lado bizovicar
Intervju

»Vpliven sem bolj, kot bi si želel«

Lado Bizovičar je bil v letu 2020 »zvezda« ene od najodmevnejših oglaševalskih akcij v Sloveniji, pesem, ki jo je pel v oglasu, pa je prepeval tudi velik del slovenske mladine.

Govorimo seveda o »Hofer ceni«, ki smo jo v uredništvu Marketing magazina izbrali med deset najbolj izstopajočih oglaševalskih akcij leta.

Ne le, da je bila akcija »Hofer cena« zapomnljiva, bila je tudi zelo uspešna. Oglas si je na YouTubu ogledalo več kot 1,1 milijona ljudi, rezultati učinkovitosti po meritvi Valicona pred in po oglaševalski akciji pa so pri televizijskem oglasu zabeležili 95-odstotno opaženost. V čem je po vašem mnenju skrivnost uspeha »Hofer cene«?

To, da je kampanja zlezla v ušesa, pod kožo in še kam, kot nekakšna oglaševalska mivka, je posledica zelo natančne vožnje snovalske ekipe po večih tirih: tisočkrat premetano besedilo z Juretom Karasom in Zmagom Žnidaršičem iz agencije Saatchi & Saatchi Ljubljana, dodatni slalom skozi pravilne in duhovite vizualne situacije z režiserjem Markom Pircem in temu primerno zahtevna, ampak dovršeno izvedena produkcija oglasa s produkcijsko hišo Super 16. Po domače, zelo dobro smo vedeli, kaj želimo doseči in kaj počnemo. 

Kar pa bi lahko ne bilo dovolj, če ne bi agencija imela dobrih in dolgoletnih odnosov z naročnikom in če naročnik, torej Hofer in njihova marketinška ekipa, ne bi zelo zgodaj z veliko mero zaupanja in jajc glasno povedal: »Zaupamo vam, samo ne nas brukat’!«

Bržkone sta potem tudi krasno fotogradivo Suzan Gabrijan in precizno zasnovana kampanja naredila svoje. K vsemu skupaj pa prispeva tudi dobra zasnova oglasa, ki je preprost avstrijski rap.

Ali vas je uspeh vsaj malce presenetil ali pa ste pričakovali tako izjemno navdušenje ljudi?

Iskreno povedano, se sploh ne bi lotil oglasnega podjema, če bi na podlagi sodelavcev in sprejemanja idej ne verjel, da bo to izjemno zabaven in odmeven oglas, vreden premiere z dvema minutama in osmimi sekundami v 'prime time' terminu na POP TV ali vrtenja na radijskih postajah v glasbenem programu.

lado1

Je sodelovanje s Hoferjem vaše prvo tovrstno sodelovanje ali pa ste že kdaj sodelovali s kakšno drugo blagovno znamko?

V takšnem obsegu je to moja prva kampanja. Z blagovnimi znamkami v mnogo manjšem obsegu pa sodelujem posredno ali neposredno že ves čas.

Ustvarjanje oglasov zahteva veliko stopnjo kreativnosti. Bi zase rekli, da ste zelo kreativen človek in da ideje kar »vrejo« iz vas ali pa kdaj pride tudi do pomanjkanja navdiha in imate s tem težave?

Ideje so »a dime in a dozen« ... Teh imam veliko. Pomembnejše pa je znanje ali občutek, kako ločiti zrnje od plev. Domišljene ideje so dragocenejše od kvantitete idej. Stamina za izvedbo katere koli ideje do konca, to pa je najpomembnejše. 

Res pa je, da mi ni treba biti kreativen čisto vsak dan, da bi moral sesti za mizo in kreirati na tlesk s prsti. Verjamem, da bi bil pogosto brez navdiha.

V kateri fazi kreativnega procesa najbolj uživate – je to takrat, ko se ideja šele utrne v glavi in jo premlevate, ko jo začnete udejanjati ali pa ko so priprave že za vami in že stojite na odru pred gledalci?

Vsaka od teh faz ima seveda svoje »momente«. Najbolj čustvena in vznemirljiva je tista začetna, v kateri je vse mogoče. Pozneje se vedno izkaže, da vse pač ni mogoče. In potem nastopi faza iskanja alternativ, ki je podobna gobarjenju ali branju Dostojevskega … »Matraš« se kot nor in ko že skoraj obupaš, najdeš jurčka ali mega modro misel in si ekstatičen. Najzabavnejša in adrenalinska pa je faza pred občinstvom. Po premieri pa je vedno »depra«, ne glede na uspeh, lovorike ali pohvale. Ker si izpraznjen in, nekaj časa, takšen tudi ostaneš.

Kako je nastajala sama oglaševalska akcija »Hofer cena« – od kod ideja in kako je nastalo besedilo pesmi?

Vse skupaj temelji na avstrijskem »Hofer Preis rapu«. Od tod izvira klic z agencije. Kar zadeva besedilo je Zmago Žnidaršič iz Saatchija nastavil poligon popolnoma vsakodnevnih situacij s kančkom humorja, kar sva z Juretom Karasom in njegovim smislom za rimo in humor pripeljala do finalne verzije. Pomembna sodelavca sta bila tudi Damjan Jovič in Nipke iz Dravle Records, ki sta pomagala usmerjati song, da je ostal »zaresen«, »legit« rap, ki ni zašel v popolno grotesko. In prav to ga dela smešnega. Ta »kao zares« pristop.

lado2

Kako zahtevna je bila produkcija?

V dveh snemalnih dneh smo posneli 1001 ... OK, dejansko je bilo na koncu uporabljenih okoli 120 kadrov in 23 scen, kar produkcijo uvršča najvišje na lestvici zahtevnosti v kategorijo »nemogoče, a ste vi pr&*$njeni, to se ne da«. Če ne bi bili modeli iz Super 16 in režiser Mark Pirc, pa direktor fotografije Sašo Stih in drugi člani ekipe popolnoma predani in očitno nori, ni šans, da bi nam uspelo. 

Kako ste organizirani glede produkcije? Verjetno ne počnete vsega sami – imate morda svojo produkcijsko ekipo?

Vedno sodelujem z naborom svojih bolj ali manj stalnih sodelavcev, tudi ko sodelujem z agencijami. Redko, se pa tudi to zgodi, kakšna agencija tega sprva ne razume, ampak ko vidijo, kako zelo kooperativni in učinkoviti so lahko moji kolegi in kolegice, sploh ob podpori sodelavcev iz agencije, so navdušeni in odtlej redno sodelujejo s posamezniki ali celo vsemi mojimi rednimi soborci.

Kako prihaja do vašega sodelovanja v oglaševalskih akcijah? Se dogovarjate preko agencij ali sodelujete neposredno z naročniki?

Lažje in pogosto bolje je vstopati v zanimiva sodelovanja skupaj z agencijo, vendar se očitno že predolgo »valjam« po sceni, tako da se najpogosteje že poznamo z naročniki, ki zato hitreje začnejo pogovor neposredno z menoj.

Kaj vas kot igralca prepriča, da sprejmete takšno sodelovanje? Je to dobra ideja, dejstvo, da vam pustijo proste roke pri snovanju, ali pa občutna finančna spodbuda?

Zanimivo, ampak denar je zgolj formalnost. Vse OK, fina formalnost. Če bi bila ključnega pomena, bi se oglaševalskih akcij lotil že mnogo prej. Vendar se jih nisem, predvsem zato, ker so na mojo mizo prišle samo povprečne, izrazito »reklamarske«, prodajne ideje, brez prave vsebine. Proste roke pri snovanju pa niso najpomembnejše zato, ker bi se pač rad vmešaval v vsako področje, ampak so najbolj neposreden izraz zaupanja in razumevanja, zakaj se nečesa lotevamo skupaj: ker vemo, kaj lahko kdo prinese k mizi in to spoštujemo, se tega veselimo. Hofer, Saatchi in Super 16 so bili sodelavci, ki so mi zaupali in ki sem jim lahko zaupal.

Ali in kako za svoje naročnike komunicirate tudi na družbenih omrežjih? Ali tudi to sodi med vaše naloge ali pa za to skrbijo drugi?

Na družbenih omrežjih objavljam samo zadeve, ki me zabavajo ali sem nanje ponosen, oglašujem ne. In tudi tam sem brez pametnejših od sebe mrzel.

Kadar pogovor nanese na družbena omrežja, zadnje čase ne gre brez omembe vplivnežev. Se imate za vplivnega človeka?

Vpliven sem bolj, kot bi si želel. Se posebno pri »influencanju« neumnosti pri otrokih.

Preteklo leto je bilo posebno leto, tudi za igralce, saj je epidemija vplivala na odpoved predstav v živo. Sami ste že v prvem valu karantene v sodelovanju z Merkurjem pripravili predstavo Fotr. Kako je prišlo do tega sodelovanja in kakšen je bil odziv javnosti?

Idejo sem »bleknil« Toniju Tomašku iz Saatchija, ki je takoj prepoznal potencial in jo predal Merkurjevim, jaz pa sem se posvetil prerežiranju obstoječe monokomedije v spletno verzijo. Ki jo je na koncu videlo 433.000 ljudi ali koliko … 14.000 naenkrat v živo.

Zanimivo, to je bila moja krivulja učenja za nadaljnje korake pri vzpostavitvi spletne platforme za predstavo Optimisti, korake za sodelovanje s Telemachom, predvsem pa za Tretjioder.si, spletno mesto za gledališča Evropske unije.

lado fotr

V jesenskem valu prav tako niste počivali, ampak ste pripravili še eno poslastico za gledalce, ki jim zagotovo primanjkuje gledaliških užitkov. Govorim seveda o predstavi Optimisti, ki je bila prav tako odlično sprejeta. Pravite, da ste na nek način »napolnili Stožice«, kajne?

Nič ne pravimo. Tako je, saj je internet zelo merljiv! (smeh) Sicer pa so Optimisti komedija v živo, pri kateri gledalci skozi klepetalnico vplivajo na trenutke v predstavi. Redno nas gleda po tisoč družin z vsega sveta! Naslednji korak je to, da bo komedija na voljo na Telemachovem kanalu, v živo, skupaj z interaktivnimi spodbudami občinstva.

Počasi se ob Optimistih na spletnem mestu Optimisti pojavljajo tudi drugi zabavni dogodki, saj so ustvarjalci, gledališča, komiki in glasbeniki opazili, da je platforma ustvarjena prav z mislijo na nas, nastopajoče na odrih, tako z domišljeno prodajo vstopnic, marketingom in produkcijo zabavnih vsebin – v živo. 

Prej omenjeni Fotr je monokomedija, pri Optimistih pa ste imeli še dva soigralca, in sicer Janeza Hočevarja – Rifleta in Gojka Ajkulo. Kako logistično potekajo medsebojni dogovori in priprave na spletno predstavo v »koronačasu«? Vaje v živo verjetno odpadejo oz. so omejene, poskrbeti je treba za to, da tudi tehnično vse deluje …

Hvala za vprašanje … Drugače je, uf, drugače … Nobenega objemanja, nobenega »drinka« po vaji ali predstavi. Vzpostaviti odnose med liki brez stika – skoraj nemogoče. Še dobro, da je vlogo prevodnika prevzela Tijana Zijanić!

lado optimisti

Kako ste se kot igralec navadili na predstave »na daljavo« in kako zelo si želite vrnitve na prave odre?

Gibkost, prilagodljivost, to je tisto, kar omogoča napredek, neizumrtje … Ergo: sem se navadil in izjemno zanimivo je in fascinantno. Ampak tudi stari dobri načini mi manjkajo … In zelo se jih veselim!

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, marec 2021, #477. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji