festival
Diggit

Kako bodo glasbeni festivali videti leta 2032?

Dve leti po ikoničnem koncertu Travisa Scotta v igrici Fortnite in vzponu virtualnega sveta se začenjamo spraševati, kaj splet 3.0 pomeni za glasbene festivale. Na mediju Marketing Dive so naredili več analiz zelo verjetnih scenarijev, kam gremo.

V današnjem svetu občinstvo nenehno išče nekaj novega in drznega. Postaja vedno bolj digitalni, generacija Z pa tako ali tako velja za digitalne domorodce, saj sveta brez interneta niti ne poznajo. Tik za petami jim prihaja generacija alpha, ki je še bolj digitalno osveščena, saj so se praktično rodili s pametnimi telefoni v rokah. Ob vzponu virtualnega sveta se zdi, da fizični nastopi v živo tej tehnološko pismeni mladi množici ne bodo več tako ljubi, kot so starejšim generacijam.

Dve leti po virtualnem nastopu Travisa Scotta v igrici Fortnite (12,3 milijona ogledov), ki jim je sledilo več podobnih nastopov, sploh v času pandemije, njihovea vzpona ne moremo spregledati. Medtem ko je letos občinstvo glasbenega festivala Coachella uživalo v virtualnih nastopih Eltona Johna in povratku skupine ABBA, katere člani so na oder stopili kot superrealistični avatarji, ni več dvomov. Smo na vznožju velike revolucije v izkušnji zabavne industrije. To podkrepi tudi dejstvo, da so na glasbeni televiziji MTV na novo vzpostavili kategorijo »najboljši nastop v metavesolju«. Splet 3.0 nam bo zagotavljal še več takšnih izkušenj. Če nam je splet 1.0 omogočil dostop, nam je splet 2.0 prinesel povezavo, splet 3.0 pa bo uvedel povsem novo dimenzijo.

Neomejeno

Metavesolje odpira svet, ki ponuja neomejene možnosti za nastope brez fizičnega prizorišča, omejitve obiskovalcev in drugih ovir. Občinstvo se oblikuje od koder koli na svetu, saj metavesolje ne odpravlja le geografskih ovir in ovir glede zmogljivosti, temveč zamaje tudi osnove fizike. Med nastopom skupine Coldplay v izkušnji BMW Joytopia so oboževalci opazovali skupino iz katerega koli zornega kota in z letenjem kljubovali gravitaciji.

Ko koncert vodi občinstvo

Zamisel o sodelovanju nastopajočih in občinstva bo ključna za prihodnje festivalske izkušnje, interaktivni elementi namreč dajo občinstvu moč, da vpliva na dogajanje na odru. To smo že videli na Gareninem interaktivnem koncertu na YouTubu, ki je temeljil na glasovanju o udeležencev. Prav tako bodo lahko oboževalci izbrali vsak posamezen element nastopa – od oblek izvajalca do izbire pesmi, scenografije in posebnih gostov, pri tem pa se jim bo se vsaka izbira odvila pred očmi v realnem času.

V prihodnosti gremo lahko nazaj

Ko bo ta tehnologija izpopolnjena in ko se bo splet 3.0 intenzivno polnil s tovrstnimi glasbenimi izkušnjami, bo občinstvu omogočeno tudi to, da gredo proti načelu časa, saj bodo nemoteno preskakovali leta in obiskovali pretekle pomembne glasbene trenutke v zgodovini. Predstavljajte si, da brez težav odpotujete v 60. leta prejšnjega stoletja in doživite Woodstock v popolni in poglobljeni izkušnji. Z vključitvijo tehnik umetne inteligence deepfake pa bi lahko ustvarili tudi duete med glasbenimi izvajalci, ki se nikoli niso skupaj pojavili na odru in morda niti niso živeli v istem časovnem obdobju. Njihovi dueti bi lahko bili predvajani bodisi v virtualnem svetu bodisi pred množico v živo na odru.

travis

Virtualni VIP

Platforme metavesolja že raziskujejo, kako se bodo lahko oboževalci približale svojim najljubšim izvajalcem, kot se je zgodilo izbranim srečnežem, ki so dobili ekskluziven dostop do srečanja s člani skupine Blackpink. To pomeni, da bodo lahko najbolj goreči oboževalci kmalu pridobili popoln dostop do umetnikov in njihovih nastopov. Predstavljajte si nagradno igro, v kateri lahko ob nakupu NTF-ja (za promocijske izdelke) oboževalec osvoji oziroma odklene edinstveno izkušnjo, kot je prepustnica za odrom ali sedež v prvi vrsti.

Ni še čas za veselje, počakajmo do leta 2032

Te ideje so že danes neverjetno vznemirljive, a mnogo od njih še ni popolnoma izvedljivih. Toda do leta 2032, ko naj bi metavesolje dozorelo v vseh svojih razsežnostih, bo potencial bolj realen. Festivali naj bi v naslednjih desetih letih doživeli resnično preobrazbo, ki bo presegla čas, prostor, identiteto, fiziko ter na novo opredelila žanr zabavne industrije.

Blagovne znamke, glasbeniki in založbe morajo čim prej preučiti možnosti spleta 3.0, da bodo lahko zadovoljili občinstvo in uprizarjali osupljive predstave tudi za občinstva prihodnosti.

 

Intervju

z
20. 11. 2024

Ob 30. obletnici delovanja najbolj prepoznavne in priznane znamke v svetu moške mode v…

gizem
16. 11. 2024

O programih izobraževanja in usposabljanja zaposlenih smo se pogovarjali z Gizem Ozturk,…

Sasha Savić
09. 11. 2024

Ključ do uspeha vsakega vodje je v tem, da najde prave ljudi, je prepričan Sasha Savić,…

Moj glavni kriterij pri izbiri ljudi je bil občutek, da posameznik pred mano goji globoko strast do oglaševalske industrije in blagovnih znamk ter to…

Naši avtorji