»Mlečne knjige«: ko poskusiš svet spremeniti na bolje
Absolutna zmagovalka letošnjega SOF-a je bila akcija »Mlečne knjige«. Akcija, ki so jo za Spar Slovenija zasnovali v Futuri DDB je poleg petih zlatih nagrad prejela tudi najprestižnejšo – SOF SOF-a.
Tina Guček
Kreativni direktor Robert Bohinec je dan po podelitvi povedal, da so bili prijetno presenečeni, da so prav »Mlečne knjige« prejele SOF SOF-a, po drugi strani pa se spominja, da se mu je že sam brif zanje zdel izvrsten. »Ni bil namreč omejen na oglaševalske kanale in vnaprej izdelan načrt zakupa medijev, temveč je baziral zgolj na embalaži mleka trgovske znamke Spar. Po predstavitvi kreativne rešitve in njenem izpopolnjevanju s strani agencije in naročnika, smo šele določili kanale. Med njimi je bil potem tudi televizijski spot in seveda ostali kanali. Še ena zanimivost glede te oglaševalske akcije je, da produkcija embalaže mleka po meri v toliko izvodih in distribucija na police traja približno tri mesece. Kako torej to povežemo z družbenimi omrežji in vpletanjem uporabnikov, da ustvarjajo pravljice, kjer je komunikacija hipna? Zato smo aktivacijo sprva poimenovali Pižama & mleko in se osredotočili na ustvarjanje pravljic za večerno branje v pižamah. Nato pa čez tri mesece še enkrat presenetili javnost z izvirnimi mlečnimi knjigami,« pravi.
Brez sodelovanja in zaupanja naročnika ne gre
Projekt so opazili tudi v tujini, saj je le nekaj dni pred SOF-om prejel tudi nagrado na na festivalu Ad Stars. Anuša Žagar, vodja projektov v Futuri DDB, meni, da je skrivnost uspeha »Mlečnih knjig« v tem, da združujejo družbeno odgovornost, oblikovanje, prodajo, komunikacije in donacije. »Moram priznati, da je bil to zelo kompleksen, obsežen in celostno zastavljen projekt. Združili smo spletne in klasične kanale – kar so sledilci soustvarjali na spletu, so namreč kasneje lahko dobili v trgovinah. Knjižnicam smo pomagali pri nakupu novih knjig in s tem približali branje mladim. Projekt ni bil le profesionalni izziv, ampak je ponudil še dodatno zadoščenje, ker nismo zasledovali le poslovnih ciljev, ampak smo dejansko skušali svet spremeniti na bolje. Mislim, da nam je uspelo in smo zelo veseli, da je to prepoznala tudi žirija SOF-a. Take projekte pa se lahko izvede le, če sodeluješ z naročnikom, ki ti zaupa in želi razmišljati izven okvirjev. Zato se moramo zahvaliti Spar Slovenija, ki je pred vsemi prepoznal potencial in kakovost ideje ter seveda Boštjanu Gorencu - Pižami. Brez njega ne bi imeli tako super pravljic,« pravi.