Chef kot blagovna znamka: Kuharski poklic se je razširil izven kuhinje
Konec junija je Ljubljana dobila nov prostor urbanega kulinaričnega druženja, saj se je odprla restavracija Breg, v kateri dobrote za sproščene jedce pripravlja Jorg Zupan, najmlajši prejemnik Michelinove zvezdice pri nas.
Tina Guček
Skupaj s poslovnim partnerjem Matjažem Ivancem, s katerim uspešno sodelujeta že v restavraciji Atelje, bosta v prostorih nekdanjega Viteza nadaljevala in nadgradila dolgo gostinsko tradicijo. Jorga Zupana pozna čedalje več Ljubljančanov oz. Slovencev, zahvaljujoč televizijski oddaji Mali šef Slovenije tudi tisti, ki sicer ne hodijo v restavracije, ki ponujajo vrhunsko kuliariko. Kot pravi, ta premik oz. popularizacija chefovskega poklica opažamo že nekaj let, ne le pri nas, ampak povsod po svetu. »Ljudje so postali radovedni, kaj se dogaja v kuhinjah kakovostnih restavracij, pa tudi doma so postali bolj drzni pri pripravi hrane, kar je odlično. K temu so največ prispevali televizijski kuharji, v tujini gotovo najprej Jamie Oliver in Gordon Ramsay, pri nas pa se je verjetno največji premik zgodil z Binetom Volčičem in oddajami, v katerih je sodeloval,« razmišlja Zupan.
Najbolj ga zanimajo dolgoročna sodelovanja, ki temeljijo na skupni viziji
Kot pravi, zaradi velikega števila dobrih restavracij in vedno večje pozornosti javnosti in medijev, chefi na nek način postajaje »blagovne znamke« oz. vsak izmed njih na svoj način gradi svojo blagovno znamko: »Poklic se je gotovo razširil izven kuhinje in izven samih restavracij. Če govorimo o mojem delu kot blagovni znamki, bi kot vedno omenil kakovost, sledljivost sestavin, ki so v kar največji meri lokalne, in seveda trdo delo, nadgrajevanje jedi, ustvarjalnost. Rad se tudi povezujem z drugimi chefi in blagovnimi znamkami, a pri tem vedno iščem skupne točke. Pri takšnem povezovanju me najbolj zanimajo dolgoročna sodelovanja, ki temeljijo na skupni viziji,« pravi sogovornik.
Umetnost kot pika na i
K blagovni znamki sodi tudi zunanja podoba – tako grafična kot arhitekturna oz. oblikovalska. Pri Bregu so se trudili povezati sam koncept gostilne z zunanjo podobo. »Breg je na primer bolj sproščen, »odpiljen« prostor, še posebno v primerjavi z restavracijo Atelje, oba pa povezuje moja in Matjaževa afiniteta do umetnosti. Za interier smo izbrali nekaj zanimivih kosov, ki jih je pripravil akademski kipar in slikar Roman Slekovec, prostor pa so lepo zaokrožile luči iz Strle Svetila. Za grafično podobo, ki mi je res zelo blizu, je poskrbel večkrat nagrajeni oblikovalec Ljubo Bratina. Pri snovanju zasnove za Breg mi ga je priporočila agencija Sous Chef, s katero že nekaj časa uspešno sodelujem,« je za MM povedal Jorg Zupan.
Roman Slekovec, Jorg Zupan, Matjaž Ivanc