Med materinstvom, modo in strastjo do droži
Polona Klančnik je ženska, ki ima v sebi nemalo ustvarjalnega duha. Zase pravi, da je v prvi vrsti mama, prijateljica in partnerka, ki obožuje vse, kar je lepo in dobro.
Tina Guček
»Moje svetišče je kuhinja, moja vera pa družina in prijatelji,« pravi Pola, kot jo kličejo njeni bližnji. Če bi ji nekdo rekel, naj se na kratko opiše, bi se opisala s stavkom: »Between motherhood and fashion there is sourdough passion.« Nekje med materinstvom in ljubeznijo do mode je torej razvila še strast do droži – in to precej preden se je lani v času koronakrize peka z drožmi razširila med slovenskimi gospodinjstvi. A njena poslovna oziroma karierna pot se ni začela s kruhom ali z drožmi. Pred tem je deset let delala v svetu kozmetike in pozneje še štiri leta na področju marketinga in trženja. »Ne gre pa zanemariti dejstva, da moje korenine prihajajo iz zelo kulinarične družine. Pri nas se s kulinariko poklicno ukvarjajo vse ženske v družini,« nam je povedala Polona Klančnik, ki zase pravi, da ima »razvit nos« za novosti na trgu.
Tako je bila idejni in kreativni vodja knjižne uspešnice Drožomanija. Ko so se njene poti z avtorico knjige razšle, je ustanovila lastno blagovno znamko D(r)oživetje, šolo peke z naravnim kvasom, in blagovno znamko PolaBekeraj, s katero podpisuje vse svoje izdelke. »PolaBekeraj je stara skoraj 15 let, ko je bila peka tort še moj hobi za sodelavce in prijatelje. Obdržala sem jo, ker mi je všeč ime, nekoč mi je namreč prijatelj rekel: 'Pola, ti moraš odpret bekeraj.' No, pa sem ga,« se smeji.
Nekaj vmes med pekarno in proizvodnjo
Sčasoma so jo vedno bolj privlačile sladice in to, kako fermentirati moko za sladice, da bo lahko prebavljiva in okusnejša. Uspelo ji je in izdala je knjigo D(r)oživete sladkarije by PolaBekeraj. »Danes v Semiču skupaj s poslovno partnerko Simono Žugelj vodim majhno butično kliniko za droži, lahko bi rekla, da edinstveno na trgu. Nismo ne pekarna in ne proizvodnja. Smo nekaj vmes – pečemo, dostavljamo, izobražujemo in postavljamo trende,« pravi Pola. Ker je peka iz hobija prerasla v posel, pa je že našla nov hobi, in sicer modo. »Zanjo imam sicer zelo malo časa, a me sprošča. Pod blagovno znamko 2busyblondes skupaj s Simono ustvarjava novo kolekcijo, ki bo luč sveta ugledala konec leta, odvisno od tega, koliko večerov ne bom zaspala z otrokoma,« se nasmehne. Kadar ne dela, je namreč še vedno predvsem mama dveh malih otrok: »Z njima so popoldnevi pestri in divji in nekaj najlepšega. Najraje sem sama z družino, brez vrveža in ljudi. To sem jaz, Polona, na videz družabna, v resnici pa precej introvertirana oseba, a to vedo le moji resnično tesni prijatelji in družina.«
»Knjiga D(r)oživete sladkarije by PolaBekeraj je edinstvena knjiga, ki je ne najdete nikjer na svetu,« pravi Polona Klančnik.
Unikatna in drugačna
Za znamko PolaBekeraj si želi predvsem, da bi ostala unikatna in drugačna: »S težkim delom in kančkom sreče bi bili z našimi izdelki radi prisotni v večini butičnih trgovin, tako doma kot tudi preko meja. Za zdaj smo edino podjetje, ki je na trgu ponudilo grisine, narejene z drožmi, ki jih lahko kupite v trgovini. Naši d(r)oživeti grisini so trenutno na voljo v štirih okusih, nato so tukaj še naši fenomenalni keksi, kruh po naročilu in pa naše d(r)oživete pite, po katerih smo zelo znani. To so sladke pite norega okusa. Veseli nas, da se vedno več ljudi odloča za nakup pit za praznovanje rojstnega dne, prav tako smo letos 'oddelali' kar sedem porok s pitami – ko so se mladoporočenci raje kot za torto odločili za različne okuse pit in tako ugodili vsem povabljenim,« pravi Polona Klančnik.
V njihovi ponudbi so tudi tako imenovani d(r)oživeti boxi, škatle, sestavljene iz vseh njihovih grisinov, krekerjev, hišnih namazov, sadja in sira. »Lahko izbirate med veganskim, vegetarijanskim in mesnim boxom, ki si ga naročite za malico, praznovanje ali kar tako, da se malce pocrkljate. Z izbranimi sestavinami vam resnično pričaramo prigrizek na višji stopnji,« ponosno pove.
»Ne damo se!«
Grisine in piškote so začeli razvijati v času lanske koronakrize, za katero pravi, da je bilo to čudno obdobje. »Takrat smo zaprli dva lokala. Prepričani smo bili, da nam ju ne bo treba, a so nas stroški v primerjavi s prometom povozili in edina smiselna rešitev je bila ohraniti proizvodnjo, se preusmeriti na dostave in delati, delati, iskati nove priložnosti. V Črnomlju smo pred korono imeli majhen bistro, v katerem smo stregli vegetarijanske malice. To je bil lušten lokal, poln ljudi, ki pa je z zaprtjem postal žalosten prostor brez obiskovalcev, saj je večina naših strank začela delati od doma. Hvala bogu, smo v tistem trenutku že začeli razvijati grisine in piškote. Bil je december in novoletna poslovna darila so nas rešila. Pekli smo in pekli, frkali grisine in topili čokolado, nekako smo splavali, a še zdaleč ne tako, kot bi morali,« se spominja.
Vsa ta leta poleg proizvodnje vodi delavnice za peko kruha in sladic z drožmi, kar ji je bilo v tistem času prav tako onemogočeno. Zaradi zaprtja države niso mogli izvesti približno 18 delavnic, s tem pa so izgubili tudi velik del dohodka. »A se ne damo, pečemo še naprej, dostavljamo po vsej Sloveniji, tako fizičnim osebam kot podjetjem in tudi trgovinam. Resnično se trudimo, saj imamo enkratne in edinstvene izdelke, ki so k sreči zelo dobro sprejeti. Odziv podjetij je fantastičen. Vsak, ki je naročil naše grisine, pite ali boxe, je ostal naša stranka in pri nas redno naroča. To, da gradimo zvestobo s poslovnimi partnerji, nam je najbolj pomembno,« pravi.
Izdelke večinoma promovirajo skozi lastne kanale, kakršen je Instagram, še vedno pa je najboljša reklama tista, ki gre od ust do ust. »Sva pa s Simono rekli, da bova letos naredili eno manjšo oglaševalsko akcijo. Sama sem bila toliko let v marketingu, da vem, da brez tega ne gre ali kot pravi star pregovor 'iz nič ni nič',« pove in na koncu razkrije, da pripravlja tudi novost, za katero upa, da bo že kmalu na voljo.
»Ne upam še izdati, kaj to bo, saj nas naša konkurenca vedno takoj kopira in to dobesedno. Roko na srce, tudi jaz nisem odkrila tople vode in je ne odkrivam, a dam mojim izdelkom dušo in inovativnost in vedno bodo unikatni. Prihaja nekaj, kar je na tujem trgu že dobro znano, pri nas pa tega še ni. Vidite, nisem odkrila tople vode, pogledala sem, kaj dela tujina, ki ni moja konkurenca, se odločila, da bomo to delali tudi mi, dodala svojo noto in dušo in izdelek bo tukaj. Če bomo embalažo dobili pravi čas, bo na voljo že letos. Veselim se ga, veselim se odzivov in srčno upam, da nam uspe,« sklene.
Članek je bil objavljen v jesenski prilogi SaMMozavestno, ki jo lahko prelistate tu.