Družinska agencija, ki prisega na pristno partnerstvo
Agencija Vodik letos praznuje že deset let od svojega nastanka. O sebi pravijo, da so družinska agencija, ki prisega na pristno partnerstvo z naročniki in sodelavci.
Tina Guček
Deseti rojstni dan je zanje pomemben dogodek, saj pravijo, da prelomnice predstavljajo referenčne točke oziroma priložnosti, ko se lahko malce ozremo v preteklost; oni so s pogledom nazaj več kot zadovoljni, trdijo. »A ker je v našem genskem zapisu jasno izražena želja po nenehnem razvoju, gledamo predvsem v prihodnost,« poudarjajo.
Nino Horvat, direktor in partner v agenciji Vodik, pravi, da so agencijo ustanovili v precej turbulentnem obdobju, ko je bila recesija v polnem razmahu. »Vzpostaviti agencije takrat ni bilo preprosto, a smo vseeno prepoznali potencial na trgu in posledično nam je uspelo izkoristiti pozitivno plat tedanjih razmer. Priznam, da smo bili že od prvega dne soočeni s številnimi izzivi, ki pa smo jih s pozitivno energijo, pravim pristopom in tudi malce trme uspešno premagali,« je povedal ob začetku pogovora in dodal, da so bili morda prav začetki tisti, ki so njihovo delovanje in držo zaznamovali za prihodnost.
Na samem začetku so se ukvarjali le s klasičnim oglaševanjem, ki je vključevalo hišno kreativno zasnovo, organizacijo dogodkov in neposredno pošto, kar pa je do danes seveda preraslo v precej večjo zgodbo. Že po nekaj letih se je agenciji pridružila kreativna direktorica, s čimer so nadgradili prvotno raven kreativnih rešitev oziroma nadgradili storitev iz zgolj priprave na snovanje komunikacijskih in kreativnih strategij ter rešitev za svoje naročnike. »To je bil prvi večji kvalitativni preskok, naslednji pa je bil leta 2015, ko smo se močneje posvetili in razvili tudi podporo s področja digitalnega oglaševanja. Ker smo družinsko podjetje v pravem pomenu besede, smo ponosni na to, da nam je uspelo s strokovnim znanjem in izkušnjami posameznih članov zagotoviti raven agencije, ki svojim naročnikom nudi celovito, torej 'full-service' podporo. Zato sem zelo vesel, da so mi z letošnjim prevzemom direktorske funkcije zaupali vodenje tako uspešne ekipe,« pravi Nino Horvat.
»Prvih deset let delovanja bomo obeležili v družbi tistih, ki smo jim lahko hvaležni za izkazano zaupanje, s katerimi nam je uspelo zgraditi partnerski odnos in ki so nas prepoznali kot vrednega, zanesljivega in dolgoročnega sodelavca. To so naši naročniki, nekateri so z nami že od naših začetkov. Vsem se velja zahvaliti in se skupaj poveseliti, nenazadnje je Vodik v tem obdobju pustil svoj pečat pri številnih projektih,« je ob desetletnici agencije povedal Nino Horvat.
Ko se spominja zadnjih desetih let, mu na misel poleg uspehov pride tudikakšen neprijeten trenutek, a pravi, da so tudi ti del življenja, zato so se v takšnih primerih vedno raje osredotočili na dragocena spoznanja, pridobljena na ta način. Verjamejo v izrek »na napakah se učimo« oziroma povedano drugače – verjamejo, da bi bila napaka le, če se iz takšnih primerov ne bi prav ničesar naučili. »Bodisi kaj spremenili in izboljšali ali se preprosto kdaj tudi čemu odpovedali, se naučili reči 'ne'. Se pa vsekakor trudimo, da bi bilo napak čim manj. Pri tem ne morem mimo tega, da ne bi omenil, kako zelo je pomemben dober partnerski odnos z naročnikom. Samo z njim je mogoče zagotoviti tisto potrebno raven komuniciranja, medsebojnega razumevanja in sinergije pri delu. Ko so vezi močne in ko je ekipa na obeh straneh sestavljena komplementarno, so vsi izzivi veliko lažje premostljivi. In če pri tem še sledimo istim vrednotam, poslanstvu in ciljem, v resnici ostane le malo možnosti za napake,« pove.
PONUJAJO CELOVITO STORITEV
Skozi leta obstoja agencije se je izkazalo za dobro prakso prav to, da pokrivajo vsa področja, od priprave strategije do končne kreativne rešitve. Kar pa ne pomeni, da se naročniku popolnoma posvetijo le, če jih potrebuje v vseh fazah. Za nekatere pripravijo le posamezne segmente, za druge pa 360-stopinjske kampanje – vsem pa so z nasveti in predlogi vedno na voljo. Pravijo, da lahko predvsem tako zagotovijo najboljše rezultate, za katerimi tudi v celoti stojijo. Njihove storitve vključujejo strateško svetovanje in vodenje projektov, kreativno zasnovo in grafično oblikovanje ter pripravo vseh potrebnih materialov za aktivnosti pod in nad črto. Z organizacijo dogodkov se ukvarjajo že od samega začetka, mimo vsega, kar vključuje digitalno oglaševanje, pa tako ali tako ne morejo, pravi Nino Horvat.
Družinska ekipa agencije Vodik (z leve proti desni): Nino Horvat, direktor in partner, Jasmina Horvat, kreativna direktorica, in Emil Horvat, partner.
Dodaja, da so partnerski odnosi z naročniki tisti, od katerih nikakor ne odstopajo: »Prav z njimi želimo tudi v prihodnje dosegati zastavljene cilje in rezultate, pripravljati kakovostno zasnovane in ciljane komunikacijske platforme. Veliko energije namenjamo tudi temu, da smo s kreativnimi rešitvami neprestano v koraku s časom – da torej pripravljamo kakovostne vsebine, posredovane preko ustreznih in relevantnih kanalov, z namenom doseganja najbolj optimalnih rezultatov. Zavedamo se, da moramo biti odprti in prilagodljivi tudi za spremembe v okolju. Tehnologija se dnevno razvija in izpopolnjuje, a brez človeškega vložka, ki doda ustrezno vsebino, je le orodje. Pomembno se nam zdi prepletati in dopolnjevati človeški dejavnik s tehnologijo. Brez vsebine, ki je vedno rezultat dobrega razmisleka, pa preprosto ne gre.«
PROSTE ROKE SI MORATE ZASLUŽITI
Pravijo, da jih dejstvo, da so družinska agencija, to pri delu niti malo ne ovira, prej nasprotno. »Smo profesionalci in perfekcionisti do zadnjega atoma. Imamo trdno zastavljene in tudi med ostalimi člani ekipe jasno posredovane – in sprejete – vrednote, ki jim vsi zvesto sledimo. To so ekipno delo, odgovornost, integriteta, kakovost, empatija in veselje do dela. Prisegamo na profesionalnost in strokovnost ter kakovost dela, ki ga opravljamo za svoje naročnike in partnerje. Prav nobenih težav nam ne povzroča ločevanje družinskih vezi od odnosov in funkcij, ki jih imamo in zasedamo v podjetju. Na to smo še posebej ponosni, saj to – po našem mnenju – dokazuje visoko raven zrelosti in odgovornosti, ki jo čutimo vsi. V določenih primerih je to, da imaš svoje najbližje blizu sebe, celo prednost,« je prepričan.
»Ni prvenstva v smučarskih poletih v Planici brez napolitank Manner. Zato s promocijskimi aktivnostmi Planico že tradicionalno obarvamo v rožnato, s čimer poskrbimo za sladko in veselo vzdušje vseh obiskovalcev,« pravijo v Vodiku.
Njihovi naročniki so različni in pravijo, da je prav raznolikost tista, ki si je v panogi pri delu vsi tako zelo želijo. Ker jih bogati in jim predstavlja nove izzive; omogoča jim razmišljanje zunaj ustaljenih okvirjev ter prinaša širino, nova znanja in spoznanja. Tako tudi njihovi naročniki prihajajo z različnih področij in industrij, saj pokrivajo tako zasebni kot javni sektor, manjša in večja podjetja. Vendar pa se vedno radi lotijo tudi česa novega, recimo s področja bančništva ali zavarovalništva, kjer imajo morda manjko naročnikov. Novi izzivi so zanje vedno dobrodošli.
Z vrsto naročnikov delajo že od začetka. »To so tisti, ki so nam pomagali, da smo postali to, kar smo. Drugače pa vse obravnavamo enako, saj vedno radi rečemo: 'Ko si enkrat naš naročnik, si naš.' Ne delamo razlik med večjimi ali manjšimi; projekt je projekt in naša edina zaveza je, da ga opravimo po svojih najboljših močeh in standardih, ki jim sledimo. Seveda obstajajo projekti različnih obsegov in razponov, a se za vsakogar enako potrudimo. Ne delamo razlik med obstoječimi ali novimi naročniki, prav tako si ne dovolimo, da bi zaspali na lovorikah. Vsakega obravnavamo enako,« zatrdi naš sogovornik, ki mu je pri delu z naročniki najpomembnejše zaupanje. »To, da ti naročniki pri svojem delu puščajo odprte roke, si moraš z delom najprej na nek način zaslužiti. Ključno je zaupanje, do tega pa pride na račun dolgotrajnega in dolgoletnega plodnega sodelovanja. Pomembna je visoka stopnja obojestranskega sodelovanja, saj je naročnik strokovnjak in poznavalec svojega področja, mi pa svojega – in pri tem mu s svojo kompetentnostjo lahko pomagamo. Prav ta komplementarnost, to dopolnjevanje je tisto, kar prinaša rezultate in uspešnost. Šele ko si z naročnikom v partnerskem odnosu, v simbiozi, lahko ta ve, da naše delo ne stremi k dajanju 'umetniškega vtisa', ampak k rezultatom. In ja, vedno je lepo ustvarjati projekte, ki ponudijo nekaj več. Bodisi presežek v sporočilu, nadgradnjo v vizualizaciji, preskok pri kreativni izrabi kanala bodisi kaj drugega. Nagrajujoče je, če tisto, kar pripravimo, izstopa iz povprečja. Ampak le pod pogojem, da s tem tudi doseže to, zaradi česar je sploh nastalo.«
S projektom »Ustvarjamo resničnost« za Javni holding Ljubljana so mladim želeli sporočiti, da kakovost bivalnega okolja ni sama po sebi umevna in da zanjo skrbijo predvsem javna podjetja. 360-stopinjski video je pokazal, kakšna bi bila resničnost brez njihove in naše skrbi za okolje.
IZZIVI SO ZA TO, DA JIH PRESEGAJO
Nino Horvat pravi, da je perfekcionizem pri njih neke vrste družinska lastnost, zato vse svoje projekte pripeljejo do najvišje oz. najboljše točke, ki jo lahko dosežejo v okviru zmožnosti. »Te sicer niso vedno enake in velikokrat vsebujejo kakšne omejitve, pa vseeno. Izzivi so zato tukaj, da jih presežemo, kajne? In enega od teh smo, tudi v komunikacijskem smislu, poskusili rešiti s projektom 'Ustvarjamo resničnost' za Javni holding Ljubljana, ki je vključeval uporabo 360-stopinjskega videa. Pri tem projektu nam je uspelo združiti človeški dejavnik s tehnologijo, ki je bila lansirana pred nekaj leti, a je še zdaj zelo aktualna. Lepo je biti del nečesa večjega, nečesa, kar premika določene vedenjske vzorce in vpliva na dejanja ljudi. To so stvari, ki imajo trajno vrednost,« meni.
Kaj pa nagrade, koliko jim pomenijo te? »Klišeji gor ali dol, pri nas smo zbrani posamezniki, ki v prvi vrsti radi delamo to, kar delamo. Čisto preprosto. In zato je že to samo po sebi zelo nagrajujoče. Posledično nam je uspešno sodelovanje z naročniki in dobro opravljeno delo zanje vedno glavna nagrada. Nenazadnje počnemo to, kar počnemo, z namenom doseganja učinkov in komunikacije s ciljnimi skupinami, ne s stroko. Drži pa, da je slednja tista, ki nagrajuje s festivalskimi nagradami. Mislimo, da je počasi napočil čas, da se poizkusimo tudi v tej 'disciplini', torej da svoja dela kdaj pa kdaj na ogled postavimo tudi pred kritično oko in v presojo stroki,« pravi.
Akcija Ljubljanskih mlekarn: »Zbiraj točke za alpske lončke«. Z zbiranjem točk zvestobe z embalaže izdelkov Alpsko so kupci prejeli eno od daril – lonček, skledico ali visok lonček Alpsko.
VERJAMEJO V TEORIJO VESOLJA, PO KATERI IZ MAJHNIH STVARI NASTANEJO VELIKE
Še eden od izzivov za prihodnost je širjenje ekipe z novimi člani. Ko iščejo nove sodelavce, poudarjajo, da ima delo v oglaševalski agenciji kar nekaj posebnosti, zato je neka strast ali vsaj želja do dela v agenciji močno zaželena. Prav tako kot »zagretost« je pomembna tudi določena stopnja talenta: »Nadarjenih posameznikov se še nikoli nihče ni branil, res pa je tudi to, da je treba talent obvezno negovati, vzgajati in razvijati. Ker smo maloštevilna ekipa, medse radi vzamemo ljudi, ki razumejo delovno kulturo in vrednote našega podjetja, naš način razmišljanja. Zaradi svoje majhnosti smo morda malo previdnejši, koga sprejmemo medse, a tukaj je zgodba enaka kot pri naročnikih: ko se enkrat ujamemo, lahko to traja za vedno. Dobro počutje na delovnem mestu je vsekakor predpogoj za ustvarjalno okolje, ki prinaša odlične rezultate.«
Ker je pri njih prav vsak zaposleni pomemben del ekipe, je zanje pomembno, da ne iščejo le vrhunskih kreativcev, ampak izjemne posameznike na splošno. »Ne moremo eden brez drugega in le kot ekipa lahko dosežemo tisto, kar smo si zadali. Pomembno je, da agencijo tvorijo dobri zaposleni, ki jih povezuje kemija. Če se navežem na našo zgodbo, zgodbo o Vodiku: verjamemo v teorijo vesolja, da iz majhnih stvari nastanejo velike. Zato posamezne atome, svoje zaposlene, povezujemo v molekule zgodb, to pa je naš produkt,« pove in doda, da morata med vsem obstajati neka nevidna energija in vez, ki jih združuje in povezuje. Če te medsebojne energije ni, potem tudi sodelovanje ni preveč verjetno.
Agencija se širi in na vprašanje, kje so njihove meje, povejo, da se ne želijo omejevati. Meje jim vedno predstavljajo neke vrste omejitve, pri njih pa na to gledajo malo drugače. Vedo, da bodo rasli toliko časa, dokler jim bo uspelo ostati zvesti samemu sebi, svojim vrednotam, jedru in poslanstvu. Z drugimi besedami: bolj kot o mejah razmišljajo o tem, kako zanje v resnici sploh ne obstajajo, saj verjamejo vase, v svoje sposobnosti in svojo integriteto. Morda pa obstaja neka meja, ki je nikoli ne bi želeli prestopiti – nikoli se ne bi bili namreč pripravljeni prodati le na račun dobička.
Za Gorenjkino linijo čokolad Mistica Wellness so pripravili novo celostno komunikacijsko platformo »Moj košček dobrega«, za posamezne linije čokolad – mlečno, temno in čokolade za kuhanje – pa tudi osveženo grafično podobo.
NI ŽIVLJENJA BREZ VODIKA
Letos so svoje delovanje razširili tudi na Hrvaško. Z določenimi naročniki s področja jadranske regije že zdaj sodelujejo, v določenem obsegu in vrsto let tudi že na Hrvaškem, ki jo imajo za svoj sekundarni trg. Vidijo ga kot trg številnih možnosti in priložnosti, širitev pa je bila le logična posledica preteklega dela, pravi Horvat.
V prihodnje želijo nadaljevati v začrtanih okvirih. »Prepričani smo, da bomo s trenutnimi usmeritvami uspešno zadovoljevali potrebe svojih naročnikov – novih bomo prav tako veseli – tudi v prihodnje. Dela nam ne zmanjka, novih izzivov tudi ne. Zadnje čase se precej ukvarjamo z družbeno odgovornimi oglaševalskimi akcijami, in prav je tako. Vsi imamo na razpolago le eno življenje, za katero smo odgovorni. To, da ni življenja brez vodika, pa tako ali tako veste, kajne,« z nasmehom zaključimo pogovor.
Ponosni so, da za Supernovo v Ljubljani že skoraj od prve številke dalje ustvarjajo revijo Lifestyle, ki izide 4-krat na leto.