adc
Aktualno

Začeti nekaj, česar se še nihče ni lotil – in osvojiti kanskega leva

Projekt Radgonskih goric »Untouched by Light« ni zanimiv le zaradi izdelka in uspeha, temveč tudi zaradi ozadja nastanka. Kot je pokazal pogovor z vodjo marketinga Andrejo Novak, bi bil lahko končni »izdelek« nekaj popolnoma drugega.

Slovensko-hrvaška naveza naročnika Radgonske gorice in agencije Bruketa&Žinić&Grey je Sloveniji na letošnjih Kanskih levih prinesla drugo nagrado (od skupno treh), in sicer bronastega leva v podkategoriji osvežitve blagovne znamke. Z Untouched by Light so njeni ustvarjalci razvili prvo penino na svetu, ki je izdelana, prodana in okušana v popolni temi. Izdelek temelji na ugotovitvah raziskave, ki kažejo, da lahko izpostavljenost vina dnevni svetlobi ali umetni osvetlitvi vpliva na njegovo aromo. Da bi se izognili »zaradi svetlobe spremenjeni aromi«, so želeli zagotoviti, da bi se najboljše dogajalo v temi. A vsaj na začetku ni kazalo na to, da bo nastal a) primer edinstvene penine in b) posledično ena pd največkrat nagrajenih oglaševalskih akcij v regiji.

Od preoblikovanja etiket do novega izdelka

Po besedah Andreje Novak je projekt v prvi vrsti dokaz, da lahko pride do nečesa edinstvenega, če med naročnikom oziroma oglaševalcem in kreativcem oziroma agencijo obstaja medsebojno zaupanje in skupen trud k istemu cilju. »Projekt je bil velik izziv in je zahteval tudi veliko potrpežljivosti. Od prvih pogovorov do uresničitve in predstavitve penine je minilo šest let. Začeli smo z željo po redizajnu etiket, prišli pa do nastanka popolnoma novega izdelka, ki je unikaten ne samo na domačem, ampak celo na globalnem trgu,« je zadovoljna sogovornica.

Ključ v medsebojnem razumevanju

K (prvotnemu) projektu preoblikovanja etiket so na podlagi referenc  povabili več agencij. »B&Ž&G so nas takoj osvojili,« pove Novakova. Ključ do uspeha je bilo po njenih besedah medsebojno razumevanje (kjer, kot pravi v šali, jezik ni bil ovira) in zaupanje tako s strani agencije, ki je v oblikovanje in promocijo izdelka vložila znaten napor, kot tudi s strani naročnika, saj je bilo treba prilagoditi običajne delovne procese in začeti delati nekaj, česar se še nihče ni lotil. »V vsakem segmentu teh del pa je potekala nenehna komunikacija med obema stranema. Eni druge smo motivirali in navdihovali ter popravljali, tako da na koncu oboji s ponosom gledamo na projekt in njegove dozdajšnje rezultate.«

Okoliščine prispevale k inovativnemu razmišljanju

Prav pandemiji, sredi katere so tudi predstavili Untouched by Light, Novakova pripisuje velik doprinos h kompleksnosti celotnega projekta. Odpovedati so morali načrte o predstavitvi na začetku leta 2020 in nato so jih še nekajkrat spremenili. »Odpovedani so bili vsi dogodki in sejmi, na katerih smo želeli Untouched by Light še posebej izpostaviti. Okoliščine so nas prisilije, da smo še naprej razmišljali na inovativen način. Tako smo skupaj z agencijo pripravili dogodek, ki je bil za vse nas nekaj povse, novega in je predstavljal tehnični in logistični izziv. Potekal je sočasno v živo in preko spleta. Nove penine smo pošiljali prijavljenim udeležencem po vsem svetu in držali pesti, da bodo pravočasno prispele, saj letalske linije niso bile redne.« Poleg tega so vse otežile še nenadzorovane razmere, v katerih so udeleženci okušali penino v svojih domovih. Želja Radgonskih goric je namreč bila, da penino uživajo v čim bolj mračnih prostorih, pri čemer je bil ponekod po svetu dan, drugje noč. Sama produkcija je po besedah sogovornice  potekala tako na daljavo kot tudi v živo. »Izkoristili smo telefone in spletne sestanke, seveda pa se dobili v živo, ko so okoliščine to omogočale.«

V Cannesu predstavitev vseh segmentov projekta

Projekt je v preteklem letu dobil vrsto nagrad, med drugim oblikovalsko »rdečo piko«nagrado kluba umetniških direktorjev ADC in nagrado oglaševalca leta na hrvaškem nacionalnem oglaševalskem festivalu Dani komunikacija. A uspeh na svetovnem prvenstvu oglaševanja po mnenju številnih od oglaševalcev in agencij zahteva tudi veščino, za nekatere pa kar umetnost, in sicer predstavitveni video. Zato smo za konec Novakovo povprašali tudi o tem. Žirantom na Kanskih levih so se ustvarjalci projekta predstavili temeljito, pripravili so tako video predstavitev kot druge oblike vizualnih in besedilnih predstavitev, v katerih so želeli pojasniti vse segmente projekta.

»Opisali smo ozadje našega podjetja in vinske regije, poslovne cilje in izzive, s katerimi se srečujemo, da bi jih dosegli, ciljno skupino, proračune in specifične značilnosti. Govorili smo o zgodovini naše kleti in tradiciji, ki jo tukaj gojimo od leta 1852, znamčenju, ki v tujini ni bilo prepoznavno, in dejstvu, da se je manjši vinski regiji težko prebiti na mednarodno tržišče,« pojasnjuje Novakova. Pojasnili pa so tudi, kako se je porodila ideja o Untouched by Light in kako so jo skupaj z agencijo uresničili na različnih točkah dotika. »Skratka, opisali smo, kaj smo želeli, kaj smo dosegli in kako smo to naredili,« sklene sogovornica.

 

483

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

čad
18. 09. 2021

Industrija srečanj nikoli več ne bo takšna, kot je bila pred covidom-19, je prepričan…

»Naj poudarim, da smo kreativna industrija, ne pa logistična. Naročniki kupujejo naše kreativne rešitve in ne logističnih, ki jih lahko vsakdo…

balazic
11. 09. 2021

Koronakriza je za vedno spremenila vedenje potrošnikov, je prepričan Toni Balažič,…

»Mislim, da je eden od ključnih dejavnikov uspeha v moji karieri prav to, da sem marketingar. In to takšen marketingar, ki želi razumeti marketing…

bla
08. 09. 2021

Za Lucijo Lepšina, tekstopisko v Agenciji 101 in predavateljico na Akademiji UDO, so…

Vsako omrežje je svoj svet in ključno je, da se to vzame v zakup

Naši avtorji