jasna
Aktualno

»Arhitektura in oblikovanje sta zapisa časa in prostora, ki nosita zgodbo«

Jasna Šafar je večkrat nagrajena arhitektka in oblikovalka, ki pravi, da je oblikovanje zanjo več kot poklic – je način življenja, raziskovanja in izražanja.

Jasna Šafar je vodja oblikovalskega studia Lumino, kjer se osredotočajo na grafično in notranje oblikovanje. Opiše se kot arhitektka in oblikovalka z veliko strastjo do ustvarjanja prostorov, ki povezujejo estetiko, funkcionalnost in čustva. Ljubezen do oblikovanja je začutila že kot otrok, ko je ure in ure risala domišljijske hiše in si predstavljala, kako bi se ljudje počutili v njih. Ta strast se je razvijala skozi študij in pozneje skozi sodelovanje z izjemnimi strokovnjaki in naročniki.

Svoj slog oblikovanja opiše kot sodoben, a vedno prilagojen človeku: »Združujem trajnostne pristope, naravne materiale in detajle, ki prostoru dodajo toplino in značaj. Vedno iščem ravnovesje – med preprostostjo in kompleksnostjo, estetiko in uporabnostjo, individualnimi željami in širšim kontekstom prostora. Vsak projekt vidim kot unikatno zgodbo, ki jo pripovedujem skozi črte, teksture in svetlobo. Verjamem, da prostor ni zgolj fizična oblika, ampak odraz čustev in energij, ki jih vnesemo vanj.«

Oblikovanje je način življenja

Njena filozofija oblikovanja izhaja iz prepričanja, da nas, ko vstopimo v prostor, nič v njem ne sme zmotiti. »Svetloba, barva, vonj, oprema ... Vse se mora zliti v občutek, da je vse prav in da se počutiš prijetno, čeprav ne veš, zakaj. Oblikovanje zame ni zgolj tehnična ali estetska naloga – je način življenja in neprestanega raziskovanja. Vsak prostor, ki ga ustvarjam, mora prebujati čutne zaznave – svetlobo, vonj, dotik, zvok in tudi tisto neoprijemljivo energijo, ki prostor poveže z uporabnikom. Arhitektura in oblikovanje sta zapisa časa in prostora, ki nosita zgodbo ter odražata človekove potrebe in čustva,« meni.

Navdih za svoje delo črpa iz potovanj, različnih kultur, umetnosti in narave. Vsak projekt vidi kot nov izziv, ki jo spodbuja k raziskovanju in inovativnosti. »Arhitektura in oblikovanje nista le v estetskem videzu, ampak v ustvarjanju ambientov, ki pripovedujejo zgodbe in bogatijo uporabnika. Želim ustvarjati prostore, ki združujejo estetsko lepoto, funkcionalnost in osebno noto. To je moj način izražanja, s katerim želim prispevati k boljšemu počutju in navdihu uporabnikov. Z vsakim projektom stremim k temu, da ustvarim nekaj, kar bo ostalo zapisano – bodisi v prostoru, bodisi v spominu naročnika,« pove.

Nagrajeni Florian

Čeprav ji tako grafično kot notranje oblikovanje ponujata edinstvene izzive in priložnosti za izražanje kreativnosti, jo notranje oblikovanje še posebej privlači. »Razlog je v tem, da oblikovanje prostora neposredno vpliva na počutje in življenje ljudi. Prostor lahko pripoveduje zgodbo, ustvarja atmosfero in izboljšuje kakovost vsakdana. Grafično oblikovanje pa je močno komunikacijsko orodje, ki nas doseže na več ravneh – tako na vizualnem kot tudi na simbolnem in intuitivnem. Njegova prava moč je v tem, da ne le prenaša informacije, ampak prodaja sanje, občutke in prepoznavnost skozi simbole in ikone, ki nas nagovarjajo na globlji ravni,« pravi sogovornica.

V letošnjem letu je svoje udejstvovanje nadgradila še z industrijskim oblikovanjem, in sicer s stojalom za gasilni aparat Florian. Nastal je kot potreba po umestitvi gasilnih aparatov v prostor na način, da niso moteči in ohranjajo funkcionalnost. »Projekt je bil nagrajen s strani Big See Product Award 2024 kot tudi Društva oblikovalcev Slovenije kot dosežek leta 2024. Ponosna sem tudi na to, da je Florian izdelan v Sloveniji, pri čemer sodelujem s podjetjem Voga. Lotila sem se tudi samega oglaševanja in prodaje, saj mislim, da lahko najde dom v sodobnih bivalnih objektih, hišah ali poslovnih prostorih,« pravi Jasna Šafar.

Med pomembnejše nagrade šteje tudi nagradi Big see Interior Design Award za poslovne prostore Preskok in Ceneje.si, slednji so bili nagrajeni tudi na mednarodni MUSE Design Awards 2024. Nagrade so zanjo potrditev truda in ustvarjalnosti, nikakor pa ne glavni motiv. »Največji uspeh občutim, ko naročnik z navdušenjem pove, kako je prostor izboljšal njegovo življenje ali delo. Tisti iskreni trenutek, ko vidiš, da si ustvaril nekaj, kar zares odmeva pri ljudeh, je vrednejši od katere koli nagrade,« poudari.

Članek lahko v celoti preberete v Marketing magazinu januar-februar 2025, #523-524. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

Intervju

hh
11. 04. 2025

Sašo Sever, vodja oddelka za odnose z javnostmi v Zavarovalnici Triglav, je postal…

drama
10. 04. 2025

Jernej Pristov je izkušen komunikator, ki je svojo poklicno zvestobo zaprisegel…

zz
29. 03. 2025

Daniel Fazlić, direktor digitalnega razvoja v medijskem podjetju Bloomberg Adria, velja…

Uvedba umetne inteligence je bila moj osebni projekt, s katerim sem želel dokazati več stvari. Prvič, da UI ni samo ChatGPT in da jo je možno…

Naši avtorji