barcaffe ruanda
Aktualno

Z Barcaffèjem do zgodb, ki jih v Ruandi piše kava

Družina kav Barcaffè single origin oz. kav iz enotnega geografskega porekla je bogatejša za nov izdelek – Barcaffè Rwanda, ki je zanimiva (tudi) zato, ker gre za prvo kavo na slovenskih tleh, ki uporablja tehnologijo za popolno sledljivost.

Blockchain oz. tehnologija veriženja podatkovnih blokov je platforma, ki jo je IBM najprej razvil za finančne trge, za kriptovalute. Pozneje so ugotovili, da je lahko zelo koristna za nabavno verigo, saj se podatki, ki so enkrat vstopili v blockchain, ne morejo več spreminjati in tako vsem v procesu omogoča popoln pregled. »Pri kavi tehnologija popolne sledljivosti omogoča, da z enostavnim skeniranjem QR-kode, ki jo najdete na pakiranju kave, spoznate pot, ki jo je ta kava prepotovala, od lokacije do lokacije, popolnoma zanesljivo. Sistem v ozadju namreč omogoča varno shranjevanje in izmenjavo podatkov ter sledenje informacij. Na interaktivnem zemljevidu lahko sledite potovanju kavnih zrn vse od plantaže kave preko obratov za pranje in skladiščenje kave do izvoznega in uvoznega pristanišča. Zdaj lahko potrošniki prvič spremljajo, kako deluje nabava kave, od kavovca, na katerem zraste, do pražarne, v kateri nastaja aromatični Barcaffè,« pojasnjuje Jelena Milinković, vodja marketinga za razvoj kategorije in blagovne znamke Barcaffè.

barcaffe jelena

To je seveda del, ki je namenjen potrošnikom, sama tehnologija pa s podrobnimi podatki in sledljivostjo v vsakem trenutku omogoča lažje delo tudi nabavni službi. Vsaka transakcija je zabeležena na blockchainu, kar pozitivno vpliva na preglednost oskrbovalne verige, nadzor nad zalogami in preglednost celotnega procesa od nakupa do dostave.

Spoznajte pridelovalce kave in njihove zgodbe

Pogled na začetek verige nam da vedeti, da je kava Barcaffè single origin Rwanda pridelana na številnih majhnih plantažah v regiji Mubuga na jugu Ruande. Mubuga je hribovita pokrajina z rodovitnimi tlemi, prekritimi z vulkansko glino. Klima in pogoji, ki vladajo v tej regiji, so idealni za pridelovanje kave visoke kakovosti. Ker v Ruandi ni velikih plantaž, večino kave pridela več kot 400.000 majhnih pridelovalcev na zemljiščih, ki so manjša od četrtine hektarja. Pridelovalci prinašajo kavne češnje na eno od postaj za pranje kave, s pomočjo tehnologije popolne sledljivosti pa si lahko uporabniki preko aplikacije Thank my Farmer ogledajo, kje se nahaja postaja, s katere prihajajo kavna zrna prav za Barcaffè Rwanda. Tudi pridelovalce kave lahko spoznajo, vidijo njihove plantaže in slišijo njihove zgodbe. »Zanimivo je, da je med pridelovalci kave v Ruandi kar 40 odstotkov žensk, nekatere od njih lahko spoznate na naši spletni strani,« pravi Jelena Milinković.

ruanda

Humaniziranje potrošnje s pomočjo tehnologije

Barcaffè je projekt prve kave s tehnologijo blockchain realiziral v ekipi s strokovnjaki iz podjetja Farmer Connect®. Gre za podjetje s sedežem v Švici, ki je bilo ustanovljeno, da nudi digitalne rešitve za nabavno verigo in tako povečuje sledljivost, učinkovitost in trajnost, prvenstveno v nabavi kakava in kave. Blagovnim znamkam omogoča, da s pomočjo njihovih orodij dosežejo večjo angažiranost svojih potrošnikov, potrošnikom pa omogoča, da raziščejo zgodbo, ki se dogaja v ozadju nastajanja njim ljubih izdelkov. Vizija podjetja Farmer Connect je »humanizirati potrošnjo s pomočjo tehnologije«. Verjamejo v to, da lahko tehnologija združuje ljudi, opolnomoči posameznika in majhne podjetnike, obenem pa znižuje stroške in neučinkovitosti.

Potrošniki zahtevajo transparentnost na vseh ravneh

»Omeniti moram tudi, da je uvajanje nove kave s številnimi zanimivimi informacijami za potrošnike projekt, v katerem je sodelovalo veliko ljudi iz različnih držav. Poleg podjetja Farmer Connect smo imeli tudi veliko podporo strokovnjakov za kavo v podjetju Sucafina. Pomagali so nam, da spoznamo zgodbe lokalnih kmetovalcev, s katerimi težavami se srečujejo in kako lahko pomagamo. Vsi smo z veseljem sodelovali pri projektu, ki pomeni novost za slovenskega potrošnika, z namenom, da mu čim bolj približamo svet kave,« pripoveduje Milinkovićeva, ki doda, da je sledljivost vse bolj pomembna.

Ne le za kavo, ampak potrošniki zahtevajo vse večjo transparentnost na vseh ravneh. Zato so jim želeli omogočiti, da vidijo, od kod dejansko izvira njihova kava in kakšna je njena pot do pražarne v Izoli ter nazadnje do njihove skodelice. Želeli pa so tudi prikazati ljudi, ki pridelujejo kavo, da lahko ljubitelji kave v Sloveniji vidijo, kdo je pridelal kavo, ki jim polepša dan. »Prikazali smo njihove zgodbe, od začetkov z le nekaj sadikami kavovca vse do danes. Spoznate lahko Angelique, Francoisa in druge, njihove osebne zgodbe in njihove plantaže. Aplikacija Thank my Farmer, do katere dostopite s skeniranjem QR-kode na pakiranju, omogoča tudi neposredno doniranje za izbrani projekt v državi izvora. Ker je za Ruando zelo pomemben dostop do pitne vode, smo se odločili, da podpremo projekt uvajanja pitne vode v vasi v Ruandi. Enako lahko stori tudi vsak ljubitelj kave, ki to želi. Na ta način je dobavna veriga za kavo povsem transparentna in naši izdelki pozitivno prispevajo h kakovosti življenja vseh, s katerimi sodelujemo,« pove sogovornica, ki izpostavi, da je problem pitne vode v Ruandi zelo velik.

Vse družine, ki živijo v bližini obratov za pranje kave, si morajo vsak dan prinesti vodo za pitje in druge potrebe gospodinjstva. Vodo morajo pred uporabo najprej prekuhati, med tem postopkom prihaja do krčenja gozdov (zaradi uporabe trsk za kurivo) in izpustov ogljikovega dioksida. Da bi zavreli liter vode, potrebujejo v povprečju 200 gramov evkaliptusovega lesa. To pomeni, da vsak dan za prečiščenje 10.000 litrov pitne vode porabijo približno 2 toni lesa, pri sežigu pa nastane veliko ogljikovega dioksida. Cilj projekta je oskrbeti gospodinjstva v bližini obratov za pranje kave z 10.000 litri čiste pitne vode dnevno. Na ta način bi zmanjšali krčenje gozdov in znižali izpuste ogljikovega dioksida, s tem pa pomagali približno 500 družinam, ki živijo blizu obrata za pranje kave.

V okolju prijazni embalaži

Ena od pomembnih komponent Barcaffèjevih izdelkov je tudi embalaža. Barcaffè Rwanda je zapakirana v okolju prijazno folijo Genprotect®, ki ne vsebuje aluminija. Večji del je narejen iz t. i. bioplastike, pridobljene iz obnovljivih virov, osnovanih na sladkornem trsu in repičnem olju. Pri proizvodnji te folije je 60 % nižji ogljični odtis kot pri proizvodnji navadne folije z aluminijem. »Morda zveni enostavno, vendar je pri kavi folija izrednega pomena, saj hrani svežino kave in njene arome. Delovati mora kot bariera pred zunanjimi vplivi, zato ni bilo enostavno izbrati folije, ki ne vsebuje aluminija, obenem pa omogoča ohranjanje dolgotrajne svežine kave. V takšno, okolju prijazno embalažo, sta že zapakirana Barcaffè Bio in Barcaffè Selection, s prehodom na novi dizajn pa tudi celotna linija kav single origin, torej tudi Barcaffè Ethiopia, Columbia in Brazil. Prizadevamo si, da bi bilo postopoma vse več izdelkov Barcaffe zapakiranih v okolju prijazno embalažo,« pravi Jelena Milinković.

Kava kot priložnost za širitev obzorij

Za novo kavo so v Barcaffèju zasnovali tudi oglaševalsko akcijo, ki bo, glede na ciljno skupino in bogastvo vsebine, osredotočena na digitalne kanale – na spletno oglaševanje in komunikacijo na družbenih omrežjih. Pripravili so tudi vsebinsko bogato spletno stran, ki nudi še nekoliko več informacij, kot jih je na voljo v sami aplikaciji. Načrtujejo pa tudi oglaševanje v klasičnih medijih, na televiziji in v tiskanih medijih. Kreativno rešitev so razvili s pomočjo agencije McCann Zagreb in AM agencije. Novo kavo bodo poskusili potrošnikom čim bolj približati tudi na prodajnih mestih in jih spodbuditi, da jo ne le poskusijo, temveč tudi skenirajo kodo in se podajo na »kavno potovanje«.

Poleg tega želijo potrošnikom bolje prestaviti tudi celotno linijo kav iz enotnega geografskega porekla, saj je vsaka po svoje zanimiva in posebna. Radi bi povečali zavedanje o širini ponudbe v tem segmentu, saj menijo, da je še vedno relativno slabo poznan. »Vsaka od teh kav je priložnost za širitev obzorij in spoznavanje novih odtenkov v aromatičnem svetu kave. Prav vsaka pa je narejena z ljubeznijo in željo, da bi čim več ljudem polepšali dan, tako ljubiteljem kave v Sloveniji in na Hrvaškem kot tudi pridelovalcem v daljnih eksotičnih deželah,« zaključi Milinkovićeva.

ruanda kava

O kavi Barcaffè Rwanda: 

Barcaffè Rwanda sodi med kave single origin oz. kave iz enotnega geografskega porekla. Oznaka single origin pomeni, da so v izdelku kave iz ene regije ali države. Takšne kave ohranijo lastnosti okusa in arome, po katerih je ta regija znana, na okus pa vpliva vse od značilnosti podnebja, prsti ipd. Barcaffè Rwanda izvira iz srca Afrike, kjer pridelujejo staro sorto kave arabica bourbon, ki na leto obrodi manj plodov in je zato še posebej cenjena. Neskončna pobočja, gosti gozdovi in bujno rastlinstvo na eni in rodovitna vulkanska tla na drugi strani ruandskim kmetom omogočajo, da so kreativni pri odločitvah, s kakšno kavo bodo presenetili.

»Tako je nova kava v družini Barcaffè zelo zanimiva, celo nekoliko nenavadna. Kot vse druge kave v liniji single origin, je tudi Barcaffe Rwanda 100 % arabika in je primerna za pripravo kave na turški način, kar pomeni, da je izredno fino mleta. Je polnega okusa in ima edinstveno aromo, za katero so značilne čokoladne note s pridihom cvetočih agrumov. Če želite v njenem okusu še bolj uživati, izkušeni poznavalci kave priporočajo, da si ob skodelici te kave privoščite kakšen košček čokolade. Kakav bo v zrnih arabike bourbon še okrepil pridih čokoladne arome in tako izvrstno uravnovesil zmerno in aromatično kisle citrusne note. Pripravljamo tudi vse več nasvetov in receptov, kako kavo oz. naše različne izdelke kombinirati s hrano, predvsem slaščicami, za popolno uživanje v bogastvu okusov in različnih odtenkih arom,« pravijo v Barcaffèju.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, junij 2021, #480. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji