okay
Aktualno

Okay X Oopsi: trendovska eko čistila z zgodbo

Predstavljamo zgodbo o ekoloških čistilih, ki so nastala v sodelovanju med Urško Pavčnik in Jonijem Sotoškom, avtorjema bloga Oopsi, ter Nadjo in Sandro Keržan iz ekološke spletne trgovine Okay.si.

Njihovo sodelovanje sega v leto 2015, prvič pa so se srečali, ko sta sestri Keržan odprli svojo ekološko spletno trgovino. »Kot vsak podjetnik začetnik sta iskali cenovno najbolj ugodne marketinške poti in ena od teh je bil najin blog Oopsi. Tako smo začeli z manjšimi promocijami in hitro smo spoznali, da so rezultati dobri, predvsem pa, da je energija med nami prava. Sodelovanje je tako preraslo v dolgoročno partnerstvo,« se tistega časa spominja Joni Sotošek.

Ena od promocij, ki so jih izvedli v tistem času, je bila tudi promocija za linijo čistil Okay, ki sta jo Nadja in Sandra Keržan izdelali v sodelovanju s slovensko znamko Odori. Pravijo, da sprva sploh niso razmišljali o tem, da bi lahko naredili tudi kakšen projekt, v katerem bi združili obe blagovni znamki, potem pa se je nekega dne Urški mimogrede posvetilo. S sodelovanjem sta se strinjali tudi Nadja in Sandra in tako je nastala soznamka Okay X Oopsi.

Soznamčenje seveda pomeni, da so si morali delo med seboj razdeliti, a to jim ni predstavljalo večjih težav. Pri Okay večinoma skrbijo za logistiko, dobavo, prodajo, pakiranje, odpremo in vse, kar sodi na področje prodaje. Poleg tega je Nadja Keržan zaslužna tudi za zelo prepoznavno oblikovanje embalaže. Oopsi na drugi strani projektu nudi veliko marketinško podporo in predstavlja glavni oglaševalski kanal ter s tem skrbi za prepoznavnost in stalno prisotnost izdelkov v digitalnem svetu, s čimer konkretno pospešuje prodajo. Urška Pavčnik med drugim s svojimi idejami skrbi za imena, besedila, ključnike in podobno. Seveda je to le osnovna razdelitev dela, veliko pa je tudi stvari, ki se prepletajo in jih delajo skupaj.

okay

Čistila so ekološka in veganska. Želijo si vzpostaviti čim več kotičkov, kjer lahko čistila natočiš v svojo embalažo (trenutno je v Sloveniji šest kotičkov Okay X Oopsi za ponovno polnjenje).  

Čiščenje je lahko tudi zabavno

Na vprašanje, zakaj prav čistila, odgovorijo, da se Okay že od samega začetka ukvarja z dobavo in prodajo ekoloških izdelkov, med katerimi so precej izpostavljena prav sredstva za čiščenje. Na drugi strani sta Urška in Joni že nekaj časa iskala projekt, ki bi nekoliko razbremenil njuno odvisnost od oglaševalskih prihodkov na blogu Oopsi, tako da pravijo, da so bila čistila na nek način logična poteza oz. logični naslednji korak njihovega sodelovanja.

»Čiščenje je v človeški podzavesti zakoreninjeno kot 'nebodigatreba opravilo', po katerem nas včasih zaradi agresivnih vonjav čistil boli glava, zaradi drgnjenja pa vse mišice v telesu. Mi se s tem ne strinjamo. Trgovina Okay se že od samega začetka pozicionira kot pisana eko trgovina, ki želi pokazati, da so lahko ekološki in trajnostno naravnani izdelki tudi dizajnerski, pisani in dišeči. Tudi Oopsi je od prvega dne zapisan pisanim, živim barvam, zato smo že na prvih sestankih vedeli, kaj hočemo. Hočemo drugače. Hočemo pisano, hočemo razigrano. Tako smo dobili tudi idejo o imenih. Zakaj bi bilo ime čistila izpeljanka kemijske besede, če se lahko imenuje Sparkling Señora, Candy Lady ali Multi Diva? K sreči se je izkazalo, da imamo prav in da trg potrebuje trendovska čistila z zgodbo. Dnevno prejemamo od naših strank sporočila, da ne morejo verjeti, da je čiščenje dejansko postalo zabavno,« pripoveduje Joni Sotošek.

okay

Urška Pavčnik in Joni Sotošek sta mlada zakonca iz Hrastnika, ki od leta 2013 gradita skupnost preko bloga Oopsi. »Sledilke naju poznajo, poznajo najino zgodbo in midva poznava njih. Vse je na zelo osebni ravni in prav ta skupnost, ki je nastajala skozi leta, je ključna skrivnost našega uspeha,« sta prepričana.

Uspeh jih je presenetil

Joni je v enem od zapisov na blogu komentiral odziv uporabnic na čistila in med drugim zapisal: »Zaloga, za katero smo sprva predvidevali, da bo zdržala vsaj šest mesecev, potem pa bi močno držali pesti, da bi lahko naredili še eno, je pošla v manj kot mesecu dni. (...) Ob rekordnih dneh vsako minuto dobimo novo naročilo (...)  V dveh mesecih smo zrasli toliko, kolikor smo načrtovali v enem letu.«

Da jih je uspeh presenetil, je torej več kot očitno. »Mislim, da se po vsem skupaj še vedno počasi 'sestavljamo'. Spomnim se, kako smo lani pozno poleti sedeli v najini dnevni sobi in razmišljali o količinah oziroma serijah polnjenja. Tisti dan smo namreč iz TKI Hrastnik, kjer izdelke za nas proizvajajo in polnijo, prejeli podatek o minimalnih količinah polnjenja posameznega izdelka. To je bilo 4.000 kosov. Glede na to, da je osnovna linija čistil vsebovala pet različnih izdelkov, je to pomenilo 20.000 kosov čistil na polnjenje. Za našo malo spletno trgovino in naš mali blog je bila ta številka zastrašujoča. Ko smo začeli računati, v kolikšnem času bi takšno količino lahko prodali, smo nekako prišli na okvirno številko šest mesecev. Razprodaja v pol leta je tako postala naš cilj, ki bi pomenil, da je projekt uspešen in za nas tudi finančno vzdržen. Načrt je bil, da se po morebitni razprodaji ene serije odločimo, kaj in kako naprej. Nato pa se je zgodilo, da smo v približno dveh mesecih razprodali dve seriji po 20.000 kosov, kar je za nas še vedno nekaj nedojemljivega,« pravi Sotošek.

Skrivnosti za uspeh izdelka je po njegovem mnenju kar nekaj. Prva je seveda ta, da je izdelek res dober, saj so prepričani, da mora čistilo služiti svojemu osnovnemu poslanstvu – to je, da je učinkovito. »Tej učinkovitosti pa smo dodali še nekaj naših domislic, ki vse skupaj zaokrožijo v celoto. Žive barve, ki kličejo po pozitivi, arome, ki dejansko ne spominjajo na čistila, prisrčna imena posameznih izdelkov, razigrano embalažo ... Končni izdelek je drugačen in je nekaj, česar ljudje ne pričakujejo od čistil,« pravijo.

»Hkrati za izdelkom stoji zgodba štirih ljudi, ki je marketinško ni težko predstaviti. Sestri, mladi, zagnani podjetnici iz glavnega mesta in mlada zakonca s periferije, ki se preživljata z bloganjem. Z Urško blogava in gradiva najino skupnost že od leta 2013. Sledilke naju poznajo, poznajo najino zgodbo in midva poznava njih. Vse je na zelo osebni ravni. Vedo, da delujeva po nekaterih moralnih načelih, ki v današnjem svetu vplivnežev vse prevečkrat nimajo mesta. Na zelo podoben način skupnost od leta 2015 gradita tudi Nadja in Sandra. Skozi leta sodelovanja sta se naši skupnosti vse bolj prepletali, vse več je bilo zadovoljnih uporabnic in še pomembneje – vse več je bilo uporabnic, ki so vedele, da jih ne bomo nikoli poskusili ogoljufati. Rezultat je tesno povezana skupnost, ki nam zaupa, takšna skupnost pa je tudi najbolj odzivna,« je prepričan Sotošek, ki dodaja, da je prav ta skupnost, ki je nastajala skozi leta, ključna skrivnost njihovega uspeha. »Del te moči se kaže skozi prodajo, del, morda še pomembnejši, pa na področju oglaševanja od ust do ust. Če je skupnost močna, imaš za seboj kar naenkrat na stotine mikrovplivnežev, ki ne le da skrbijo za lepo besedo o tebi in tvojem izdelku, ampak ti nudijo tudi zelo dobra uporabniško ustvarjena promocijska gradiva v obliki fotografij 'prej in potem', odzivov in komentarjev.«

Osredotočajo se na vsebino

Za promocijo pa ne skrbijo le s pomočjo zadovoljnih uporabnikov, ampak predvsem z digitalnimi kanali. »Že po definiciji sta spletna trgovina in blog del digitalnega sveta, zato se vse vrti okrog tega področja. Vse delamo preko naših digitalnih kanalov – to so blog, Instagram, Facebook in marketing preko e-novičnika, ki ga lahko Okay zagotavlja s svojo veliko bazo. To je to. Velika prednost oziroma razlog, zakaj si sploh lahko privoščimo, da ne oglašujemo na drugih kanalih, pa so prepoznavnost, doseg in odmevnost Oopsija. Urška s svojo vsebino skrbi za stalno prisotnost in odmevnost čistil v skupnosti in digitalnem svetu nasploh. Pri tem se osredotočamo na vsebino, pri kateri ni poudarek samo na tem, kako dobra so čistila. Ne odločamo se za velike oglaševalske akcije in ne uporabljamo močnih sloganov. Raje poudarjamo, kako in za kakšne namene se čistila uporabljajo in skupnosti ponujamo uporabne nasvete in informacije o čistilih. Urška takšno vsebino ustvarja na zelo visoki ravni. Skupnost tej vsebini sledi in se z njo poistoveti do te mere, da nam dnevno pošilja gradiva, podobna Urškinim, ta pa preko naših kanalov samo še dodatno spodbudimo,« opisujejo svojo marketinško strategijo.

Brez izzivov ni šlo

Čeprav se zgodba bere kot popolna zgodba o uspehu, brez težav ni šlo. »Če odštejemo vse standardne težave, ki jih verjetno pozna vsak podjetnik – sem sodijo zamude in podobno –, se mi zdi, da je bila v prvih nekaj mesecih največji izziv logistika. Zaradi velike količine čistil smo imeli precej težav s skladiščenjem. Prostor, v katerem sta bila fizična trgovina Okay in skladišče, je bil premajhen. Kljub temu, da smo bili po nekaj mesecih prisiljeni izseliti fizično trgovino in ves prostor preobraziti v skladišče, prostor za pakiranje in odpremo pošiljk, to še vedno ni bilo dovolj. Zagato smo reševali s pomočjo prijatelja, ki nam je odstopil del prostorov v svojem podjetju v Hrastniku. Rešitev ni bila idealna, saj je to pomenilo, da je bila zaloga na dveh koncih Slovenije, zaradi vseh prevozov pa so nastajali dodatni stroški. Kljub vsemu je bila ta rešitev takrat optimalna in lahko smo hvaležni, da nam ob strani stojijo takšni prijatelji,« pravijo.

Ne manjka jim niti načrtov za prihodnost. Uspeh, do katerega je prišlo nepričakovano, je njihov največji motivator. Praktično vsak dan razmišljajo o novostih in tako so osnovni liniji čistil že marca dodali dva nova izdelka – detergent za posodo in še eno univerzalno čistilo. Pred dnevi so liniji dodali še tri osvežilce za dom in tkanine, novembra pa prihaja že naslednja novost, o kateri v tem trenutku še ne želijo govoriti. »Tudi za leto 2021 imamo že dogovorjen okvirni načrt novosti, vsekakor pa nas na dolgi rok zanima tudi tujina. Seveda ta ni prioriteta, vsekakor pa bomo priložnost, če se nam bo ponudila, z veseljem zgrabili z obema rokama,« zaključijo.

slikaOd decembra 2019 do konca avgusta 2020 so prodali več kot 130.000 kosov čistil Okay X Oopsi. Na to številko so še toliko bolj ponosni, saj (trenutno) niso prisotni v nobeni večji trgovski verigi. Njihov primarni prodajni kanal je spletna trgovina okay.si, sicer pa so čistila dostopna še v dveh spletnih trgovinah in v 23-ih manjših lokalnih fizičnih trgovinah po vsej Slovenij.

Članek je bil objavljen v 473. številki Marketing magazina

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji