Pametna kresnička, inovacija za varnost otrok in brezskrbnost staršev
Kadar združijo moči močne blagovne znamke s tradicijo, poslanstvom in izkušnjami ter start-upi z mladostno zagnanostjo in tehničnim znanjem, pogosto nastanejo zanimivi izdelki.
Tina Guček
In prav takšna je Pametna kresnička, ki je plod sodelovanja med AMZS-jem in zagonskim podjetjem Flare. Gre za izdelek, ki se ga bodo razveselili številni starši, ki na prvo mesto postavljajo varnost svojih otrok v vsakodnevnih situacijah. Gre za odsevno telo, ki ga otroku pripnemo na šolsko torbo ali jakno, sami pa si na pametni telefon naložimo (brezplačno) aplikacijo, nastavimo priljubljene lokacije in časovne razpone za šolo, dom in izvenšolske dejavnosti. Preko aplikacije lahko nato spremljamo svojega otroka v realnem času, hkrati nas kresnička opozori, če otrok zapusti meje nastavljene »varne« lokacije (na primer dom-šola-babica), otrok pa nam s klikom na gumb lahko tudi sporoči, naj pridemo ponj ali celo, da je v težavah.
Ideja se je utrnila iz neprijetne situacije
Ideja za Pametno kresničko se je utrnila v situaciji, ki je znana marsikateremu staršu. Takrat 17-letni Andrei Morozov je bil na sprehodu z mlajšo sestro in medtem ko se je zatopil v svoje misli, mu je deklica izginila izpred oči. Ni bila daleč, a že tistih nekaj minut, kolikor je trajalo, preden jo je našel, je v njem sprožilo dovolj skrbi, da se je vključila njegova »inženirska žilica«. »Sam sem že od svojega dvanajstega leta kot mladi inženir sodeloval s številnimi podjetji, za katera sem ustvarjal različne programe in ni mi bilo težko zasnovati osnovnega izdelka. Ta se je pozneje sicer nekoliko zakompliciral in danes nas je v ekipi pet fantov, ki aktivno ustvarjamo kresničko in še druge izdelke,« pravi.
Izdelek so sprva poimenovali YourFlare – »flare« je namreč po angleško signalna raketa, njihov izdelek pa staršem na nek način »signalizira«, kje je v določenem trenutku njihov otrok.
Andrei Morozov je ustanovitelj in direktor podjetja YFLab. Obiskuje Elektrotehniško- računalniško strokovno šolo in Gimnazijo Ljubljana in je najmlajši štipendiranec Fundacije za ustvarjalne mlade. Že od mladih let sta ga zanimala računalništvo in elektronika; v osnovni šoli se je sam naučil programirati in začel razvijati prve produkte, ki so mu takrat predstavljali predvsem zabavo. Pod okriljem Fundacije za ustvarjalne mlade je začel razvijati svoj prvi pravi podjetniški projekt, pametno kresničko YourFlare.
Sodelovanje ga je presenetilo
V mesecu dni so fantje že dosegli svoje prve cilje, povezali so se z več velikimi podjetji, ustvarili prodajno spletno stran in svoj poslovni koncept. Nato pa so se znašli pred prvim večjim izzivom – prodajo. »Po nekaj mesecih napornega iskanja poslovnih partnerjev sem preko LinkedIna stopil v stik z Lucijo Sajevec, direktorico AMZS, in zelo hitro sva se sestala na kavi. Že po nekaj sestankih z generalnim sekretarjem in oddelkoma za marketing in nabavo smo se dogovorili za prvo poslovno sodelovanje, pozneje pa so bili tudi prvi naročniki pilotne serije YourFlare,« pripoveduje Morozov, ki iskreno prizna, da sploh ni pričakoval, da se bo zgodilo kaj takšnega, v nobenem primeru pa ne tako hitro. »Mislim, da je večina velikih podjetij v svojem delovanju precej počasnih, AMZS pa glede na svojo velikost hitro reagira. Priznam, da smo pričakovali, da bo trajalo kar nekaj let, preden se bodo stvari začele zares odvijati,« pove.
Pri tem v pogovor poseže Maja Ambrož, vodja tržnega komuniciranja v AMZS, ki pravi, da je vitkost v tem času na nek način postala njihova mantra. »Tudi v času 'koronskih valov' se nismo ustavili. Nasprotno, še več energije smo usmerili v razvojne projekte in v tisto, kar se razlikuje od storitev, ki jih sicer uporabniki povezujejo z nami. Delamo s polno paro – na eni strani na optimizaciji uporabniške izkušnje, ki je za nas resnično izjemno pomembna, na drugi strani pa na takšnih zgodbah, kot je kresnička, in izdelkih, ki so v skladu z našim konceptom #AMZSkrbni. To naše gibanje je iz zelenega preraslo v solidarnostno gibanje. Čedalje bolj delamo tudi na izdelkih, ki nas postavljajo na zemljevid kot nekoga, ki dela še druge stvari, ne le skrbi za pomoč na cesti,« pravi.
Čar sodelovanja
Kmalu po začetku letošnjega šolskega leta so uporabnikom predstavili Pametno kresničko. »Bili smo sicer že nekoliko pozni, imeli pa smo tudi samo 20 kresničk, a že takoj so požele ogromno zanimanja. Zlasti pri starših malo večjih otrok, ki že sami hodijo v šolo, hkrati pa še nimajo svojih mobilnih telefonov. Zato smo se lotili projekta s polno paro,« pravi Ambroževa. Morozov pa pove, da se je z ekipo v tistem trenutku znašel pred kar nekaj izzivi: »Preskok z dvajsetih na več sto kosov je bil res velik in večja proizvodnja je za nas najprej pomenila, da smo morali odpreti svoje podjetje. Po vseh birokratskih težavah smo se soočili tudi s proizvodnimi težavami, ko je situacijo dodatno otežila epidemija. Vsi dobavitelji v tem času precej zamujajo, mi pa smo z njimi vsakodnevno povezani. Večino komponent za izdelek dobimo iz Evrope, nekaj malega pa tudi iz Kitajske in Japonske, nakar vse skupaj sestavimo v Trbovljah,« pripoveduje.
Tretji izziv je bil zanje testiranje in optimizacija kresničke za končnega uporabnika. »Za nas, inženirje, so nekatere stvari povsem samoumevne, za končnega uporabnika pa nikakor ne. Tu smo skupaj z AMZS-jem reševali vse izzive in moram reči, da je to, da dobimo odzive od podjetja s takšno tradicijo in od ljudi s toliko izkušnjami, zares neprecenljivo. To cenimo. In vemo, da nam bo v prihodnosti še zelo koristilo,« je zadovoljen 19-letni mladenič.
Tudi Maja Ambrož se strinja, da je v takšnem sodelovanju poseben čar. »Na eni strani imamo ekipe v podjetju z izkušnjami s strankami, s prepoznavanjem ciljne skupine in njenih potreb, na drugi pa strastno skupino mladih nadebudnežev, ki so polni idej in znanja. Izdelek je že zelo dovršen, ampak med samo uporabo vedno znova ugotavljamo, kakšne bi lahko bile možne izboljšave. Fantje res pridno delajo in vsak dan najdejo kakšno novo rešitev,« je navdušena.
Skupaj so prišli tudi do ideje, da izdelek iz YourFlare preimenujejo v Pametno kresničko, saj so želeli, da bi uporabniki že iz samega imena lahko vedeli, kaj izdelek sploh je. »Poleg tega se pogovarjamo s starši, kaj bi pričakovali od takega izdelka, razmišljamo, kako bi ga lahko še fizično nadgradili ... skratka, ne počivamo,« pravijo.
V AMZS se zavedajo, da so v takšnem projektu prisotna najmočnejša čustva. »Starši pač želimo vedeti, da so naši otroci na varnem. Zato smo v AMZS to prepoznali kot zgodbo o skrbnosti, ki se lepo ujema z našim konceptom #AMZSkrbni. Trudimo se obračati stvari na bolje in (tudi) zato smo se povezali s Flareom,« pravi Maja Ambrož, vodja tržnega komuniciranja v AMZS.
Vzamete jo iz škatle in že deluje
Odkar so zasnovali Pametno kresničko, so poskrbeli za to, da bo za starše in otroke njena uporaba čim lažja. »Starši me velikokrat sprašujejo, ali bodo morali dokupiti SIM-kartico in ali otrok potrebuje svoj telefon. Nikakor ne. Ko kresničko vzamete iz škatle, morate le s telefonom poskenirati priloženo kodo in to je vse. Kresnička deluje takoj in to kjer koli – če je otrok v šoli, na dejavnostih, na smučišču, celo če je v drugi državi. Razen tega, da jo morate napolniti, kadar se izprazni, vam ni potrebno narediti nič drugega,« pravi Andrei.
Baterija sicer zdrži en teden, napolnite pa jo preko USB-kabla. Praktično je tudi to, da lahko lokacijo otroka preko aplikacije spremljata oba starša, poskrbeli pa so tudi za vzdržljivost izdelka – kresnička je med drugim »preživela« padec iz 4. nadstropja.
Ekipa zagonskega podjetja Flare je lani dobila nagrado start-up leta 2020, kresničko pa so prijavili tudi na izbor inovativnih nagrad mednarodne avtomobilistične zveze (FIA innovation award). Na AMZS verjamejo, da čaka Pametno kresničko še marsikaj zanimivega tudi zunaj slovenskih meja in da bodo tudi drugod prepoznali prednosti, ki jih prinaša ta inovacija.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, marec 2021, #477. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.