nuša
Aktualno

MMarketinški začetki: Nuša Korotaj

Po lekcijah na svoji poklicni poti nas je tokrat popeljala Nuša Korotaj, direktorica prodaje in marketinga v Termah Sveti Martin.

Zgodnja ljubezen do marketinga in turizma

Kreativnost je bila od nekdaj del življenja Nuše Korotaj in v tej smeri je imela že kot otrok veliko talentov in bila veliko bolj družbosloven tip. »Tako da je bilo verjetno, da me bo tudi poslovna pot odnesla nekam v to smer, čeprav takrat sploh nisem razmišljala o marketingu, dokler v njem dejansko nisem začela s svojo poklicno potjo. V bistvu ga vse do takrat niti nisem razumela popolnoma v globino,« je povedala Korotajeva. Njena ljubezen turizmu je bila prav tako zapisana že zgodaj, in sicer v osnovni šoli, ko je imela jasne cilje, da želi karierno pot nadaljevati samo v tej panogi in nobeni drugi. »Še danes nimam odgovora, zakaj sem tako čutila, ampak še niti med študijem nisem natančno vedela, kaj točno bi v turizmu sploh rada počela,« se spominja.

Začetki v Športnem centru Pohorje

Takoj po zaključenem študiju in diplomi ji je sošolec s fakultete, takrat že prekaljen menedžer, ponudil mesto v svoji ekipi, da bi skrbela za prodajo in marketing hotelsko-apartmajskega resorta v takratni lasti podjeta Pohorje Resort oziroma Športni center Pohorje d.o.o., ki je bilo v tistem času med vodilnimi hotelskimi podjetji v Sloveniji. »On je očitno že takrat videl v meni to, kar jaz takrat sama še nisem (smeh). In tako se je začela moja poklicna prodajno-marketinška pot, ki jo tlakujem še danes. Imela sem srečo, da sem pristala v enem od takrat večjih podjetij v tej panogi, ki mi je omogočilo res dobre temelje. Imela sem veliko svobode pri delu, hkrati pa ogromno možnosti za napredovanje in učenje.« Delovno mesto ji je omogočalo razvoj v kreativni smeri, kalila pa se je tudi v obdobjih, ki so zahtevali tudi različne marketinške prijeme.

V samem poslovanju namreč ni bilo vedno lahko, podjetje je po besedah sogovornice šlo tudi skozi zelo turbulentna obdobja, ki so zahtevala tudi poteze kriznega marketinga in prav takrat se je  naučila največ.  »V tem podjetju sem pridobila veliko izkušenj, tistih, ki te oplemenitijo, pa tudi tistih, ki te utrdijo, zamenjala kar nekaj šefov, se preizkusila na več področjih, vsa pa so bila vedno tesno povezana z organizacijo in trženjem. Moja zadnja funkcija pred odhodom iz podjetja je bila, da sem koordinirala prodajo in marketing za celotno podjetje.« Še posebej izpostavlja spoznanje, kako zelo morata prodaja in marketing delati sinhrono, če so cilj najboljši rezultati v poslovanju. »Ker sem bila od vsega začetka na obeh bregovih, je bilo tudi lažje priti do rezultatov, saj sem razumela obe strani in gledala iz obeh zornih kotov.«

Thermana Laško in implementacija kriznih pristopov

Poklicno pot je nadaljevala v enih od največjih term v Sloveniji, v Thermani Laško, kjer je prevzela vodenje oddelka prodaje in oddelka marketinga. Tam je podrobno spoznala menedžment velikih organizacij in vstopila v poslovni svet na višji in veliko bolj profesionalni ravni. »Čas tam me je na nek način tudi zgradil v prodajno-marketinškem smislu, saj sem prišla v podjetje, ko je bilo v enem od svojih najtežjih časovnih obdobij. Prizadela ga je neke vrste finančna kriza in tako v prodaji kot v marketingu je bilo potrebno takoj ob prihodu implementirati razne krizne pristope, ki pa so mi bili že od prej dokaj dobro poznani,« je povedala Korotajeva. Sočasno je imela možnost tudi soustvarjati marketinške zgodbe v odboru za trženje Slovenskih naravnih zdravilišč, kjer se je po njenih besedah rodila vrsta lepih skupnih marketinških zgodb.

Terme Sveti Martin in faza zrelosti

Iz Thermane je odšla po skoraj petih letih in se podala v Terme Sveti Martin, ki so med največjimi hrvaškimi termami v zasebnem lastništvu. Prevzela je funkcijo direktorice prodaje in marketinga. »Lahko rečem, da je zame to doslej tudi najbolj zrela funkcija oziroma faza zrelosti na moji poslovni poti v smislu odgovornosti, saj sem kot del menedžmenta zelo aktivno vključena v samo upravljanje podjetja in v njegovo strateško srž. Kar pa zadeva marketing, smo bili do nedavnegandel slovenske hotelske verige LifeClass. Ko si del verige, moraš natančno upoštevati in implementirati vse strategije blagovne znamke, marketinške sloge in pristope. Zdaj, ko smo na samostojni poti, pa je seveda ta svoboda v marketingu neskončna in smo lahko tudi veliko bolj kreativni,« je povedala. Pri tem poudarja še, da tukaj doda svojo vpliv tudi mentaliteta druge države, drug jezik in nakupne navade. »Kljub temu, da smo si v državah na balkanskem območju dokaj podobni, pa smo vseeno zelo različni in vse to moramo upoštevati pri snovanju marketinških projektov,« pravi Korotajeva.

Možgani so nenehno v pogonu

Pri prelomnici, ko jo je zares »potegnilo« v marketing, poudarja, da ji je marketing prišel v kri že takoj na začetku. »Zelo kmalu sem ugotovila, da sem to jaz in da v bistvu delam to, kar me predstavlja. Tako, da lahko rečem, da je bilo to že čisto na začetku moje poslovne poti. Težko je delati v marketingu. Pa ne samo delati, temveč biti dejansko predan in tudi dober v tem, če ga ne sprejmeš kot del življenja. Mi namreč nimamo fiksnega delovnega časa in se ti zdi, da si ves čas vpet in v pogonu in nimaš občutka, kje je meja med poslovnim in zasebnim časom,« je povedala Korotajeva. Marketing se po njenih besedah počasi zlije z življenjskim slogom, ko nato potem dnevno spremljaš vse v povezavi z njim, kar te obdaja. »Moji možgani so nenehno v pogonu, tudi med spanjem,« je povedala. Kljub temu, da v trenutnem delovnem obsegu marketing poleg organizacije, načrtovanja, vodenja in drugih strateških projektov zavzema le en del, pa, kot pravi, je bila in bo po duši vedno zaprisežena marketingarica. »Imam pa trenutno res vrhunsko prodajno-marketinško ekipo, ki si jo lahko vsak direktor samo želi in ki mi pomaga ustvarjati vse te posebne zgodbe in ki z vsem svojim trudom in znanjem pomaga rasti podjetju in mu zvišuje prepoznavnost, konkurenčno prednost in dodano vrednost,« je povedala.

»Nisem več za ‘klasiko’«

Kako se je njen pogled na marketing spreminjal, se po njenih besedah najbolj odraža na odprtosti za nove »nore« ideje in upati si biti drugačen, razmišljati izven okvirjev in stopiti iz cone udobja. »Spomnim se sebe deset let nazaj. V smislu marketinga sem bila takrat še zelo zadržana, vse sem počela po nekih že utečenih, varnih tirnicah. Ko si novinec, te je strah, kako bo tvoje delo sprejeto in si ne upaš biti drzen, drugačen.« Zase pravi, da je danes v tem smislu popolnoma druga različica sebe. Dodaja, da se v vseh teh letih izkušenj utrdiš, dobiš zaupanje v sebe, upaš si in ko si v nekaj zelo prepričan, te tudi ni strah, kaj bodo rekli drugi. »In danes se me v smislu,  da v sebi začutim tisto ‘vau, to je pa res dober marketing’, najbolj dotakne marketinški slog, ki je trendovski in drzen, v bistvu nisem niti malo več za klasiko,« ugotavlja. Sama ima najraje t. i. emocijski marketing, ki ga v poslu tudi sama najraje uporablja. »Torej marketing, ki pri kupcu oziroma v našem primeru gostu vzbudi določena čustva in marketing, s katerim povemo našim strankam, da so nam pomembni in da skrbimo zanje,« sklene sogovornica.

Intervju

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

Naši avtorji