Ehrana se vrača!
Po treh letih se v Slovenijo ponovno vrača Ehrana, eden od največjih ponudnikov dostave hrane na dom v državi.
Eva Peserl
Podjetje Ehrana je leta 2021 prevzel Glovo, ki pa je z 10. majem 2024 prenehal z aktivnostmi v Sloveniji. Matica Šubica, novega lastnika Ehrane, so k odkupu podjetja od tujega lastnika spodbudili uporabniki, gostinci in prijatelji. Pri podjetju pravijo, da so s ponovno vrnitvijo v slovenske roke postali največje slovensko podjetje za dostavo hrane, ki se ponaša z največjo ponudbo dostave na študentske bone. Hkrati napovedujejo največjo pokritost dostave v Sloveniji, pa tudi dostopne in pravične dolgoročne pogoje sodelovanja za gostince, nizke stroške cene dostave za uporabnike, izkušeno ekipo, ki je del slovenskega trga dostave hrane že več let ter zanesljivo storitev.
Šubičeva prva redna zaposlitev je bila pri podjetju Ehrana, zato je ta za vedno ostala v njegovem srcu. Začel je kot prodajnik, napredoval v vodjo prodaje in ostal tudi po tem, ko jo je prevzel Glovo, takrat v vlogi vodje komerciale. V tem času je z gostinci zgradil pristne odnose, zato so ga ti tudi podpirali, naj Ehrano od Glova vendarle odkupi. Šubic pravi, da je bila originalna Ehrana razvita za slovenski, lokalni trg skupaj z gostinci, zato jo imajo ti še vedno radi. Zgovorna je številka, da se je v dveh tednih od odkupa podjeta pridružilo že več kot 70 gostincev. Šubic pravi, da je povpraševanje gostincev za pridružitev tako veliko, da ga enostavno ne morejo dohajati. Trenutno jih v vrsti za pridružitev čaka še med 20 in 30. Zavezujejo se, da bodo gostincem ponudili dolgoročne in pravične pogoje ter da bodo podjetje na katerega se bodo lahko zanesli, tako rekoč zaveznik gostincev na lokalnem trgu. Priklop na storitev Ehrana je za gostince brezplačen.
Nismo navajeni, da Slovenec nekaj odkupi od tujcev
Šubic je malo za šalo in malo zares dejal: »Nismo navajeni, da Slovenec nekaj odkupi od tujcev. Ponavadi je ravno obratno in tujci kupujejo slovenska podjetja.« Do danes so brez ene same promocije pridobili več kot 2.000 registriranih uporabnikov. Velik poudarek dajejo na razvoj in uporabniško izkušnjo aplikacije, saj predvidevajo, da bo preko aplikacije naročalo 90 odstotkov uporabnikov. Aplikacija je že dostopna za uporabnike operacijskih sistemov Android in IOS. Prednost aplikacije bo, da bodo lahko gostinci popuste v aplikacijo vnašali kar sami. Na vprašanje, kako bodo pri Ehrani konkurirali Woltu, Šubic odgovarja, da ne bodo. »Osredotočali se bomo na to, kar mi ponujamo in se ne bomo osredotočali na konkurenco. Gremo po svoji lastni poti, dolgoročno želimo biti finančno vzdržni, in to bomo na zacetku lahko dosegali s posredniškim sistemom dostave, brez lastne flote,« razlaga Šubic. Dodaja, da so zaenkrat prisotni v 12 mestih, do konca leta želijo to številko povečati na 30. Njihov cilj in njihova želja je doseči največjo pokritost v Sloveniji – tudi in še posebej na ruralnih območjih.