bla
Intervju

Pri naravni kozmetiki ni bližnjic

Mlada mariborska podjetnica Iva Rat je pred štirimi leti za božične praznike prijateljem podarila naravni piling, ki ga je sama izdelala.

Ker je naletel na odličen sprejem, ji misel nanj ni dala miru in tako se je podala na dolgo pot izobraževanja o naravni kozmetiki in razvoja izdelka. Rezultat je zdaj tu; nedavno je namreč zaživela njena blagovna znamka Pelia Organic. Prav njej smo posvetili največji del našega pogovora za SaMMozavestno.

Konec leta 2020 ste predstavili svojo lastno blagovno znamko Pelia Organic. Precej tvegan čas za pisanje nove podjetniške zgodbe ... Kaj vas je tako gnalo, da prav v teh izzivalnih časih uvajate novo znamko organske kozmetike?

Zgodba Pelie Organic se je začela risati že pred nekaj leti, ko še ni bilo niti slutnje o spremembah in izzivih, ki smo jih trenutno deležni. Sanjam in začrtanim ciljem sem preprosto sledila in sprejemala izziv za izzivom. Z vztrajnostjo in odločnostjo, ki ju imam, sem se znašla tukaj, v letu 2021, ko se zdi, da je vse obrnjeno na glavo, in znotraj tega snujem najprimernejšo pot za znamko.

 

Vaša zgodba se je, kot pravite, začela pisati že prej, pred štirimi leti, ko ste za božične praznike prijatelje obdarili s pilingom, ki ste ga sami pripravili. Kaj vse se je dogajalo v zadnjih štirih letih, odkar ste dobili poslovno idejo, in nato do njene uresničitve v septembru 2020, ko ste na trgu ponudili prvi piling?

Res je, takrat sem naredila prvi naravni piling, katerega inspiracija je bil božič. Zaradi uporabljenih začimb in arom so ga nekateri zamenjali za maso za piškote in ga želeli pojesti. Takrat se je rodila ideja o pilingu, ki bi bil naraven, visoko kakovosten in ustvarjen tako, kot bi ga vsak ustvaril zase. Brez kompromisov, z najboljšimi sestavinami. 

Podala sem se na izobraževanja, odkrivala svet naravne kozmetike in njene prakse v tujini ter gradila zgodbo Pelie Organic. Ko danes pogledam nazaj, bi rekla, da sem prišla do številnih spoznanj. Ogromno sem se naučila o sebi, poslu, panogi, izdelkih, ljudeh. In prav neverjetno je, kam me je pripeljal tisti božični piling.

blaLotus, ki vsebuje semena lotosa, je hranilni piling, ki ima več kot 80 % masel in olj. (Foto: Matjaž Očko)

Veliko časa ste posvetili tudi izbiri pravih zunanjih sodelavcev, od grafičnih oblikovalcev, programerjev do aromaterapevtov in drugih strokovnjakov za kozmetiko. Na kakšen način ste jih iskali?

Res je. Iskreno verjamem v povezovanje znotraj lokalnega okolja in ustvarjanje dodane vrednosti. Vsi naši zunanji sodelavci so iz Slovenije. Pri iskanju mi ni bilo pomembno samo to, da so vrhunski strokovnjaki, temveč tudi, da imajo podobna načela, kot jih imam sama. Ni mi vseeno, kakšna je energija med ljudmi, in želela sem, da ustvarjam zgodbo v prijetnem, dinamičnem okolju. Pri iskanju sem bila pozorna tudi na raznolikost in drugačne poglede, ki jih imamo na znamko, izdelek, surovine. Menim, da samo tako lahko rastemo kot znamka.

Ustvarjanje nove blagovne znamke je velik zalogaj, tako finančno kot tudi časovno. Kako ste poskrbeli za finančni vidik zgodbe?

Pred leti sem prebrala intervju z znano slovensko oblikovalko, ki je dejala, da ko že imaš postavljeno končno ceno, k tej dodaj še 30 odstotkov, ker se bodo pojavili nepredvidljivi stroški. In to se je izkazalo tudi v mojem primeru. Rekla bi, da sem si izbrala zelo kompleksno panogo, pri čemer mi v finančnem smislu visoka merila niso ravno v pomoč. Visoka kakovost ima pač svojo ceno. S prijavo na evropski razpis sem delno krila nekatere začetne stroške, ostalo so bili lastni prihranki. Sem pa od nekdaj znala ustvarjati veliko z malim in menim, da mi ta lastnost še kako pomaga v teh časih.

Za blagovno znamko Pelia Organic stoji tudi vaša osebna filozofija. Nam lahko pojasnite, kakšna je?

Pelia Organic je zelo osebna zgodba. Opazila sem, da svojemu telesu pogosteje namenim neprijazno kot spodbudno besedo in da v norem tempu življenja večkrat pozabim nase.  Želela sem, da izdelki opomnijo čim več žensk, da so čudovite ter da je njihova silhueta edinstvena in posebna. Ne glede na to, kakšna je oblika naših teles, pomembno je, da vemo, da je lepota raznolika.

blaKupci izdelkov Pelia Organic so ljudje, ki jim je pomembno, da uporabljajo prvovrstne sestavine in okolju prijazno stekleno embalažo ter da so izdelki prijazni veganom, pravi Iva Rat. (Foto: Taja Popovič Košir)

Od kod sicer izhaja ime Pelia Organic?

Ime smo snovale skupaj z Niko Ferš in Karmen Sulcer iz oblikovalskega studia Wedesignstuff. Pelia izhaja iz latinske besede pellis, kar pomeni koža. Beseda organic pa ponazarja visoko kakovost uporabljenih sestavin, misel na naravo ter certifikat organic, ki ga imajo vsi naši izdelki.

Trenutno imate v ponudbi dva izdelka, hranilni piling za telo Lotus in žličko za njegovo nanašanje Noši Pelia, kmalu pa bo na voljo tudi gladilni piling Volcano. Katere posebnosti teh izdelkov bi lahko izpostavili?

Vsi naši izdelki so snovani in ročno izdelani v Sloveniji. Polnjeni so v steklene posodice iz mironskega stekla, za katerega je značilna zmanjšana prepustnost žarkov UVA in UVB. So prijazni veganom in imajo certifikat organic. Vsak izdelek Pelia Organic ima dve funkciji znotraj enega izdelka. Denimo Lotus, ki vsebuje semena lotosa, je hranilni piling, ki ima več kot 80 % masel in olj. Tako po uporabi ne potrebujemo še masel za telo, saj sestavine iz izdelka kožo tudi negujejo in hranijo. Pri vseh naših izdelkih želimo biti unikatni pri formulacijah in tako izbiramo tudi sestavine. Volcanu dajeta njegov značilni videz črna barva z zlatimi žilami in islandski vulkanski pesek, ki ga vsebuje kot eksfoliator. Njegov značilni vonj smo kot vse vonje dosegli z eteričnimi olji, ki jih izbiramo v sodelovanju z aromaterapevtko. Noši pa je protiutež plastičnim pripomočkom za zajemanje izdelka. Zasnovala sva ga skupaj s slovenskim akademskim kiparjem, ponazarja pa žensko telo. Ustvarjen je iz odpadnega hrastovega lesa in je ročno izdelan. Ne glede na zvrst izdelka so vsem skupni predvsem visoka kakovost, celovitost in prijaznost do narave.

Na trgu je vse več organskih in ekoloških kozmetičnih izdelkov. Ali zaznavate, da se ozaveščenost potrošnikov tudi glede tega, kaj nanašajo na svojo kožo, povečuje? Kako jih vi ozaveščate v tej smeri?

Menim, da nam vse bolj postaja pomembno, kaj nanašamo nase in kako je to ustvarjeno. Vesela sem tega, da nam je pomemben odnos do narave in zanamcev. Zagotovo pa bi si želela, da je tega še več. Marketinški pristopi in regulative dovoljujejo marsikaj, potrošnik pa je v obilici izdelkov mnogokrat zmeden, komu lahko resnično zaupa in verjame.

Pelia na vsakem koraku ozavešča o surovinah, njihovem pomenu, funkcijah, odnosu do narave, recikliranju embalaže pa tudi o odnosu do samega sebe. To je del zgodbe Pelie Organic. Na spletni strani vsak mesec predstavljamo vsebine s teh področij. Obilo komunikacije vodimo tudi skozi družbena omrežja.

Kako boste širili ponudbo izdelkov? Boste hitro dodajali nove ali pa se boste v večji meri prodajno posvečali že obstoječim?

Prej kot hitrost mi je pomembna kakovost. Ustvarjanje unikatnih formulacij terja svoj čas. Še posebej pri naravni kozmetiki ni bližnjic. Ko vidim, da izdelek potrebuje čas za razvoj, mu ga namenim. Samo tako lahko resnično stojim za vsakim izdelkom in rečem, da smo ga snovali brez kompromisov, po vseh naših načelih.

Že od samega začetka blagovne znamke ste imeli visoke cilje in niste popuščali pri ničemer, od embalaže do sestavin izdelka. Ste tudi sicer po naravi tako nepopustljivi in perfekcionistični?

Sem. Pa se tega dolgo nisem zavedala. Prav to je tudi eno od spoznanj, ki sem ga dobila s poslovnim ustvarjanjem. Pomembno se mi zdi, da daš najboljše, kar lahko.

Po izobrazbi ste ekonomistka in ste se, preden ste se podali na podjetniško pot, ukvarjali z organizacijo in vodenjem dogodkov. Ali ste že takrat razmišljali, da bi želeli imeti nekaj svojega, biti sama svoja »šefica«?

S projektnim vodenjem sem začela že v dijaških letih. V študentskih letih sem odprla svoje prvo podjetje, da sem lahko sodelovala pri velikem projektu, ki sem ga organizirala. Nekako mi je bilo naravno, da tako nadaljujem. Seveda sem se kdaj spogledovala tudi s kakšno zaposlitvijo, vendar se s takšno, ki bi me prepričala, še nisva srečali (smeh).

Kot ekonomistka se verjetno dobro zavedate moči marketinga, še posebej, ko gre za nov izdelek na trgu. Glede na to, da ste šele na začetku, verjetno za seboj nimate ekipe, ki bi skrbela za promocijo. Kako v tej prvi fazi skrbite za to, da se glas o vaši blagovni znamki širi med ljudmi?

Predvsem se trudim biti iskrena in to, kar sem. Dobra komunikacija s strankami, podajanje vsebin preko različnih komunikacijskih kanalov, hitra odzivnost in prijaznost je tisto, kar posamezniku ustvarja prijeten občutek. Nekateri koraki, ki te jih učijo, so že v meni. Po naravi sem vljudna, zato mi je pomembno, da se ljudje ob meni dobro počutijo, da razumejo zgodbo, da se povezujemo, se skupaj odkrivamo. Verjamem, da ljudje to začutijo in me zato tudi podprejo. 

Med komunikacijskimi kanali, ki jih uporabljate, je na prvem mestu Instagram, kjer objavljate estetske fotografije. Ali pri tem sodelujete s profesionalnimi fotografi in grafičnimi oblikovalci ali pa tudi za to skrbite sami?

Pri snovanju grafične podobe smo postavili tudi smernice, kako bo videti profil na Instagramu. Zdaj ga v skladu z njimi razvijam sama in ga nadgrajujem. K sodelovanju sem povabila dva znana slovenska fotografa in z njima občasno še danes sodelujem. Gre za preplet znanja, občutka za estetiko in odziva na to, kar vidim, da ljudje potrebujejo in želijo. To ustvarja profil, kot je.

Vaše glavno prodajno orodje v tem trenutku je spletna trgovina. Kako zadovoljni ste s prodajo izdelkov do zdaj; je izpolnila vaše načrte?

Splet se mi zdi odlično prodajno orodje. Omogoča dostop do vseh koncev sveta, obenem pa lahko na takšen način nenehno komuniciraš s svojo ciljno publiko. Za novo znamko, ki želi navdušiti s svojo zgodbo, je to še toliko pomembneje. So pa spletne nakupne navade zelo različne doma in na tujem. Za domačega kupca se je treba še bolj potruditi v smislu plačil, logistike in dostave na dom.

Ali bo Pelia Organic na voljo tudi kupcem na fizičnih prodajnih mestih?

Seveda. Na nekaj prodajnih mestih smo že prisotni. Trenutno smo v procesu dogovarjanja z večjimi distributerji, tako da verjamem, da bomo še letos to prodajno mrežo razširili.

Vaši izdelki so sicer višjega cenovnega razreda, kar seveda ne preseneča glede na njihove skrbno izbrane sestavine. Bi lahko zdaj, po nekaj mesecih, odkar ste predstavili znamko, že lahko izluščili, kdo je tipični uporabnik vaših izdelkov? Za koga bi si sicer najbolj želeli, da bi kupoval Pelio Organic?

Zagotovo je to nekdo, ki se ceni in ne želi sprejemati kompromisa, ko gre za nego samega sebe. To so ljudje, ki jim je pomembno, da uporabljajo prvovrstne sestavine in okolju prijazno stekleno embalažo ter da so izdelki prijazni veganom. So pa uporabniki naših izdelkov tako moški kot ženske, tako mladi kot starejši. Res imamo zelo raznoliko populacijo, kar me zelo veseli. Kar nekaj pa je tudi parov, ki si privoščijo izdelek za skupna razvajanja. Vesela sem, če Pelia ne samo, da opomni nase, opomni tudi na to, da si moramo vzeti čas za trenutke in ljudi, ki so nam dragi.

Slovenski trg je že pregovorno majhen, a menda odličen testni laboratorij za nove izdelke. Ali vaše ambicije segajo tudi onkraj naših meja? Kateri tuji trg imajo po vaših ugotovitvah največji potencial?

Seveda in veselim se teh korakov, ki so pred nami. Menim, da je naš trg ves svet. Povsod so posamezniki, ki jih je potrebno opomniti na to, kako čudoviti so. Da se sprejmejo v raznolikosti, ki nam je dana. Opaziti je, da so skandinavski kupci željni visoko kakovostnih izdelkov in zanje cena ni tako velika ovira.

Na katere največje ovire ste do zdaj naleteli na vaši dosedanji podjetniški poti in kako ste jih premagovali?

Izzivov je bilo veliko, ampak to je del podjetništva. Največji udarec smo doživeli konec leta 2019. Imeli smo dva razvita izdelka, ki sta bila brezhibna na testiranjih, ki so trajala slabo leto. Ob prihodu v proizvodnjo pa je sledil polom. Po premisleku, kaj je šlo narobe, sem sprejela odločitev, da ponovimo celoten proces in gremo od začetka. Z novo energijo, novimi formulacijami in tudi izbrano ekipo. Ni bilo lahko, pa vendar je uspelo. Ob podpori družine in prijateljev ter umika v naravo, kjer sem v miru zbrala misli in ponovila celotno vajo.

Bi lahko za konec podali kakšen nasvet ali spoznanje našim bralcem, ki si želijo stopiti na samostojno podjetniško pot, pa še niso zbrali poguma za to? Je v resnici to dejansko težko storiti ali pa velja pregovor »kjer je volja, je tudi pot«?

Vsaka poslovna pot je izziv zase, ki prinese nova spoznanja pa tudi širino posamezniku. Od nekdaj verjamem, da so sanje tukaj zato, da se uresničijo. Vendar tudi vedno dodam, da se uresničijo le, če sami začnemo delati korake. Vsem, ki razmišljajo o tej poti, bi svetovala spust po tem »toboganu« v neznano. Potrebna sta pogum in zaupanje vase. Peljalo bo do točk, ki te soočajo z največjimi lastnimi strahovi in ovirami, vendar je dogodivščina neverjetna. Ob vsem pa je pomembno ostati zvest sebi in svojemu notranjemu glasu. Raznolikost je tista, ki nas dela zanimive in samosvoje.

483

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

čad
18. 09. 2021

Industrija srečanj nikoli več ne bo takšna, kot je bila pred covidom-19, je prepričan…

»Naj poudarim, da smo kreativna industrija, ne pa logistična. Naročniki kupujejo naše kreativne rešitve in ne logističnih, ki jih lahko vsakdo…

balazic
11. 09. 2021

Koronakriza je za vedno spremenila vedenje potrošnikov, je prepričan Toni Balažič,…

»Mislim, da je eden od ključnih dejavnikov uspeha v moji karieri prav to, da sem marketingar. In to takšen marketingar, ki želi razumeti marketing…

bla
08. 09. 2021

Za Lucijo Lepšina, tekstopisko v Agenciji 101 in predavateljico na Akademiji UDO, so…

Vsako omrežje je svoj svet in ključno je, da se to vzame v zakup

Naši avtorji