bla
Aktualno

Umrl avtor legendarnega Nikejevega oglasa »Just Do It«

David Kennedy (1939–2021) je z Danom Wiednom leta 1982 ustanovil agencijo Wieden+Kennedy, danes največjo neodvisno agencijo na svetu. Soustvaril je nekaj ikoničnih oglasov za Nike, Coca-Colo in Hondo.

Od naftnih polj do oglaševalske ikone

Leta 1939 rojenemu Davidu Kennedyu se je – tako kot njegovim staršem – obetala kariera v naftni industriji, kar pa je »presekal« z študijem umetnosti na Univerzi v Boulderju v ameriški zvezni državi Kolorado. Pozneje se je preselil v Chicago, kjer je kot umetniški direktor delal v agencijah Young & Rubicam, Leo Burnett, Needham in Benton & Bowles. Iz Chicaga ga je nato poklicna pot vodila v Portland (Oregon), kjer je v agenciji McCann-Erickson spoznal poznejšega poslovnega partnerja Dana Wiedna. Leta 1982 sta ustanovila Wieden+Kennedy, in sicer v domači kleti brez telefona (poslovne klice sta partnerja opravljala v bližnji govorilnici).

Njun prvi naročnik je bila takrat še precej nepoznana lokalna blagovna znamka športne obutve Nike. Vse ostalo je (oglaševalska) zgodovina. Wieden+Kennedy je postala največja in najuspešnejša neodvisna agencija s pisarnami po vsem svetu, njihov prvi oglas »Just Do It« pa oglaševalska ikona z verjetno najbolj prepoznavnim sloganom vseh časov. Agencija z Nikejem sodeluje še danes, kar je sploh eno od najdaljših sodelovanj v oglaševanju. V luči uspeha tako naročnika kot agencije pa je zanimiv citat, ki ga je izrekel Dan Wieden leta 2015 o svojih začetkih. »Začeli smo kot ladja norcev (agencijo sta ustanovila na 1. april, torej na dan norcev, op. p.) in verjamem, da nam je zato tudi uspelo. Bili smo naivni in neumni, ampak včasih neumnost lahko obrneš sebi v prid. Ko začneš verjeti svoji historični modrosti, nisi neumen. Si mrtev,« je povedal Wieden.

Izbrani oglasi Davida Kennedyja:

Intervju

ŽZZ
25. 03. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

mancakrnel
23. 03. 2024

Umetna vs. človeška inteligenca, to je zdaj (najbolj pereče) vprašanje. Tudi o tem smo se…

Umetna inteligenca ni tako zelo nov pojav. Generične vsebine, generični oglasi, generični ljudje, generično pisanje – to morda najtežje prenašam –,…

Rašula
23. 03. 2024

Z dr. Jeleno Rašula, strokovnjakinjo za digitalni marketing, ki je pred dobrim letom…

»Bati se umetne inteligence je zame tako, kot bi se pred leti bala digitalnega marketinga, ker transparentno pokaže rezultat vseh kampanj in oceni…

Naši avtorji