Zlata obletnica zlate instant polente: Pol stoletja prepoznavnega okusa in tradicije
Določene jedi v nas zbudijo prijetne spomine in občutek nostalgije, ko jih poskusimo in ugotovimo, da imajo še vedno enak okus kot nekoč. Ena od takšnih je instant polenta Zlato polje iz Žita, ki letos praznuje 50. obletnico.
Tina Guček
V Žitu pravijo, da je polenta ena od najpreprostejših jedi, ki pa je še vedno v trendu. Verjetno k temu prispeva dejstvo, da je hitro in preprosto pripravljena, prepoznavnega okusa in visoke kakovosti. »Gre za jed, ki so nam jo stregle že babice in mame, danes pa s svojimi številnimi kulinaričnimi možnostmi navdihuje tudi domišljijo sodobnih kuharjev. Vsestranska in okusna navdušuje in zaznamuje že generacije, zato upravičeno vzbuja občutek domačnosti in tradicije,« pravijo v Žitu, kjer so ponosni, da je njihova instant polenta v prepoznavni zlati embalaži na policah trgovin že pol stoletja.
Prva na trgu v takratni državi
Instant polenta je bila leta 1970 prva na trgu v nekdanji Jugoslaviji. Kmalu so se ji pridružili še drugi instantirani zdrobi, na primer pšenični zdrob Bebe in ajdovi žganci. Polenta se je leta 1994, po skoraj 25-ih letih samostojne proizvodnje, skupaj s pšeničnim zdrobom ter ajdovimi in koruznimi žganci pridružila blagovni znamki Zlato polje, ki je bila sicer leta 1990 vzpostavljena z rižem. Od takrat jo poznamo pod imenom instant polenta Zlato polje, ki s svojo kakovostjo in okusom že ves čas ostaja nespremenjena.
Blagovna znamka pa ostaja krovna blagovna znamka za različne skupine izdelkov. Poleg že omenjenih rižev združuje testenine, žita za zajtrk, kaše in stročnice. »Poslanstvo Zlatega polja je, da potrošnikom na njihovih krožnikih nudimo le najboljše iz narave. Naši izdelki so popolnoma naravni, brez umetnih dodatkov in nenehne visoke kakovosti. Vseskozi skrbimo, da v slovenske kuhinje pripeljemo trendovske izdelke. Tako smo med prvimi na prelomu tisočletja pripeljali takrat še nepoznan kuskus, v novejšem času pa so to še nekoliko bolj eksotična žita, kot sta bulgur in kamut,« je za MM povedala Neja Flak Brecelj, vodja kategorije v strateškem marketingu Žita.
Več kot dva milijona vrečk na leto
A vrnimo se k polenti. K začetku proizvodnje instant polente Zlato polje je prispevala postavitev sušilnic za sadje in zelenjavo v Gradišču pri Kozini na začetku šestdesetih let prejšnjega stoletja. Ko jih čez nekaj let niso več potrebovali za sušenje, so se odločili, da parni kotel z veliko kapaciteto pare izkoristijo za instantiranje zdroba. To je postopek, pri katerem se koruzni zdrob za kratek čas obdela s paro, posuši z vročim zrakom in preseje (pri čemer se ločijo grobi in fini delci). Prehranska in biološka vrednost polente se pri tem ne spremenita, tako obdelan zdrob pa zagotavlja pripravo polente v zgolj dveh minutah.
Tako je leta 1970 stekla prva postavljena linija za instantiranje polente. Začeli so delati s polno paro in čez pet let je sledila že druga linija. Na začetku je posamezna delavka na dan ročno spakirala 360 škatlic instant polente, strojno pakiranje v sredini 90-ih prejšnjega stoletja pa je doseglo že dobrih 4.000 vrečk na delavko dnevno. Danes, ko je za instant polento Zlato polje značilna 90-odstotna avtomatizirana proizvodnja, je številka narasla že na do 12.000 kosov dnevno.
Letno se danes spakira več kot dva milijona vrečk instant polente, od tega je več kot polovica klasične instant polente. Skozi leta so se klasični polenti pridružile še druge vrste polent, kot so bio polenta iz 100 % ekološko pridelanih sestavin, bela polenta iz blažje bele koruze in pa rdeča oziroma polnozrnata polenta. Blagovna znamka instant polente Zlato polje že ves čas obstoja sinonim za vrhunsko kakovost, pri kateri se za pripravo uporablja izključno kakovostna sorta »poltrdinka«, ki ima zelo nizek odstotek maščob (2 %). Največ je pripravljajo prav v naših krajih, dobro pa je razširjena tudi v državah nekdanje Jugoslavije, že dolgo jo poznajo in cenijo v Rusiji, nepogrešljiva vez z domačo kuhinjo pa je tudi pri slovenskih izseljencih v Kanadi, ZDA in na Švedskem.
Zimzelena polenta
Neja Flak Brecelj pravi, da bi za polento lahko rekli, da je zimzelena. »Če je včasih veljala za kmečko jed, jo danes najdemo na jedilnikih najboljših restavracij. Je nepogrešljiv del sodobne kulinarike, v kateri se združujejo najrazličnejši okusi. Ima ugodno prehransko sestavo, nizko vsebnost maščob in je lahko prebavljiva, zato je zelo pogosto uporabljena v dietetični prehrani ali sodobnih dietah. V osnovi polenta ne vsebuje glutena, zato po njej posegajo tudi tisti, ki sledijo brezglutenskim dietam, znajde pa se tudi med živili bolnikov s celiakijo; v tem primeru mora biti označena kot brezglutensko živilo. Je hranljiva, preprosta za pripravo, všečnega okusa in zelo vsestranska,« pravi in verjetno je tudi to eden od razlogov za to, da ostaja ena od stalnic, čeprav se trendi v kulinariki spreminjajo.
»Ker nikoli ne gre iz mode, sta povpraševanje po njej in s tem tudi prodaja stalna, čeprav so se skozi leta pristopi promocije polente spreminjali. Na začetku se je polenta oglaševala, kot je bilo običajno za tiste čase, torej preko tiskanih medijev in televizije, danes pa se je promocija preselila na splet, predvsem na sodobne digitalne platforme in kuharske bloge. Stalnica pri oglaševanju polente pa je bila tisto, kar so si ljudje vedno želeli – vedno novi preprosti in hitri recepti, nagradne igre zvestobe ter kuharske oddaje,« pravi sogovornica.
V Žitu zato skrbijo za to, da se polenta nenehno pojavlja v digitalnih aktivnostih krovne blagovne znamke Zlato polje, bodisi na lastnih straneh kot tudi v sodelovanju s kulinaričnimi blogerji. »Sledilcem ves čas ponujamo nove sveže recepte, namige za pripravo obrokov in ideje za nove kuharske kombinacije. Polenta je s svojo toplo rumeno barvo zelo fotogenična in objave fotografij jedi s polento so zelo všečne. Sodelujemo tudi z vplivneži oziroma blogerji. Že nekaj let je ambasador znamke Zlato polje priznani kuharski mojster Sašo Šketa. Z njim sodelujemo pri pripravi izvirnih receptov, pri dogodkih, na javnih prireditvah in tudi pri kuhanju v živo preko spleta,« našteje.
»Že 50 let naša«
Za instant polento Zlato polje veljata ista receptura in priprava že od vsega začetka, izjemno prepoznavna pa je tudi njena zlata embalaža, ki se od prvega dne ni bistveno spremenila in kupce s prodajnih polic vabi in nagovarja že petdeset let. »Če bi na samem začetku nekdo rekel, da bo polenta pri nas pustila tako močan pečat in dosegla zlato obletnico, mu morda ne bi verjeli. A če ta, poleg prepoznavnega okusa in vrhunske kakovosti, poleg tega ponuja še celotno paleto različnih možnosti priprave, se ni bati, da bo s svojo vabljivo zlatorumeno barvo še dolgo imela stalno mesto na naših mizah,« v Žitu optimistično zrejo v prihodnost.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, oktober 2020, #472. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.