Živeti v novi realnosti
Če smo v marčevskih dneh karantene zaradi širjenja novega koronavirusa še upali, da se bo naše življenje kmalu vrnilo v stare tirnice, pa smo po skoraj sedmih mesecih, odkar smo se soočili z grozečo boleznijo, to upanje morali opustiti.
Tina Guček
Dreamstime, osebni arhiv
Nič več ne bo tako, kot je bilo, je naša nova mantra. To se na prvi pogled sicer sliši pesimistično, a ni nujno, da je tako. Ljudje smo iznajdljiva bitja in – če sodimo po Darwinu – preživimo, a le če se prilagodimo.
Tudi pri Marketing magazinu smo se morali prilagoditi novi resničnosti, v kateri smo ostali brez dogodkov v živo. V juniju smo želeli organizirati konferenco o digitalnih komunikacijah Diggit, ki se je je lani udeležilo že 1.000 obiskovalcev. Prav lani smo nadgradili njeno poslanstvo in jo naslonili na tri vsebinske stebre: trajnostni razvoj, žensko voditeljstvo in mobilnost, poleg digitalizacije, seveda. Na konferenco smo uvrstili tudi vsebinski sklop, ki smo ga poimenovali 6 x 10, saj je v njem nastopilo 6 uspešnih, samozavestnih in močnih žensk, ki so v desetih minutah razkrile delček sebe in svojih razmišljanj. Ker je bil zelo dobro sprejet med udeleženci, ga ohranjamo pri »analognem« življenju. Tako smo k sodelovanju ponovno povabili 6 žensk, ki so živi dokaz, da kreativnost vodi do uspešnosti na vseh življenjskih področjih. Kot ugotavljajo tudi same, jim je koronakriza dala ustvarjalni pospešek, saj so zaradi umirjanja »konjev« na novo odkrivale svojo kreativno žilico – kar se jim je obrestovalo tako v poklicnem kot tudi zasebnem življenju. Seveda smo jih v skladu z imenom te revije povprašali tudi po tem, kdaj se počutijo najbolj samozavestne, dotaknili pa smo se tudi aktualnih trendov, ki po njihovem mnenju najbolj krojijo prihodnost družbe in s tem podjetij, v katerih delujejo. Prve tri ženske predstavljamo danes, druge tri pa jutri.
»Nova realnost zahteva odgovorna dejanja, do sebe in drugih«
Maja Ambrož, vodja tržnega komuniciranja pri AMZS
Kdaj se počutite najbolj samozavestno?
Najbolj samozavestno se počutim s spetimi lasmi, ki mi ne silijo na obraz. (smeh) Takrat, ko verjamem v to, kar počnem, v vsebino, ki jo govorim, jo razumem in lahko delim z drugimi. Zanimivo je, da sem bila kot otrok precej nesamozavestna, čeprav sem odraščala v spodbudnem okolju. Danes zelo rada držim v roki mikrofon, delim in se pogovarjam z občinstvom. Vsekakor se v določenih vlogah počutim bolj samozavestno. Dobro mi gre na primer v vlogi »mame s posluhom«, pa vodje in soustvarjalke, kreativke, moderatorke …
Na mojo samozavest, ki narašča skupaj s kakovostjo uspehov, zagotovo vplivajo tudi dobri odnosi, ali pa odziv in kalibracija občinstva in sogovornikov. Teh ni malo, zato sem rada v svoji koži. Pred kratkim sem zaključila tudi program COACH, akreditiran pri International Coaching Federation. Na poti piljenja »coaching veščin« sem spoznala, da sta pogosto prav pomanjkanje samozavesti in/ali samospoštovanja oviri za uspeh. Tu pa je potem še motivacija, ki s svojo visoko ravnjo tudi vpliva na večjo samozavest.
Kako se znajdete v novi (korona)realnosti?
»Koronapomlad« nas je očitno nekaj naučila, in sicer da smo v »koronajeseni« vendarle bolj sproščeni, pri čemer pazim, da delujem samozaščitno. Od nekdaj sem mnenja, da posameznik lahko prispeva veliko, pa naj si bo k zdravju planeta, svojemu notranjemu stanju ali statistiki covid-19. Zaščitna maska je postala moj novi modni dodatek. Bolj kot kdaj koli komuniciramo z očmi, česar smo se morali navaditi. Spomnim se, da se mimoidoči pri prvem valu niti pri srečanju v gozdu niso upali pogledati v oči, tako strah nas/jih je bilo.
Nova realnost zahteva odgovorna dejanja, do sebe in drugih. Tudi zato, da zaščitimo najranljivejše. Stiki so zato bolj kot ne virtualni, pogrešam nedeljska kosila pri starših, brezskrbne lumparije otrok na igralih. Smo pa zato odkrili novo dimenzijo družinskih odnosov, postali bolj ustvarjalni ter učinkoviti pri delu in s sodelavci. Nikakor ne čutim, da me korona realnost zelo omejuje in poskrbim, da me tudi preveč ne obremenjuje. Sem pa izjemno spoštljiva do »gospoda Korona« in ne zapravljam energije za teorije zarote. Živim po pameti in s srcem, kar sem v resnici počela že prej.
Kateri družbeni trend, ki ga zaznavate, bo po vašem najbolj vplival na prihodnost družbe in podjetij/organizacij?
Zagotovo se je družba na hitro digitalizirala. Osvojili smo različna komunikacijska orodja, nakupujemo preko spleta, tudi tisto, kar smo prej poiskali na tržnici. To in odvisnost od družbenih omrežij bo zagotovo krojilo svet v prihodnje. Postajamo vse bolj »brezstični« in kot kinestetu mi to prilagajanje ne gre zlahka. Na moji lestvici trendov visoko kotira tudi skrb za okolje, trajnostna naravnanost. Koronakriza jo je z vidika pozicije v medijih, in verjetno tudi v glavah ljudi, postavila na drugi tir, a je bistvena za prihodnost nasploh.
Če povzamem zaznavo, bi trend, ki bo vplival na prihodnost družbe, podjetij in organizacij poimenovala kar »odvisnost od mene«, kar pomeni, da bomo od čuvanja svojih »vrtičkov« z namenom ohranjanja svoje pozicije v podjetju ali družbi nasploh, prešli k zavedanju, da sem jaz tisti/a, ki (lahko) vplivam na kakovost življenja nas vseh. Morda bo trend prihodnosti kar kolektivna odgovornost!?
Kaj si želite za svoje podjetje oz. podjetje, v katerem delate, da bi postalo čez pet let?
AMZS si že utira pot v novo strategijo. Želim si, da bi (p)ostal vplivnež v družbi, da bi s svojim tehnološkim napredkom in rešitvami ustvarjal trende oz. bil ponekod vsaj ob boku njihovim ustvarjalcem. S kolegi stremimo k učinkovitim, inovativnim, družbeno odgovornim vplivom, ki se bodo odražali na vedénju uporabnikov. Mobilnost je zares izzivalno področje, brez katerega si prihodnosti ne predstavljam. Zdrava, močna, zrela blagovna znamka, z veliko entuziastov pod krovom, zdravim jedrom in vrednotami, pa smelo naravnanostjo, zagotovo lahko pripomore, da bo mobilnost prihodnosti preprosta, varna in zabavna.
Foto: Črt Piksi
Digitalizacijo smo zajeli z veliko žlico
Daniela Bervar Kotolenko, partnerica v podjetju CorpoHub
Kdaj se počutite najbolj samozavestno?
Lahko rečem, da sem človek, ki zelo samozavestno stopa skozi življenje, še posebej morda takrat, kadar govorim ali pomagam ljudem na področjih, kjer sem najbolje podkovana. Na teh »mojih« poslovnih področjih se počutim močno, bolj kompetentno in takrat je najlažje samozavestno nastopiti.
Zame je zelo pomembno tudi to, da samozavest ni vprašanje zaupanja vase, ampak da je to nek splošen življenjski nazor – če si v skladu s samim seboj, če zaupaš vase in v svoje sposobnosti, pride ta samozavest »serijsko«.
Kako se znajdete v novi (korona)realnosti?
V ekipi CorpoHub se odlično znajdemo že od prvega dne karantene dalje. Pred nekaj tedni so bili pri nas snemalci in novinarji ekipe POP TV, ki so nas intervjuvali o tem, kako se spopadamo z novim načinom oddaljenega dela. Ne samo da pri nas o oddaljenem vodenju in oddaljenem delu učimo svoje stranke, ampak tudi živimo svojo prakso. V naši ekipi torej vsi delamo »oddaljeno«, poleg načina dela pa je pomemben tudi način poslovanja. V našem področju delovanja CorpoHuba se ni bistveno veliko spremenilo, čeprav je 1. marca kazalo nekoliko drugače. Takrat se je zgodil precejšen upad naših treningov in delavnic v živo, a smo v poznejšem času vse nadoknadili. Tudi finančno bomo leto predvidoma zaključili s podobnim rezultatom kot lani, kar nas seveda veseli.
Kateri družbeni trend, ki ga zaznavate, bo po vašem najbolj vplival na prihodnost družbe in podjetij oziroma organizacij?
Ravno prihajam s spletne konference, kjer smo govorili o digitalizaciji. Ne le o digitalizaciji pri potrošnikih, ampak tudi o koristih digitalizacije za podjetja interno. To je vsekakor nekaj, kar je prinesla koronakriza in nedvomno se bo ta trend nadaljeval. Podjetja bodo imela vsaj hibridni način oddaljenega dela – torej z delitvijo dela med pisarno in virtualnim delom. Hkrati mislim, da se bo bistveno spreminjala tudi kultura, odnos do dela in vse spremljajoče aktivnosti, pa tudi naš odnos do tega, kaj pomeni delo v našem življenju.
Kaj si želite za svoje podjetje oz. podjetje, v katerem delate, da bi postalo čez pet let?
Kot vsem, je tudi nam zaradi specifike okolja digitalizacija prinesla ogromno. Zajeli smo jo »z veliko žlico«, nismo se je ustrašili in svojo misijo smo v danem trenutku videli v tem, da strah pred oddaljenim delom, virtualnim svetom in digitalnimi orodji ter digitalnimi izobraževanji pri naših strankah zmanjšamo. To smo storili tako, da smo jih o tem poučili, da smo izvajali kakovostne treninge in delavnice v živo in to vsekakor vidimo kot trend za CorpoHub tudi v prihodnosti.
Kar zadeva strategijo čez pet let – danes lahko vidimo, da je svet postal »vuca« (kratica za »volatility, uncertainty, complexity, ambiguity« oziroma v prevodu nestanovitnost, negotovost, zapletenost, dvoumnost). Ta kratica je sinonim za današnjo dobo, kar pomeni, da se svet tako hitro spreminja, da ga lahko ena situacija obrne na glavo. To smo tudi doživeli s »covid krizo« in v tem pogledu tudi težko govorimo o tem, kje se vidimo čez pet let. Situacija nas lahko že v nekaj mesecih popelje v popolnoma drugačno smer, zato mislim, da moramo podjetja tudi v prihodnje slediti trendom, se znati vitko prilagajati spremembam iz okolja, slediti predvsem željam in potrebam strank in tja tudi usmerjati svojo energijo.
Če pa vendarle pomislim na CorpoHub čez pet let, vidim veliko mednarodno ekipo trenerjev in svetovalcev na področju agilnega vodenja, vodenja na daljavo in vitkega inoviranja.
»Postala sem še bolj kreativna v iskanju novih rešitev«
Tina Fabjan, skrbnica za odnose z javnostmi v Orbico Beauty in vodja umetnikov ličenja Max Factor
Kdaj se počutite najbolj samozavestno?
To je področje, na katerem moram še veliko delati. Samozavestna sem, ko se zavedam svojih vrednot, a reči moram, da sem raje bolj skromna in zadržana glede samozavesti. Saj veste, kako pravijo, »skromnost je lepa čednost«. In na nekaterih področjih, sploh pri svojem delu se tega držim.
Velko ljudi mi sicer reče, da sem samozavestma, a sem bolj odprta in zelo komunikativna, sploh imam rada okrog sebe pozitivne ljudi, ki me navdihujejo. Pri samozavesti si na trenutke pomagam čisto »povšinsko«; tako da si nadenem svoj najljubši odtenek šminke, obujem čevlje z visokimi petami in se uredim. Delno pomaga tudi to, tisti globinski del pa predelujem skupaj s svojo terapevtko oziroma coachinjo.
Kako se znajdete v novi (korona)realnosti?
Vidim jo kot priložnost za odkrivanje novih potencialnih priložnosti. Pri sebi sem opazila, da sem postala še bolj kreativna v iskanju novih rešitev – tako glede svojega poklica kot tudi v podjetju, kjer sem zaposlena. Virtualni svet je še bolj vključen v naša življenja. Je nova realnost in nam odpira nova vrata in vesolje novih možnosti. Le tehtno moramo premisliti, ali nam koristijo in biti zvesti svoji viziji.
Pomembno je, da se jih ne smemo ustrašiti in da poskušamo na probleme gledati kot na priložnost za rast in razvoj ter najti nove rešitve ali ideje. V novi realnosti smo spoznali, da je veliko stvari zdaj na spletu in da vse skupaj poteka še bolj enostavno in učinkovito. Svoj čas malce drugače organiziraš in vse se da, če le gledamo na to kot na novo priložnost.
Kateri družbeni trend, ki ga zaznavate, bo po vašem najbolj vplival na prihodnost družbe in podjetij/organizacij?
Vsekakor so družbena omrežja narekovala trend, kako se ljudje vedejo na spletu. V času prve karantene je bil to skorajda edini vir medsebojnega stika in jasno je bilo, da je tu veliko priložnosti za raziskovanje vedenja potrošnika in njihovih trenutnih potreb. Vsekakor je za vse, ki delamo z blagovnimi znamkami, nujno, da se pravilno odzovemo.
Saj se vsi spomnimo, kako smo pekli kruh in kakšne težave so imele ženske z umetnimi trepalnicami, nohti ... Vse to so potrebe, ki jih lahko izkoristimo kot idejo za razvoj marsikatere aktivnosti v povezavi z blagovnimi znamkami. Le pogledati jih je potrebno z druge, neobremenjene perspektive. Ključen je torej hiter odziv na potrošnika, ne le s super prodajno akcijo, ampak s sočutno vsebino, ki nam pomaga prebroditi krizo današnjega časa.
Kaj si želite za svoje podjetje oz. podjetje, v katerem delate, da bi postalo čez pet let?
Zaposlena sem v podjetju Orbico Beauty, kjer se zavedamo, da je digitalni svet nujen za širitev posla, pa tudi, da vsako mnenje posameznika šteje. Proaktivno sodelovanje s kolegi iz drugih držav je na dnevni ravni v iskanju rešitev in priložnosti. Imamo jasno vizijo, ki se je vsi zavedamo in stremimo k njej. Želim, da smo podjetje, ki gre v koraku s trendi in trenutnim digitalnim gibanjem, da smo pripravljeni na spremembe in hitro odzivni. Poleg vsega posla, ki ga opravljamo, še vedno ne smemo nikoli pozabiti, da smo le ljudje, ki imamo družine, partnerje, da smo uspešni posamezniki, ki si želimo le sočutja in lepe besede na koncu dneva.
Foto: Tibor Golob za Max Factor
Članek je bil objavljen v jesenski prilogi SaMMozavestno, ki jo lahko na svoj računalnik ali telefon prenesete tukaj.