Čas, ki ga preživimo na družbenih omrežjih, se krajša
Čeprav se število uporabnikov družbenih omrežij že desetletje nenehno povečuje, pa se količina časa, ki jim ga namenjajo, zmanjšuje.
Eva Peserl
Dreamstime
V prvem četrtletju leta 2024 so družbena omrežja zabeležila pet milijard uporabnikov, kar je za 200 milijonov več kot lani. Vendar pa se je povprečni čas, ki ga ta ogromna baza uporabnikov preživi na različnih platformah, ponovno zmanjšal. Po podatkih, ki jih je predstavil portal OnlyAccounts.io, se povprečni čas, ki ga uporabniki interneta preživijo na družbenih omrežjih, zmanjšuje že štiri četrtletja zapored, in sicer zdaj znaša dve uri in 20 minut.
Čas uporabe družbenih medijev se je v dveh letih zmanjšal za skoraj deset minut
Čas, preživet na družbenih omrežjih, kot so Facebook, Instagram in TikTok, predstavlja velik delež v prostem času povprečnega človeka. V zadnjem desetletju se je na milijarde ljudi za iskanje vsebin, zabavo in komunikacijo z drugimi namesto na druge medijske vire obrnilo na družbena omrežja, kar se ni spremenilo niti leta 2024. Po podatkih poročila Data Reportal »Digital 2024 Global Statshot Report« skoraj polovica vseh uporabnikov družbenih omrežij te uporablja za ohranjanje stikov s prijatelji in družino. Približno 40 odstotkov jih družbena omrežja uporablja za zapolnitev prostega časa, približno tretjina pa za branje novic in iskanje drugih zanimivih vsebin. V zadnjem četrtletju leta 2023 so uporabniki interneta družbenim omrežjem v povprečju namenili dve uri in 20 minut dnevno, kar je tri minute manj kot v prejšnjem četrtletju. Poleg tega je raziskava podjetja Data Reportal pokazala, da je bilo to že četrto zaporedno četrtletje upadanja uporabe družbenih medijev. Primerjava s podatki iz leta 2021 pa kaže še večjo razliko. V zadnjem četrtletju leta 2021 so uporabniki na družbenih omrežjih namreč v povprečju preživeli dve uri in 29 minut ali devet minut več v primerjavi z zadnjimi podatki.
Kenijci na družbenih omrežjih preživijo največ časa, Japonci pa najmanj
Raziskava podjetja Data Reportal je pokazala tudi na velike regionalne razlike v času uporabe družbenih medijev. Na primer, Kenijci preživijo največ časa na platformah družbenih medijev, in sicer v povprečju tri ure in 55 minut. Sledijo jim Južnoafričani z enajstimi minutami manj. Sledijo Brazilija, Filipini in Kolumbija, vsaka s približno tremi urami in pol. Američani so blizu svetovnega povprečja, saj na družbenih omrežjih dnevno preživijo dve uri in 21 minut, prav toliko kot Indijci. Statistični podatki kažejo, da jim Britanci namenijo skoraj pol ure manj in so na sredini tega seznama. Nemčija in Francija sta bili z uro in 48 minutami ter uro in 40 minutami pod svetovnim povprečjem. Najmanjše zanimanje za platforme družbenih omrežij kažejo Japonci. Statistični podatki kažejo, da Japonci na družbenih omrežjih dnevno preživijo povprečno 55 minut, kar je najmanj na svetu. Hkrati so tudi edini narod na svetu, pri katerih povprečni čas znaša manj kot eno uro.