conventa
Aktualno

Avtentičnost ne prihaja od umetne inteligence, ampak od ljudi

V Ljubljani poteka Conventa Crossover, mednarodna konferenca industrije srečanj, na kateri so izpostavili predvsem pomen avtentičnosti dogodkov.

»Čez nekaj let na spletu verjetno ne bomo več vedeli, kaj je resnično in kaj ne, in zdi se, da bodo dogodki, ki jih bomo obiskali v živo, ostali ena od zadnjih 'trdnjav avtentičnosti',« so organizatorji uvodoma nagovorili obiskovalce. Hkrati pa je Claus Raasted, direktor Kolidža nenavadnih izkušenj (The College of Extraordinary Experiences), opozoril, da je avtentičnost  nekaj, česar vsi ne sprejemajo ravno najbolje. »Namesto da bi se trudili za stoodstotno avtentičnost, sam pravim, da je dovolj, da se potrudimo biti 'authentic-ish'. Torej dovolj avtentični, da bomo še vedno zanimivi. Predstavljajte si, da potujete na Japonsko in si želite doživeti avtentično izkušnjo – to pomeni, da bodo vsi napisi, s katerimi se boste srečali, v japonskih pismenkah. Razumeli ne boste ničesar, ne menijev v restavracijah ne napisov na podzemni železnici. Ja, to bo avtentična Japonska, a vi v njej ne boste mogli v popolnosti uživati, ker se ne boste znašli. Če pa bi bila izkušnja nekoliko prilagojena, torej 'authentic-ish', kar pomeni z vsaj nekaj napisi v angleščini, ki so prilagojeni tujim obiskovalcem, bi se znašli veliko bolje in lažje, vaš končni vtis pa bi bil bolj pozitiven,« pojasni.

Po njegovem mnenju se torej organizatorjem dogodkov ni potrebno truditi za preveč avtentične dogodke, ampak za dogodke, ki bodo dajali vtis, da so avtentični.

Claus Raasted

Dogodki, ki premikajo meje

Tudi Djordje Jovanović, direktor marketinga za Balkan pri Xiaomi Technology, je v nadaljevanju dogodka omenil, da je prav avtentičnost ključ do uspešnih dogodkov. Poudaril je, da je celotna industrija pametnih telefonov na tem področju kar malce obtičala, saj vsi igralci večinoma še vedno sledijo modelu Steva Jobsa iz leta 2007. Evforija pred izidom novega modela telefona, počasno razkrivanje novosti (kot so tehnične specifikacije, pomnilnik, zmogljivost kamere), nato izid, prednaročila, redna cena in neizbežno znižanje cene, ko evforija zamre. »Leta 2024 še vedno počnemo isto. Sedemnajst let pozneje! Res smo obtičali. Zdaj na leto izide vsaj 24 novih telefonov. Who cares? Nihče. Če bomo tako nadaljevali, ne bo nihče več navdušen nad ničemer,« je trenutno situacijo orisal Jovanović. Kaj pa odgovarja tistim, ki pravijo, da bo umetna inteligenca povzročila smrt avtentičnosti? Da naj ne skrbijo. Avtentičnost namreč ne prihaja od umetne inteligence, ampak od ljudi.

Ravno nasprotno pa meni Tomaž Valjavec, direktor poslovanja Azure pri Microsoftu za Srednjo in Vzhodno Evropo, Bližnji vzhod in Afriko. In sicer, da ima umetna inteligenca pomembno vlogo in da lahko UI-sistemi zagotovijo avtentične izkušnje. Imajo moč, da zagotovijo prijetno in personalizirano uporabniško izkušnjo, pa naj bo to na področju pomoči uporabnikom, bančništva, izobraževanja, zdravstva ali nakupovanja. Oboje, tako skeptike kot tudi zgodnje adapterje pa poziva, naj na umetno inteligenco gledajo kot na pomočnika, spremljevalca in kot ne na konkurenco.

Kdaj je dogodek zaman?

Na konferenci industrije srečanj je nastopila tudi Genevieve Leclerc iz neprofitne ogranizacije Meet4impact, ki je izpostavila še nekaj lastnosti dobrih dogodkov, na katere naj bodo pozorni organizatorji. »Ena najpomembnejših je – naj vaš dogodek pusti vtis na obiskovalce. Naj spodbudi ljudi, da bodo želeli ustvariti neko spremembo. Z njim prižgite iskrico, ki se bo razplamtela v ogenj. Ali povedano drugače – z dogodkom vplivajte na enega samega človeka, ki bo nato vplival na organizacijo, v kateri je zaposlen, organizacija pa bo nato vplivala na skupnost oz. celotno družbo,« pravi Leclercova in poziva: »Če bo nekdo z vašega dogodka odšel domov brez želje, da bi nekaj spremenil, je bil vaš dogodek zaman.«

Kot pomembno je izpostavila tudi vgrajevanje inkluzivnosti v zasnovo in vizijo dogodka od samega začetka, namerno vključevanje lokalne skupnosti v organizacijo dogodkov in zavezanost trajnosti in dolgoročnemu merjenju vplivov dogodka.

Intervju

z
17. 09. 2024

Z Julijo Somrak, kreativno direktorico v DROM agency, ki je bila na tekmovanju WEBSI…

Peter Vidmar
11. 09. 2024

»Športni marketing je strateško in učinkovito orodje za povečanje ugleda blagovnih znamk…

Učinkovitih sponzorskih aktivacij je zagotovo premalo. Vsako sponzorstvo potrebuje aktivacijo, saj je v nasprotnem primeru sponzorstvo bistveno manj…

Maria Luiza de Lange
07. 09. 2024

Maria Luiza de Lange je na konferenci inOrbit med drugim opozorila na pasti zlonamernih…

Kot pravi Maria Luiza de Lange, kar 70 odstotkov digitalnih vsebin ni dostopnih za osebe z različnimi oviranostmi, od tega 80 odstotkov novih…

Naši avtorji