bla
Aktualno

»V resnih podjetjih se resnih stvari lotevajo resno«

Za Mileno Jakovljević, soustanoviteljico agencije DROM, so družbena omrežja stična točka s ciljnimi skupinami. Ravno zato jih podjetja ne bi smela obravnavati »mimogrede«. Istočasno lahko z medlo komunikacijo pričakujejo medle odzive.

Le še danes so možne hitre (beri: cenejše) prijave za Akademijo UDO.

Za digitalno agencijo DROM in njeno soustanoviteljico Mileno Jakovljević, ki na Akademiji UDO predava področje Facebooka, je zelo uspešen festival slovenskega digitalnega komuniciranja Websi spletni prvaki. Postali so agencija leta in prejeli kopico nagrad za posamezne projekte. Več kot primerna iztočnica za pogovor o pomenu družbenih omrežij v »pokoronskem« obdobju, drznosti v komuniciranju in uvajanju mladih.

Zakaj menite, da je ravno vam uspelo na tekmovanju Websi spletni prvaki prejeti toliko nagrad in postati agencija leta?

Agencija leta smo postali že tretjič, kar nam pomeni ogromno, saj gre za dokaz naše kontinuirane kakovosti, sploh letos, ko smo naslov osvojili zaradi nagrad in priznanj za sedem povsem različnih projektov štirih naročnikov. To kaže na to, da je naša ekspertiza raznovrstna, da se še vedno razvijamo, rastemo in pozdravljamo vsak nov izziv. Prvič smo osvojili nagrade tudi za regijske projekte, na kar smo še posebej ponosni.

Kaj bi opredelili kot vašo unikatno prednost pri upravljanju družbenih omrežij?

Vsekakor je pri nas prednost visoka stopnja specializacije in ekspertize. S komunikacijo na družbenih omrežjih se kot agencija ukvarjamo že od začetka, torej 10 let, posamezniki znotraj agencije pa še dlje. Vsakega naročnika in vsakega projekta se lotevamo strateško, pri tovrstnih sodelovanjih pa gre za izjemno integriran proces, kar pomeni da naročnike zelo dobro poznamo. Ko je vsakodnevna komunikacija tako rekoč »v tvojih rokah«, mora biti obojestransko zaupanje res močno, kar vodi tudi v zelo povezane ekipe. Poudarjamo, da je vpletenost v celoten proces celotne ekipe zelo pomembno, od stratega, kreativnega vodje, tekstopisca,  do upravljavca družbenih omrežij, morajo vsi zelo dobro razumeti blagovno znamko, strategijo komuniciranja, ciljne skupine, specifike trga, na katerem komunicirajo, ter seveda zakonitosti vseh omrežjih.

Ali so po vaših opažanjih slovenske znamke na družbenih omrežjih bolj odprte in drzne kot prej ali pa so še vedno raje previdne oziroma politično korektne? Sami ste dobili nagrade za nekaj projektov, ki v slovenski prostor dajejo nekaj prepotrebne svežine.

Iskreno, drznih in pogumnih projektov ni nikoli dovolj. Čeprav opažamo korake v pravo smer, je prostora za izboljšave ogromno, predvsem na strani blagovnih znamk. V tujini in tudi v regiji je takih primerov ogromno, pri nas pa smo (še) nekoliko bolj previdni. Agencije si prizadevamo, da bi blagovne znamke komunicirale bolj drzno, vsake toliko tudi opažamo odlične rešitve na tem področju. Še vedno pa to pri nas ni postal standard, četudi bi moral. Sploh, kadar komuniciramo z mlajšimi generacijami. Generaciji Z in Alfa sta povsem drugačni, od blagovnih znamk zahtevata veliko bolj jasno pozicijo, deljenje vrednosti in bolj drzno komunikacijo, ki se jih bo dotaknila. Kadar naslavljamo njih, medla komunikacija enostavno ne bo prinesla želenih rezultatov. Projekti, ki prinašajo svež veter, ki so drzni, drugačni, osvetljujejo določena družbena vprašanja in odpirajo javni diskurz so bolj zapomnljivi, uporabniki se z blagovnimi znamkami povežejo in z njimi spletejo globlji odnos.

Ali po vaših opažanjih družbena omrežja pridobivajo pomembnost v marketinški strategiji ali gre povečini še vedno nekaj »za zraven«, kar lahko dela študent?

V resnih podjetjih se resnih stvari lotevajo resno. Danes redkokdaj srečamo naročnika, ki bi ta segment jemal zlahka, praktično vsi se zavedajo pomembnosti družbenih omrežjih in dobre ekipe, ki vodi komunikacijo. Navsezadnje gre za stično točko s ciljnimi skupinami, ki je kontinuirana, vsakodnevna in mora zagotavljati pozitivno izkušnjo.

Digital je eden izmed zmagovalcev »koronaobdobja«. Kakšna so vaša spoznanja iz tega obdobja na področju družbenih omrežij?

Da da njih preživimo preveč časa (smeh) »Screentime« je v tem obdobju podivjal, uporabniki so iskali naprej informacije ter pomoč, sčasoma pa umik, pobeg od informacij in statistik o stanju pandemije in drugačne vsebine. Družbena omrežja so bila v času socialne izolacije ključna pri ohranjanju stikov, stopnja vključenosti uporabnikov je bila izjemna, hitreje so posvajali trende, izzive in nove veščine. Saj se vsi spomnimo obsesije z drožmi, mar ne?  

V vaši agenciji dela veliko mladih. Ali po vaših opažanjih že pridejo »oboroženi« z znanjem ali pa se izpilijo pri vas? Kaj sicer iščete pri novih zaposlenih?

Zelo različno. DROM agency sestavljajo posamezni zelo raznolikih ozadij, kar nas zagotovo bogati. Seveda del ekipe prihaja iz drugih agencij, kar je običajno, precejšen del talentov pa vzgojimo tudi interno. Za vsako delovno mesto so zahtevane kompetence nekoliko drugačne, nam je pa izjemno pomembno, da novi člani ekipe delijo naše vrednote.

Kaj odlikuje dobrega upravljavca družbenih omrežij. Poleg sreče z naročnikom, ki je naklonjen njegovim idejam, seveda.

Bodimo iskreni - potrpljenje in dobra fizična kondicija (smeh). Družbena omrežja ne spijo, kar pomeni, da včasih prihaja do kriznih in malo manj kriznih situacij ob najbolj nepraktičnih urah in dnevih, na kar se je treba odzvati pametno, kreativno in seveda - hitro! Poleg tega seveda ne gre brez radovednosti, iznajdljivosti, razumevanja uporabnikov,  ter želje po dobrih rezultatih. Krajina, omrežja, funkcionalnosti - vse to se spreminja, da se ohranja pozornost uporabnikov, jih je potrebno presenečati in vedno znova navduševati.

Vedno več podjetij v razpisih za delovna mesta išče t.i. supermana, torej človeka, ki zna (odlično) vsebinsko upravljati družbena omrežja, poleg tega pa je še »ninja« na tehničnem in oglaševalskem področju. Kakšno je vaše mnenje o takšnih razpisih? Ali tak človek sploh obstaja?

Obstajajo, ampak so izjemno redki. Pri družbenih omrežjih gre za področje, ki je multidisciplinarno in od ljudi, ki se ukvarjajo s tem, zahteva precej znanja na več področjih. Vemo pa, da je težko biti resnično dober v eni stvari, če jih opravljaš deset, tako da dolgoročno to ni smiselno. Če želi podjetje ustvarjati komunikacijo, ki je boljša od povprečja, mora priti do določene ravni specializacije kadra, ki skrbi za to komunikacijo.

Namen programa Akademija je celovito in praktično upravljanje družbenih omrežij. Ne moremo vam obljubiti nagrad, lahko pa vam obljubimo veliko znanja;) Cenejše prijave so možne le še danes, zadnji rok za prijave pa je 12. oktober.

486

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

mija
20. 11. 2021

Futura DDB je letos že trinajstič stala na zmagovalnem odru Slovenskega oglaševalskega…

Sebe najlažje opredelim kot vodjo, ki deluje z zgledom, ki ima visoko postavljene osebne cilje in mu je pomembno, da pri svojem delu uživa. Osebno me…

bla
17. 11. 2021

Big Bangov naziv spletnega trgovca leta v regiji je zagon za nove izboljšave, pravi Peter…

bla
15. 11. 2021

Nika Kristina Butina, direktorica startupa Epidemic, je z bralci MM-a delila izkušnjo…

Naši avtorji