Naj slovenski oglasi 2020: Mojca Pesendorfer
Serijo člankov o najboljših slovenskih oglasih leta 2020 končujemo z oceno Mojce Pesendorfer, vodje marketinga za razvoj kategorij in blagovnih znamk v strateškem poslovnem področju delikatesni namazi družbe Atlantic Droga Kolinska.
Tina Guček
Mojca Pesendorfer, ki je tudi članica pridružene žirije iz vrst oglaševalcev na letošnjem SOF-u, je na vrh svojih najljubših oglaševalskih akcij uvrstila »To ni Planica«, saj pravi, da obožuje akcije, ki temeljijo na resnično dobrem vpogledu in ti so po njenem mnenju običajno zelo preprosti. »Oglas 'To ni Planica' temelji na vpogledu, ki ga dobesedno vidimo, stavim, da ob pogledu v vsaj 75 odstotkov slovenskih hladilnikov. Bolj ali manj vsi se lahko poistovetimo z idejo akcije in izdelek predstavlja del našega življenja v veliko večjem obsegu kot samo takrat, ko ga jemo. Sladoled Planica – in njegovo pakiranje – je skoraj naša 'kultura'!« je prepričana.
Naslednja akcija, ki jo izpostavlja, je #okvirpomoci. »Churchill je rekel: 'Never let a good crisis go to waste.' Skratka, kriza je priložnost. Ne za vse, seveda – kriza, v kateri smo v tem trenutku, je izredno nesimetrična, za turizem na primer, ima zgornji citat manjšo vrednost. Ampak za banke citat vsekakor velja. V krizi lahko lažje najdejo velike zgodbe, ki večajo relevanco znamke. Mislim, da bodo takšne akcije znamki NLB prinesle veliko 'social credita' in v času vse manjših razlik v ponudbi storitev je to izredno pomembno. Podobna akcija, ki krizo spreminja v priložnost za povečanje relevance znamke, ki bi jo tu omenila, je tudi Mastercard 'Ohranimo delo neprecenljivo',« pravi.
V trojico oglasov, ki so se ji najbolj vtisnili v spomin, je Mojca Pesendorfer uvrstila še »Hofer sceno«. »Glede na to, da sta moja otroka v določenem trenutku 24/7 prepevala pesem iz tega oglasa, se je 'po sili razmer' uvrstil med 'top tri' najbolj 'vtisnjenih'. S profesionalnega vidika pa: gradi imidž znamke Hofer v pravo smer, je visoko opazen in zapomnljiv, sporočilno gledano pa ima akcija še prostor za nadgradnjo,« meni.
»Koronakreativnosti bi lahko bilo več«
Leto 2020 je sicer zaznamovala tako imenovana »koronakreativnost«, za katero pa sogovornica pravi, da bi je lahko bilo še več. »Ekstremne okoliščine olajšujejo kreativnost. V tako ekstremni krizi, ki prežema vse pore našega življenja, je veliko lažje najti relevantne vpoglede, lažje kot kdaj koli prej. Vprašanje je, ali smo to izkoristili. Po mojem mnenju je veliko preveč znamk nadaljevalo z 'business as usual', hkrati pa je zasijalo nekaj fantastičnih izjem. Akcije, ki so bile pri nas plod 'koronakreativnosti' in smo jih izmerili glede na njihov vpliv, so bile izredno uspešne v vseh pogledih – poslovnem, marketinškem in komunikacijskem,« pravi Pesendorferjeva.
Dodaja, da vsaka kriza pospeši določene trende, tako v pozitivno kot tudi v negativno smer – nekatere stvari se začnejo odvijati hitreje, druge hitreje zamrejo: »Tako bo 'normalno' po koncu akutne faze covida-19 drugačno, kot je bilo pred koronakrizo. Seveda, oglasov, ki se bodo neposredno nanašali na korono, bo manj, ampak dejstvo je, da smo se v 'koronaletu' spremenili, ponovno presodili svoje prioritete in upam, da bomo oglaševalci našli nove vpoglede in prilagodili svoje strategije novi realnostu. V Argeti imamo srečo, da čas korone lahko izkoriščamo za eksperimentiranje, izkoriščanje novih priložnosti in merjenje učinkov teh eksperimentov ter posledično prilagajanje strategije. Naše življenje se torej bo normaliziralo, ne bomo pa se vrnili k 'staremu normalnemu'.«