Digitalni trendi v letu 2023: merjenje, umetna inteligenca, vplivneži
»Zdi se nemogoče, da bi v tem letu obstajal trend, ki bi bil večji od umetne inteligence. A je – in to je merjenje,« je na današnji IAB Akademiji, namenjeni pregledu trendov v digitalnem marketingu, uvodoma povedal Zoran Savin, direktor IAB Slovenija.
Simona Kruhar Gaberšček
Črt Piksi
Kot pravi Zoran Savin, se prednosti digitalnega marketinga še vedno kažejo v merljivosti rezultatov, vse bolj pa tudi v ciljanju in hitrosti sprememb. Na merjenje rezultatov sicer lahko vplivajo številni razlogi, od tehnologije, programov za blokiranje oglasov, piškotkov, aplikacij do samih naprav, zato je največji izziv v tem, da vemo, koliko in kateri od teh razlogov najbolj vplivajo na merjenje. Težava je tudi v tem, da vlada nezaupanje v številke, ki naj bi dokazovale, kako učinkovite so digitalne kampanje, poleg tega pa je tudi transparentnost vse manjša.
UI najbolj vplivala na marketing in prodajo
Drugi trend, ki ga je izpostavil, je generativna umetna inteligenca. »V slovenščini gre za nekoliko neposrečen trend, saj intelligence v angleščini pomeni zbiranje in obdelavo podatkov in prav za to gre tudi pri UI,« je pojasnil. Po njegovih besedah je prvi val generativne UI vplival predvsem na marketing in prodajo, kar je tudi razlog, da ta industrija doživlja tako hitre spremembe. »Na UI večinoma gledamo kot na kopilota, ki nam nudi pomoč in podporo na različnih področjih,« opaža Savin.
Kot dodaja, UI še prispeva h kompleksnosti digitalnega marketinga, ki se že tako ali tako sooča z vedno novimi kanali in platformami, novimi oblikami vsebin in novimi uporabniškimi navadami. Poleg tega umetna inteligenca prinaša tudi nove probleme, med katerimi Savin izpostavlja zaupanje, lastništvo, avtorstvo, FOMO (bojazen, da ne bi česa zamudili), pomanjkljiv nadzor nad vsebinami in »halucinacije« UI-orodij, torej napačne informacije, s katerimi postrežejo.
Vplivnežem vse več oglaševalskega denarja
Čeprav se zdi, da se je vročica, povezana s spletnimi vplivneži, že umirila, pa so ti še vedno eden od najizrazitejših trendov na področju digitalnega marketinga. Naložbe v vplivnostni marketing se namreč povsod po svetu povečujejo, tudi v Sloveniji, kjer so jim oglaševalci lani namenili okrog 6,2 milijona sredstev oglaševalskih sredstev.
Še en trend, ki ga je omenil Savin, so trgovski mediji (kako je s tem v Sloveniji, smo pisali tu), torej povezovanje trgovine in oglaševanja. Na razvitejših zahodnih trgih so trgovski mediji (ang. retail media) že pomemben vir prihodkov trgovcev, ki jih tržijo drugim oglaševalcem, medtem ko pri nas še niso zaživeli.