Na pravi poti s pravimi ljudmi
V tokratni predstavitvi agencij izpostavljamo MSL Slovenia, ki sodi v skupino Publicis Groupe Adriatic, specializirano za vsebinske in izkustvene projekte, odnose z javnostmi, družbena omrežja in vplivnostni marketing, dogodke in (digitalne) aktivacije.
Tina Guček
Agencija pokriva trge regije Adriatik, znotraj katere je trenutno edina pisarna, kmalu pa se ji bo v regiji pridružila še pisarna MSL v Skopju.
Je del globalne mreže MSL, ki je nastala leta 2009 z združitvijo vseh 18-ih agencij za odnose z javnostmi in dogodke znotraj Publicis Groupe Worldwide v eno močno in povezano globalno mrežo. Danes MSL združuje več kot 2300 strokovnjakov, ki delujejo v več kot stotih pisarnah v preko štiridesetih državah sveta. Deluje holistično, tako samostojno kot tudi znotraj Publicis Groupe po načelu »Moč enega« (ang. »The Power Of One«).
Sandra Baran, direktorica MSL Slovenia, pri tem poudarja, da ekspertizi za odnose z javnostmi in organizacijo dogodkov v skupini Publicis Groupe Slovenia nista novi, saj sta pri nas v svojih oddelkih zastopani že zadnjih 15 let. »Sama znamka MSL je pri nas prisotna od leta 2015, ideja po samostojni enoti za odnose z javnostmi pa še nekoliko prej. Današnji MSL je uresničitev vseh teh dosedanjih vizij. Kot del mednarodne skupine imamo vse strokovnjake, orodja, znanja zgolj klik ali klic stran. Poleg vseh preostalih orodij imamo v uporabi tudi globalno umetnointeligenčno platformo skupine Marcel. Najtesneje se povezujemo z agencijami MSL iz regije Srednje in Vzhodne Evrope, ki ima središče v Varšavi. Mesečno se sestajamo na kolegijih, kjer pregledamo novosti na posameznih trgih, priložnosti, izzive in izmenjujemo znanja. Na primer, MSL Poljska, Romunija in Češka so zelo uveljavljene in priznane agencije svetovnega kova. Ponašajo se z naročniki, kot so Netflix, Play Station, Sony, Oral B, IKEA, Burger King, Procter & Gamble, Carrefour, Lenovo, Pernod Ricard, Heinz, Amnesty International, Mastercard, the Coca-Cola Company ...« našteva Baranova. To so velike ekipe, specializirane na različne segmente odnosov z javnostmi in družbenih omrežij. »Slovenija v tem kontekstu izstopa in je ena manjših ekip, zato smo na tako majhnem trgu bistveno bolj interdisciplinarni. Ko kolegom predstavljamo naše projekte, so presenečeni in navdušeni, kaj vse v Sloveniji znamo in zmoremo, kako celostne rešitve zagotavljamo, ki morajo upoštevati celoten komunikacijski ekosistem in njegov medsebojni vpliv. Odlika slovenskega MSL je torej predvsem multidisciplinarnost naše ekipe. Verjamem, da je to naša ključna dodana vrednost,« je prepričana.
Nov način delovanja in razmišljanja
Ko je Sandra Baran pred letom dni prevzela vodenje MSL Slovenia, so si zadali cilj, da MSL – do takrat zgolj entiteta znotraj Publicis Groupe Slovenia – postane samostojna agencija za integrirane komunikacijske projekte. »Od predvsem podporne ekspertize za odnose z javnostmi in aktivnosti na družbenih omrežjih znotraj naše skupine je bil to pomemben premik k novi opredelitvi našega delovanja, organizaciji in odzivnosti na potrebe naročnikov. To je pomenilo tudi nov način razmišljanja, gradnjo nove lastne identitete in oblikovanje močne ekipe, ki bo tej ambiciji tudi kos,« pripoveduje.
Po letu dni lahko z gotovostjo trdi, da jim je te velike korake uspelo tudi narediti in doseči. Danes MSL Slovenia zagotavlja širok nabor ekspertiz, močan portfelj referenčnih projektov in zaupanja vredne odnose z naročniki. Vse to je po njenih besedah rezultat strokovne, zanesljive, predane in izjemno sposobne ekipe iznajdljivih posameznikov, ki se ne ustrašijo nepredvidenih situacij, se hitro učijo in imajo široko paleto znanj. MSL Slovenia trenutno šteje pet ožjih članov ekipe in njihova vodja s ponosom pravi, da ima prav vsak sodelavec ključno vlogo pri uresničevanju njihovega poslanstva. Njihova velika prednost je tudi širša zaledna podpora v ekipah agencij Publicis Groupe Adriatik, ki jih dopolnjuje pri nalogah občasno tudi skupnih projektov. Vse to je njihova ekipa, na katero so ponosni.
Ustvarjalci in pripovedovalci zgodb
MSL so ustvarjalci in pripovedovalci zgodb, ki usmerjajo moč odnosov z javnostmi in vplivov družbenih medijev za poslovno rast naročnikov in grajenje ugleda znamk. »Veliki plakati ali televizijski oglas niso naš izdelek. To nas ločuje od klasičnih oglaševalskih agencij. Mi gradimo strateške komunikacije, oblikovane tako, da ustvarjajo vpliv, teme, pogovore in spremembe ter vodijo k pravemu učinku na poslovanje in vrednost korporacije ali znamke,« pravijo.
Dodajo, da MSL obvlada kombiniranje komunikacijskih disciplin, ki iščejo neposreden stik s potrošnikom: »Dogodki, aktivacije, izkušanje – v živo ali na spletu –, dialog in razprava in povezovanje na družbenih omrežjih so bolj dinamični, živi in neposredni. Celotno digitalno okolje omogoča zelo segmentirano ciljanje in to je treba znati izkoristiti. Povezovati poslanstvo znamke ali korporacije znotraj aktivnosti »pod in nad črto« v digitalnem in analognem okolju hkrati – tako na ravni strategije kot sporočilnosti in tehnične izvedbe – je naša specializacija.«
Dve dodani vrednosti
Ob njihovi specializirani komunikacijski dejavnosti sta njihovi dodani vrednosti dve: delovanje znotraj skupine agencij Publicis Groupe in s tem neposredna povezanost z ekspertizami oglaševanja, strateškega načrtovanja, medijskih strategij in zakupa – ne zgolj v Sloveniji, temveč tudi v regiji, tako rekoč v realnem času. »To naročnikom omogoča eno vstopno točko do vseh različnih ekspertiz, kar jim prihrani čas, racionalizira velikost njihove ekipe, bistveno skrajša čas iskanja predlogov, rešitev, ponudb, zbiranja in analiziranja podatkov, poročanja, dostopa do podatkovnih baz in orodij ter vlogo celotne koordinacije vseh aktivnosti prenaša na agencijo. V letošnjem letu je to še posebej pomagalo in pospešilo prilogoditve ob koronskih ukrepih in spremembah delovanja, prav tako bo to pomembno ob oživljanju in hitrem prilagajanju na tržne razmere ob sproščanju ukrepov. O spremembah in premikih naročnikov v tej smeri smo letos brali s strani Biersdorfa in Nivee oziroma Mondeleza in Milke, Orea ... Trend konsolidacij aktivnosti naročnikov znotraj ene skupine ekspertiz se je s koronakrizo samo še pospešil,« meni Sandra Baran.
»Z motivirano ekipo lahko delamo čudeže«
Po njenih izkušnjah je pri izbiranju sodelavcev najpomembneje prepoznati njihov potencial in odnos do dela ter upoštevati njihov vpliv na preostali del ekipe. »Za sodelavce pa so prav medsebojni odnosi in vzdušje na delovnem mestu med pomembnejšimi vrednotami pri izbiranju novega kariernega okolja. Z odprto komunikacijo, priložnostmi za izobraževanje in rast, relevantnimi projekti in dostopom do ene največjih mrež na svetovnem oglaševalskem parketu je motivacija za delo pri nas visoka. Pomembno je, da ne ostane vse zgolj pri dobro zvenečih besedah, ampak te tudi udejanjimo,« pravi. Tako ima pri njih vsak možnost dodatnega izobraževanja, samoinicativnih pobud, dostopa do znanj in sodelovanja z različnimi entitetami v skupini ter dela pri projektih, ki so med največjimi v Sloveniji. Prepričani so, da je to vsekakor pomembna vrednota in dodana vrednost njihove agencije.
Zanje je ključno, da ekipo sestavljajo ljudje z raznolikim znanjem. So relativno majhna ekipa, ki pokriva širok spekter disciplin. Zato je izbira prave ekipe toliko bolj pomembna, saj ima vsak projekt svoje specifične lastnosti, ki jih morajo razumeti in znati izkoristiti njihov potencial za najboljše rešitve in rezultate. Ekipo tako sestavljajo strokovnjaki za vodenje kompleksnih projektov, organizacijo in izvedbo dogodkov, snovanje in podajanje vsebin, razvoj strategij in upravljanja družabnih omrežij ter strategij za aktivnosti odnosi z javnostmi in pojavnosti v digitalnem okolju. Vsi so naravnani k doseganju ciljev in rezultatov za njihove naročnike.
»Za dobro delovanje ekipe je bistvenega pomena, da vsakemu omogočamo svoj prostor, svojo odgovornost in samostojnost, na drugi strani pa priložnost, da prispeva k skupnim ciljem in soustvarja vizijo agencije. Dobri odnosi in medsebojno spoštovanje imajo pri tem zelo pomembno vlogo. Z motivirano ekipo lahko delamo čudeže in pogled na zadnje leto mi to potrjuje,« je zadovoljna Baranova.
Gabrijela Vrbnjak, strokovnjakinja za komunikacijo na družbenih omrežjih.
Marta Namačinski, vodja digitalnih projektov in projektov za odnose z javnostmi.
Ustvarjalec vsebin Klemen Bobnar.
Z dušo in srcem je vsak projekt najpomembnejši
V zadnjih letih so sodelovali pri številnih projektih in, kot pravijo, je bil prav vsak na svoj način poseben. »Če delaš z dušo in srcem, vsak projekt doživiš kot najpomembnejši in tako je tudi prav. S takšnim pristopom naši naročniki ne dobijo zgolj strokovne podpore, temveč predano ekipo, ki na vsakem koraku realizacije poskuša v največji meri uresničiti potencial oglaševalske akcije,« pravijo.
V zadnjem letu so še posebej ponosni na izvedbo že tretje sezone družbeno odgovornega projekta »1, 2, 3, GREMO!« njihovega naročnika HOFER, saj so akcijo v prvem valu epidemije praktično čez noč v celoti prenesli v digitalno okolje, kar je bil svojevrsten izziv. Kot velik korak si štejejo tudi prenovo digitalne pojavnosti ene od največjih blagovnih znamk globalne farmacevtske družbe, ki je na voljo za implementacijo in adaptacijo na trgih 30-ih držav njihove skupine kot tudi celoten komunikacijski ekosistem dveh blagovnih znamk, ki ju naročnik kot primer dobre prakse predstavlja svojim kolegom v tujini.
Na začetku leta so na Instagramu zaključili uspešno akcijo z vplivneži #TAFenough za utrjevanje prepoznavnosti blagovne znamke The Athlete’s Foot v Sloveniji, jeseni pa akcijo #ŠportajPoSvoje za Intersport.
Za njihovega novega naročnika iz sveta strateškega svetovanja EY-Parthenon so začeli graditi prepoznavnost in kredibilno pozicijo znamke v korporativni industriji regije Adriatik, z Merkurjem in osnovnošolci pa so v lokalnem okolju poskrbeli za izdelavo ptičjih hišic.
Tu so še naslednji projekti, nekateri pretekli, drugi še aktualni: vsakoletni družbeno-odgovorni »Nasmeškotek«, aktivacija »NaturAktiv zajtrk«, med najdomevnejšimi »TedenNezavrženeHrane« s slovitim Massimom Botturo ob vstopu na trg in pozicioniranju znamke Grundig, pa tudi že ikona ulične kulinarične kulture »FerFud«, Adecco s »CEO za mesec dni«, ustvarjalno-trajnostni natečaj »Moj Nasmeškotek«, upravljanje družbenih omrežij za Cedevito, Durex, Smoki, Milko in Oreo, vsebinske digitalne aktivnosti za Prvo zavarovalnico, Atlantis, Izi Telekoma Slovenije, vsebine za BTC City, pa HOFERTržnica in HOFERCena, digitalne aktivacije za Viso, predstavitev programerske šole za otroke Digital School, pozicioniranje znamke hotela Intercontinental in njihove B-restaurant, foto knjiga CEWE in letošnja jesenska vseslovenska kolesarska iniciativa #SlovenijaVrumenem.
Celoten in celosten komunikacijski servis
Pri sodelovanju z naročniki ima vsaka agencija znotraj Publicis Groupe samostojno in ločeno vlogo, pogosto pa določene agencije različnih ekspertiz med seboj delujejo povezano in tako naročnikom nudijo celoten in celosten komunikacijski servis. »Naši MSL pri digitalnem zakupu, bodisi neposrednem, programatičnem ali SEM, pomagata medijski agenciji Starcom ali Zenith, pri ustvarjanju oglaševalskih akcij Saatchi&Saatchi, Publicis ali Leo Burnett pa pri strategijah sodeluje strateški oddelek skupine. Ali obratno, mi recimo opravimo našo ekspertizo z ekipo Publicis za Merkurjeve ptičje hišice oziroma Publicis zagotovi grafično podobo in koordinacijo z naročnikom. Trenutno je v etru na takšen način povezana oglaševalska akcija »Nasmeškotek«, ki jo snuje in vodi Saatchi & Saatchi, za medijsko taktiko in distribucijo skrbi Starcom, naša MSL pa za celotno podporo pri odnosih z javnostmi na družbenih omrežjih in interne aktivnosti naročnika,« opisujejo način sodelovanja.
Pred kratkim so prav vse entitete združile moči pri iniciativi #SlovenijaVrumenem, kjer so za Kolesarsko zvezo Slovenije in popularizacijo kolesarstva pozvali celotno Slovenijo, naj v izraz podpore našim junakom za en dan obleče rumeno. »Odzivi so bili neverjetni, rumena zastava je plapolala na predsednikovi palači, Ljubljanski grad je za eno noč žarel rumeno, rumena zastava je bila na Triglavu, navijaškem letalu, pa tudi med navijači v Parizu,« so zadovoljni.
Nagrade niso njihov primarni cilj
Prav dobri rezultati in navdušeni potrošniki, ki blagovno znamko vzamejo za svojo, in zadovoljni naročniki, s katerimi odnos temelji na medsebojnem spoštovanju, zaupanju in dolgoročnem sodelovanju, so zanje največja nagrada. »To so za nas titanska nagrada, velika in še zlata nagrada,« zadovoljno pove Sandra Baran. Ko pogovor nanese na nagrade, pove, da sodelovanje MSL na kreativnih festivalih ni primarni cilj: »Projekte prej prijavijo oglaševalske agencije iz skupine, recimo Z. E. Taxi Publicisa in FerFud Saatchija sta med najbolj nagrajevanimi v regiji tistega obdobja, je pa MSL pri obeh izvedbah in odmevnostih opravil veliko vlogo. Sicer pa je na globalni ravni MSL osvojil kar dva kanska leva leta 2009, ko je bila kategorija odnosov z javnostmi tam prvič zastopana, za P&G pa smo skupaj z našo Leo Burnett leta 2015 osvojili veliko nagrado za odnose z javnostmi na kanskem festivalu z Always #LikeAGirl,« pove.
Znotraj stroke je po lanski lestvici MSL umeščena kot svetovalna družba za odnose z javnostmi leta, globalna oglaševalska akcija leta za P&G po The PR Week, agencija leta na tekmovanju za mednarodne poslovne nagrade Stevie in sredozemska svetovalna družba leta po The Holmes Report kot tudi pravkar prejeta uvrstitev v ožji izbor za svetovalno družbo leta v regiji Srednje in Vzhodne Evrope, ki jo je prav tako razglasil The Holmes Report.
Odnos med naročnikom in agencijo je partnerstvo
Odnos med naročnikom in agencijom Baranova razume kot partnersko sodelovanje, kjer mora agencija znati prisluhniti željam, izzivom in ciljem naročnika ter skladno s tem oblikovati komunikacijske rešitve. »Odgovornost naročnika pa je, da si izbere partnerja, agencijo, ki ji zaupa – tako v smislu ekspertize kot tudi produktivnega sodelovanja. Naročnik mora točno vedeti, kaj je ovira, kje in kakšno spremembo potrebuje. Bolj kot smo usmerjeni, bolj, kot je prostor za iskanje ozek in omejen, natančnejšo in učinkovitejšo rešitev zasnujemo. Če naročnik ni prepričan, kje leži ovira, moramo to skupaj ugotoviti ter si prostor za iskanje in tudi delovanje aktivnosti skupaj zožati. Naše delo ni artizem rešitev, naš fokus je pričakovan rezultat, zato je nujno z naročnikom ob predstavitvi rešitve tudi uskladiti pričakovanja o rezultatih, še preden se lotimo izvajanja,« pravi.
Nov začetek, novi naročniki in novi projekti
V letu 2020 s(m)o se vsi soočili s posebnimi okoliščinami in vsak bo nanj imel drugačne spomine. V MSL Slovenia pravijo, da jim bo leto ostalo v spominu kot čas transformacije, ki so ga zaznamovali nov začetek, novi naročniki in novi projekti. »Za nas je bila to potrditev, da smo si zadali pravo pot s pravimi ljudmi. Hitre prilagoditve razmeram in ukrepom so terjale svoj čas in delo, ob ukrepih je bilo malo manj prostega časa in počitka,« povejo.
Letos je bilo drugače tudi to, da so določeni dogodki v živo odpadli, a pravijo, da je eter še vedno poln vsebin in njihova naloga je, da jih ustvarjajo. Del terenskih in skupinskih aktivnosti se je preselil na splet, večina njihovih preostalih aktivnosti pa ostaja in se dogaja po ustaljenih tirnicah. »Fleksibilnosti in odzivnosti na spremenljive razmere smo z ekipo vajeni in na prihajajoče leto gledamo z optimizmom. Kampanje in aktivnosti so nenehno v teku. Z regijskimi kolegi se pripravljamo na prevzem dveh večjih globalnih naročnikov do konca prihodnjega leta, sicer pa pričakujemo počasno in stabilno rast ter temu primerno krepitev strokovne in svetovalne ekipe,« zaključijo.
»Čeprav dogodkov na terenu letos skorajda ni bilo, je po drugi strani na digitalnih platformah veliko možnosti za interakcijo s potrošniki. Potreba po vsebinah ostaja, samo format smo prilagodili razmeram,« pravi Kaja Gabrijelčič, direktorica integriranih projektov v agenciji MSL.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, januar-februar 2020, #475-476. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.