Big Bangov odgovor na izzive digitalne prihodnosti
Big Bang je na današnji novinarski konferenci predstavil projekt »BIGBANG=Orchestrate.Digitalize.Transform«, katerega končni cilj je zagotoviti vrhunsko izkušnjo kupca tako v fizičnem kot tudi digitalnem svetu.
Simona Kruhar Gaberšček
Robert Sraka (desno), izvršni direktor za IT in podporo poslovanju v Big Bangu, je predstavil projekt »BIGBANG = Orchestrate.Digitalize.Transform«.
Fizični in digitalni svet vse bolj prepletena
Kot pravijo pri Big Bangu, sta fizični in digitalni svet iz leta v leto bolj prepletena, meje med njima pa vedno bolj zabrisane. Podjetja se tako ne bodo mogla izogniti preobrazbi poslovnih procesov, s tem pa tudi odnosa s kupci, ki v digitalnem okolju pričakujejo najmanj enako visoko stopnjo storitve kot v fizičnem svetu. To podjetja postavlja pred nove izzive, hkrati pa se jim odpirajo tudi nove priložnosti.
Po besedah Roberta Srake, izvršnega direktorja za IT in podporo poslovanju v Big Bangu, so trenutno v drugi fazi digitalizacije podjetja, potem ko so leta 2020 predstavili novo spletno prodajno platformo. »Pred nami je zdaj prava transformacija poslovanja, katere cilj je bistveno izboljšati uporabniško izkušnjo. Poslovna strategija vključuje vse, kar še hočemo doseči, da kupca postavimo v središče,« je povedal novinarjem.
S tehnološkimi partnerji v skupni projekt digitalne preobrazbe
V ta namen so s tehnološkimi partnerji, združenimi v konzorcij pod vodstvom Big Banga, vzpostavili projekt »BIGBANG=Orchestrate.Digitalize.Transform«. Zanj so v okviru slovenskega Načrta za okrevanje in odpornost, ki ga financira Mehanizem za okrevanje in odpornost, pridobili 1,9 milijona evrov. Skupna vrednost projekta sicer znaša 3,9 milijona evrov.
Kot pravi Robert Sraka, s projektom sledijo pomembnejšim trendom digitalne družbe in ekonomije, predvsem pa stopajo na naslednjo stopnjo zagotavljanja vrhunske izkušnje kupca, ki bo s pomočjo konvergence digitalnih tehnologij povsem personalizirana in enotna ne glede na to, ali bo kupec v svojem popotovanju menjal virtualne in fizične kanale. »To bo Big Bang pozicioniralo na trgu kot vodilnega trgovca,« je zatrdil.
Projekt zajema celovito digitalno preobrazbo vseh članov konzorcija, v katerem so poleg Big Banga še podjetja Solviks, Optiweb, Telprom, RCL Int, Avtera in Result, s pomočjo izvedene digitalne preobrazbe pa bo članom konzorcija pomagal zmanjšati tudi negativne učinke krize in jih bolje pripravil na morebitne nove.
Spletna tržnica, prodajni asistent in optimizirana logistika
S konzorcijskimi partnerji so tako oblikovali devet strateških digitalnih pobud oziroma rešitev, ki sledijo strategiji »Boljši Big Bang«. Med njimi je Sraka še posebej izpostavil tri, in sicer spletno tržnico, ki sodi v sklop razširitve ponudbe z novimi poslovnimi modeli in storitvami, prodajnega asistenta, s katerim se briše meja med fizičnim in digitalnim okoljem, in optimizirano logistiko z namenom zagotavljanja izboljšane uporabniške izkušnje.
Spletne tržnice so po njegovih besedah trend v digitalno najbolj razvitih državah. »Spletna tržnica omogoča, da v spletni trgovini trgovca izdelke prodajajo tudi drugi prodajalci – s tem je spletna tržnica platforma za bistveno večji obseg poslovanja, pri čemer uvaja tudi nov poslovni model, saj drugi prodajalci na tržnici operaterju tržnice plačujejo provizijo od lastnega prometa,« je pojasnil in dodal, da se uvedba spletne tržnice dotika praktično vseh sistemov Big Banga. Trenutno v njihovi spletni tržnici sodeluje 20 slovenskih prodajalcev, v kratkem pa se jim bodo začeli pridruževati tudi tuji trgovci.
Prodajni asistent kot orodje prodajnega osebja odpravlja mejo med fizično in digitalno prodajo. Večina trgovin, ki ima poleg fizičnih prodajaln tudi spletno trgovino, ima ta kanala povsem ločena, tako organizacijsko kot informacijsko in procesno. »V Big Bangu pa z digitalno preobrazbo spreminjamo organizacijo in procese na način, da med nakupom v digitalnem in fizičnem svetu ne bo razlik. S tem namenom bo projekt zajel prepletanje in poenotenje nakupov v prodajalnah in spletni trgovini,« pravi Sraka.
Tretja pobuda pa je torej optimizirana logistika. »Odlična logistika je temelj dobre uporabniške izkušnje tako pri spletnih nakupih kot tudi nakupih v fizičnih prodajalnah. Veliki spletni trgovci so predvsem logistična podjetja,« menijo v Big Bangu. Po navedbah Srake se je Big Bang do zdaj naslanjal predvsem na obstoječe decentralizirane procese naročanja in oskrbe poslovalnic, z digitalno preobrazbo pa želijo to spremeniti. Digitalna rešitev med drugih vključuje optimizacijo procesa nabave, centralizaciji dopolnjevanja zalog, optimizacijo in avtomatizacijo naročanja ter uvedbo novega sistema za skladiščno poslovanje.
Za večjo konkurenčnost ter odprto in trajnostno naravnano družbo
Kot je povedal Sraka, bo projekt »BIGBANG=Orchestrate.Digitalize.Transform« podprl vizijo, poslanstvo in cilje, ki so zapisani v Strategiji digitalne transformacije poslovanja, saj bo vplival na uvajanje naprednih tehnologij kot del digitalne preobrazbe ter krepil ekosistem za konkurenčno poslovanje in prispeval k odprti in trajnostno naravnani družbi kot osnovi za rast digitalne ekonomije. V okviru projekta bo uvedenih sedem ključnih naprednih digitalnih tehnologij za digitalno preobrazbo, med katerimi so avtomatizacija procesov, digitalni dvojčki, umetna inteligenca, velepodatki, tehnologija veriženja podatkovnih blokov in 3D-tiskanje. »Njihov končni rezultat bo krepitev konkurenčnosti vseh članov konzorcija, prispevek k odprtemu inoviranju in trajnostno naravnani družbi kot osnovi za rast ter večja ekonomska učinkovitost,« je sklenil.