bla
Aktualno

Koliko v marketingu šteje formalna izobrazba?

Po pričakovanjih so v marketingu oziroma oglaševanju zahteve po formalni izobrazbi nekoliko bolj ohlapne.

Ob branju petkove rubrike delovna mesta tedna je zanimivo preverjati pričakovanja oziroma zahteve delodajalcev po izobrazbi. Ta odpirajo večno dilemo, ali je pri pridobivanju ključna formalna izobrazba (na primer zaključena diploma) ali ne oziroma ali zadoščajo (zgolj) izkušnje. Ponekod, predvsem v večjih poslovnih sustemih, so zahteve po izobrazbi natančno opredeljene, drugod je zaželena, pri tretjih pa ni niti omenjena. Globalno gledano so tehnološka podjetja v tem pogledu precej omilila »vstopne pogoje« novih zaposlenih. Elon Musk je na primer lani oznanil, da za delo v Tesli univerzitetna izobrazba ni potrebna, in vrgel rokavico univerzam, češ da so te bolj prostor za zabavo kot pa za učenje. Preverili smo, kako je s tem tako v agencijah kot naročnikih.

Pomemben, a ne ključen dejavnik

Pri iskanju novih kadrov so v Futuri DDB, ki drugo leto zapored nosi naziv agencije leta, najbolj pomembni znanje, ustvarjalnost, želja po delu in energija oziroma osebnostne značilnosti. »Vrstni red pomembnosti pa je potem odvisen od točno določenega delovnega mesta. Pri seniorjih so pomembni znanje, izkušnje in ustvarjalnost. Pri sodelavcih, ki še nimajo izkušenj, pa se lahko zanašamo bolj na njihovo željo po točno določenem delu in osebne značilnosti,« pojasnjuje Mija Gačnik Krpič, direktorica Future. Glede izobrazbe kandidatov so po njenih besedah pozorni na smer in dokončano stopnjo študija, kar sta pomembna dejavnika pri odločanju, ne pa tudi ključna. »Dokončana izobrazba je pokazatelj, da kandidat zna zaključiti začete projekte. Imamo kar nekaj Futuristov s (še) nedokončano fakultetno izobrazbo, ki odlično, predano in odgovorno opravljajo svoje delo,« je povedala.  Pri delovnih mestih, kjer iščejo specifična znanja, kot so recimo oblikovanje ali pisanje, se najpogosteje odločijo na podlagi nalog, ki jih opravi kandidat. »Pri vodjih projektov pa se odločimo na podlagi razgovorov, kjer poskušamo dobiti čim boljšo sliko o kandidatovem načinu delovanja, razmišljanja, organiziranosti.«

Holistični pristop k procesu zaposlovanja

Ob iskanju novih človeških virov v agenciji DROM, ki je bila na letošnjem tekmovanju Websi tretjič izbrana za digitalno agencijo leta,  zasledujejo predvsem specifične izkušnje, znanja in osebnostne lastnosti, formalna izobrazba pa ima ob tem  le obrobno vlogo. »Delujemo na področju, ki se bliskovito razvija in kateremu vsaj v tem delu sveta formalni izobraževalni programi težje sledijo. Zato toliko večjo težjo polagamo na interni strateški razvoj kadrovskega potenciala oziroma iščemo potencialne sodelavce, ki so ta znanja pridobili znotraj drugih agencijskih ali digitalnih sistemov,« je povedala Nina Jakovljević, soustanoviteljica in direktorica agencije DROM.  V ekipi agencije so tako študenti, FDV-jevci, medijci, gimnazijski maturanti, informatiki, ekonomisti, učitelji, profesorji, psihologi, krajinski arhitekti in pravniki. »Večinoma torej ljudje, ki smo presegli okvire svoje prvotne izobrazbe. Kar tudi nakazuje na veščine, ki so v naši ekipi toplo dobrodošle – sposobnost razmišljanja onkraj znanih okvirov, pripravljenost na trajen razvoj in rast ter odprtost duha. Izredno pomembno nam je tudi, da potencialni kandidat ali kandidatka čuti naše vrednote. Ob razpisih torej ne zahtevamo specifične stopnje izobrazbe, saj k procesu zaposlovanja pristopamo bolj holistično.«

V večjih podjetjih večja sistematizacija

Po drugi strani v Atlantic Grupi, ki je na Websiju postal naročnik leta, na Slovenski marketinški konferenci pa prejemnik velike nagrade marketinška odličnost, je po besedah vodje korporativne komunikacije Suzane Bagari »izobrazba temelj, nato pa so osebnostne lastnosti in izkušnje glavno vodilo pri izbiri kandidatke ali kandidata«. Podobno je tudi v Ljubljanskih mlekarnah, kjer pa je marketing v tem kontekstu vendarle izjema. »V večjih podjetjih, med katere sodimo tudi mi, je stopnja izobrazbe za posamezna delovna mesta običajno  opredeljena skozi sistematizacijo delovnih mest. Vendar pa za določena področja uvajamo drugačne pristope. To velja konkretno tudi za oddelek marketinga, kjer stopnja izobrazbe že nekaj let ne pomeni izključujočega pogoja pri izbiri novih sodelavcev. Če povzamem, za marketing ne zahtevamo nujno določene stopnje izobrazbe,« je povedala Maja Kalan Pongrac, vodja korporativnega komuniciranja v Ljubljanskih mlekarnah.

486

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

mija
20. 11. 2021

Futura DDB je letos že trinajstič stala na zmagovalnem odru Slovenskega oglaševalskega…

Sebe najlažje opredelim kot vodjo, ki deluje z zgledom, ki ima visoko postavljene osebne cilje in mu je pomembno, da pri svojem delu uživa. Osebno me…

bla
17. 11. 2021

Big Bangov naziv spletnega trgovca leta v regiji je zagon za nove izboljšave, pravi Peter…

bla
15. 11. 2021

Nika Kristina Butina, direktorica startupa Epidemic, je z bralci MM-a delila izkušnjo…

Naši avtorji