bla
Aktualno

Če je učenje zabavno, se naučimo več

Velika podjetja, kakršno je tudi Hisense Gorenje Europe, se v želji, da bi bilo njihovo poslovanje čim bolj uspešno, soočajo s številnimi izzivi.

Za Hisense Gorenje Europe je bil eden od njih, kako heterogene prodajne ekipe in promotorje po vsej Evropi učinkovito, enostavno in pravočasno izobraževati o vseh izdelkih, novostih in veščinah, ki jih morajo poznati. V ta namen so razvili interni e-izobraževalni portal Hisense Europe Learn & Share, ki se je izkazal za učinkovito rešitev, v njem pa trenutno sodelujejo predstavniki 32 enot po svetu.

Portal so zagnali pred približno pol leta na trgih po Evropi, zanj pa je odgovorna Edita Gabrič Zager, vodja produktnih trenerjev v Hisense Europe za Vzhodno Evropo, kjer organizira treninge, spletne seminarje in produktna gradiva za vse produktne skupine velikih gospodinjskih aparatov za blagovni znamki Gorenje in Hisense. Kot pravi, je portal zaživel tudi kot posledica spremenjenih razmer oz. zaradi epidemije koronavirusa, v upanju po združevanju in hitrem deljenju informacij o izdelkih, pa tudi zanimivih idej, z enotami po Evropi. »Sama močno verjamem, da smo skupaj lahko le močnejši in tudi na takšen način povezujemo enote v Evropi, delimo informacije s produktniki in trenerji na trgih v Evropi, da jih bodo ti z enako vnemo delili naprej. V prvi fazi je portal namenjen interni uporabi, zdaj pa že pilotno testiramo portal tudi eksterno, torej dodeljujemo dostope zunanjim uporabnikom na nekaterih trgih,« pravi Edita Gabrič Zager, ki razkriva, da je ideja, ki se skriva za portalom, povsem preprosta: »Narediti učenje o naših izdelkih zabavno. Zato smo tudi izbrali slogan, s katerim se velikokrat podpišem 'Let's make learning fun!'«

bla

Edita Gabrič Zager, vodja produktnih trenerjev v Hisense Europe za Vzhodno Evropo, pravi: »Moje ime je Edita in moja beseda na E v našem marketingu je entuziazem.« Zasebno je mama treh otrok, ki jo učijo osnov življenja; pomembnosti časa, igre in ljubezni.  (Foto: Blaž Garbajs)

Portal, dostopen na različnih napravah

Kot pravi, so se pri snovanju portala soočili tudi z nekaj izzivi – od tega, kako predstaviti številne izdelke dveh blagovnih znamk na zanimiv in sistematičen način, pa do tega, kako vključiti druge vsebine, kako pritegniti pozornost uporabnikov, kako se boriti za pozornost, kaj določiti kot obvezne vsebine, kako spremljati napredek, določiti ambasadorje itd. »Izbrali smo nekaj posameznikov oz. ambasadorjev, ki imajo več pravic na portalu in jih spodbujam k deljenju informacij, objavljanju. Trenutno imamo na portalu 252 e-vsebin, v katere so vključeni tudi webinarji v živo, po katerih objavimo posnetek in prezentacije neposredno na portalu. Od njegove uvedbe so uporabniki zaključili že 2600 e-vsebin. Odlično je tudi to, da jih k sodelovanju lahko povabimo kar neposredno preko portala s predpripravljenimi besedili,« pravi sogovornica. Ker so portal postavili na kupljeni zunanji platformi Doceba, v sklopu tega deluje tudi aplikacija Go.Learn. To si lahko uporabniki brezplačno naložijo in spremljajo vsebine, webinarje in treninge tudi preko svojih mobilnih naprav.

bla

Domača stran za interne uporabnike portala Learn & Share in domača stran za zunanje uporabnike – primer postavitve za poslovno enoto iz Ukrajine.

Zanimalo nas je tudi, ali se je oz. kako se je to področje v Gorenju spremenilo s prihodom Hisensa, na kar Edita Gabrič Zager odgovori, da v preteklosti niso imeli posebnega oddelka za produktne treninge, prav tako se ni spodbujalo nenehnega stika z njihovimi trgi in mesečnih treningov, kar se je s Hisensom spremenilo. »Matica ima zelo dobro organiziran oddelek produktnih treningov in samo shemo načrtov in poročanj o treningih za trenerje z različnih koncev sveta. Imamo tudi obvezne mesečne globalne sestanke, kjer nam tudi drugi trenerji predstavijo primere dobrih praks in izpostavijo najboljše tri trenerje, kar se mi zdi zelo spodbudno. Mesečne najboljše tri globalne trenerje tudi finančno nagradijo. Vsak trener pa mora na mesečni ravni opraviti določeno število treningov in o tem tudi poročati. Naš portal Learn & Share jim pri tem lahko le pomaga, saj ponuja dodatni komunikacijski kanal za informiranje,« pravi. Na vprašanje, kako bodo portal razvijali v prihodnje, pa odgovori, da je njihova vizija, da bi portal postal e-središče za vse produktne informacije za Evropo za blagovni znamki Gorenje in Hisense, v prihodnje pa ga želijo tudi razširiti na druge blagovne znamke znotraj svojega portfelja (npr. Asko, Upo, Mora …).

Naj bo učenje zabavno

Kot rečeno, je eno od poslanstev portala, da je učenje o izdelkih čim bolj zabavno, saj v Hisense Gorenje Europe verjamejo v to, da si ljudje več zapomnimo, če se ob učenju zabavamo. »Prav tako je pomembno, da eno informacijo slišimo na različne načine, splošno kot prezentacijo, videoposnetek, prikaz treninga, preverjanje znanja ... Na portalu tudi prirejamo razne nagradne igre in uporabnike nagrajujemo tudi, ko zaključijo kakšne posebne enote, rešijo test, s tedenskimi opomniki pa jih spomnimo, kateri treningi so jim na voljo, ne samo z naše strani v Evropi, ampak tudi iz ponudbe naše matice Hisense HQ, ki pripravlja zelo zanimiva srečanja,« pravi Edita Gabrič Zager, ki jo zelo veseli tudi dejstvo, da so zaposleni portal odlično sprejeli oz. da so nad njim navdušeni.

»Posebej kolegi in kolegice, ki so se nam v poslovnih enotah v tujini pridružili v kratkem, vidijo veliko korist v spoznavanju podjetja in naših izdelkov. Ni pomembno, iz katerega oddelka prihajajo, vsak je vesel informacije in tudi daril,« se nasmeji Gabrič Zagerjeva, ki zase pravi, da je »zaljubljena« v učenje. »Že od majhnih nog so me starši spodbujali k učenju, pridobivanju novih znanj, odprtosti, in to je ostalo z menoj vse od takrat. Moji starši se nikoli niso učili z menoj ali 'namesto mene', so mi pa kazali poti, kje lahko informacije najdem. Ne bom pozabila, kako me je mami v osnovni šoli vpisala na tečaj, kako se učiti, saj da mi bo slednje olajšalo vse bodoče učenje. In res mi ga je. Zato pa tudi spodbujam k deljenju informacij, saj nikoli ne veš, kaj je za nekoga drugega novost, čeprav je zate lahko že rutina,« meni sogovornica, ki je že v študentskih letih za Gorenje vodila delavnice, kjer so s pomočjo debatnih tehnik in debate iskali rešitve za izdelke, razvoj podjetja ... »Nato me je pot vodila v marketinške vode, zdaj pa uživam v mešanju obeh svetov; menim, da bi na kadrovskem področju potrebovali več marketinškega duha, obratno velja tudi za marketing. Vse se prepleta, na koncu pa smo vsi v svojem bistvu in nagnjenjih 'le' ljudje,« je prepričana.

Kot pravi, je tudi velika zagovornica koncepta vseživljenjskega učenja. »Sodobni način življenja nam narekuje nenehno učenje in prilagajanje, kar pa ne pride samo od sebe, saj moramo tudi sami biti pozorni na to, da navade, ki preidejo v rutino v službi, ne ostanejo predolgo, ampak smo vedno odprti za kaj novega, poskusimo kaj storiti drugače. Sama sicer govorim pet jezikov, a se naslednji teden začnem učiti tudi kitajsko, govorjenje v jezikih, ki jih že obvladam, je žal tudi del 'rutine' za moje možgane,« pravi.

Prispevek je bil objavljen v 484. številki Marketing magazina

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji