
8. marec: Ali Slovenke sploh občutijo enakopravnost?
Ali se ženske na najvišjih položajih v marketinškem svetu počutijo enakopravne moškim marketinškim voditeljem? Ali se moški zavedajo pritiska na ženske, da se morajo stalno dokazovati?

Kaja Kovič
Prilagajanje moškim nam jemlje notranjo moč
»Nikoli nisem občutila prikrajšanosti ali omejitev zaradi svojega spola,« uvodoma pove Tjaša Lenardič, direktorica agencije ENKI. Kot dodaja, v zadnjem času celo opaža, da se ženske vedno bolj zavedajo svojih prednosti in priložnosti, še posebej takrat, ko delujejo v skladu s svojo žensko energijo. »Pogosto se mi zdi, da smo se zaradi intenzivnih razprav o enakopravnosti v preteklih letih morda preveč trudile prilagoditi moškemu načinu delovanja, pri tem pa izgubile del svoje notranje moči. Sama verjamem, da je biti ženska v poslovnem svetu prej prednost kot omejitev,« zatrjuje.
Politično korektni, a v praksi je pot še dolga
Špela Žorž, direktorica Shift Agency, pravi, da se v poslovnem svetu giblje že 25 let in da lahko »precej mirno« trdu, da v tem času na področju spolne enakopravnosti ni zaznala opaznejšega napredka. »Res je, da smo postali bolj politično korektni – ali pa vsaj previdni – pri izražanju in obnašanju, a do popolne enakopravnosti in vzajemnega spoštovanja med obema spoloma je, vsaj po moji oceni, še dolga pot,« meni.
Neprestana borba, ki se bo morda vlekla še nekaj stoletij
»Pravijo, da moraš za uspeh delati dvakrat več od drugih. Če si ženska v menedžmentu, potem veš, da ta izrek ne govori o nas, ker to za nas velja že od nekdaj. In to je res, vedno sem morala več znati in dokazati kot moški,« pravi Andreja Jernejčič, direktorica Lin & Nil. Po njenih besedah se morajo ženske za enakopravnost še vedno boriti: »Če se ne bomo, je ne bomo dosegle še nekaj stoletij.« Kot opaža, je do skromnega napredka sicer prišlo, a da ne moremo zanikati dejstva, da imamo še vedno nezadostno število zastopanosti žensk na vodilnih mestih, čeprav vemo, da so uravnotežene ekipe uspešnejše.
Ali smo sploh že opredelili enakopravnost med spoloma?
Nina Obradovič, izvršna direktorica agencije AV studio, pravi, da je v marketinški panogi zastopanost žensk visoka, zato vprašanje napredka na področju enakopravnosti morda ni tako izrazito kot v nekaterih drugih sektorjih. Kljub temu pa ostaja izredno pomembno, zlasti v panogah, kjer so ženske manj zastopane, in pri dostopu do vodilnih položajev. »Pomembno pa se je tudi vprašati, kako sploh definiramo enakopravnost – šele s tem lahko realno ocenimo, ali in kje napredek resnično obstaja,« sklene.
Prizadevajmo si za delovno okolje, v katerem imajo vsi enake možnosti!
»O spolni enakopravnosti se v zadnjem desetletju veliko govori, kar vsekakor prispeva k večji ozaveščenosti in ustvarjanju bolj vključujočega okolja. Napredek je viden v številnih vidikih poslovnega sveta, od večjega števila žensk na vodstvenih položajih do bolj odprtega dialoga o enakih priložnostih. Osebno v svoji karieri nikdar nisem imela občutka, da bi bila pri svojem delu omejena zaradi spola. Vedno sem verjela, da so strokovnost, kompetence in rezultati tisti, ki odpirajo vrata in omogočajo uspešno napredovanje. Seveda pa se zavedam, da izkušnje niso enake za vse, zato je pomembno, da si še naprej prizadevamo za delovno okolje, v katerem imajo vsi enake možnosti za uspeh,« je zaključila Ula Spindler, partnerka pri Pristop Skupini.