Instagram – vse pomembnejši tudi za oglaševalce
Te dni pišemo o deseti obletnici Instagrama in preverili smo, kako to družbeno omrežje sprejemajo oglaševalci. Pravijo, da so se z njim še bolj povezali s svojimi uporabniki in kupci, preko te platforme pa tudi krepijo svojo blagovno znamko.
Tina Guček
Pixabay
Igrišče za raziskovanje
V A1 Slovenija so na Instagramu prisotni od decembra 2013 in pravijo, da je bil Instagram za podjetja v Sloveniji takrat še dokaj neraziskano družbeno omrežje. »Spominjamo se začetkov, ko smo objavljali različne novosti iz sveta telekomunikacij, ponudbe, pa tudi veliko utrinkov iz našega delovnega vsakdana. Že takrat je bilo jasno, da je Instagram bolj 'življenjskostilno' družbeno omrežje, kjer najbolje delujejo sproščene, a lepe fotografije. S pojavom Instagram zgodb pa smo tako uporabniki kot oglaševalci dobili še dodatno 'igrišče' za raziskovanje,« pravi Manca Skrbinšek, strokovnjakinja za družbena omrežja v A1.
Pravi, da se je njihova pojavnost v teh sedmih letih vsekakor spreminjala, vedno pa so se osredotočali na bolj »mehke« vsebine in dodatno pozornost namenjali estetskim produktnim fotografijam. Na svojem Instagram profilu so izvedli tudi različne oglaševalske akcije, med bolj odmevnimi sta bili »Med vrsticami« in »ObdarovA1nica«.
»Instagram postaja vse bolj pomemben igralec našega digitalnega ekosistema, omrežje vseskozi raste in razvija podkanale ter dodaja funkcionalnosti. Slednje s pridom čim prej vključimo v komunikacijo in v skladu s strateško pozicijo naše blagovne znamke za naše uporabnike tudi na tem kanalu ustvarjamo digitalno presežna doživetja. Tudi v bodoče od omrežja pričakujemo razvoj novih funkcionalnosti in podkanalov, ki bodo prinesli oglaševalcem še več priložnosti za monetizacijo,« pravi Manca Skrbinšek.
Instagram nudi možnost povezovanja z mladimi
V Telekomu Slovenije so prvo objavo na Instagramu objavili 25. novembra 2013. Pravijo, da se je v sedmih letih na teh platformi spremenilo ogromno, zato skrbijo, da so vseskozi v trendu, in sicer tako z vidika vsebin kot vizualnega sloga objav, pa tudi funkcionalnosti, ki jih omogoča Instagram. »Naša komunikacija na Instagramu je že od začetka prilagojena sledilcem. Če so bili to sprva skoraj izključno mladi, se je tudi to v zadnjih letih spremenilo. Zadnja tri leta sodelujemo z vplivneži, ki so v naše objave vnesli dodatno dinamiko, tako da smo s sodelovanjem zelo zadovoljni. Skupaj z njimi smo spremenili tudi podobo našega kanala, prav tako skupaj soustvarjamo vsebine. Imamo zveste in aktivne sledilce, ki jih radi povprašamo za mnenja in izkušnje,« pravi Borut Bartol, vodja digitalnega komuniciranja v Telekomu Slovenije.
Različni formati jim omogočajo prostor za predstavitev akcij, novosti ali zanimivosti in pravijo, da so odzivi zelo dobri, še posebej ob sodelovanju z vplivneži. »Sicer pa je Instagram platforma, ki v objavah spodbuja kreativnost in inovativnost. Omogoča nam drugačen, bolj sproščen, slog in ton komunikacije, kakor ga imamo v tradicionalnih medijih, za kar smo kot tehnološko podjetje še posebej hvaležni. Znotraj naših komunikacijskih aktivnosti na družbenih omrežjih ima zato Instagram zelo pomembno vlogo, saj se lahko preko tovrstne digitalne platforme povežemo tudi z mladimi, ki jih sicer klasično oglaševanje ne zanima. Tako pa jim na 'instagramabilen' način predstavljamo svoje zgodbe in storitve,« so prepričani.
Še bolj povezani s kupci
Prve fotografije, ki so ovekovečile začetek Instagram zgodbe Lidla Slovenija, so stare že več kot pet let, na njih pa so bili »zvezde« njihovi zaposleni, ki so se udeležili prostovoljnega dela v Pacugu, kjer vsako leto pomagajo prenavljati otroško letovišče, pravijo v Lidlu Slovenija, kjer so trenutno po številu sledilcev prvi med trgovci.
Z leti se je njihovo komuniciranje na Instagramu precej spremenilo oz. nadgrajevalo, vodilo sprememb pa so bili pretežno trendi in tudi prilagajanje željam njihovih sledilcev. »Na kratko, inovativno in agilno. Trenutno sledilcem v največji meri ponujamo recepte, delimo trenutke svojih sledilcev, ponudimo nasvete za aktivno preživljanje prostega časa in z idejami 'DIY' ne pozabimo niti na ustvarjalne duše. Rednim rubrikam se pogosto pridružijo tudi posebne aktivacije, v tem trenutku so to Neverjetne živali, Koraki za tačke in Europa Donna, kjer že pri zasnovi ideje stremimo ne le k zabavnim, temveč tudi k bolj izobraževalnim vsebinam. Največji mejnik sprememb na našem profilu je bila nedvomno uvedba Instagram zgodb, kjer danes skrbno načrtujemo vsebine in ustvarjamo pristen stik s svojimi sledilci,« je za MM povedala Nina Plantan, vodja družbenih omrežij v Lidlu Slovenija.
S funkcionalnostjo in ponujenimi orodji so zelo zadovoljni, saj jim kot trgovcu z raznolikimi vsebinami ponuja kopico kreativnih načinov komuniciranja, ki jih njihovi sledilci dobro sprejemajo. »S komuniciranjem na tem omrežju smo se z našimi kupci tako še bolj povezali in posledično povečali zavedanje o blagovni znamki ter izdelkih, ki jih lahko dobijo pri nas. Pričakujemo, da nam bo Instagram še naprej ponujal inovativna orodja, s katerimi bo zabavno ustvarjati. Posledično bomo lahko sledili naši začrtani strategiji vsebinskega komuniciranja in sledilcem na privlačen način še naprej ponujali kakovostne in zanimive vsebine,« pravijo.
Razbijajo stereotipe
Hofer Slovenija je svoj prvi digitalni odtis na Instagramu pustil junija 2016. »Naša prva objava je že takrat vsebovala veliko svežine v obliki sadja in zelenjave ter nakazovala, čemu bomo posvečali največ pozornosti – hrani,« pravijo. Dodajajo, da je bila to na začetku zgolj ena izmed platform, na kateri so se želeli pojaviti, a so skozi leta vse več pozornosti namenjali strategiji, razvijali svoj slog in svoj profil spremenili v pravi »foodie in lifestyle« profil. »Danes je ta priljubljen med vsemi, ki jim je blizu aktiven življenjski slog in dobra hrana. Pri Hoferju smo na misiji, da sledilcem vsakodnevno ponujamo vsebino, s katero se lahko poistovetijo. Zato radi prepoznavamo in k sodelovanju povabimo predvsem tiste profile, kjer vidimo potencial. Vsem ustvarjalcem vsebin je skupno predvsem to, da so pristni ambasadorji naše blagovne znamke tudi takrat, ko telefona ni v bližini. Trenutno sodelujemo že z več kot desetimi ambasadorji in z agencijo Sonce.net, ki z nami soustvarja profil @hoferslo, na katerem imamo več kot 52 tisoč sledilcev. Pri svojem delu uporabljamo vse ključne funkcionalnosti, ki jih ponuja ta platforma in že nestrpno pričakujemo novosti,« so povedali za MM.
Z odzivi na objave na profilu so zelo zadovoljni in pravijo, da imajo eno od največjih in najbolj povezanih skupnosti v panogi izdelkov široke potrošnje. Prav tako so za profil leta 2019 osvojili bronasto priznanje na festivalu Websi v kategoriji družbena omrežja.
Primarno preko Instagrama nagovarjajo mlajšo populacijo, »kar pa še ne pomeni, da so objave namenjene le njim – ravno nasprotno. Pri Hoferju bomo še naprej razbijali stereotipe, saj verjamemo, da so v naših trgovinah dobrodošli prav vsi. Z vključevanjem zdravih receptov, vadb, objav z mislijo na sočloveka, živali in varovanje okolja, želimo dokazati, da bogat in pozitiven življenjski slog ni pogojen z obsežnim finančnim in časovnim vložkom. Ob tem želimo ohranjati visoko interakcijo s sledilci in eno največjih skupnosti v panogi ter dokazati, da lahko s preudarnimi vložki v oglaševanje in s komunikacijo relevantnih sporočil izbranim ciljnim skupinam dosegamo velike uspehe,« pravijo.