radece2
Aktualno

Ko izdelovalec papirja razmišlja zunaj ustaljenih okvirjev

Podjetje Radeče papir nova je glavni partner slovenskega predsedovanja Svetu Evropske unije.

Ob tej priložnosti so pripravili posebno kolekcijo papirjev, planerjev, kuvert in drugih papirnih izdelkov, zasnovali pa so tudi inovativno poslovno darilo, knjigo s platnicami iz lipovega lesa, v kateri so zbrani slovenski kuharski recepti.

Papirna industrija ima v Radečah že 285-letno tradicijo. Kljub tako častitljivi dediščini pa podjetje Radeče papir nova in njegova hčerinska družba Muflon nikoli nista mogla spati na lovorikah, saj so se morali ves čas hitro prilagajati trgu in njegovim potrebam. Kot pravita direktor podjetja Muflon Radeče Leopold Povše in direktorica za kadrovske in pravne zadeve Mateja Kajzba, papirništvo sodi med zelo tradicionalne panoge, kar pa še ne pomeni, da ne gredo s časom naprej; prav nasprotno. »V podjetju razvijamo kulturo, ki stremi k temu, da večstoletno tradicijo našega delovanja združujemo s sodobnim. Na ta način nenehno krepimo naše temelje, ki zagotavljajo notranjo čvrstost in stabilnost, vseskozi pa smo odprti za nove rešitve in usmerjeni v razvoj. V svoj način delovanja vključujemo inovativne metode in zaposlene spodbujamo k razmišljanju izven ustaljenih okvirov. Do trenutka odločitve, ali bo njihov predlog, izboljšava ali inovacija v resnici postala izdelek, primeren za prodajo, jih nikoli ne omejujemo,« pripovedujeta.

radece1

Leopold Povše, direktor podjetja Muflon Radeče in Mateja Kajzba, direktorica za kadrovske in pravne zadeve v podjetju Radeče papir nova

Verjamejo v večnost papirja

Podjetju se je s takšnim načinom razmišljanja uspelo prebiti med najbolj ugledne in mednarodno uveljavljene izdelovalce papirja in papirne galanterije. V digitalni dobi papirju sicer že dolgo časa napovedujejo zaton, a zdi se, da papir še vedno velja za stvar prestiža. Ko sogovornika povprašamo po »trdoživosti« papirja v primerjavi z digitalnimi mediji, odgovorita, da je nekdo nekoč izjavil: »Kar ni zapisano na papirju, ne obstaja.« Kot pravita, v podjetju verjamejo, da to še vedno drži, verjamejo pa tudi v večnost papirja. »Njegov način uporabe se seveda z našimi potrebami in prednostnimi nalogami spreminja, ponekod ga nadomeščajo digitalne rešitve, a se odpirajo tudi nova področja in celo sinergije. Mi smo v papir že vgradili najrazličnejše digitalne tehnologije, na primer očem skriti čip NFC, ki je integriran v papir in za posredovanje informacij ne potrebuje lastnega vira napajanja. Zapis na papirju je s pomočjo čipa v trenutku povezan z določeno digitalno rešitvijo,« razlagata.

Skrb in odgovornost do okolja vtkana v vsakodnevno delovanje

Eden od trendov, ki izrazito kroji gospodarsko in družbeno krajino, je tudi trajnostni razvoj. Papirna industrija je ena od tistih, ki se mora zaradi svojega vpliva na okolje temu še posebej posvečati. Na vprašanje, kako v njihovem podjetju uresničujejo svojo zavezanost trajnostnemu razvoju, sogovornika odgovarjata, da se bo moral glede odnosa do okolja, trajnostnega ravnanja in načina življenja s čim manj posledicami za zanamce spremeniti ves svet, tako podjetja kot tudi posamezniki. »Pri tem smo v papirni industriji lahko tudi vzor, saj smo se s tem izzivom začeli ukvarjati med prvimi. Skrb in odgovornost za okolje sta del naše vsakodnevne poslovne politike in vtkana v naš način delovanja. Zavedamo se te nujnosti in na to že dolgo gledamo enako kot na vse druge nujne dejavnosti za uspešno delovanje podjetja. Usmerjeni smo k uporabi obnovljivih virov, recikliranju in ločevanju. Načrtujemo popolno energetsko neodvisnost in v kratkem nameravamo izpeljati še dodatno investicijo v čistilne naprave,« sta pojasnila.

Kot priročnik celostne grafične podobe v živo

Svojo zavezanost tehnološkemu razvoju so izkazali tudi ob predsedovanju Slovenije Svetu EU, ko so bili na javnem razpisu izbrani za glavnega partnerja. »Poleg razpisnih pogojev smo v ponudbo, ki smo jo skrbno pripravili, vključili tudi nekaj svojih izdelkov, ki so bili odlično sprejeti in po mnenju naročnika zelo uporabni za namen predsedovanja,« sta nam zaupala Leopold Povše in Mateja Kajzba. Tako so pripravili celovito zasnovano papirno kolekcijo, ki je potrebna ob tako pomembnem projektu, od papirjev in planerjev do kuvert: »Mislili smo res na vse, kar sodi v takšen paket, vse to pa nadgradili z nekaj posebnimi rešitvami, na primer s prav posebnim namiznim planerjem.«

radece2

Po njunih besedah vsak izdelek zase komunicira namen izdelave, predsedovanje Slovenije Svetu EU, hkrati pa celotna kolekcija odraža doslednost v izgradnji celostne podobe predsedovanja in deluje kot priročnik celostne grafične podobe v živo. »Brez dvoma pa je znotraj kolekcije najodmevnejša naša rešitev z antibakterijsko zaščito nekaterih naših izdelkov, ki preprečuje okužbo z novim koronavirusom, hkrati pa je dermatološko preizkušena in tudi okolju prijazna. Prav tako izstopa papir z vodnim znakom logotipa predsedovanja Slovenije Svetu EU, namenjen dopisnim listom. Vsebuje dvobarvna zaščitna vlakna in pa prostemu očesu nevidna vlakna, vidna zgolj z UV-svetlobo,« pravita. 

Darilna knjiga z lesenimi platnicami

Poleg tega so pripravili tudi posebno knjigo z lesenimi platnicami, v kateri so zbrani slovenski kuharski recepti, in je namenjena kot darilo tujim partnerjem. Na vprašanje, kako zahtevna je izdelava platnic iz lipovega lesa, odgovarjata, da je bilo v tem procesu treba združiti izbiro, pripravo in oblikovanje lesa ter primernega papirja, ob tem pa zasnovati tudi smiselno, koristno in referenčno vsebino, ki sodi v takšno knjigo. »Platnica naše darilne knjige je izdelana iz furnirja slovenske lipe, sredica platnice pa je bukova vezana plošča. Izdelava platnice zahteva veliko ročnih spretnosti domačih mojstrov – mizarjev, dodelava pa je strojna. Lipov furnir je občutljiv, precej mehak in zelo svetel. Da je knjiga res izjemen izdelek, so nam potrdili tudi člani komisije tradicionalnega, že 13. natečaja Čar lesa, ki so jo vključili med izbrane, elitne izdelke, ki sestavljajo potujočo razstavo po Sloveniji,« sta nam povedala.

radece3

radece4

radece5

Projekt, ki je zahteval interdisciplinarno ekipo

Ob tej priložnosti so predstavili tudi dva predstavitvena filma, enega namenjenega predstavitvi proizvodnje vrednostnih papirjev, drugega pa prav njihovi vlogi glavnega partnerja pri predsedovanju Slovenije Svetu EU. »Želeli smo prikazati, kako posebna je naša industrija in koliko dela je pravzaprav potrebnega, da pridemo do končnega izdelka. Ne nazadnje tudi ročnega, ki ga pri nas opravijo pretežno invalidi,« pojasnjujeta. Filma so namenili obiskovalcem njihovih spletnih strani, ciljno pa z njimi nagovarjajo tudi obstoječe in prihodnje partnerje. Povezavo do filmov so namreč vključili v svoj elektronski podpis in tako nenehno kroži preko njihove elektronske pošte, s posebnimi elektronskimi sporočili pa so jih posredovali na znane naslovnike partnerjev in tudi tistih, s katerimi bi si v prihodnje želeli sodelovati. Poleg tega so poskrbeli tudi za posebne letake in stojnice za najvišja mednarodna srečanja.

Kot dodajata, je lahko tako zahteven projekt lahko uspešen le, če znotraj ekipe delujejo interdisciplinarno. Tako so cilje in osnovne smernice zasnovali znotraj družbe, pri oblikovanju izdelkov, komunikacijski podpori, predstavitvah in podobno pa so se povezali z zunanjimi strokovnjaki.

Obetajo si večjo prepoznavnost in uveljavitev v evropskem prostoru

Na vprašanje, kaj vse si obetajo od tovrstnega sodelovanja pri slovenskem predsedovanju Svetu EU, odgovarjata, da se trudijo biti predvsem bolj prisotni v poslovni in odločevalski sferi, saj je njihov posel v veliki meri usmerjen v B2B-segment. »Skozi našo vlogo glavnega partnerja slovenskega predsedovanja želimo nagovoriti pomembne odločevalce na najvišji ravni EU ter hkrati opozoriti na dodano vrednost papirja, na vse bolj nujne, zahtevane in tudi zahtevne zaščite, ki jih določeni papirji morajo imeti, na primer za bankovce, potne liste, vize, taksne znamke. Takšni papirji pristnost izkazujejo z vodnim znakom, zaščitno nitko, zaščitnimi delci in kemično občutljivostjo in še več. Izkazujejo jih izjemne mehanske trdnosti, odporni so na obrabo in na zunanje vplive, kar zagotavlja njihovo trajnost. Seveda pa hkrati želimo pokazati, da tudi papirničarji razumemo estetiko, lepoto, slog in da znamo narediti nekaj lepega,« svoja pričakovanja razgrinjata sogovornika.

Mednarodni trg jim sicer ni neznanka. Kot pravita, s klasičnimi papirji dosegajo dober delež tudi na domačem trgu in bližnjih tržiščih, medtem ko so pri papirjih z visoko dodanimi zaščitami več ko 90-odstotno usmerjeni v izvoz. »Vlogo glavnega partnerja predsedovanja si želimo – in zato si tudi aktivno prizadevamo – izkoristiti za večjo prepoznavnost, za našo še večjo uveljavitev v evropskem prostoru in preko tega tudi širše,« povzameta.

radece6

Po besedah Leopolda Povšete in Mateje Kajzba vsak izdelek zase komunicira namen izdelave, predsedovanje Slovenije Svetu EU, hkrati pa celotna kolekcija odraža doslednost v izgradnji celostne podobe predsedovanja in deluje kot priročnik celostne grafične podobe v živo.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, september 2021, #483. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

Naši avtorji