bicikelj
Aktualno

Deset let sistema za izposojo koles BicikeLJ

Prevozni sistem BicikeLJ, ki smo ga pri MM-u razglasili za medijsko inovacijo desetletja v Sloveniji, letos praznuje desetletje delovanja. Gre za enega od boljših primerov javno-zasebnega partnerstva v Sloveniji, v tem primeru med MOL in Europlakatom.

Vstopna točka delitvene ekonomije

Sistem BicikeLJ, ki ga je leta 2011 v Ljubljano in Slovenijo pripeljal Marko Kolbl z Europlakatom, se danes zdi nekaj najbolj običajnega v Ljubljani in po svetu. Kot smo zapisali v v obrazložitvi ob MM-ovi razglasitvi dosežkov desetletja, gre za več kot zgolj sistem: »BicikeLJ je moderen način prevažanja, simbol urbanega življenja v državi in vstopna točka delitvene ekonomije. Medtem ko se Slovenija prepočasi razvija in caplja za primerljivimi evropskimi državami, je BicikeLJ sistem, ki opozarja, da bi lahko bilo v državi precej drugače.« Ob tej priložnosti bodo jutri odprli novo postajališče na križišču Celovške in Prušnikove ceste, dogodka, ki ga organizira Mestna občina Ljubljana, pa se bo udeležil tudi Jean-Francois Decaux, direktor največjega ponudnika zunanjega oglaševanja na svetu JCDecaux, od koder tudi izvira zamisel o tovrstnem sistemu za izposojo koles.

Leta 2018 presegli milijon izposoj

Od 12. maja 2011, ko je BicikeLJ začel z dobrimi 32 tisoč izposojami, se je število že do konca tega leta povzpelo na 401.820 izposoj in več kot 26 tisoč registriranih uporabnikov. Predkoronsko leto 2019 je bilo rekordno, saj so zabeležili kar 1.139.738 izposoj (leto pred tem so prvič presegli mejnik milijon izposoj). Konec leta 2020 je sistem – ob upoštevanju koronskih ukrepov, ki so omejili javno življenje – beležil 777 tisoč izposoj in več kot 214 tisoč registriranih uporabnikov. Aprila 2021 jih je bilo 217 tisoč ob dejstvu, da je postajališč BicikeLJ 73 s skupaj 730 kolesi.

Kot je v osrednjem intervjuju v 471. številki Marketing magazina povedal direktor Europlakata Marko Kolbl, je v povprečju vsako kolo v sistemu izposojeno kar osemkrat na dan, kar je več kot v drugih sistemih matičnega podjetja JCDecaux, kjer so tudi razvili ta sistem izposoje koles. »Pravijo, da je BicikeLJ med najbolj uspešnimi sistemi iz njihove družine, kar je lepo priznanje za nas,« je povedal Kolbl.

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji