»50 odstotkov naložb v marketing je izgubljenih. Samo ne vemo, katerih 50.«
Danes je med prvimi na konferenčni oder SEMPL-a stopil priznan direktor in svetovalec v oglaševalski industriji Sasha Savic, ki je spregovoril o preobrazbi oglaševalskih agencij v dobi umetne inteligence.
Eva Peserl
Sasha Savic pravi, da je merljivost ena izmed najboljših stvari, ki jih je prinesla doba interneta. »50 odstotkov naložb v marketing je izgubljenih. Samo včasih, ko še nismo imeli performance marketinga, nismo vedeli katerih 50,« je povedal. Poudaril je tudi, da je vedno imel nekako v mislih, da je reševanje efektivnosti njegova dolžnost. Z merljivostjo, ki jo je prinesla internetna doba, je ta dolžnost postala enostavnejša. »Če vemo, kakšna je poraba, če vemo, kakšno je zanimanje, lahko pomagamo naročnikom, da ustvarjajo produkte, ki si jih ljudje dejansko želijo. Vedno se je treba vprašati, kaj si ljudje trenutno želijo v življenju. Če je to produkt, storitev, bodisi letni oddih, bodisi nov avto. Takoj, ko vemo, česa si ljudje dejansko želijo, lahko prilagodimo svoje delovanje in posledično uspemo,« je razložil.
Kaj lahko naredimo danes, da bo jutri bolje?
»Ko pride do tehnologije in inovacij, ljudje zapravijo ogromno časa, da bi s tehnološkimi novostmi izboljšali trenutni sistem. Ampak ključ do uspeha je uporabiti tehnologijo, ki jo imamo na voljo, in jo implementirati na nepričakovan način. Treba jo je uporabiti tako, kot še nihče ni pomislil, da bi jo lahko,« pravi Savic.
»Ne samo, da se je spremenila tehnologija. Spremenili so se ljudje.«
Savic razlaga, da tehnologija ni edina, ki se je spremenila. Spremenili so se ljudje. Spremenili so se potrošniki. »Vsak potrošnik sedaj pričakuje, da blagovne znamke poznajo njegove potrebe. Ljudje pričakujejo, da jih poznaš po imenu in jim ponudiš personalizirano rešitev za njihove težave. S televizijskim in digitalnim oglaševanjem tega ne moreš doseči,« je razložil. Povedal pa je tudi, da je včasih veljajo: The brand is king (Blagovna znamka je kralj). »Če je direktor marketinga rekel: tako bo, tako bomo komunicirali, tako bo naša blagovna znamka izgledala, potem je tako tudi bilo. Sedaj pa blagovne znamke doživljajo diktaturo s strani potrošnikov. Da bi jih zadovoljije, morajo blagovne znamke ostate fleksibilne,« je razložil.
So oglaševalskim agencijam šteti dnevi?
Savic je kritično poudaril, da je v oglaševanju veliko ljudi, ki si želijo kratkoročnega profita, v transformacijo in prihodnost oglaševalske industrije pa ne vlagajo. »Dejstvo je, da potrebujemo transformacijo oglaševalskega modela. Potrebujemo transformacijo, ki bo potrošnike postavila na prvo mesto. Potrebujemo produkte, ki bodo potrošnikom nudili dodano vrednost,« je zaključil.