Google zaradi zakonodajnih pritiskov v ločitev dejavnosti
Po poročanju medija The Wall Street Journal se zaradi vse večjega zakonodajnega pritiska znotraj tehnološkega velikana šušlja o ustanovitvi spinoff podjetja za digitalno oglaševanje.
Kaja Kovič
Pexels
Google naj bi tako že kmalu »izločil« svoje dejavnosti, povezane z oglaševanjem, v ločeno podjetje, da bi ublažil vse večji regulatorni pritisk. Podjetje bi še vedno spadalo v konglomerat Alphabet.
Interni, a anonimni vir je za The Wall Street Journal povedal: »V času, ko se podjetje sooča s težavami z ameriško in evropsko zakonodajo, razmišljamo, da bi poslovanje razdelili in tako ustvarili samostojno entiteto, ki se bo ukvarjala s tehnologijo umeščanja oglasov na spletna mesta in aplikacije. Ta poslovni subjekt bo vreden več deset milijard dolarjev, odvisno od tega, kakšna sredstva je vseboval.« Cilj ločitve oglaševalskega oddelka je »oslabitev« Googlovega monopola; podjetje namreč poseduje tehnologijo, ki pokriva tako nakupno kot prodajno stran sveta spletnega oglaševanja. Predlagana rešitev tukaj bi pomenila, da se del »prodaje« programa Google Ads premakne na Alphabet, del »nakupovanja« pa ostane pri Googlu. Podjetje bi s tem nekoliko odprlo vrata za oglasne sisteme, ki niso Googlovi.
V tem oziru načrtujejo tudi spremembo načina delovanja YouTuba. Tudi na tej platformi bi drugim podjetjem omogočili prodajo oglasov neposredno na platformi. Trenutno je to še proces, ki ga preko svojih oglaševalskih produktov nadzoruje Google.
Do poteze prihaja ravno v času, ko ameriško pravosodno ministrstvo pripravlja protikonkurenčno tožbo, usmerjeno v Googlovo oglaševalsko-tehnološko dejavnost, vložilo pa bi jo lahko že to poletje, še poroča WSJ.