mali šef
Aktualno

Otroci vse raje kuhajo – tudi zahvaljujoč Malemu šefu Slovenije

Kuharske oddaje že nekaj časa doživljajo pravi razcvet in so med televizijskimi gledalci zelo priljubljene. Z oddajo Mali šef Slovenije se je izkazalo, da so tudi otroci težko čakali na kuharsko oddajo, v kateri bi bili v ospredju oni.

Pred kratkim se je na POP TV zaključila že tretja sezona Malega šefa Slovenije, v vseh treh sezonah pa se je vanjo prijavilo skoraj 1000 učencev iz osnovnih šol iz vse Slovenije.

Verjetno je razlog za priljubljenost oddaje tudi v tem, da je raven kuhanja, ki so jo mali kuharji izkazali v prvi sezoni, postavila prečko kuharskih spretnosti zelo visoko, zato je bilo znanje prijavljenih iz sezone v sezono višje. »S svojimi spretnostmi so presenečali in navduševali produkcijsko ekipo, ki je imela izjemno težko nalogo vsako leto izbrati 16 najboljših,« pravi Jana Štokovič, vodja televizijskega trženja v medijski družbi Pro Plus. Kot dodaja, je za otroke že samo sodelovanje v kuharski oddaji izjemno doživetje, če pa lahko z lastnim znanjem in trudom svoji šoli priborijo pripomočke, ki jih potrebuje, pa je nagrada še toliko lepša. Med snemanjem oddaj otroke zabavajo in hrabrijo voditelj in žiranti, na šolah pa imajo tudi veliko podporo učiteljev in sošolcev, ki predano spremljajo oddaje in glasujejo za svoje predstavnike.

K temu, da so oddaje še posebno zanimive, prispeva tudi žirija, v kateri sta poleg chefinje Mojce Trnovec tudi z Michelinovimi zvezdicami ovenčana kuharska mojstra Jorg Zupan in Uroš Štefelin. Ko so na Pro Plusu začeli snovati oddajo, še niso vedeli, da bosta dva od žirantov dobila tako prestižne nazive, saj so jih izbrali, ko so videli njihovo odlično znanje in simpatičen pristop do otrok. »Seveda pa smo nanje in na njihove uspehe zelo ponosni,« dodajajo.

mali šef sodniki

V vsaki sezoni oddaje prve tri zmagovalce izbere strokovna žirija kuharskih chefov, v kateri so Uroš Štefelin, Mojca Trnovec in Jorg Zupan. Glasove za preostale sodelujoče šole prispevajo Mercatorjevi kupci in na ta način Mercator tudi aktivno povezuje svoje kupce z aktivnostjo njihove lokalne skupnosti.

Kuhanje kot preživljanje kakovostnega prostega časa z družino 

Oddajo pripravljajo v sodelovanju z Mercatorjem, s katerim so že pred epidemijo koronavirusa prepoznali trend kuhanja kot preživljanja kakovostnega prostega časa doma, s svojo družino. Andreja Zadnik Andoljšek, direktorica tržnega komuniciranja v Mercatorju, pravi, da so si želeli projekt, s katerim bodo kot trgovec z živili izpostavili pomen priprave hrane in pritegnili tudi svoje dobavitelje in kupce. »Osredotočeni na naš primarni ciljni segment družin smo si zadali cilj otrokom približati zdrave prehranjevalne navade in hkrati spodbuditi družine, da preživijo več časa z otroki pri pripravi obrokov,« pojasnjuje.

Kot trgovec z najbolj razvejano mrežo trgovin po Sloveniji so močno vpeti tudi v lokalno okolje, zato se je porodila ideja, da bi družine in otroke spodbudili k skupni pripravi družinskih obrokov, pri tem pa so želeli izpostaviti mlade kuharske talente iz različnih krajev Slovenije ter jih povezati še z njihovimi šolami in lokalnimi skupnostmi. »Ob tem pa, seveda, angažiramo tudi naše kupce, in projekt povežemo z dobrim namenom. Pri realizaciji idejnega koncepta smo se ujeli s partnerjem Pro Plusom in tako je nastal Mali šef Slovenije, format s prav posebnim poslanstvom, vsebino in poslovnim modelom,« pove Zadnik Andoljškova, ki zadovoljno doda, da Mercatorjevo uspešno sodelovanje s to medijsko hišo traja že vrsto let.

andreja zadnik andoljšek

V Mercatorju so želeli projekt, s katerim bi izpostavili pomen priprave hrane in pritegnili tudi svoje dobavitelje in kupce. »Osredotočeni na naš primarni ciljni segment družin smo si zadali cilj otrokom približati zdrave prehranjevalne navade in spodbuditi družine, da preživijo več časa pri pripravi obrokov,« pravi Andreja Zadnik Andoljšek, direktorica tržnega komuniciranja v Mercatorju.

»Z odličnim dosegom gledalcev in spletnih uporabnikov ter izjemno produkcijo televizijskih in spletnih vsebin je Pro Plus za Mercator kot oglaševalca pomemben most do naših uporabnikov, prav tako pa tudi partner, ki je vedno pripravljen na različne oblike sodelovanja in zna prisluhniti našim potrebam tudi pri ustvarjanju nam pomembnih vsebin. Pri projektu Mali šef Slovenije smo v Mercatorju tako vsebinsko kot tudi poslovno presegli klasično vlogo sponzorja in format zasnovali tudi kot poslovno platformo za sodelovanje z našimi dobavitelji v programu Moje znamke. Uspešnost te zasnove pa že tretjo sezono dokazujejo tudi odlični poslovni rezultati,« pravi sogovornica.

Kuhanje je šola za življenje

Dobri poslovni rezultati so seveda pomembni za vsako podjetje, a v Mercatorju pravijo, da jih veseli tudi povsem druga plat projekta – namreč, da se kultura prehranjevanja v Sloveniji izboljšuje. Zavedajo se pomena zgodnjega učenja za zdrav življenjski slog in uravnotežen način prehranjevanja, predvsem pa poudarjajo, da se otroci med kuhanjem učijo številnih veščin, razvijajo kreativnost in si krepijo samozavest, zato je kuhanje lahko veliko več kot samo način priprave hrane, je šola za življenje. Prepričani so, da kuhanje z otroki ni samo odlična priložnost za druženje, prenašanje medgeneracijskih kuharskih skrivnosti in kakovostna zabava. Je tudi priložnost za učenje, za osamosvajanje in podlaga za uravnoteženo prehranjevanje vse družine. »Ob oddaji smo tematiko izpostavljali tudi v tiskanih medijih, na družbenih omrežjih in v tematskih radijskih oddajah ter spregovorili o odnosu do zdrave prehrane in o vključevanju otrok v pripravo družinskih obrokov. S projektom smo dosegli več kot 230.000 družin po vsej Sloveniji. Največje zadovoljstvo pa je sprememba, ki jo je Mali šef Slovenije sprožil v odnosu mladih do zdravega prehranjevanja in na kulturo druženja v družini med pripravo obrokov. Raziskava, ki smo jo izvedli z raziskovalno hišo Aragon, je namreč pokazala, da se je po koncu sezone Malega šefa povečala frekvenca vključenosti otrok v pripravo družinskih obrokov za kar 20 odstotkov,« pove Andreja Zadnik Andoljšek.

H kuhanju vabijo vse osnovnošolce

Ne le v okviru oddaje, ampak tudi na splošno v Mercatorju pravijo, da kulinaričnemu raziskovanju slovenskih otrok namenjajo posebno pozornost. Z vključevanjem v sam proces ustvarjanja jedi – od pravilne izbire sestavin do končnega krožnika – želijo spodbuditi tudi njihovo spoštovanje do hrane in veselje do kuhanja. Da kuharski predpasniki, kuhalnice in vse, kar sodi v kuhinjo, ne bi bilo rezervirano samo za tekmovalce v Malem šefu, v Mercatorju izvajajo tudi različne aktivacije in h kuhanju vabijo vse osnovnošolce. »Tako smo lani s šolami uspešno izvedli projekt Kuhanje je kul. K sodelovanju smo povabili osnovnošolce, ki obiskujejo predmet sodobna priprava hrane, da so z nami delili svoje recepte za jedi, ki jih skupaj z učitelji pripravljajo pri kuharskih uricah. Prispele recepte smo objavili na Mercatorjevem profilu na Facebooku, kjer je potekalo tudi glasovanje za najboljši recept med našimi uporabniki. Z aktivnostjo smo z denarnimi nagradami nagradili šole, ki so se predstavile s privlačnimi kuharskimi kreacijami in izvirnimi recepti,« pravi Zadnik Andoljškova.

Projekt vključuje tudi družbeno odgovorno komponento

Še ena pozitivna plat projekta je njegova dobrodelna nota, saj mladi kuharski nadobudneži s svojim kuharskim talentom svojim šolam prinesejo denarne nagrade, ki jim omogočijo izvedbo šolskih projektov in uresničitev želja celotne šole. »In želje so zares velike! Gospodinjska učilnica, učilnica na prostem, plezalna stena, prenova igrišča, telovadnice, oprema računalniške učilnice … Otroke skozi oddajo spodbujamo, da izpostavijo svoj talent v dobro svojih sošolcev in širše skupnosti, saj ne tekmujejo zase, temveč v dobrobit svoje šolske skupnosti. Doslej smo tako šolam skupno podelili že 90.000 evrov donacij,« pravijo v Mercatorju. Po 10.000 evrov so prejele zmagovalne šole, ostale zneske pa so si porazdelile druge sodelujoče šole. Tako prav vsak sodelujoči par pridobi sredstva za svojo šolo.

Partnerji so prepoznali dodano vrednost

Na Pro Plusu so zadovoljni, da so tudi drugi partnerji tako kot Mercator prepoznali vrednote in dodano vrednost, ki jih dobijo pri sodelovanju z oddajo in so se zato pridružili pri zakupu oglasnega prostora na televiziji in spletnih portalih. »Kuharske oddaje so naraven format za promocijsko umeščanje kuharskih izdelkov. Otroci kuhajo z njimi, porajajo se novi recepti z izdelki partnerjev, ki so vidni v oddaji in na portalih okusno.je in 24ur.com. Pri vsaki oddaji imajo oglaševalci tudi možnost pojavljanja med oddajo s svojimi televizijskimi spoti. Načeloma oddaje lokalne produkcije zakupujejo v največji meri partnerji oddaj. Vsekakor je ta prostor primarno namenjen tistim, ki se usmerjajo na enako ciljno skupino, kot jo ima oddaja,« pravi Jana Štokovič. Predstavili so tudi tri izdelke Mali šef Slovenije, ki so že na voljo v Mercatorju.

jana stokovič

»Na Pro Plusu naročnikom ponujamo ekskluzivne, personalizirane možnosti sodelovanja z našimi naročniki. S projektom Mali šef Slovenije smo želeli spodbuditi uravnoteženo kuhanje in prehranjevanje ter dobro delo za svojo širšo skupnost,« pravi Jana Štokovič, vodja televizijskega trženja v Pro Plusu.

Gre za dolgoročen projekt

Vsako leto se projektu pridruži preko 50 blagovnih znamk Mercatorjevih dobaviteljev. Njihovo vključevanje povežejo z aktivacijo kupcev, saj ti z nakupi izdelkov izbranih blagovnih znamk prejmejo kode za glasovanje za sodelujoče šole. »Skupaj z našimi partnerji tako aktivnost uspešno gradimo že tretjo sezono in soustvarjamo zgodbo, ki jo je nagradila tudi mednarodna žirija medijskih združenj z drugim mestom na tekmovanju za najboljši nov, izvirni format oddaj. Veselili pa smo se tudi zlatega priznanja na Slovenskem oglaševalskem festivalu,« pravi Andreja Zadnik Andoljšek, Jana Štokovič pa doda, da so projekt Mali šef Slovenije že od samega začetka zastavili dolgoročno. »Dokaz za to je trenutna tretja sezona, žiranti in voditelj, ki z veseljem sodelujejo in predvsem opažanje, da je priljubljenost kuhanja med otroki vse večja. Mali šef Slovenije je nedvomno eden od stebrov pomladanske sheme 2021 na POP TV,« zaključi.

mali šef sof

 

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, maj 2021, #479. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

 

 

 

 

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji