AdEx 2020: V Sloveniji enoodstotna rast naložb v digitalno oglaševanje
IAB Slovenija je predstavil ugotovitve raziskave AdEx o naložbah v digitalno oglaševanje za leto 2020. Njihovo vrednost ocenjujejo na okrog 61,3 milijona evrov, kar je v primerjavi z lanskim letom minimalno, a glede na okoliščine presenetljivo povečanje.
Kot je na 22. IAB Akademiji povedal Zoran Savin, direktor IAB Slovenija, je slovenski trg digitalnega oglaševanja koronakriza prizadela, a na srečo ne v tolikšni meri, kot bi lahko pričakovali. Ocenili so ga na 61,3 milijona evrov oziroma odstotek več kot leta 2019. »Presenetljivi rezultati. Pričakovali smo, da bo trg 'padel'. Rast je minimalna, vendar je. Vsekakor pozitivno za leto 2020, ko je koronavirus zelo zaznamoval oglaševalske naložbe,« je rezultate komentiral Savin. Ob tem je poudaril, da bi bila dejanska rast lahko še večja, saj poslovna poročila izkazujejo manjši upad naložb v spletne male oglase.
Med mediji največji udarec beleži digitalno zunanje oglaševanje
Med posameznimi mediji je pandemija zaradi specifičnosti najbolj prizadela digitalno zunanje oglaševanje (DOOH), ki je zabeležilo 31-odstotno zmanjšanje naložb v primerjavi z letom 2019. Kljub vsemu je bil po besedah Savina upad manjši kot v tujini, kar med drugim pripisujejo pomanjkanju potrebnih oglasnih površin in velikih mest s tovrstnimi površinami.
Nekoliko so se povečale naložbe v slovenske spletne medije (odstotek), a s številnimi odstopanji. Večji kot je medij, večja je bila možnost izpada oglaševalskih prihodkov. »Lep primer je čas prvega vala, ko so tradicionalne, velike blagovne znamke, pri katerih prevladujejo kampanje za znamčenje (branding, op. p.), ustavile oglaševanje. Manjše so po drugi strani nadaljevale s kampanjami učinkovitostnega marketinga,« pojasnjuje. Kot kaže spodnji graf, je v tretjem in četrtem četrtletju leta 2020 ponovno prevladovalo oglaševanje s ciljem znamčenja.
Podatki o naložbah v slovenske in tuje medije (predvsem Facebook in Google) kažejo, da gre večina oglaševalskega denarja slovenskih oglaševalcev v tujino (56 odstotkov proti 44 odstotkom).
Med tujimi mediji zmagovalca YouTube in Facebook
Med »tujimi« mediji so oglaševalci največ sredstev namenili YouTubu (35-odstotno povečanje naložb, kar v IAB-ju pripisujejo povečanemu video oglaševanju) in Facebooku (10 odstotkov). Kot je povedal gostujoči govorec Timotej Gala, namestnik direktorja Httpoola, je bilo gonilo povečanja oglaševalskih prihodkov spletna prodaja. Od tu po njegovih besedah izvirajo tudi tako dobri rezultati Amazona (ki danes predstavlja 10 odstotkov oglaševalskega trga) in Facebooka, ki je tudi sam dobro izkoristil trend rasti spletne prodaje. »Zmagovalci lanskega leta so spletna prodaja in vsi mediji, ki so jo podpirali,« je povedal Gala. S tega vidika je izpostavil še LinkedIn, ki po novem večino prihodkov ustvari iz oglaševanja, kot veliko priložnost pa v njem vidi še za pridobivanje novih stikov in večanje prepoznavnosti znamke delodajalca.
Zanimiv pregled trendov iskalnega marketinga v Sloveniji v letih 2019 in 2020.