Instagram je postal nepogrešljivo prodajno orodje
Tini Dobovšek več kot 14 tisoč uporabnikov Instagrama sledi na profilu InstaCoach, kjer z njimi deli trike in nasvete, povezane s to platformo.
Tina Guček
Tina Dobovšek pravi, da je InstaCoach nastal kot podpora slovenskim uporabnikom Instagrama, ki si želijo vedeti več. »Aplikacija je bila namreč na trg lansirana kot izdelek brez navodil za uporabo. In tu vstopim jaz. InstaCoach v prvi vrsti predstavlja kanal, na katerem skrbim, da imajo uporabniki kakovostno vsebino, najnovejše informacije in posodobitve Instagrama zbrane na enem mestu in to v slovenskem jeziku,« pravi. Ob tem so njena primarna dejavnost izobraževanja »ena na ena«, kjer strankam pomaga zastaviti učinkovite in urejene profile, izboljšati doseg njihovih objav, graditi prepoznavnost, povečati prodajo in uresničiti njihove zastavljene cilje.
Življenje »na račun« Instagrama
Kot pravi, živi »na račun« Instagrama. »Podoben izraz, namreč da 'živijo od Instagrama', bi pripisala vplivnežem z večjim številom sledilcev in vplivom, ki redno sodelujejo s podjetji in so pri tem plačani za objave ter jim to predstavlja velik ali celo primarni prihodek. Na InstaCoachu tovrstnih sodelovanj nimam, vsaj za zdaj še ne,« pove. Živi od tega, da izobražuje, predmet izobraževanja pa je platforma Instagram. Pred tremi leti je začela s to idejo, ki je takrat v Sloveniji še ni bilo. Sama namreč ni želela prevzeti in voditi profilov drugih, ampak izobraziti ljudi do te mere, da bi to s pomočjo njenega znanja uspešno počeli sami, ter na ta način pomagati tisočim in ne le enemu posamezniku oz. podjetju. »Povpraševanje po mojih storitvah je iz leta v leto večje, zato lahko zdaj rečem, da živim na račun Instagrama,« je zadovoljna.
Zabava, skupaj s poslom
Svojim strankam nudi izobraževanja, kjer predava po svoji t. i. metodi InstaCoach. »Z njo stranke na Instagramu dosegajo vidno boljše rezultate. Za vsako posebej naredim analizo dosedanjega vodenja in postavim strategijo za nadaljnjo rast. Osredotočim se konkretno na njihovo nišo, ponudim ogromno praktičnih primerov in odgovorim na vsa njihova vprašanja,« pravi. Pomaga jim tudi poznati Instagram s svoje perspektive ter jih ob tem motivirati in spodbuditi, da jim ta ne predstavlja stresa, ampak zabavo, skupaj s poslom.
Sama ga vidi kot nepopisan list, poln priložnosti, ki lahko vsakemu spremeni življenje, če ga le znajo izkoristiti sebi v prid. »Moje stranke so vsi, ki se srečujejo z vprašanji in dilemami v zvezi z nastopom svojih profilov na Instagramu; vsakdo, ki si želi večjo prepoznavnost, več sledilcev, večjo prodajo ipd. To so lahko tako posamezniki kot tudi mala ali velika že uveljavljena podjetja oz. znamke,« pravi.
Tujina je (kot po navadi) pred nami
Po njenih besedah je na tej platformi po svetu trenutno najbolj priljubljena nova oblika ustvarjanja videovsebin, imenovana »reels«. Velik poudarek je tudi na unovčevanju vsebin ustvarjalcev in trgovini Instagram, ki omogoča, da nakup v celoti opravimo kar znotraj same aplikacije. »Pri tem so tuji trg kot običajno korak pred nami, saj pri nas te posodobitve žal še niso na voljo. Priključimo se lahko drugim trendom, ki niso vezani na najnovejše funkcije. Letos je še naprej v trendu vplivnostni marketing, hitro pa se mu približuje ustvarjanje vsebine, kjer gre za to, da podjetja vplivnežem plačujejo samo za ustvarjanje vsebine in ne za njeno objavo na svojih profilih. Zanimivo je tudi mikrobloganje, ki spodbuja daljše zapise pod objavami in ustvarjanje krajših člankov v obliki vodnikov. Potem so tu še vrtljive objave, t. i. carousel, memi in infografike, ki so trenutno ene od najbolj zaželenih vrst objav na profilih uporabnikov,« našteje.
Vplivnostni marketing je odličen za prepoznavnost znamke
Na vprašanje, kako lahko podjetja služijo z Instagramom, sogovornica pove, da je eden od glavnih načinov vlaganje v vplivnostni marketing, ki je odličen za prepoznavnost znamke in ustvarjanje zaupanja med podjetjem in njegovimi sledilci oz. potencialnimi strankami. Tu sta še oglaševanje, ki omogoča hitro in zelo specifično ciljanje, ter trgovina na Instagramu, ki je postala uporaben podaljšek spletne trgovine vsakega podjetja in v zadnjem času močno spreminja nakupne navade potrošnikov. »Pravilna uporaba teh načinov se kaže kot rezultat v večjem zaslužku podjetji, še posebno v zadnjem času, ko se je vse preselilo na splet in je Instagram postal nepogrešljivo prodajno orodje,« je prepričana.
Namesto na Google kar na Instagram
Podjetja in blagovne znamke Instagram običajno uporabljajo v namene prepoznavnosti in povečanja prodaje, z dobro zastavljenim profilom pa tudi za verodostojnost podjetja. »Hkrati danes vse bolj pogosto na Instagramu preverimo tudi sam obstoj in osnovne informacije. Za to ne uporabljamo več Facebooka, vse redkeje vpišemo ime podjetja tudi v Google. Do spletne strani smo se navadili dostopati neposredno z Instagrama, kjer imamo na enem mestu pregledno zbrane vse informacije – delovni čas, lokacijo, stik, najnovejše akcije, popuste, odgovore na najpogostejša vprašanja ipd. Profil nam namreč omogoča boljši vpogled v ozadje delovanja podjetja, s čimer hitreje in lažje ocenimo kakovost izdelkov in storitev ter pridobimo zaupanje uporabnikov,« je Dobovškova še povedala za MM.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, marec 2021, #477. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.