bla
Aktualno

»Športne vsebine so postale stvar moči in prestiža«

S Tomažem Ambrožičem, direktorjem agencije Sport Media Focus, smo se pogovarjali o zanj zaskrbljujočem stanju na medijskem trgu športnih pravic v državah nekdanje skupne države, vključno s Slovenijo.

»Vsebine, še posebej športne, ves čas pridobivajo vrednost«

»Medijski trg športnih pravic v ex YU regiji je eksplodiral. Arena Sport (v lasti Telekoma Srbije), ki je pridobila TV pravice za Premier League za 6 let od sezone 2022/2023 naprej, »naj bi« za pravice ponudila 600 mio evrov. Prav ste slišali, 600 milijonov evrov za celotno regijo oziroma 100 milijonov za posamezno sezono,« je serijo tvitov začel Ambrožič. Po njegovi oceni je do takšnega stanja prišlo zaradi želje enega od operaterjev, da oslabi konkurenco.

 

bla

»Kot mi je znano, sta oba ključna igralca v Srbiji že nekaj časa v 'vojni', pri čemer 'element' bitke ni ponudba športnih vsebin, ampak informativni program, ki ga na televizijskih postajah N1 in Nova TV distribuira in tudi lastniško obvladuje United Media. Športne vsebine so postale stvar moči in prestiža posameznega operaterja. Arena Sport je v lasti državnega Telekoma Srbije, ki je že zdaj močno zadolženo podjetje, ki ima za svoje poslovne aktivnosti očitno na voljo neomejena sredstva,« za MM pojasnjuje Ambrožič. Ob tem poudarja tudi dejstvo, da so športne vsebine tiste, ki povzročijo razliko med posameznimi operaterji in so za uporabnike eden od ključnih razlogov, zakaj izberejo določenega ponudnika storitev.  »Vsebine, še posebej športne, ves čas pridobivajo vrednost,« ugotavlja.

 

bla

»Kje je meja tega norega dvigovanja cen?«

Ambrožič v nadaljevanju svojih tvitov utemeljuje, da če bi bila Arena Sport na voljo vsem 600 tisoč gospodinjstvom v Sloveniji (trenutno so po njegovih navedbah na voljo dobrim 50 odstotkom telekomunikacijskih naročnikov), bi to pomenilo dodaten strošek vsaj dveh evrov mesečno za vsakega naročnika, in to brez stroškov za druge pravice, s katerimi razpolaga ponudnik (nogometne lige Španije, Italije, Francije, NBA ...). »Kje je meja tega norega dvigovanja cen, ki bo v določenem trenutku pod seboj pokopalo vse, ljubitelji tujega nogometa pa bomo dlje časa ostali brez vsega? Cena TV-pravic za slovensko ligo (brez stroška TV-produkcije) je letos dosegla rekordno raven za slovenski trg v višini cca. 800 tisoč evrov na sezono, kar je zdaj videti smešno v primerjavi s cca. 15 milijoni evrov, kolikor bo Arena Sport odštela za Premier League za slovenski trg,« je še zapisal.

 S tega vidika sogovornik poudarja, da je rast cen vedno posledica razmer na trgu. Konkurenčni boj dveh relativno enakovrednih »igralcev« na trgu običajno povzroči dvig cen. Kadar se v ta boj umešajo tudi »neracionalni« momenti in postane bolj pomembno, kaj nekdo izgubi kot to, kar nekdo pridobi, po njegovih besedah vprašanje »kaj se izplača« postane nepomembno. »Na dolgi rok takšne ravni regija nekdanje Jugoslavije ali pa Slovenija ne bo zdržala, ker je na primer 15 milijonov za televizijske pravice za angleško ligo za območje Slovenije na posamezno sezono povsem nerealna cena. Ta vsebina preprosto ni tako močna in ne nagovarja tako velikega števila prebivalcev Slovenije.«

 

bla

Število dejanskih plačnikov bi pokazalo realno stanje

Med drugim je Ambrožič zapisal tudi, da takšno stanje lahko pomeni konec klasičnih športnih televizijskih postaj. Kot je podrobneje pojasnil za MM, bo takšno dvigovanje cen po njegovi oceni pripeljalo do tega, da bodo klasični športni kanali v okviru ponudbe telekomunikacijskih operaterjev gledalcem težko še nudili premijske vsebine, kot so tuje nogometne lige. Pričakuje vzpostavitev plačljivih ponudnikov, kot sta na primer Netflix ali SKY Sports, kjer bo mogoče ob plačilu 15 do 20 evrov na mesec lahko še naprej spremljati tovrstne vsebine. »Šele takrat bo trg skozi število dejanskih plačnikov pokazal realno tržno ceno takšnih pravic. Ocenjujem, da bo ta posledično padla, saj v Sloveniji verjetno nimamo več kot 15 tisoč, morda 20 tisoč uporabnikov, ki bi lahko plačevali dodaten mesečni znesek v višini približno 20 evrov za premijske športne vsebine. To, kar smo imeli v minulih desetih letih, da smo v okviru paketov na športnih kanalih lahko spremljali najbolj premijske športne vsebine, je velika redkost,« opozarja.

bla

Ob tem dodaja, da so skoraj povsod takšne vsebine del posebnih plačljivih programov. »Resda so bili športni kanali tudi do zdaj plačljivi z mesečno naročnino operaterjem, je pa večina uporabnikov plačevala bolj ali manj enak znesek za ogled teh vsebin. Že prihod Netflixa in drugih ponudnikov je pustil pomemben pečat tudi na našem trgu in napovedal drugačno prihodnost, kot smo je bili vajeni. Tudi Pro Plus je zelo uspešno razvil kanal VOYO in nakazal potencial slovenskega trga pri plačevanju dodatnih vsebin. Vendar znesek, ki ga uporabniki zdaj plačujejo kot naročniki VOYO, to je  7 evrov, ne bo dovolj za premijske športne vsebine,« sklene.

Intervju

sasa gnezda
22. 04. 2024

V podjetju Mediade tudi letos pripravljajo Konferenco internega komuniciranja KIK 2024,…

Nekje sem zasledila misel, da je komunikacija mehka veščina, a da je zanjo treba trdo delati. Interna komunikacija se ne zgodi sama od sebe – vsaj ne…

zz
20. 04. 2024

PandaChat, slovenska rešitev, ki z UI poenostavlja iskanje po obsežnih podatkovnih…

Pričakujete lahko, da bo PandaChat vedno znova presenečal s kreativnimi in inovativnimi funkcionalnostmi. Spremljamo trg, razmišljamo in si…

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Naši avtorji