Boste tudi vi za 24 ur »zamrznili« svoja družbena omrežja?
Gibanje aktivistov Stop Hate For Profit je v tem tednu začeli pozivati uporabnike k bojkotu Facebooka oziroma njegove »družine aplikacij«. Med drugim vključuje tudi 24-urno zamrznitev uporabe Instagrama.
V ponedeljek so v tako imenovanem »tednu akcije« aktivisti začeli z novo kampanjo, uperjeno proti tehnološkemu velikanu Facebooku. Po novem je velik del aktivnosti uperjen v samega Marka Zuckerberga in njegovo neukrepanje pri obravnavi sovražnega govora in z njimi povezanih skupin. »Kot odziv na Facebookovo nenehno ogrožanje demokracije posameznike nagovarjamo k zamrznitvi uporabe Instagrama za en dan in objavi koordiniranih sporočil,« so povedali pobudniki. Bojkot Instagrama so načrtovali ravno za danes, 16. septembra 2020. Začasno se je z Instagrama že »odjavila« Kim Kardashian. Podobno se za to odloča vse več drugih svetovno znanih vplivnežev.
Nadaljevanje julijske akcije
Gibanje je nase prvič opozorilo julija 2020, ko so podjetja, nevladne organizacije ter uporabnike pozivali k ustavitvi oglaševanja na Facebooku. Razlogi so podobni tistim, ki jih slišimo že od afere Cambridge Analytica leta 2016 naprej: da ima Facebook resne težave s širjenjem lažnih novic, sovražnega govora in vsesplošno transparentnostjo. Stvar je postala »resna«, ko so se julijskemu oglaševalskemu bojkotu pridružila podjetja, ki v oglaševanje na Facebooku vlagajo na milijone evrov. Med njimi so bili Adidas, Coca-Cola, Diageo, Ford, Starbucks in Unilever. Facebookov ustanovitelj Mark Zuckerberg je hladnokrvno in v svojem slogu odgovoril že drugi dan protesta. Dejal je, da se bodo oglaševalci »vrnili dovolj hitro«. Nato je sam protest (vsaj medijsko) nekoliko zamrl, čeprav pobudniki trdijo, da »uspeha ni mogoče zgrešiti« in da je bil Facebook deležen »finančnih sankcij«.