francois
Aktualno

»Zaradi koronavirusa smo bili ob 40 odstotkov oglaševalskih prihodkov«

Jean-Francois Decaux, direktor največjega ponudnika zunanjega oglaševanja na svetu JCDecaux, je za bralce MM-a spregovoril o težkem »koronaletu«, Sloveniji in slovenskem kolesarskem šampionu.

»Kje je Tadej Pogačar?«

Prevozni sistem BicikeLJ, ki smo ga pri MM-u razglasili za medijsko inovacijo desetletja v Sloveniji, letos praznuje desetletje delovanja. Gre za enega od boljših primerov javno-zasebnega partnerstva v Sloveniji, v tem primeru med MOL in Europlakatom. Ob tej priložnosti so včeraj, 12. maja 2021, oziroma natanko deset let po zagonu sistema v Sloveniji odprli novo postajališče na križišču Celovške ceste in Prušnikove ulice. Dogodka se je udeležil tudi Jean-Francois Decaux, direktor največjega ponudnika zunanjega oglaševanja na svetu JCDecaux, od koder tudi izvira zamisel o tovrstnem sistemu za izposojo koles. »Kje je Tadej Pogačar?« je v uvodnem nagovoru zbrane nasmejal dobro razpoloženi Decaux. Da  bi se lahko udeležil dogodka, je prvič od začetka pandemije odpotoval iz domače Francije, kjer je JCDecaux leta 1964 ustanovil njegov oče Jean-Claude Decaux. Prvič so tovrstni sistem za izposojo predstavili na Dunaju leta 2003. Torej v času, ko, kot je poudaril Decaux, a) ni bilo Uberja in podobnih praks delitvene ekonomije in b) je bilo veliko mest zelo nezaupljivih do tovrstnih storitev. »Ljubljana je sploh eno od prvih mest s tem sistemom. Vendar pa ste v Sloveniji vajeni prvakov. Pogačar je na primer zmagal na Tour De France (smeh). Ste tudi prvaki med javno-zasebnimi partnerstvi.«

jean francois

Da  bi se lahko udeležil dogodka, je Jean-Francois Decaux prvič od začetka pandemije odpotoval iz domače Francije, kjer je JCDecaux leta 1964 ustanovil njegov oče Jean-Claude Decaux. Foto: Črt Piksi

Eno kolo je v povprečju izposojeno osemkrat dnevno

V pogovoru za MM je Decaux Ljubljano pohvalil kot lepo mesto, kjer so ljudje zelo pozorni na podrobnosti. »Obnova, predvsem starih hiš, je neverjetna. Poleg tega imate odlične smučarje. Sam namreč obožujem smučanje,« se je nasmejal. Slovensko prestolnico je izpostavil kot edinstven primer dobre prakse tudi z vidika rabe oziroma izposoje koles. Predvsem podatek, da eno kolo v povprečju zamenja osem uporabnikov dnevno, kar Ljubljano uvršča v sam globalni vrh. Pri tem nas je zanimalo, zakaj po njegovem mnenju partnerstvo in navsezadnje sistem pri nas tako dobro deluje. »Upoštevajoč lepoto narave naj izpostavim še dejstvo, da imate res radi svojo državo. Slovenija se je zelo zgodaj zavzela tako za sistem izposoje koles kot tudi električna vozila. Ljudje so tukaj zelo ozaveščeni. Vedo, da je uporaba koles namesto avtomobilov dobra tako za njihovo zdravje kot tudi za zdravje drugih ljudi. Poleg tega mesto ni tako veliko, zato gre za zelo priročen, učinkovit in hiter način potovanja od točke A do točke B.«

bicikl

Ob desetletnici sistema BicikeLJ so včeraj, 12. maja 2021, oziroma natanko deset let po zagonu sistema v Sloveniji odprli novo postajališče na križišču Celovške ceste in Prušnikove ulice. Foto: Črt Piksi

Velika izguba prihodkov nima vpliva na raven storitev

Decaux se je dotaknil tudi koronakrize, ki je zelo vplivala na poslovanje družbe JCDecaux. Europlakatovo matično podjetje je v letu 2020 izgubilo 40 odstotkov oglaševalskih prihodkov. Česa takšnega podjetje, ki deluje v 80 državah po svetu, še ni doživelo. »Vendar pa na raven naših storitev to ni nima vpliva. Nekatere od njih so ključne javne storitve in tukaj ni kompromisov. V San Franciscu, na primer, upravljamo sistem javnih stranišč, v Ljubljani pa sistem izposoje koles. Izguba prihodkov iz oglaševanja ni in ne bo imela vpliva na vzdrževanje. Nismo plakatno podjetje, smo storitveno podjetje s storitvami, ki davkoplačevalce ne stanejo nič. Financiramo se iz oglaševanja in pripravljeni smo sprejeti to tveganje. Nihče ni mogel predvideti pandemije, ki nas je 'zdelala'. A kljub vsemu te storitve ostajajo brez dodatnih stroškov za uporabnike,« je še zatrdil.

480

Naroči se na MM in prihrani do 30%!

Intervju

večer
19. 06. 2021

Da je digitalizacija edina pot, ki jim bo zagotovila svetlejšo prihodnost, se zavedajo…

»Moja vizija je, da bo Večer leta 2025 podjetje, ki ga bodo vodili podatki in ki bo še naprej uspešno branilo tisk, saj sem prepričan, da ga ne čaka…

jacek
12. 06. 2021

Jacek Szymanski je poljski režiser in direktor fotografije, ki se je specializiral za…

»Ne gre samo za rezanje hrane, gre tudi za druge dimenzije resničnosti, eksplozije, trke med različno zelenjavo, nenavadna premikanja kamere itd.…

maša muster
24. 05. 2021

Tako pravi Maša Muster, vodja projektov na Mediani, inštitutu za raziskovanje trga in…

Naši avtorji