Z »zgodbo za lahko noč« poskrbeli za prijeten spanec otrok v letoviščih
Danski trgovec JYSK je letos predstavil projekt »JYSK zgodba za lahko noč«. Kot družbeno odgovorno podjetje so si zastavili cilj, da bodo vsako leto eno slovensko letovišče opremili s svojimi izdelki za spanje.
Tina Guček
»Ker smo prepoznani kot strokovnjak za spalno kulturo, je naš cilj, da bi v letoviščih zagotovili čim boljše pogoje za kakovosten oddih, za katerega smo prepričani, da je eden od osnovnih predpogojev za psihofizični razvoj otrok in mladine,« opisujejo enega od motivov, zakaj so se odločili za takšen projekt.
JYSK je sicer vključen v številne globalne projekte, a pravijo, da si poleg tega prizadevajo biti vključeni v potrebe lokalne skupnosti preko strateško opredeljenih področij, na katerih delujejo. »Eden od njih je družina, predvsem s skrbjo za mlade. Naš partner pri tem projektu – Zveza prijateljev mladine Slovenije – pozna navade, možnosti in potrebe otrok in mladostnikov. S svojimi programi skrbi tudi za otroke, katerih starši nimajo možnosti, da bi jih peljali na poletne ali zimske počitnice, otrokom s posebnimi potrebami pa omogoča brezplačne počitnice, zato smo na to sodelovanje še posebej ponosni,« pravi Zvjezdana Novak, vodja komuniciranja pri JYSK-u.
Projekt so zasnovali v sodelovanju s hrvaško agencijo Abeceda komunikacije in pravijo, da je prava »formula« za uspeh vsakega projekta jasno opredeljen, kakovosten in dosegljiv cilj ter delo s pravimi partnerji. »Naš cilj je bil zagotoviti miren spanec vsakega otroka, tudi zato, ker vemo, da otroci na letovanjih pogosto pogrešajo starše. Zlasti se to izkaže v večernih uricah oziroma tik pred spanjem, zato se nam zdi zelo pomembno, da se otroci počutijo udobno, zaščiteno in umirjeno. Prav od tu izhaja tudi ideja za ime projekta 'JYSK zgodba za lahko noč',« opisujejo idejo v ozadju projekta, pod okriljem katerega so letos opremili Dom Miloša Zidanška na Pohorju (ZPM Maribor).
V agenciji so zadovoljni, da je vse potekalo izjemno gladko. »Čeprav je vsak projekt na nek način živ organizem in so izzivi možni tudi kadar načrtujete najmanjše podrobnosti, jih tu praktično ni bilo. Za nami je dolgo obdobje koronakrize, ki nas je naučilo, da se lahko čez noč vse ustavi in je treba spremeniti načrte. Verjetno bo še največji izziv, kako se v prihodnje izogniti pandemičnim razmeram, v katerih smo živeli lani. Želimo, da čim več mladih obiskovalcev uživa v zdravem zraku slovenskih gora in morja in seveda tudi počiva na novih, kakovostnih ležiščih,« pravijo.
Gradili so na vrednotah podjetja
V agenciji Abeceda komunikacije pravijo, da je bilo njihovo vodilo pri snovanju projekta prav družbena odgovornost, ki ji v JYSK-u pripisujejo velik pomen. »Njihove vrednote so bile tisto, na čemer smo gradili, nato pa smo opravili raziskavo in nadgradili svojo kreativnost. Osnovna ideja je bila povezati osrednjo dejavnost trgovca, torej spalno kulturo, z družbeno odgovorno noto. Nastal je projekt, ki podpira idejo zdravega načina življenja – bivanje v naravi z najbolj prijetnimi počitnicami za veliko število otrok in mladih. Znano je, kako Slovenci cenite svoje gore, odhod v letovišča pa je za številne otroke del odraščanja, ki se ga kot odrasli radi spominjajo. Zato se je ideja o sodelovanju z letovišči, ki morajo prenoviti opremo svojih spalnic, izkazala za idealen projekt. Ko smo oblikovali glavno idejo kampanje, pa je sledilo še bolj kreativno delo – dobiti je morala ime, vizualno identiteto in podobno,« proces nastajanja opiše Marina Bolanča, direktorica agencije Abeceda komunikacije.
Projekt gradijo na dolgi rok
V nadaljevanju so morali ugotoviti, kakšno je »stanje na terenu«, torej koliko domov in letovišč je v Sloveniji, kakšne so njihove zmogljivosti, v kakšnem stanju so, katere potrebujejo prenovo, koliko otrok jih obišče med letom in kdo sploh upravlja s temi objekti. »Izkazalo se je, da je organizacija Zveza prijateljev mladine Slovenije odličen partner, ki ima poleg upravljanja letovišč po vsej Sloveniji tudi programe, ki vključujejo veliko otrok in mladine. Začeli smo z opremljanjem Doma Miloša Zidanška na Pohorju, v naslednjem letu pa imamo v načrtu opremiti še Tabor mladih Mojca v Dolenjskih toplicah, počitniški dom Vila Šumica v Kranjski Gori, otroško letovišče Pacug pri Portorožu, dom Pod obzidjem v Piranu in dom EMAVS v Zgornjih Gorjah pri Bledu,« naštejejo v agenciji.
Nad partnerstvom z Zvezo prijateljev mladine Slovenije so navdušeni tudi v JYSK-u, kjer povejo, da so že na prvem srečanju ugotovili, da so naleteli na partnerja, ki je pripravljen na odprto sodelovanje in da med njimi vlada medsebojno razumevanje, ki je ključnega pomena za uspeh projekta. »Zlasti je naš odnos pomemben, ker gre za dolgoročen projekt, v okviru katerega načrtujemo, da bomo skupaj povedali še veliko lepih zgodb,« je zadovoljna Zvjezdana Novak.
Družbeno odgovorni in bolj trajnostni
V JYSK-u sicer že dolgo verjamejo, da je vsako podjetje, ki se uspešno širi in raste, dolžno odgovorno ravnati tako do narave kot do ljudi. Prav zato si nenehno prizadevajo sodelovati tudi v potrebah lokalne skupnosti (tako so v okviru številnih donacij podprli delo varnih hiš, otroških domov, vrtcev in taborišč ter domov za invalide in posebne potrebe po vsej Sloveniji). »V našem poslu se veliko osredotočamo na bolj trajnostni način poslovanja, hkrati pa izboljšujemo energetsko učinkovitost in zmanjšujemo odpadke. Smo sredi postopka preoblikovanja embalaže v bolj trajnosten dizajn. Odpravili smo PVC-embalažo, prizadevamo pa si tudi odstraniti najnovejše kose embalaže iz pene EPS in jo nadomestiti z recikliranimi alternativami. Že vrsto let sodelujemo z najbolj verodostojnimi oznakami za okolje na svetu, da lahko svojim kupcem zagotovimo, da materiali, iz katerih so proizvedeni naši izdelki, prihajajo iz odgovornih virov. Na primer, JYSK je od leta 2006 član organizacije FSC (Forest Stewardship Council), zato je vse naše leseno vrtno pohištvo izdelano iz lesa s certifikatom FSC. Od 1. januarja 2022 bodo vsi novi izdelki, predstavljeni v JYSK-u, prav tako izdelani iz lesa s certifikatom FSC, enako pa velja za vse druge JYSK-ove izdelke od konca leta 2024. Prav tako smo zelo osredotočeni na zagotavljanje kemične varnosti, z uporabo oznake OEKO-TEX za certificiranje tekstilnih izdelkov in bolj trajnostnih bombažnih izdelkov z oznako BCI,« ob koncu pogovora še pojasni Zvjezdana Novak.
Prvo letovišče, ki so ga opremili, je dom Miloša Zidanška na Pohorju. Letno to letovišče obišče več kot 6000 otrok, starih od 6 do 17 let, v samem letovišču pa posameznih kosov pohištva in spalne opreme niso zamenjali že od odprtja leta 1988. Ker JYSK verjame, da se počitnice začnejo z dobrim spanjem, so vse postelje opremili z ležišči, vzglavniki in kakovostno posteljnino, ki bodo otrokom zagotovili mirne sanje in jim dali moči, za vse dejavnosti in ustvarjanje spominov.
»Sinergija in skrb za lokalno skupnost je naš način poslovanja. Zato s posebnim entuziazmom razvijamo družbeno odgovorne projekte, še posebej pa smo zadovoljni s tistimi, v katere so vključeni otroci in ki so dolgoročni,« pravijo v JYSK-u.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, september 2021, #483. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.