
Aleph praznuje 20 let – s Httpoolom, brez Timoteja Gale & co.
Aleph Group, globalni ponudnik digitalnega oglaševanja, finančnotehnoloških storitev in izobraževalne tehnologije, praznuje 20 let. Podjetje poznamo predvsem po prevzemu Httpoola.

Kaja Kovič
Kaja Kovič
Kot sporočajo iz podjetja Aleph, ta povezuje 26 tisoč oglaševalcev in agencij na več kot 60-ih digitalnih platformah, pri čemer zagotavljajo strankam napredne tehnološke rešitve, ki so bistvenega pomena za doseganje poslovnih in trženjskih ciljev. »V teh dveh desetletjih smo vzpostavili močna partnerstva z vodilnimi oglaševalci in blagovnimi znamkami ter opolnomočili številna podjetja za doseganje uspeha z digitalnim oglaševanjem na najpomembnejših digitalnih platformah,« je dejala Tina Krek iz slovenske podružnice Aleph.
Eksponentna rast: prevzem za prevzemom
Aleph oziroma njegovo hčerinsko podjetje IMS Internet Media Services je leta 2017 prevzelo podjetje Httpool, ki ga je leta 2000 ustanovil Aljoša Jenko, tri leta pozneje pa se mu je pridružil Timotej Gala kot partner in direktor za Vzhodno in Srednjo Evropo. Že pred Alephovim prevzemom je podjetje Httpool veljalo za vodilno spletno oglaševalsko mrežo v Srednji in Vzhodni Evropi, prisotno pa je bilo tudi v Aziji.
Podjetje Aleph od ustanovitve niza uspeh za uspehom: leta 2012 so podpisali partnerstvo z Netflixom, malo pozneje s Spotifyem in nekdanjim Twitterjem, tri leta pozneje še s Snapchatom. Metine platforme so pridobili z vstopom Httpoola v njihovo skupino, po tem koraku pa so do danes začeli sodelovati še s TikTokom, Googlom, Amazonom, Redditom, Pinterestom, Microsoftom in drugimi.
Leta 2023 se je Httpool preimenoval v Aleph, da bi združil več globalnih podjetij in omogočil mednarodno rast oglaševalcev.
Kaj sledi? Odhod za odhodom.
Nato pa se je stanje začelo spreminjati. Najprej je digitalni velikan Meta prekinil sodelovanje s Httpoolom na slovenskem trgu. Timotej Gala, takratni direktor družbe, je komentiral: »Pogodba o pooblaščenem prodajnem partnerju med Meto in Httpoolom v Sloveniji se izteče 30. septembra 2023; s 1. oktobrom 2023 bo tako Meta izvajala oglaševalsko podporo v Sloveniji neposredno.«
Httpool sicer ni izgubil partnerstva s podjetjem Meta v drugih državah, ampak le del sodelovanja na območju Slovenije, za katero so od oktobra 2023 dalje skrbeli sami na Meti.
Leto dni pozneje, julija 2024, pa smo izvedeli, da je Httpool zapustil Bine Slovnik, starejši partner za odnose z naročniki v Httpoolu. Slovnika je marketinška skupnost poznala kot izkušenega strokovnjaka za učinkovitostni marketing in Facebook, udejanjal se je tudi kot govorec na različnih dogodkih, kjer je predajal svoje znanje in promoviral inovacije in rešitve Httpoola in Alepha.
Ko smo »preboleli« njegov odhod, nas je dva meseca pozneje presenetil odhod Eve Škedelj, vodje Meta Slovenija in globalne vodje prodaje za Meta v Httpool by Aleph. Takrat smo zapisali: »Eva Škedelj je zadnjih sedem let delala v podjetju Httpool/Aleph, v katerem se je dokazala kot ena od vodilnih strokovnjakinj na področju digitalnega marketinga v Sloveniji /.../, s septembrom pa je odprla novo poglavje svoje kariere, in sicer kot operativna direktorica v performance digitalni agenciji Flat Circle.«
Ko so se ugibanja o dogajanju v podjetju polegla, je novembra 2024 Httpool po 21-ih letih zapustil še soustanovitelj Timotej Gala. Na LinkedInu je zapisal: »Bila je neverjetna pot, polna uspehov, učenja, pristnih prijateljstev in ustvarjanja velike družine podobno mislečih ljudi, ki so si medsebojno pomagali, se podpirali in delili iste vrednote. Res smo ustvarili izjemno zgodbo. To je bil Httpool. Zdaj so se stvari spremenile in pravi čas je, da se podam novim odkritjem naproti.«
Za več informacij o njegovem odhodu moramo počakati, da mine enoletno obdobje, v katerem mora biti »politično korekten«, kot se je izrazil v šali, a situacija se je očitno v zadnjih letih res zelo spremenila, da so podjetje zapustili tako vidni zaposleni.
Kampanja o Alephovi drzni vizij prihodnosti
Ob svoji 20. obletnici je podjetje Aleph predstavilo kampanjo »Kako velik je tvoj svet?«, v katero so vključili zaposlene z vsega sveta. »Pri Alephu ni prostora za majhne sanje. Zato se dogajajo velike stvari,« trdijo v kampanji, s katero spodbujajo podjetja, podjetnike in posameznike k večjim sanjam in raziskovanju neomejenih možnosti digitalne dobe.
»Naš uspeh je bil vedno več kot le rast; gre za pomoč drugim pri rasti – našim partnerjem, strankam in skupnosti, ki jim služimo,« sklene Gaston Taratuta, ustanovitelj in izvršni direktor podjetja Aleph.