DROM agency: ženska energija, intuitivnost in fluidnost
Nina Jakovljević, Sonja Vlašič in Milena Jakovljević so sestrska trojica, ki stoji za DROM agency. Agencija, ki smo jo do še pred kratkim poznali kot Mediodrom, z novim imenom in prenovljeno podobo postavlja platformo za svoje naslednje velike korake.
Tina Guček
Denis Bertole
Kljub prepoznavnosti so se v agenciji odločili za novo, premišljeno in dodelano podobo. Novi logotip predstavlja povezano trojko sester v obliki kroga, njegova odprtost pa odslikava novo strateško pozicijo. Interna ekipa, s katero so izvedli preznamčenje, je temeljito preudarila vsak korak, celo to, s čim bodo nazdravili ob uspešnem zaključku predstavitve nove platforme DROM – z unikatnim DROM ginom, seveda, s pomočjo strokovnjaka Mateja Turina razvitim prav zanje. Duhovita in obširna kampanja je pospremila preznamčenje tudi na družbenih omrežjih, kjer je ekipa agencije predstavila različne segmente svojega dela – projekte, sodelavce, kaj jih razlikuje in v čem so si podobni ter kaj vse odslej predstavlja znamko DROM, hkrati pa se v posnetkih vidi, da duhovita in mlada ekipa deluje kot eno. Več o tem pa v nadaljevanju.
Različni interesi in pogledi, a se vedno posvetujejo
Kot eno delujejo tudi sestre. Čeprav imajo različne interese in poglede, pa sta njihova dinamika in sodelovanje prepletena in takšen je tudi pristop k vodenju podjetja. Nina Jakovljević, direktorica agencije, pravi: »O pomembnih odločitvah se vse tri medsebojno posvetujemo, saj cenimo in tudi potrebujemo mnenje drugih dveh, večje odločitve pa sprejemamo družno. Vsaka od nas ima še posebej močne točke, ki se jih medsebojno zavedamo in se, kadar zmanjka ene, naslonimo druga na drugo. Med nami ni piramidne strukture, saj si je ne niti ne želimo, takšen odnos pa projiciramo tudi na ekipo. Delamo v širokih projektnih ekipah, kjer si želimo čim večje raznolikosti mnenj in kreativnih rešitev, kar pomeni, da lahko prispeva vsak, ne glede na naziv delovnega mesta. Prav ta odprtost in vključevalnost po naših izkušnjah najpogosteje pripeljeta do presežnih rešitev za naše naročnike.«
»Beseda Drom mi včasih zveni kot udarec po bobnu, po gongu, kot močna, čudovita nevihta, ki jo gledaš iz dnevne sobe, ob kaminu, na varnem,« o novem imenu agencije razmišlja Milena Jakovljević.
Kaj pa razlike? Sonja Vlašič, ki v agenciji opravlja vlogo direktorice naročnikov, pravi, da ima vsaka od njih določene naravne danosti in tisto, kar je pridobila skozi kariero. »Nina je na primer zelo časovno organizirana in načrtovane naloge vedno opravi pred rokom, midve z Mileno pa sva po naravi kampanjski in sva se morali tega priučiti. Nina navzven deluje umirjeno in zna zares dobro prisluhniti sodelavcem, kar blagodejno vpliva na ekipo in premagovanje vsakodnevnih izzivov. S svojo širino predstavlja odličen strateški in kreativni člen ekipe ter ima legendaren smisel za humor,« pravi Sonja z nasmehom. Milena Jakovljević, strateška direktorica, o sestri Sonji pove: »V dinamičnih okoljih se počuti kot riba v vodi; zlahka se prilagodi tudi najbolj stresnim situacijam. Hitro najde rešitev, ki je včasih povsem nekonvencionalna, obenem pa deluje povezovalno, zaradi česar ji je agencijsko delo pisano na kožo. V ekipo je prinesla desetletje in pol mednarodnih ter podjetniških izkušenj, njen uvid v procese na naročniški strani je neprecenljiv.«
Milena, ki je tudi prva ženska prejemnica naziva za naj digitalko leta, je, kot pravita sestri, izredno delavna in strokovna, odlično vidi širšo, strateško sliko tako projektov kot podjetja, kar prepleta s kreativno platjo. To prepoznava tudi stroka, saj je redna članica tako slovenskih kot tudi mednarodnih žirij digitalnih in kreativnih festivalov, a obenem tudi zelo sproščena, svetovljanska, vedno korak pred trendi, z vsem naštetim pa odslikava tudi duh podjetja. V kreativnosti in tekstopisju pa sestre med seboj ne tekmujejo – vse tri so v tem odlične.
»Vedno imamo druga drugo, da se posvetujemo med seboj, iščemo tri poglede na isto stvar, ob čemer konflikte rešujemo konstruktivno,« pravi Sonja Vlašič.
Vedno so si želele nekaj »svojega«
Poslovno žilico imajo že v krvi, saj prihajajo iz podjetniške družine in to je že od malih nog njihov način življenja. »Na novo podjetniško pot smo stopile v času recesije, ko smo morali biti vsi iznajdljivi in s sestrama smo si želele narediti nekaj 'svojega'. Veliko smo se pogovarjale o tem, da bi ustanovile svojo agencijo. Sama sem med drugim delala v digitalni agenciji Smart AD, kjer je bila vse ekipa, vključno z vodstvom, zelo mlada. Takrat sem – morda nekoliko naivno – mislila: 'Saj to se pa da!' Slabo leto sem delala še v kreativni agenciji, da sem pridobila širši pogled na ustroj tovrstnih podjetij, saj je takrat že zorela ideja o Mediodromu. Ustanovile smo ga skupaj, zaposlili sva se midve z Nino, Sonja pa je bila poleg kot svetovalka. Vedno smo si želele, da bi se nam tudi uradno pridružila, kar se je sredi leta 2018 tudi zgodilo,« pripoveduje Milena.
Sonja takoj pove, kako je ponosna na sestri, ki sta »orali ledino«: »Šli sta skozi vse težke podjetniške začetke, o katerih imajo ljudje pogosto romantične predstave, pa seveda ni tako. Preden sem se čisto zares pridružila sestrama, sem vodila marketing v IT-podjetju. Na naročniški strani moraš določene stvari mnogo globlje poznati, a jaz sem pogrešala dinamiko kreativne panoge. Tu smo vse tri bolj doma kot kjer koli drugje – in to vsaka na svoj način.« Da so bili začetki težki, priznava tudi Milena, ki pravi, da bi, če zdaj pogleda nazaj, verjetno marsikaj naredile drugače: »Po drugi strani pa te takšne stvari utrdijo, kar je dobra plat tega. In res je tudi, da je nam bilo lažje, ker smo tri in smo med seboj zelo povezane.«
»Na začetku poslovne poti nagrade pomenijo predvsem strokovno potrditev, saj gre za obdobje, ko še dvomiš sam vase in v kakovost dela, čeprav po drugi strani vanj ogromno vložiš,« opaža Nina Jakovljević.
»Na vrhu nismo osamljene«
To povezanost med pogovorom večkrat izpostavijo kot eno od najbolj pozitivnih strani svojega dela. »Vedno imamo druga drugo, da se posvetujemo med seboj, iščemo tri poglede na isto stvar, ob čemer konflikte rešujemo konstruktivno,« pojasni Sonja.
»Tako je – že ko smo bile majhne, sta nam starša, kadar smo se skregale, vedno rekla: 'Dogovorite se same.' In smo tudi se,« pravi Milena in dodaja, da so vse tri že od nekdaj samosvoje in odločne ter tako vodijo tudi DROM. »O nekaterih večjih vprašanj glede razvoja podjetja se posvetujemo tudi z očetom, za katerim je zelo uspešna poslovna zgodba, saj zelo dobro razume izzive, ki jih srečujemo na svoji poti,« jo dopolni Nina.
Novi logotip predstavlja povezano trojko sester v obliki kroga, njegova odprtost pa odslikava novo strateško pozicijo. Ob uspešnem zaključku preznamčenja so nazdravili z unikatnim DROM ginom, ki so ga razvili v sodelovanju s strokovnjakom Matejem Turinom.
Ponosne na svoje naročnike
V agenciji so ponosni na odnose s svojimi naročniki. »Praviloma tudi prvotno projektna sodelovanja prerastejo v dolgoročna in tako imamo že kar nekaj dolgoletnih naročnikov, s katerimi smo skupaj rasli. Letos teče že osmo leto, odkar delamo z Renaultom, peto leto sodelovanja z Lidlom Slovenija in tretje leto z A1 Slovenija. Imamo zavidljiv portfelj naročnikov; delamo tudi za Atlantic Grupo, OBI, Sparkasse, Fraport, Samsung, Pernod Ricard in številne druge. Ne glede na njihovo velikost pa se vseh projektov lotevamo z enakim entuziazmom in strokovnostjo,« pripoveduje Nina.
Prvi večji naročnik oziroma tisti, ki jim je kot prvi »veliki« dal priložnost, je bil Renault. »V tistem času so sodelovali z italijansko agencijo za upravljanje odnosov s strankami in digitalne aktivnosti, iskali pa so lokalne podizvajalce. Takrat nam je uspelo priti do sodelovanja preko natečaja, leto zatem pa smo sodelovali pri prvem večjem integriranem projektu 'Twingospodične', ki so ga zasnovali v Publicisu. To je bil prvi tovrstni projekt v regiji in ker so nas prepoznali kot dobre partnerje, smo pozneje dobili veliko priložnosti za rast. Sledili so drugi večji naročniki,« pravi Milena.
Prav za »Twingospodične« so dobili svojo prvo nagrado. Kljub temu, da ji je v prihodnjih letih sledilo še veliko priznanj, se strinjajo, da rek »prve ne pozabiš nikoli«, še kako drži. »Dobro se spomnim veselja ob telefonskem klicu na poti na SEMPL, ko so nam povedali, da smo skupaj s sodelujočimi agencijami dobili nagrado za najboljšo oglaševalsko akcijo na družbenih omrežjih. Ti občutki so resnično nepozabni in nagrada za trdne prve korake v pravo smer,« se spominja Milena.
Nina dodaja: »Na začetku poslovne poti nagrade pomenijo predvsem strokovno potrditev, saj gre za obdobje, ko še dvomiš sam vase in v kakovost dela, čeprav po drugi strani vanj ogromno vložiš. In te zunanje manifestacije kakovosti dela agencije, potrditve, da delamo res dobro, so bile za našo podjetniško samozavest resnično zelo dobrodošle. Danes nagrade največ pomenijo ekipi, saj so zanje močan motivacijski dejavnik.«
Ob pripravi natečajev uživajo
Med najzahtevnejšimi kreativnimi natečaji, na katerih so sodelovali, izpostavijo še A1 Slovenija in Cockto. »A1 ima res močno marketinško ekipo, ki ima ogromno znanja. Zelo smo si želeli delati zanje, je pa za takrat še manjšo ekipo izvedbeno to predstavljalo kar velik zalogaj. Dobljeni posel je za nas pomenil tudi preskok, kadrovsko smo se morali precej okrepiti, saj smo začutili, da je pred nami velika zgodba,« pove Nina. Kot nadaljuje Milena, so leto zatem zmagali na regijskem natečaju za Cockto, za katerega jih je deloma izbrala tudi ekipa iz Zagreba. »To je bilo priznanje naše kakovosti tudi zunaj meja Slovenije in v tistem trenutku ključen korak v razvoju agencije,« pravi Milena. Kot pravi, vedno poskušajo narediti tako, da posamezni člani ekipe delajo za tistega naročnika, ki jim je blizu, ki ga čutijo in se z njim poistovetijo. »V postopkih priprave 'pitchev' na nek način tudi zelo uživamo. Vanje, če se le da, vključimo celotno ekipo, saj je izkušnja spremljanja celotnega kreativnega procesa in nastajanja končne ideje zlasti za mlajše sodelavce neprecenljiva. Različni pogledi na zastavljeno nalogo pa vedno prinesejo sveže ideje,« opaža Nina.
»DROMstones«
Med večjimi mejniki, skozi katere so šli skozi leta, Milena omeni še dva. Prvi je trenutek, ko so leta 2017 postali agencija leta na tekmovanju spletnih prvakov Websi, kar so ponovili tudi naslednje leto, in prav dejstvo, da so naziv osvojili dvakrat zapored, dokazuje, da je pot prava.
Drugi mejnik pa je bilo odprtje pisarne v Ljubljani. »Naša dvajsetčlanska ekipa je danes razdeljena približno na polovico oziroma jih je trenutno v Ljubljani celo nekoliko več. Vsak ponedeljek se zberemo na sedežu podjetja v Novem mestu, da si izmenjamo informacije in ideje tudi v živo.« Ponovno pa omenijo še dejstvo, da je Milena postala prva ženska prejemnica naziva naj digitalke na Websiju, kar je zanje še en dokaz, da vseskozi premikajo meje tako osebno kot tudi strokovno.
Novo ime: DROM agency
Zadnji veliki »mejnik« je bilo seveda preznamčenje v DROM agency. Odločitev je zorela dlje časa, do imena pa so prišli organsko, saj so sami sebe že nekaj časa imenovali kar DROM. »O tej odločitvi smo interno razmišljali že dve, tri leta. Takrat smo zasnovali tudi samo zasnovo podobe in naredili interno preznamčenje poslovnih prostorov. Z zunanjo komunikacijo smo čakali toliko časa, da smo razvili vse elemente do te mere, da so izpolnili visoka pričakovanja, ki jih imamo do sebe in ki jih imajo naročniki do nas. Vso zgodbo lahko razberete že iz logotipa – gre za zgodbo treh sester, za agencijo, ki ima žensko vodenje in lastništvo ter drugačen pristop. Ta absolutno ni samo mehak in nežen, je pa zagotovo drugačen od tradicionalnih pristopov, z večjo mero empatije. Želele smo, da bi podoba navzven pokazala, kaj smo. Da bi pokazali mešanico klasičnega in drugačnega z izčiščeno podobo, ki pa za seboj skriva še veliko več,« pripoveduje Milena, ki pravi, da je ime krajše, ker se jim zdi, da je Mediodrom precej determiniral področje njihovega delovanja. »DROM ponazarja odprtost in fluidnost, saj tudi mi v procesu rasti podjetja širimo portfelj svojih storitev in znanj. Želimo ostati odprti, se razvijati in vedno stremeti za odličnostjo. V procesih, v odnosih, v rezultatih,« pove.
»Naš krog ni zaprt, temveč odprt in se lahko širi v neskončnost. Gre za močno simboliko in obenem novo strateško pozicijo, iz katere izhajamo,« dodaja Nina, Sonja pa opozori še na »posvojitev« novega imena in podobe pri zaposlenih: »V zgodbah o preznamčenju je najpomembneje, da to začuti ekipa. Pri nas smo dobro opravili 'domačo nalogo', s to spremembo smo se iskreno poistovetili.«
Vse elemente preznamčenja, razen logotipa, je ustvarila njihova ekipa, ki (tudi) zaradi tega do tega projekta čuti osebno naklonjenost in vrednost. »Velikokrat nas kdo vpraša, kdaj nas bo v agenciji več – petdeset, morda celo sto ... Pa mu povemo, da verjetno nikoli, ker je v tem, da nisi prevelik in da dobro nadzoruješ to, kar delaš, določena lepota. Ta agencija je naše delo, a v njej je tudi naše srce. Vanjo dajemo sebe in v tem hočemo uživati,« pravi Sonja.
Skrbne pri iskanju pravih ljudi
Tudi zato se trudijo, da na delovnem mestu ne bi bile zadovoljne le one, ampak tudi njihovi zaposleni. Ko iščejo nove sodelavce, so pozorne, da imajo ti pravo energijo. Zelo pomembna so znanja, ampak ni bistveno samo, kako kdo obvlada svoj posel, pomembno je tudi, kako se vključi v ekipo. »Intuicija nam je v veliko pomoč, časi tega, da pri zaposlovanju pogledaš le papir, so mimo,« pravi Sonja. »Veliko sodelavk in sodelavcev najdemo preko priporočil, vedno več pa je tudi takšnih, ki sami pridejo do nas, saj jim je všeč podoba naše agencije v očeh strokovne javnosti, všeč jim je naša energija, naši projekti, naš Instagram,« se nasmeji Milena.
Nina pove, da si z vidika zaposlovalca želijo ekipi veliko ponuditi: »Pa pri tem ne mislim le na plačo, ampak na okolje, v katerem se zaposleni res dobro počutijo, da imajo občutek, da so sprejeti, varni, del ekipe. Zelo nam je pomembna nenehna rast vsakega člana ekipe. Tako veliko vlagamo v izobraževanja in skrbimo, da ekipa obišče čim več festivalov in konferenc.« Želijo si, da bi imel vsak zaposleni možnost pokazati svoje talente in jih razvijati naprej, kar jih tudi loči od drugih bolj tradicionalnih ureditev. »Prav tako je pomemben ekipni duh, zato redno organiziramo team buildinge. Mislimo, da ima vsako podjetje, ki se zaveda pomena svojih zaposlenih, določene oblike neformalnega druženja. Mi gremo v tem morda malenkost dlje in ta druženja so nekaj, česar se veseli vsa ekipa. Prispevajo pozitivno energijo, koristna pa so tudi zato, ker delamo v dveh ločenih ekipah na dveh lokacijah. Na takšnih dogodkih se še dodatno povežemo in zbližamo. Je pa to pomembno tudi z vidika znamčenja delodajalca, saj določen segment teh dogodkov objavljamo tudi na naših družbenih omrežjih in menim, da tudi to dvigne privlačnost naše agencije pri potencialnih kadrih,« pravi Milena.
Soustvarjati boljši svet
Ne skrivajo, da je življenje v agenciji pogosto naporno, a se strinjajo, da je predvsem lepo. Zlasti takrat, kadar ustvariš kampanjo, ki je nekaj posebnega. »Res je prijetno videti zadovoljne naročnike, še bolj prijetno pa je, ko vidiš, da si s svojimi projekti na nek način … no, izboljšal svet, iskreno tako mislimo. To ti res veliko da. Saj poskušamo najti pomen v vsaki stvari, ampak pridejo trenutki, ko naročnik potrdi nekaj izjemnega ali sam pride do tebe z izjemnim brifom. Že tretje leto smo skupaj z avtorsko agencijo Grey in drugimi partnerji vključeni v projekt 'Lahkonočnice' naročnika A1, ki je čudovit projekt. Prav tako ima A1 številne družbeno odgovorne pobude, kjer sodelujemo kot partnerji, na primer za varnost na spletu in v prometu,« naštevajo.
»Tudi Lidl Slovenija je eden od naročnikov, ki ima lastno trajnostno pobudo, imenuje se 'Ustvarimo boljši svet', in predstavlja platformo za vrsto družbeno odgovornih projektov,« pove Nina in doda: »Zavest, da delamo za naročnike, ki veliko pozornost namenjajo družbeni odgovornosti in aktualnim družbenim vprašanjem, je za ekipo zelo velika dodatna spodbuda.«
Kot nekaj posebnega izpostavijo tudi sodelovanje pri Cocktini akciji »Živi za svojo stvar« (zasnovala jo je agencija YooTree), ki je z vizualno pripovedjo gledalce izzivala, da v življenju iščejo svojo stvar, ne glede na družbene norme. »Ta morda pri nas niti ni zbudila toliko pozornosti, da pa so jo izpeljali v Srbiji, so morali biti resnično pogumni. Ko beremo in se ukvarjamo z odzivi na tisoče homofobnih komentarjev na družbenih omrežjih, dobi ekipa ogromno motivacije, da ustvari komunikacijske rešitve, ki bodo pomagale spremeniti razmišljanje teh ljudi,« pravi Milena.
»Imamo privilegiran vpogled v to, kaj čuti zunanji svet. Beremo lahko zasebna sporočila na družbenih omrežjih, ki jih drugi ne vidijo, in se skoznje toliko bolj zavedamo razsežnosti določenih oglaševalskih akcij. Vidimo, da moramo še veliko spremeniti na tem svetu. Atlantic Grupa je ogromno podjetje, ki ima posluh za okolico. To bi moral ozavestiti vsak oglaševalec,« meni Sonja.
Vse tri se strinjajo, da je veliko naročnikov v teh časih premalo pogumnih. »To je po eni strani logično, si pa želimo, da bi bili bolj. Je pa na strani vse naše panoge, da jih pri tem izzivamo, jim pomagamo oziroma da najdemo neko srednjo pot. Pot, ki je dovolj drzna in kreativna, a tudi prinese rezultate,« so odločene.
Drom? Grom!
»Beseda Drom mi včasih zveni kot udarec po bobnu, po gongu, kot močna, čudovita nevihta, ki jo gledaš iz dnevne sobe, ob kaminu, na varnem,« razmišlja Milena. Sonja doda: »Radi bi, da bi bila agencija drzna in obenem naročnikom domača, da se podajamo tako v neznane vode, a da naročniki vseeno vedo, kaj lahko pričakujejo.« Nina pa zaključi: »Jasno je, da so se pogoji spremenili, spremenili so se vsemu svetu. A glede na to, da smo začeli s podjetjem po koncu prejšnje krize ter se razvili in pozicionirali do te mere, ne vidimo razloga, da ne bi bilo tako tudi v prihodnje. Izzivi, ki jih trenutno doživljamo, so še posebej dober poligon za sveže ideje in rešitve. Imamo jasne cilje in smo usmerjeni v prihodnost. Živimo v času, ko drug drugega najbolj potrebujemo. Tega se zelo dobro zavedamo. Kot sodelavke, kot sestre, kot agencija.«
Članek je bil izvorno objavljen v 472. številki Marketing magazina