messi expo
Aktualno

Expo 2020: Šport govori v jeziku, ki ga razume ves svet

Šport je univerzalno razumljen in povezujoč jezik sveta. Športniki pogosto in z lahkoto presegajo meje svojih dežel in kultur ter nagovarjajo širše občinstvo, ki ga bolj kot državne meje opredeljuje in združuje skupna strast.

Šport je hkrati demokratičen in navdihujoč, dostopen vsem, pa tudi vzor, motivacija. In tudi dubajski Expo 2020 se s svojimi 191 nacionalnimi paviljoni združuje in promovira preko športa in s pomočjo športnikov, pogosto v obojestransko dobrobit.  

Lionel Messi je brcnil prvo žogo Expa 2020

V teh dneh je Expo 2020 spet obiskal njegov prvi pričevalec Lionel Messi, »najboljši nogometaš vseh časov«. Messi je že leta 2016 postal ambasador Expa in v maju 2019 je prvo rumeno žogo Expa prvi brcnil prav Messi. Žoga je poletela preko Dubaja in Združenih arabskih emiratov na tri celine, v Indijo, Anglijo in Kenijo, in jih povezala z univerzalnim jezikom nogometa in s sloganom »Svet je boljši, kadar združimo moči« (»The world is better when we act together«).

»Nogometna ekipa lahko uspe samo s sodelovanjem in enako velja za človestvo. Ko se združijo ljudje različnih narodnosti in kultur, lahko skupaj naslovijo globalne izzive in ustvarijo boljšo prihodnost za naslednje generacije,« je takrat povedal Messi.

Akcija je junija 2019 dobila še dobrodelne dimenzije, ko je Expo otrokom iz revnih jordanskih, filipinskih in kenijskih skupnosti vsaki podaril 2020 svojih rumenih, oznamčenih nogometnih žog. Te naj bi z Messijem kot pričevalcem preko igre in timskega dela spodbujale enotnost in sodelovanje.   

Dve leti pozneje, po svetovni pandemični izkušnji, dobivajo Messijeve besede nov pomen.

Lionel Messi je svoje pričevanje julija 2021 nadaljeval v drugačnem svetu, brez fizičnega povezovanja in žogo brcal sam na praznem glavnem trgu Expa, Al Waslu (ki pomeni prav »povezovanje«).

Expo nadaljuje svojo povezanost s športom

Šport je vtkan v samo bistvo Expa. Expo se je začel v oktobru, mesecu iniciative 30x30 dubajskega prestolonaslednika šejka Hamdana, v katerem prebivalce spodbuja, da bi 30 dni vsak dan fizični aktivnosti posvetili vsaj 30 minut. Športne aktivnosti na Expu je otvoril tek Expo (Expo run), ki je obiskovalcem omogočil 3-, 5- ali 10-kilometrski tek po avenijah med paviljoni Expa. Obiskovalci se zdaj tedenskega teka pod naslovom »Preteči svet« (»Run the Word«) lahko udeležijo vsako soboto zjutraj.

Na najbolj demokratičnem, vsem dosegljivem nivoju se šport na Expu odvija v športnem paviljonu: 5400 kvadratnih metrov športnega središča ob paviljonu mobilnosti, kjer lahko vsak obiskovalec aktivno sodeluje v različnih športnih aktivnostih in ki ga za svoje športne prireditve lahko najamejo tudi sodelujoči paviljoni.   

Na bolj profesionalni ravni se bo v okviru Expa odvilo kar nekaj športnih dogodkov in tako se bodo 25. februarja 2022 tu srečale mednarodne ekipe kolesarjev UCI WorldTour.

Expo bo gostil tudi dubajsko mednarodno športno konferenco (Dubai International Sports Conference), ki se v svojem petletnem obstoju lahko pohvali z več kot 400 govorci; med drugim so se je udeležili Cristiano Ronaldo, Lionel Messi, Zinedine Zidane in Diego Maradona, poleg tega pa bodo podelili dubajske svetovne nogometne nagrade (Dubai Globe Soccer Awards) in MBR Creative Sports Awards.

Šport in športniki v promociji državnih paviljonov

Šport in obiski športnikov ostajajo pomemben del programa Expa: veliko držav v svojih paviljonih organizira športne aktivnosti in v promocijske namene na svoje paviljone vabi velika imena svetovnega športa.

Avstralija bo na primer gostila okoli 500 dogodkov v že omenjenem športnem središču Expa, medtem ko bo Nova Zelandija v pettedenskem dogodku gostila fitnes aktivnosti Les Mills Live. V nigerijskem paviljonu bodo nogometni navijači imeli priložnost srečati igralce, kot so Jay-Jay Okocha, Nwankwo Kanu in Mikel John Obi, pa tudi boksarskega prvaka Anthonyja Joshuo. Senegalski paviljon bo promoviral mladinske olimpijske igre v Dakarju poleti 2026, kar bo prvi dogodek mednarodnega olimpijskega komiteja v Afriki. Italijanski paviljon gosti fitnes tečaje in delavnice, Indija organizira vsakodnevno jutranjo jogo. Madžarska pripravlja turnir v teqballu: ta novi šport je nekakšen križanec med nogometom in namiznim tenisom in se igra na ukrivljeni mizi. Madžarska bo predstavila tudi svoj program za razvoj športa v šolah.

Športniki presegajo meje svojih držav

Sosednja Hrvaška se na Expu predstavlja s svojimi uspehi v znanosti, umetnosti – in športu. Promocija športa je vključena v samo temo hrvaškega paviljona, saj se organizatorji paviljona zavedajo, da uspehi hrvaških športnikov pomembno prispevajo k prepoznavnosti Hrvaške v svetu: pogosto obiskovalce v paviljon privabijo prav imena znanih hrvaških športnikov. V hrvaški »sobi izkušenj« vsakodnevno prikazujejo posnetke z nekaterimi slavnimi imeni hrvaškega športa, kot so Janica in Ivica Kostelić, Dražen Petrović in Luka Modrić. Konec januarja pa v hrvaškem paviljonu ob državni podpori načrtujejo dogodek Hrvaška navdihuje prvake (Croatia inspiring champions), med katerim bo paviljon obiskalo kar nekaj znanih hrvaških športnikov, zmagovalcev olimpijskih in drugih svetovnih medalj. Med drugim bodo paviljon obiskali smučar Ivica Kostelić, selektor hrvaške nogomentne reprezentance Zlatko Dalić, nogometaša Vedran Čorluka in Mario Mandžukić ter veslača Martin in Valent Sinković, nekaj znanih imen pa za zdaj še ostaja presenečenje.

Športni slovenski paviljon

»Slovenija je kot dva temeljna cilja sodelovanja na svetovni razstavi Expo 2020 v Dubaju postavila odpiranje vrat slovenskim podjetjem ter predstavitev naše države kot zelene in varne turistične destinacije na trgih Bližnjega vzhoda in Azije. Ta sporočila lahko želene javnosti dosežejo na različne načine, eden od bolj zanimivih in – prepričani smo – tudi učinkovitih, je ta, ki ga s svojo globalno prepoznavnostjo utirajo športni ambasadorji naše države. Preprosto lažje je, če nekomu Slovenijo predstaviš skozi podobo uspešnega športnika, ki ga vsakdo pozna in razume njegovo vlogo v globalnem okolju.« Tako promocijo športnikov na slovenskem paviljonu povzema Matic Volk, generalni komisar Slovenije za Expo. In nadaljuje: »Kar zadeva sodelovanje na Expu 2020, smo hvaležni in ponosni, da lahko o Sloveniji govorimo tudi z zgodbami naših izjemnih športnikov. Slovenski športniki vseh generacij so najboljši ambasadorji Slovenije. Njihovi dosežki utelešajo to, kar želimo kot država sporočati svetu: da smo zmožni vrhunskih dosežkov, da jih dosegamo z znanjem in trudom in da je naš vrednostni kompas naravnan v smeri sodelovanja.« Po njegovih besedah nas po srečnem naključju z državo gostiteljico Expa 2020 povezuje športnik, ki kroji sam vrh globalno priljubljenega športa, kolesarski superšampion Tadej Pogačar. »Tadej skupaj s Primožem Rogličem, kolesarjem z zagotovo najzanimivejšo življenjsko in karierno zgodbo med vsemi najboljšimi kolesarji na svetu ta hip, je bil povod za to, da smo interaktivno sobo v pritličju našega paviljona opremili z zlatim kolesom in povzetkom njunih največjih uspehov. Njuno zgodbo, ki predstavlja vrh bogate kolesarske tradicije v Sloveniji, podrobneje pojasnimo tudi v interaktivni igri spoznavanja Slovenije, ki je eden od najbolj priljubljenih magnetov za obiskovalce našega paviljona.Tam obiskovalcem predstavljamo še eno od največjih blagovnih znamk slovenskega porekla, ko govorimo o športu, to je vse, kar je povezano s košarkarskim zvezdnikom Luko Dončićem,« pravi Volk. Nekaj obiskov športnikov je slovenski paviljon že gostil, med njimi tudi že omenjenega kolesarja Tadeja Pogačarja, prav tako je paviljon že obiskal Aleksander Čeferin, predsednik Evropske nogometne zveze.

Martin Strel – šport za trajnost in čiste vode

Slovenski paviljon je v decembru obiskal tudi maratonski plavalec Martin Strel iz Mokronoga, ki s svojimi mednarodnimi podvigi precej pripomore k promociji Slovenije v svetu. Na novinarski konferenci v slovenskem paviljonu je pred svojim arabskim podvigom podal svoje ekološko sporocilo: »Svet drvi v propad. Niti približno še nismo blizu rešitvi. Otroke bi rad naučil, kaj je treba storiti, da naš svet ne bo postal smetnjak.«

Strel načrtuje, da bo, kot že prej v Sloveniji, pod sloganom 30x30, torej 30 kilometrov za 30 let slovenske samostojnosti, zdaj v emiratih pod sloganom 50x50 preplaval 50 kilometrov za petdeseto obletnico nastanka Združenih arabskih emiratov. Njegovo promocijsko decembrsko plavanje je izkoristilo eno od najbolj prepoznavnih znamenitosti Dubaja, sedemzvezdični hotel Burj Al Arab, dan pozneje pa se je Strel v vodah znane dubajske javne plaže družil s svojimi navijači.

Datum projekta 50x50 še ni znan, maratonska proga pa se bo predvidoma začela pri Burj Al Arabu in po plavanju skozi delno umetni dubajski kanal končala pri državni zastavi in muzeju združenja, kjer so emiratski šejki leta 1971 podpisali sporazum o združitvi emiratov. Tudi dubajski 50-kilometrski plavalni projekt je zgolj uvertura v projekt »World Swim«, v katerem namerava Martin Strel v 500 dneh preplavati celoten svet.

Predstavitev projekta World Swim se organsko umešča v Expovo svetovno strategijo napredka in sodelovanja pri rešitvah problemov človeštva. Eden od najbolj perečih problemov je zagotovo onesnaženje voda in Martin Strel s svojim plavanjem simbolično povezuje čiste, pitne vode Slovenije z vodami Dubaja (ki je glede pitne vode večinoma odvisen od desalinizacije) in širše ohranjanjem čistosti svetovnih voda. Zeleni slovenski paviljon v trajnostnem segmentu Expa je zato odličen oder za Strelovo ekološko sporočilo: »Sem promotor čistih voda in okolja, s svojim plavanjem okoli sveta bi rad spremenil stvari na bolje in moje plavanje v Dubaju, moj projekt 50x50, je odlična priložnost, da na svetovni lokaciji opozorimo na ekološke probleme sveta.«

martin strel

Med slovenskimi športniki, ki so obiskali slovenski paviljon na Expu 2020, je tudi maratonski plavalec Martin Strel. Ob 50-letnici Združenih arabskih emiratov namerava preplavati 50 kilometrov. (Foto: Mahmoud Khaled/Expo 2020 Dubai)

Zeleno srce – šport, ki pomaga poslu

V vlogi promotorke novega gibanja Zeleno srce, ki promovira zdrava bivanjska okolja in odgovoren razvoj posameznika v odnosu do narave, je svoj niz večkratnih izobraževalnih gostovanj na slovenskem paviljonu že začela nekdanja atletinja in olimpijka Brigita Langerholc. Nekdanja vrhunska atletinja in dvakratna udeleženka olimpijskih iger je za obiskovalce in zaposlene na Expu na slovenskem paviljonu izvajala redne delavnice joge in sprostitvenih tehnik z željo poudariti poslanstvo Slovenije na letošnjem Expu – »green and smart experience«, torej zeleno in pametno doživetje. Langerholčeva je Dubaj obiskala kot ambasadorka pobude »Živeti z zelenim srcem« (»Living with a green heart«), ki so jo zasnovala tri slovenska podjetja, in sicer Knauf Insulation, Riko in Sophia Academy. Ta s pobudo na prvo mesto trajnejše prihodnosti postavljajo posameznika in njegovo aktivno vlogo. Osnovno sporočilo pobude je, da lahko samo ozaveščen posameznik, ki se počuti dobro in živi polno življenje, postane trajni nosilec potrebnih sprememb v družbi in v odnosu do okolja.

langerholc

Nekdanja vrhunska atletinja in dvakratna udeleženka olimpijskih iger Brigita Langerholc je za obiskovalce in zaposlene na Expu na slovenskem paviljonu izvajala redne delavnice joge in sprostitvenih tehnik z željo poudariti poslanstvo Slovenije na letošnjem Expu – »green and smart experience«, torej zeleno in pametno doživetje. (Foto: SPIRIT Slovenija)

Dr. Saša Bavec, direktor divizije sistemi in direktor skupine Knauf Insulation za trženje, takole pojasnjuje povezavo pobude z Expom, slovenskim paviljonom in Dubajem: »Verjamemo, da je ključ za spremembe v posameznikih in v skrbi za sočloveka. To poskušamo pokazati in spodbuditi zavedanje z aktivnostmi pobude na slovenskem paviljonu. Celotna pobuda sovpada z vizijo Dubai 2040, kjer je wellbeing postavljen visoko med prioritete in kjer se zavedajo, da samo bleščeče zgradbe in zeleni parki še ne bodo zagotovili tudi zadovoljstva prebivalstva – za to je potrebno ustvariti primerno socialno dinamiko, ki pa je v veliki meri odvisna od tega, kako dobro se ljudje počutimo. Slovenski paviljon je že zaradi samega videza primerno mesto za širjenje zgodbe pobude – poleg tega verjamemo, da z aktivnostmi, ki jih izvaja pobuda, vsaj malo nakazujemo na to, kako malo je potrebno za vzpostavitev drugačne socialne dinamike.«

Prepletenost Expa s športom je tako še ena odlična priložnost za slovenske športnike kot tudi za slovenski paviljon, da promovirajo Slovenijo, šport, zdravo življenje in trajnost.

knauf

Osnovno sporočilo pobude »Živeti z zelenim srcem«, ki so jo zasnovali Knauf Insulation, Riko in Sophia Academy, je, da lahko samo ozaveščen posameznik, ki se počuti dobro in živi polno življenje, postane trajni nosilec potrebnih sprememb v družbi in v odnosu do okolja. (Foto: SPIRIT Slovenija)

 

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, januar-februar 2022, #487-488. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

500

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

omer
28. 01. 2023

Ömer Şengüler, turški strokovnjak za znamčenje, ki svetuje podjetjem po vsem svetu, je…

Prepričan sem, bo marketing v prihodnosti ustvarjal več človeških blagovnih znamk in da bo služil človeštvu bolj kot kdaj koli prej.

pučko
25. 01. 2023

Tekmovanje Outstanding, ki slavi presežke v zunanjem oglaševanju, je svoj vrhunec doseglo…

Ko se me dotakne, ko si ljubosumno želim, da bi to naredili mi, Internavti; ko kot profesionalec veš, da bi rad bil podpisan pod to.

minioni
16. 01. 2023

Tuševa akcija »Od minionov se ti zrola« je postala MM-ova akcija leta 2022. Ob tej…

Vsi trgovci, ki delajo z mednarodnimi znamkami kot je Minion, dobro vedo, da jih ob tem čaka veliko krogov preverjanj konceptov in potrjevanj s…

Naši avtorji