Oglaševalska akcija »od ljudi za ljudi«
V hotelski verigi LifeClass Hotels & Spa Portorož so v sodelovanju z agencijo April 8 zasnovali oglaševalsko akcijo »Nazaj v Life. Nazaj v LifeClass.«. Z njo nagovarjajo k vrnitvi v ustaljeno življenje, k stvarem, ki se jim ne želimo odpovedati.
Tina Guček
Kot uvodoma povedo snovalci akcije, jih veseli, da je ponovno napočil čas za razvajanje v hotelih, wellness centrih, restavracijah in kavarnah LifeClass. Ambasadorji oglaševalske akcije so LifeClassovi zaposleni, ki so se skrbno pripravljali na ponovni prihod gostov in so nestrpno čakali na povratek na delovna mesta ter na to, da bodo končno znova lahko vzpostavili osebni stik z gosti, sodelavci in poslovnimi partnerji. »Z akcijo predvsem sporočamo, da je končno napočil čas za potovanja, odkrivanje skritih kotičkov slovenske Istre in prebujanje s pogledom na morje. Trenutek je pravi – za vrnitev v 'life' in v 'LifeClass',« pravijo.
V sklopu akcije je bila izvedena foto- in videoprodukcija, ki izpostavlja skrbne priprave zaposlenih na ponovni prihod gostov, predstavljajo pa jo preko televizijskih oglasov (ki so jih pripravili v obliki zgodb za Instagram in Facebook z ločenimi vsebinskimi sklopi, ki se bodo objavljali glede na aktualnost tematike), digitalnega spletnega oglaševanja in drugih oblik oglaševanja, med katerimi so tiskani mediji in lastni kanali družbenih omrežij. Predstavili so tudi spletno stran z naprednimi funkcionalnostmi (personalizirana spletna pasica), poudarjanjem prednosti LifeClassa, podstranjo z navodili za koriščenje turističnih bonov in podstranjo za informiranje o LifeClassovih zdravstvenih standardih.
Cilj oglaševalske akcije je bilo povečanje prepoznavnosti resorta LifeClass Hotels & Spa Portorož kot varne in prijetne destinacije za preživljanje počitnic v 2021. Znotraj tega pa bolj specifično: zbiranje stikov in pridobivanje informacij o tem, kakšen tip počitnic zanima potencialne goste in kateri termini za obisk jih zanimajo, doseg vseh, ki še niso koristili turističnih bonov ter povečanje spletnih povpraševanj in rezervacij.
Komunikacija »na prvo žogo«
Tamara Lesjak, vodja marketinga v LifeClass Hotels & Spa Portorož, izpostavlja, da je bil primarni cilj oglaševalske akcije dvig prepoznavnosti krovne tržne znamke LifeClass Hotels & Spa Portorož, predvsem na slovenskem trgu pred glavno poletno sezono, posledično pa tudi vpliv na nakupno vedenje potrošnikov in povečanje prodaje. »Pomembno se nam je zdelo, da zasnujemo komunikacijo, ki bo našemu gostu jasna 'na prvo žogo', prikazati smo želeli trenutek priprav na ponoven zagon in opomnik k povratku v življenje, ki smo ga poznali pred marcem 2020. V poplavi različnih oglaševalskih prijemov se nam je zdel takšen pristop v tokratni situaciji najprimernejši,« pravi.
Tudi letos so se na primeru preverjenega lanskega modela usmerili v pare, družine, seniorje in aktivne posameznike. Pri slednjih dajejo največji poudarek ljubiteljem kolesarstva – v ta namen so leta 2020 posodobili koncept Act-ION Hotela Neptun, ki je tako postal edini hotel na Obali s kategorizacijo 5 koles. Marca 2021 so tudi prvič gostili profesionalne kolesarje, udeležence Velike nagrade slovenske Istre.
Sodelovanje kot temelj uspeha
Urša Mivšek Sitar, direktorica agencije April 8, pove, da je letošnja akcija LifeClass Hotels&Spa nazoren prikaz učinkovitega povezovanja med različnimi igralci. Najprej gre za povezovanje z destinacijo, kjer so iskali vsebinsko povezavo z letošnjo akcijo »Naprej v Portorož in Piran«. Kot drugo pa sogovornica izpostavlja pomembnost partnerskega odnosa z naročnikom, saj je akcijo »Nazaj v Life. Nazaj v LifeClass.« tako oblikovno kot produkcijsko in tudi izvedbeno delno ustvarjala agencija, delno pa naročnik.
Vpletenost zaposlenih se je obrestovala
Po besedah Tamare Lesjak je največja posebnost akcije vsekakor povezana z njenim nastankom. »V ekipi marketinga smo se tik pred drugim valom epidemije sestali v spletni pisarni s pomočjo aplikacije Zoom in zasnovali slogan, iz katerega smo pozneje razvili vsebino. Šlo je za trenutek negotovosti, ko smo se spraševali, ali bo morebiti tokratno zaprtje trajalo dlje, in si močno želeli čimprejšnjega povratka v 'normalno' življenje. Tudi velika želja po povratku na delovno mesto in pripravljenost širše ekipe sodelavcev za sodelovanje pri videoprodukciji sta nam dala navdih za akcijo s takšno vsebino,« pove in doda, da je bila akcija zasnovana od ljudi za ljudi.
Nanjo že beležijo zelo dobre odzive. Slogan so si uporabniki zapomnili in povprašujejo po ponudbah »Nazaj v Life. Nazaj v LifeClass.« Prav tako zaznavajo porast zanimanja za njihov resort. »Vpletenost naših zaposlenih pri videoprodukciji se je obrestovala – gostje ob prihodu prepoznajo naše zaposlene, ki so vključeni v videoprodukcijo,« ugotavljajo z veseljem.
Na vprašanje, ali so predvideli tudi nadgradnjo oz. ali morda načrtujejo, da bo šlo za dolgoročen koncept, Urša Mivšek Sitar, pove, da je trenutno obdobje zaradi epidemioloških razmer zelo spremenljivo, zato težko predvidijo, ali bo trenutno komunikacijo smiselno nadgraditi in jo nadaljevati tudi v prihodnje. »Vsekakor je potrebno marketinške akcije v novih situacijah še hitreje kot prej prilagajati in se agilno odzivati na razmere na trgu. Sicer so že zasnovane nadgradnje akcije z različnimi marketinškimi orodji, vendar pa bo izvedba odvisna od prihodnje situacije na področju turizma in od odziva gostov,« zaključi.
Povpraševanja in rezervacij je veliko
Tamara Lesjak lansko turistično sezono opisuje kot dobro. Poleg slovenskih gostov so beležili obisk s strani avstrijskega, nemškega, madžarskega in italijanskega trga. »Kar zadeva letošnjo dinamiko rezervacij, je ta podobna lanski. Prezgodaj je napovedati, kakšna bo sezona, je pa povpraševanja in rezervacij res veliko. Prednjačijo seveda slovenski gostje, je pa zaznati tudi nekaj poizvedovanja z drugih, za nas pomembnih emitivnih tujih trgov. Poleg velike želje po potovanjih opažamo tudi nekaj negotovosti, ki je logična posledica epidemioloških razmer. S tem namenom smo se na začetku leta lotili projekta vsebinske dopolnitve naših spletnih strani in postavili uporabne strani, kjer smo zbrali ključne informacije za varno in brezskrbno dopustovanje,« pravi.
Postali so še bolj prilagodljivi in odzivni
V agenciji April 8, kjer so se specializirali za turistični marketing, opažajo, da so se potrošniki od pojava virusa covid-19 zelo spremenili. »Temu se moramo prilagoditi tudi v turističnih podjetjih in marketinških agencijah. Postali smo še bolj prilagodljivi in odzivni. Pred pojavom covida-19 smo oglaševalske akcije načrtovali že mesece ali tudi več kot pol leta vnaprej, medtem ko zdaj lahko akcijo pripravimo tudi v enem tednu. Načrtovanje je postalo odveč tudi zato, ker se stanje stalno spreminja – ideja, ki je trenutno zelo aktualna, je lahko že čez kakšen teden povsem nerelevantna,« pove.
Poudari, da je poleg tega pandemija prinesla tudi turistične bone in posledično nove ciljne segmente, na katere pred pojavom virusa covid-19 nikoli ne bi računali. Tudi te imajo svoje posebnosti in potovalne navade, ki jih je potrebno upoštevati pri načrtovanju marketinških akcij. »Potrebno je bilo najti nove načine, kako privabiti turiste na destinacije in k ponudnikom, ki so se pred pandemijo osredotočali predvsem na tuje trge in so iz tega naslova beležili večji del zasedenosti kapacitet. Predvsem so se spremenile potovalne navade gostov, ki zdaj še bolj kot prej iščejo kraje za popolno sprostitev in regeneracijo, kjer se počutijo svobodne, obenem pa varne. Velik poudarek imata vrednoti zdravje in trajnost, ki ju upoštevamo pri zasnovi in pripravi naših oglaševalskih akcij,« ugotavlja sogovornica.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, junij 2021, #480. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.