bla
Aktualno

Zakaj so se pri A1 odločili za »Črni humor«

V tednu nakupovalnega praznika – črnega petka, seveda – je A1 Slovenija predstavil oglaševalsko akcijo, ki ozavešča o bolj premišljenem potrošništvu.

Spodbujanje premišljenih nakupov

V seriji oglasov so v A1 »aktivirali« slovenske komike Perico Jerkovića, Admirja Baltića, Marka Žerjala in Roberta Petana, ki se v obliki pol oglasa pol videospota in pol oglasa pol pogovora z anonimnimi odvisniki od nakupovanja (»šopaholiki«) norčujejo iz nakupovalne norije, ki se je iz ZDA in Velike Britanije sodeč po prodajnih akcijah dobro zasidrala tudi pri nas. A kot poudarjajo v A1, pretirana potrošnja ni hec, ravno pametni telefoni pa so eden od bolj zaželenih elementov potrošništva. Izhodišče akcije »Črni humor«, ki je nastala v sodelovanju z agencijama Shift in Drom, je tako prihajajoča nakupovalna vročica oziroma dejstvo, da smo v obdobju pred črnim petkom, neke vrste uvodom v božično zapravljanje, bombardirani z oglasi za različne popuste, ki vabijo k nakupom.

»Iskreno nas stalne ugodnosti obkrožajo ves čas, skozi celo leto. V času še posebej privlačnih promocij in popustov pa pogosto kupimo nekaj novega zaradi popusta samega, ne nujno zato, ker potrebujemo. Zavedamo se, da smo ponudnik storitev, ki so vedno dosegljive po dobri ceni. Vemo tudi, da se nakupom ne moremo izogniti, zato če že moramo nekaj kupiti, potem spodbujamo premišljeno naravnavane nakupe,« pojasnjujejo v A1. Sporočilo kampanje »Črni humor« pred črnim petkom je »Zaščiti, popravi ali izberi obnovljeno«, s humorjem pa pozivajo k razmisleku, ali je novo resnično vedno najboljše, ali dejansko potrebujemo novo in ali se lahko raje odločimo za bolj trajnostno naravnavano rešitev in naprave zaščitimo, popravimo ali izberemo obnovljeno.

Uporabniki postajamo bolj pazljivi, a program staro za novo še ni zaživel

Ob tem nas je seveda zanimalo, kako po njihovih opažanjih na svoje telefone pazijo uporabniki. Ker je mobilni telefon postal nepogrešljiv element v našem poslovnem in zasebnem življenju, smo po njihovih ugotovitvah tudi uporabniki postali bolj pazljivi, dovzetni in skrbni do telefona. »Uporabniki se pogosto odločajo za fizično zaščito telefonov in ob nakupu izberejo še ovitke in zaščitna stekla. Hkrati pa se jih vedno več ob nakupu novega telefona odloči za zavarovanje mobilnika. Veseli nas dejstvo, da je med uporabniki vedno bolj prisotno zavedanje o varni uporabi interneta na telefonu. Vedno več jih tako uporablja A1 Protekt, ki omogoča varno brskanje po spletu,« ugotavljajo v A1.« V A1 Slovenija program staro za novo ponujajo že več let, a ga po njihovi oceni pozna še premalo uporabnikov. »Zato bomo to pobudo in podobne okoljske rešitve v prihodnje še bolj naslavljali v okviru usmeritev ESG (ang. kratica za environment, social, governance, op. p.).«

Vsako leto milijarda novih pametnih telefonov

V tem kontekstu smo jih vprašali še, zakaj se jim kot telekomunikacijskem operaterju in ne nazadnje ponudniku mobilnih naprav zdi pomembno pozarjati na pasti pretirane potrošnje. Ob tem opozorijo na dejstvo, da se vsako leto proizvede 300 milijonov računalnikov in milijarda mobilnih telefonov; celotna količina naj bi bila vsako leto višja za osem odstotkov. »Razlogi so v vse večji potrošnji električne in elektronske opreme, krajših življenjskih ciklih naprav in omejenih možnostih popravila. Vse to spodbuja nastanek elektronskih odpadkov,« poudarjajo. Ob takšnem tempu naj bi količina e-odpadkov na globalni ravni do leta 2030 dosegla 74 milijonov ton, kar predstavlja najhitreje rastočo skupino odpadkov na svetu. Elektronski odpadki naj bi bili tudi najhitreje rastoča skupina odpadkov v državah Evropske unije, reciklira pa se jih manj kot 40 odstotkov. »V A1 Slovenija smo zavezani k odgovornemu ravnanju do okolja. Strateško in dolgoročno smo usmerjeni k ambicioznim ciljem na področju ESG. Tako med drugim izvajamo aktivnosti v boju proti podnebnim spremembam in varovanju okolja.«

bla

Za konec so z bralci MM-a delili priporočila, na koliko časa naj menjujemo telefone. »S preudarno uporabo mobilnika mu lahko izdatno podaljšamo življenjsko dobo. Proizvajalci aparatov in skrbniki programskega okolja zagotavljajo stalne posodobitve operacijskega sistema in aplikacij, ki skrbijo za zanesljivo in varno delovanje. Od nas je odvisno, kako preudarni bomo izbiri in nakupu. Premislimo, preden nas potegne v potrošniško norijo. Ali lahko staro popravimo, ali nam bo novo služilo bolje? Če se odločimo za novo, pa premislimo, kako lahko staro ustrezno recikliramo ali mu podarimo novo življenje.«

b,a

486

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

mija
20. 11. 2021

Futura DDB je letos že trinajstič stala na zmagovalnem odru Slovenskega oglaševalskega…

Sebe najlažje opredelim kot vodjo, ki deluje z zgledom, ki ima visoko postavljene osebne cilje in mu je pomembno, da pri svojem delu uživa. Osebno me…

bla
17. 11. 2021

Big Bangov naziv spletnega trgovca leta v regiji je zagon za nove izboljšave, pravi Peter…

bla
15. 11. 2021

Nika Kristina Butina, direktorica startupa Epidemic, je z bralci MM-a delila izkušnjo…

Naši avtorji