Tudi les lahko #reuporabimo
Skrb za les je Belinkina strast. Zato so njihovi izdelki z vsako generacijo bolj prijazni uporabnikom in okolju.
Tina Guček
Poleg tega želijo delovati trajnostno, svojo odgovornost do okolja in narave pa izražajo tudi kot pobudniki aktivnosti in projektov, ki promovirajo vrednote pozitivnega odnosa do lesa, povezovanja ljudi z naravo in spodbujanja zdravega in ekološkega načina razmišljanja. Njihov najnovejši trajnostni projekt je gibanje za ponovno uporabo starega lesa, ki so ga poimenovali #reuporabi.
Oglaševalska akcija #reuporabi je naravno nadaljevanje zgodbe lesenega dečka po imenu Woody. Ko so leta 2019 Woodyja oživeli, so si poskusili zamisliti njegovo življenjsko pot. Prvo leto so ga obudili, drugo leto je užival v svoji mladosti in uganjal norčije, letos pa prehaja v bolj zrelo obdobje, in sicer kot protagonist odgovornega ravnanja z lesom. »Oglaševalska akcija je zasnovana na glavnih vrednotah in poslanstvu blagovne znamke Belinka, v jedru katere je skrb za les in ustvarjanje izdelkov, ki les ščitijo in ga oplemenitijo. Z njo želimo predvsem ozaveščati ljudi o tem, da je les praktično brezčasna surovina in da vsako leto zavržemo preveč lesa in lesenih predmetov, ker so po našem mnenju dotrajani ali pa nam enostavno niso več všeč,« pravijo v Belinki in opozorijo, da ima vse to ogromen vpliv na okolje. Z akcijo so zato želeli sporočiti, da lesenih predmetov ni potrebno zavreči; lahko jih obnovimo, predelamo ali pa iz zavrženega lesa celo ustvarimo nov lesen predmet. Na ta način delujemo trajnostno in odgovorno do okolja.
Gibanje za ponovno uporabo starega lesa
Kreativno so oglaševalsko akcijo razdelili na dva med seboj povezana dela, zasnovali pa so jo v agenciji Votan komunikacije. »Prvi pogoj uspešne vzpostavitve ali vzdrževanja identitete katere koli tržne znamke je v splošnem njena diverzifikacija in izpostavitev njenih posebnosti. Na kratko: njena osebnost, ki se mora razvijati skladno s časom in prostorom, v katerem živi in deluje. In to je bilo pri snovanju nove Belinkine kampanje tudi tisto, kar bi lahko opredelil kot naš največji izziv. Namreč, kako izvirno nadaljevati všečno, uspešno in prepoznavno komunikcijsko zgodbo, ki smo jo z Belinkinim lesenim dečkom ponovno obudili predlani, in ob tem poudariti ključne prvine ter poslanstvo podjetja oziroma tržne znamke Belinka,« je za SaMMozavestno povedal Roman Berčon, direktor agencije Votan komunikacije.
Vedeli so, da so Belinkini izdelki z vsako generacijo bolj prijazni uporabnikom in okolju, da Belinka svojo odgovornost do okolja in narave izraža tudi kot pobudnica aktivnosti in projektov, ki promovirajo vrednote pozitivnega odnosa do lesa, povezovanja ljudi z naravo ter spodbujanja zdravega in ekološkega načina razmišljanja in na teh premisah so skupaj z naročnikom zasnovali gibanje za ponovno uporabo starega lesa, ki so ga poimenovali #reuporabi.
Ambasadorji, ki ozaveščajo
Bistvo letošnje komunikacije v osnovi temelji na zgodbah Belinkine skupine ambasadorjev, ki spodbujajo ponovno uporabo zavrženega oziroma rabljenega lesa. Belinka v sodelovanju z njimi ohranja še tesnejši stik z najsodobnejšimi trendi v zaščiti, ohranjanju in ponovni uporabi lesa, s tem pa si prizadeva za trajnostni razvoj okolja, v katerem živimo, in planeta, na katerem bivamo.
Ambasadorje so izbrali predvsem na podlagi skladnosti njihovih zgodb in zastopanja določenih skupnih vrednot. Prav tako so iskali unikatne zgodbe, sveže pristope k ponovni uporabi lesa in seveda pripravljenost na sodelovanje. »Poudariti je treba, da pri naših ambasadorjih ne gre za vplivneže, ki se tudi drugače ukvarjajo s promocijo določenega podjetja ali blagovne znamke. Zato tudi kampanja ni zasnovana na neposrednem predstavljanju in promociji izdelkov, temveč na ozaveščanju o reuporabi lesa, s čimer se lahko izrazijo in poenotijo tudi naši ambasadorji,« pravijo v Belinki.
Nikine hiške iz naplavin
Med ambasadorji je Nika Stegel, mlada umetnica, ki deluje pod imenom Nika's tiny house. Vrata svojega ateljeja v Piranu je odprla leta 2015, ko je začela pisati uspešno zgodbo z izdelavo umetnin iz naplavljenega lesa. Grobe in naravno oblikovane kose naplavljenega lesa ročno natančno obdela, tako da iz njih nastanejo spominki s pridihom lokalne umetnosti. Od odprtja ateljeja je njene prepoznavne kose – male lesene hiške – in druge spominke na drug konec sveta odneslo že na tisoče obiskovalcev njenega ateljeja. Veliko člankov, potovalnih blogov in dokumentarnih oddaj je njeno ročno delo označilo za umetnost in brezčasen spomin na Piran.
Za sodelovanje v Belinkini kampanji #reuporabi se je Nika Stegel odločila, ker je tudi sicer velika zagovornica ponovne uporabe lesa in se ji je zdelo, da se bo njena blagovna znamka odlično ujela z Belinkino vizijo. »Na vsebine o ponovni uporabi lesa so sicer moji sledilci že navajeni, sem pa prejela veliko pozitivnih komentarjev, sledilci pa so tudi veseli zame, da lahko sodelujem v tako obsežnem projektu,« nam je povedala.
Oglaševalska akcija je razdeljena na dva dela – prvi se nanaša na Woodyja, ki v letošnjem letu obnavlja lesene predmete in poskrbi, da so predmeti ponovno uporabljeni, drugi pa na ambasadorje, med katerimi je tudi Nika Stegel.
Dodatki za dom iz odpadlega lesa
Blagovno znamko Wood & Blonde snujeta dve kreativni plavolaski – Ana Turšič in Eva Duša Hodnik, ki ustvarjata dekorativne dodatke za dom iz odpadlega lesa. Njuni prepoznavni izdelki so mizice in okrasni uporabni štori. Vsak izdelek je ročno obdelan in unikaten, zanje pa uporabljata izključno slovenski les, ki se je zaradi različnih naravnih razlogov posušil oziroma ga je narava sama izločila. »Želiva dati novo življenje in dom drevesom, ki ležijo poškodovana po naših gozdovih, zato sva se z največjim veseljem odzvali na vabilo k sodelovanju v Belinkini kampanji, ki je ekološko naravnana in je v duhu tega, za kar se tudi sami zavzemava – slovensko, trajnostno in okolju prijazno. Vlogo ambasadork zato jemljeva resno in s ponosom,« pravita. Veseli ju tudi to, da je Belinka vzela pod okrilje manjše oblikovalce in ljubitelje lesa in tako dokazala, da je poleg ekološke ozaveščenosti, ki je osrednja vizija kampanje, tudi družbeno angažirana.
Mladi umetniki in rokodelci (na fotografiji sta Ana Turšič in Eva Duša Hodnik) vsak na svoj način ponovno uporabljajo zavržen ali odslužen les, v okviru kampanje pa v kratkih posnetkih predstavijo svoje zgodbe o »reuporabi« lesa. Za akcijo so uporabili tako tradicionalne kot tudi digitalne komunikacijske kanale.
Ročno izdelano pohištvo
Moško energijo med ambasadorji zastopa Gašper Repovž, snovalec blagovne znamke Mosaico. Znamka je zrasla iz ljubezni do obdelave lesa in ročnega dela, temelji pa na unikatnem ročno izdelanem pohištvu iz lesa, katerega prepoznaven element so minimalistične linije in dovršen dizajn. Mladi podjetnik se je na začetku leta 2009 zadeve lotil povsem ljubiteljsko, kmalu pa je njegov hobi prerasel v profesionalno dejavnost.
Ko v svojem domu uporabite ponovno predelan les ali vanj vnesete lesene izdelke, predmete ali pohištvo iz že obdelanega lesa (kot je pohištvo blagovne znamke Mosaico), vanj ne vnesete le okolju prijaznega materiala, ampak tudi dobro zgodbo trajnostne narave, katere glavni protagonist ste vi.
Članek je bil objavljen v spomladanski prilogi SaMMozavestno, ki jo lahko naložite na svoj računalnik ali telefon.