naraščajo, niso pa še na stopnji naložb v klasične medije.