ij
Opaženo

Ko se odpraviš na pot, pusti izgovore doma

Mariborski policisti, Tim Kores – Kori in ekipa Hitradia Center so v decembrskem času, torej tedaj, ko je alkohol še toliko bolj prisoten, združili moči v komunikacijski akciji, s katero so nagovarjali udeležence v prometu.

Kratek opis akcije: Na cesti nikoli nismo sami. Na to radi pozabijo tudi vozniki, ki za volan sedejo pod vplivom alkohola. Ko pa pride policija, voznike pogosto prešine kakšen izgovor o tem, zakaj so se na cesto podali pod vplivom alkohola ali peljali prehitro. Na Štajerskem naj bi bili vozniki pri izgovorih (zlasti o alkoholu) najbolj »kreativni«.
Mariborski policisti, pevec in radijski voditelj Tim Kores – Kori ter ekipa Hitradia Center so v decembrskem času, torej tedaj, ko je alkohol še toliko bolj prisoten, združili moči. S komunikacijsko akcijo, ki je slonela na šaljivih izgovorih, ki tu in tam prešinejo voznike, ko kršijo cestno-prometne predpise, so želeli na zabaven način nagovoriti udeležence v cestnem prometu. Akcija se je izkazala za zelouspešno, saj v času novoletnih praznikov na območju Policijske uprave Maribor policisti niso obravnavali nobene prometne nesreče s smrtnim izidom ali hujšimi telesnimi poškodbami.
V akciji, v okviru katere so slovenski policisti prvič naslovili uporabnike TikToka, je sodeloval Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu Mestne občine Maribor. Odzivi na šaljive filme o »tradicionalnih« izgovorih kršiteljev so bili izjemni; eden od njih je dosegel več kot 140.000 ogledov, skupno pa je serija sedmih kratkih filmov za različne profile družbenih omrežij pritegnila skoraj 400.000 ogledov (organski doseg). Dodatno so poslušalce nagovarjali tudi preko radijskih valov in pogovorom s policistom, ki se s prometnimi izgovori dnevno srečuje (tako so vsebinam prisluhnili še radijski poslušalci – po podatkih Audiostarja je tedenski doseg Hitradia Center več kot 300.000 poslušalcev). Pomembni sta bili  tudi  časovna komponenta in usklajenost komuniciranja – pred  prazničnimi  dnevi in praznovanji namreč običajno ne manjka alkohola, alkohol pa je obenem še vedno ključni sekundarni vzrok prometnih nesreč na Štajerskem (območju  Policijske  uprave  Maribor), še posebej pri prometnih  nesrečah z najhujšimi posledicami. V zimskih mesecih se prometna varnost  običajno  poslabša,  slabše  so tudi razmere na cestah, vozniki se srečujejo z meglo,  dežjem, snegom in poledico, krajši je tudi svetli del dneva. Slabša vidljivost, zasnežene ceste in drugi neugodni dejavniki pa lahko še dodano prispevajo k nastanku prometnih nesreč.
Komunikacijske aktivnosti so bile usklajene tudi z operativnimi aktivnostmi policistov – v decembru so policisti izvedli več poostrenih nadzorov psihofizičnega stanja voznikov. Z dobro obiskano novinarsko konferenco so preko medijev opozorili na njihova prizadevanja. Voznike so pozvali, naj ne vozijo pod vplivom alkohola in se tudi sicer v prometu vedejo odgovorno do sebe in drugih. »Kot pravimo v naši akciji – če vozimo odgovorno, ne potrebujemo nobenih izgovorov,« je dejal Boris Veberič z oddelka za cestni promet sektorja uniformirane policije Policijske uprave Maribor. Tim Kores je ob tem dodal: »Vem, da je december čas druženj in zabav, ko si radi privoščimo kuhano vino ali kozarec dobrega vina. Čeprav se nam takrat mogoče zdi, da se super počutimo in čutimo neverjeten pogum za vožnjo, nikar ne sedajmo za volan, če smo pili. Obnašajmo se odgovorno, saj lahko naše nespametno ravnanje uniči življenja. Vsi smo kdaj kralji in kraljice izgovorov, a ko gremo na cesto, jih pustimo doma. Za življenja gre.«

Avtorice komunikacijske akcije: Anita Kovačič Čelofiga, predstavnica za odnose z javnostmi na Policijski upravi Maribor, Petra Skrivarnik, izvršna urednica, in Lucija Vrankar, upravljavka družbenih omrežij na Hitradiu Center

Elementi akcije: družbena omrežja in radio

Tekstopiski: Anita Kovačič Čelofiga in Lucija Vrankar

Fotografinja: Tatjana Breznik (PU Maribor)

Urednici družbenih omrežij: Lucija Vrankar in Anita Kovačič Čelofiga

okj

jh

Intervju

Življenje z znaMMkami
15. 04. 2024

Rubrika Življenje z znaMMkami je ena najbolj branih v MM-u, zato jo objavljamo tudi na…

Prisegam na humor, igro besed in čustva … »Kupijo« me tudi nizkoproračunski oglasi z dobro idejo.

Madea Mojca Majhen
13. 04. 2024

Konferenco medijskih trendov SEMPL pod okrilljem Media Poola že drugo leto zapored…

»Zame so edini pravi dogodki še vedno tisti, kjer si ljudje stisnejo roko in si pogledajo v oči brez vmesnika, kot je računalniški zaslon,« pravi…

grace
12. 04. 2024

Z Grace Andrews, direktorico marketinga pri podkastu The Diary of CEO, ki bo nastopila na…

The Diary of CEO smo že od začetka obravnavali kot oddajo in ne kot podkast, kar pomeni, da za vsako epizodo ustvarimo filmskemu podoben napovednik.

Naši avtorji