Ljubljansko letališče je dobilo nov potniški terminal
Danes so uradno otvorili nov potniški terminal na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana, ki so ga simbolno poimenovali »stičišče priložnosti«.
Zmago Skobir, poslovodni direktor v Fraportu Slovenija, je povedal, da so ga v preteklem letu mnogi spraševali, kako to, da je gradnja pospešeno potekala prav v času pandemije, ko je bil letalski promet pred velikim izzivom. »Najtežje odločitve se vedno sprejemajo v časih največje negotovosti. Svet potrebuje letalski promet in letalstvo je odporno na krize. Promet se bo vrnil, čeprav morda v nekoliko drugačni obliki kot prej in mi bomo ponovno rast pričakali pripravljeni. Gradimo in načrtujemo namreč na dolgi rok,« je povedal na slovesni otvoritvi.
Te se je udeležil tudi predsednik vlade Republike Slovenije Janez Janša, ki je dejal, da je vesel, da so terminal odprli v času, ko se Slovenija bliža predsedovanju Sveta Evropske unije, ko bodo k nam prihajali politiki in gospodarstveniki iz vse Evrope. Obljubil je, da bo vlada pospešeno poskusila urediti tudi tisto, kar letališču še manjka – to je hitra železniška povezava do prestolnice.
Terminal izpostavlja naravne lepote Slovenije
Terminal so zasnovali arhitekti biroja Plan B, ki pravijo, da arhitekturna rešitev nudi potnikom izkušnjo prostora, ki nosi sporočilo okolja, v katerega vstopajo. Ker lokacija letališča na Brniku predstavlja edinstveno izkušnjo s prihodom v zeleno gozdnato območje izven mesta ob samem vznožju Alp, so lokacijo uspeli ujeti kot sliko, ki potnike pozdravi ob odhodu in sprejme ob prihodu. V navezavi na zeleno okolje so zgodbo nadaljevali tudi v zunanjosti, in sicer z novim trgom oziroma peš cono, ki povezuje prometne, parkirne površine in medprostor starega in novega terminala ter predstavlja reminiscenco gozdu, ki obkroža samo letališče. Tako naj bi potniku v spominu ostal pogled na alpski pejsaž, v katerega je postavljen terminal.
Potnikom bolj prijazen
V družbi Fraport Slovenija so med prednostmi izpostavili, da bo novi terminal precej večji, kar pomeni manj gneče pri oddajanju prtljage in varnostnih pregledih – po novem lahko sprejme kar 1250 potnikov na uro (prej 500). Poskrbeli so tudi za gostinsko ponudbo, v okviru katere so začeli sodelovati s Kaval Group in chefom Igorjem Jagodicem, ki je svoje krožnike zasnoval posebej za restavracijo in bar na letališču, poudarjajo pa tudi trajnostni vidik gradnje terminala.